آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام + 3 برنامه رایگان ساخت چیدمان

0

اینستاگرام را باید یک پلتفرم جذاب و محبوب در میان افراد دانست که بر اساس اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو ساخته شده است. علاوه بر افراد، کسب‌وکارهای متفاوت هم در این پلتفرم فعالیت می‌کنند. برخی از افراد و کسب‌وکارها به ساده‌ترین شکل ممکن از این پلتفرم استفاده می‌کنند اما باید بدانید که اگر اندکی حرفه‌ای‌‌تر به این شبکه نگاه کنید می‌توانید از موارد متفاوتی مانند لی‌ اوت در آن بهره ببرید.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که بسیاری افراد با نحوه طراحی لی اوت آشنا نیستند. به همین دلیل این مطلب از بلاگ پادرو به آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام اختصاص داده شده است. با ما تا انتها همراه باشید تا علاوه بر آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام، با موارد دیگری در خصوص این ویژگی آشنا شوید.

لی اوت اینستاگرام چیست؟

قبل از این که در خصوص آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام نکاتی را بیان کنیم، باید بدانید که لی اوت چیست؟ بسیاری از کسب‌وکارها در اینستاگرام به فعالیت مشغول هستند و برای این که بتوانند پیج جذاب‌تری نسبت به سایر رقبا داشته باشند، از موارد متفاوتی استفاده می‌کنند که یکی از این موارد، لی اوت اینستاگرام است. اگر بخواهیم به معنی کلمه لی اوت اشاره کنیم، باید بگوییم که این لغت در کلمه به معنی چیدمان است. همین امر نشان می‌دهد که لی اوت اینستاگرام به معنی چیدمان متفاوت و جذاب پست‌های متفاوت است.

لی اوت اینستاگرام چیست؟

برای داشتن یک لی اوت می‌توان از روش‌های متفاوتی استفاده کرد. از این روش‌ها می‌توان به استفاده از طرح‌ها، رنگ‌ها، کادرها و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. این روش‌ها باعث خواهند شد که هماهنگی ظاهری و یکپارچگی عکس‌های پیج افزایش پیدا کند. همین امر در افزایش جذابیت بصری آن پیج تأثیر بسیاری خواهد داشت. به همین دلیل بسیاری از کسب‌وکارهایی که در اینستاگرام فعال هستند با استفاده از آموزش‌ طراحی لی اوت اینستاگرام، پیج خود را زیباتر و جذاب‌تر می‌کنند تا افراد بیشتری تمایل به دنبال کردن آن‌ها داشته باشند.

  • صاحبان و یا ادمین‌های پیج‌های کاری می‌توانند با استفاده از نکات گفته شده در آموزش طراحی لی اوت پیج اینستاگرام، به میزان جذابیت و زیبایی پیج خود بیفزایند.
  • این کار باعث می‌شود مخاطبین علاقه بیشتری به دنبال کردن آن‌ها داشته باشند.

چرا باید از لی اوت اینستاگرام استفاده کرد؟

جذابیت بصری یکی از مواردی است که باعث می‌شود افراد مختلف تمایل بیشتری به دنبال کردن پیج‌های متفاوت داشته باشند. یکی از روش‌هایی که می‌توان به کمک آن جذابیت لازم را ایجاد کرد، استفاده از لی اوت اینستاگرام است. ادمین‌های پیج‌های متفاوت با استفاده از آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام می‌توانند به راحتی این جذابیت بصری را ایجاد کنند. وجود این لی اوت در نهایت باعث خواهد شد که افراد تمایل بیشتری به گذراندن وقت در آن پیج داشته باشند.

این امر در نهایت منجر به آشنایی آن‌ها با محصولات و خدمات می‌شود که افزایش فروش را در پی دارد. در ادامه به سه مورد از دلایل اهمیت لی اوت اشاره خواهیم کرد.

1- پیج در یک نگاه

با استفاده از آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام می‌توان پیجی جذاب‌تر داشت تا کاربران در اولین نگاه به پیج شما علاقه بیشتری پیدا کنند. این ایجاد علاقه در نگاه اول منجر به افزایش دنبال‌کننده، لایک و حتی فروش پیج خواهد شد.

2- سبک و طرح مناسب

با استفاده از نکات بیان شده در آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام می‌توانید سبک و طرحی مناسب با برند یا حتی ترند روز درست کنید. این کار باعث می‌شود تا در ذهن مخاطبان اثر بیشتری باقی بگذارید و آن‌ها بیشتر به پیج شما مراجعه کنند.

3- راهی سریع برای انتقال پیام

لی اوت انواع متفاوتی دارد که در آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام با آن‌ها آشنا خواهید شد. لی اوت را باید راهی سریع و آسان برای انتقال پیام پیج به مخاطب دانست. با استفاده از چیدمان مناسب می‌توانید به راحتی حوزه کار را به مخاطب معرفی کنید و پیام را به شکلی راحت و سریع به او برسانید.

البته باید بدانید که استفاده از لی اوت به تنهایی باعث موفقیت یک پیج نخواهد شد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش احتمال موفقیت پیج خود، مطلب فروشگاه اینستاگرامی را مطالعه کنید.

انواع لی اوت اینستاگرام

انواع لی اوت اینستاگرام

لی اوت انواع متفاوتی دارد که در آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام باید به آن‌ها پرداخته شود. این انواع بر اساس موارد مختلفی مانند رنگ، ساختار و طرح ایجاد شده‌اند. در ادامه برخی از جذاب‌ترین انواع لی اوت اینستاگرام را با هم مرور خواهیم کرد.

1- لی اوت شطرنجی

طرح شطرنجی یکی از ساده‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین لی اوت‌های پیج اینستاگرام است. برای آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام به صورت شطرنجی باید بگوییم که باید ترتیب طراحی را در پست‌ها رعایت کنید. برای این کار باید دو قالب برای پست‌های خود با رنگ متفاوت داشته باشید. پس از آن باید برای ساخت هر پست از یکی از این قالب‌ها استفاده کنید و پست‌ها را یکی در میان منتشر کنید.

2- لی اوت عمودی

لی اوت عمودی

در آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام به صورت عمودی لازم است به این نکته اشاره کنیم که باید برای پست‌های خود سه قالب متفاوت داشته باشید. برای طراحی پست‌های خود از این سه پست استفاده کنید و به ترتیب از قالب‌های شماره یک، دو و سپس سه برای ساخت و انتشار پست‌ها بهره ببرید. این کار باعث خواهد شد که پست‌های شما به صورت عمودی با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. بهتر است اگر می‌خواهید از این نوع چیدمان استفاده کنید، سه پست را در بازه زمانی نزدیک به یکدیگر منتشر کنید تا لی اوت کلی پیج شما به هم نریزد.

3- لی اوت افقی

الگوی افقی یکی دیگر از مواردی است که در آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام باید به آن پرداخته شود. در این نوع لی اوت، سه پست پشت سر هم با استفاده از یک نوع طراحی و رنگ منتشر خواهد شد. به این شکل هر سه پستی که در یک خط قرار می‌گیرند، از یک نوع رنگ و طرح در آن‌ها استفاده شده است.

4- لی اوت پازلی

از دیگر انواع لی اوت که در آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام باید به آن پرداخته شود، چیدمان پازلی است. این نوع لی اوت به دلیل سختی در ساخت و امکان گیج کردن مخاطب از محبوبیت پایین‌تری میان لی اوت‌ها برخوردار است. اما در این مطلب برای کامل بودن انواع لی اوت به آن پرداختیم. در این لی اوت باید پست‌های متفاوت مانند قطعات یک پازل عمل کنند. این کار را می‌توان با استفاده از 4 یا 9 پست کنار هم انجام داد. اما این کار در صورت اضافه کردن پست به شیوه‌های دیگر باعث به هم خوردن قطعات پازل خواهد شد.

5- لی اوت با استفاده از فیلتر یا رنگ‌بندی یکسان

توجه به فیلتر و رنگ‌بندی از دیگر موارد مهم در آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام است. برای این که پیج ظاهری جذاب و یک شکل داشته باشد، می‌توانید از لی اوت با استفاده از فیلتر یا رنگ‌بندی یکسان استفاده کنید. این لی اوت محدودیتی در تعداد پست‌های ارسالی و موارد مشابه دیگر ندارد. تنها باید در هنگام ساختن پست‌های متفاوت از رنگ‌بندی و فیلترهای مشابه و یکسان استفاده کنید تا ظاهر پیج یک شکل و زیبا شود.

6- لی اوت با حاشیه سفید

این چیدمان را که در آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام به آن اشاره می‌شود، باید یکی از جذاب‌ترین، متفاوت‌ترین و در عین حال ساده‌ترین چیدمان‌ها دانست. برای این کار تنها لازم است که برای تمام عکس‌هایی که در پست‌ها استفاده می‌کنید یک حاشیه سفید و یک شکل ایجاد کنید. البته می‌توان به جای رنگ سفید از رنگ‌های دیگر نیز استفاده کرد، اما محبوب‌ترین رنگ برای استفاده در این حاشیه‌ها سفید است و حالت مینیمال و جذاب‌تری به پیج هدیه خواهد داد.

  • اینستاگرام را باید یک پلتفرم مبتنی بر عکس و تصویر دانست.
  • به همین دلیل استفاده از عکس‌ها به صورتی جذاب‌تر باعث جذب بیشتر مخاطب خواهد شد و همین امر را عاملی در افزایش اهمیت آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام دانست.

لی اوت ساده برای پیج اینستاگرام

حال که در این مطلب با آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام آشنا شدید، زمان آن رسیده که با لی اوت ساده برای پیج اینستاگرام نیز آشنا شوید. هر چه لی اوت ساده‌تر و اجرای آن راحت‌تر باشد، می‌تواند کار شما را در ساخت پست برای اینستاگرام ساده‌تر کند. همچنین این سادگی باعث خواهد شد در صورت انتشار پست بیشتر یا کمتر، چیدمان صفحه به هم نریزد و شما را با مشکل مواجه نکند. از ساده‌ترین و جذاب‌ترین لی اوت‌ها برای پیج اینستاگرام می‌توان به چیدمان حاشیه سفید و چیدمان با استفاده از یک فیلتر و رنگ‌بندی اشاره کرد.

اپلیکیشن‌هایی برای ساختن لی اوت

اپلیکیشن‌هایی برای ساختن لی اوت

پس از این که آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام را مطالعه کردید و با انواع آن آشنا شدید، زمان آن رسیده که چند اپلیکیشن مناسب را نیز برای طراحی چیدمان معرفی کنیم. با استفاده از این چیدمان‌ها می‌توانید به راحتی لی اوت مد نظر خود را طراحی و از آن استفاده کنید. از مهم‌ترین اپلیکیشن‌هایی که می‌توانند در ساخت لی اوت به شما کمک کنند، موارد زیر هستند.

1- اپلیکیشن (Layout From Instagram)

اپلیکیشن (Layout From Instagram) را باید یکی از برنامه‌های مناسب و جذاب برای ساخت لی اوت دانست. شما تنها با یادگیری مفاهیم آمده در آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام، انتخاب لی اوت مناسب و استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید چیدمان جذابی برای پیج خود داشته باشید. این برنامه قابل نصب و استفاده روی گوشی‌های اندرویدی و همچنین آیفون است و همین امر سبب می‌شود که با هر مدل گوشی‌ که در دست دارید، بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید.

یکی از مزایای جذاب استفاده از این برنامه، قابلیت آپلود 6 تصویر مختلف و انجام تغییرات لازم روی آن‌هاست. این نرم‌افزار در استورهای معتبر به صورت رایگان وجود دارد و می‌توانید به راحتی آن را دانلود و نصب کنید.

2- اپلیکیشن (Coolgram)

اپلیکیشن (Coolgram) را باید برنامه‌ای مناسب برای درست کردن پست‌های پازلی دانست. همان‌طور که در آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام و انواع آن اشاره کردیم، پست‌های پازلی به دلیل سختی و مشکلاتی که به همراه دارند، از محبوبیت کمتری برخوردار هستند اما باز هم بسیاری افراد دوست دارند که از آن‌ها استفاده کنند. این افراد می‌توانند از برنامه (Coolgram) استفاده کنند. این برنامه را هم می‌توان روی گوشی‌های اندرویدی و هم دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل (ios) استفاده می‌کنند به راحتی نصب و استفاده کرد. اپ مورد نظر را می‌توانید از گوگل پلی یا اپ استور به صورت رایگان دانلود و نصب کنید.

3- اپلیکیشن (Canva)

یکی از جذاب‌ترین برنامه‌هایی که باید در آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام به آن اشاره کرد و افراد می‌توانند از آن برای ساخت چیدمان‌های جذاب و مناسب استفاده کنند، اپلیکیشن (Canva) است. در این اپلیکیشن مجموعه بسیار گسترده‌ای از ابزارها و گزینه‌های ویرایش برای ایجاد طرح‌ها و تم‌های زیبا وجود دارد. همچنین قابلیت استفاده از جلوه‌های گرافیکی متنوع، متن‌ها با چندین فونت و بسیاری موارد دیگر باعث شده تا بتوان از آن برای داشتن پیج جذابی با چیدمان مناسب استفاده کرد. این برنامه‌ را هم مانند دو اپلیکیشن دیگری که در همین مطلب معرفی شدند، می‌توان روی گوشی‌های آیفون و اندروید نصب کرد.

برای طراحی لی اوت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام به آن پرداخته شود، لی اوت مناسب است. برخی نکات وجود دارند که عدم توجه به آن‌ها باعث خواهد شد تا از جذابیت و مناسب بودن لی اوت پیج شما کاسته شود. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام طراحی لی اوت باید به آن توجه کنید، لوگو و مؤلفه‌های خاص موجود در برند است. یک لی اوت مناسب حاوی رنگ‌های به کار رفته در لوگو یا مؤلفه‌های خاص آن برند است.

استفاده از این موارد باعث خواهد شد که پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی واضح‌تر دیده شوند و افراد بدانند که پست‌ها متعلق به مجموعه شما هستند. نکته دیگر استفاده از فیلتر‌های یکسان برای پست‌های مشابه است. این کار باعث می‌شود که جذابیت بصری عمومی پیج بالاتر رود. به طور کلی اگر بخواهیم به مهم‌ترین نکات در خصوص طراحی لی اوت اشاره کنیم، باید موارد زیر را نام ببریم.

  • ویژگی‌های برند مانند رنگ سازمانی و فونت
  • شخصیت برند
  • پرسونا و مخاطبین برند

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • صاحبان و یا ادمین‌های پیج‌های کاری می‌توانند با استفاده از نکات گفته شده در آموزش طراحی لی اوت پیج اینستاگرام، به میزان جذابیت و زیبایی پیج خود بیفزایند تا مخاطبین علاقه بیشتری به دنبال کردن آن‌ها داشته باشند.
    • اینستاگرام را باید یک پلتفرم مبتنی بر عکس و تصویر دانست. به همین دلیل استفاده از عکس‌ها به صورتی جذاب‌تر باعث جذب بیشتر مخاطب خواهد شد و همین امر را مسبب افزایش اهمیت آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام دانست.
    • انواع متفاوتی از لی اوت وجود دارند که اگر بخواهیم چند نمونه از محبوب‌ترین آن‌ها را نام ببریم، باید به مواردی مانند شطرنجی، افقی, عمودی، پازلی، استفاده از فیلتر و رنگ‌بندی یکسان و حاشیه سفید اشاره کرد.
    • افراد می‌توانند با استفاده از برنامه‌هایی مانند برنامه (Canva)، اپلیکیشن (Coolgram) و اپلیکیشن (Layout From Instagram) و با توجه به نکات بیان شده در آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام، به راحتی چیدمان مناسب و مورد نظر خود را بسازند.
    • باید بدانید که دانلود و نصب برنامه‌های معرفی شده از استورهایی مانند گوگل پلی و اپ استور رایگان است و شما بدون نیاز به پرداخت هزینه می‌توانید قدم اول در ساخت پیجی جذاب را بردارید.
    • در هنگام انتخاب لی اوت مناسب برای پیج اینستاگرام خود باید به مواردی مانند لوگو و رنگ‌های به کار رفته در آن، پرسونای مخاطب و زمینه کاری کسب‌وکار توجه داشته باشید.
    • شما در خصوص لی اوت اینستاگرام چه می‌دانید؟ آیا نکته دیگری به جز موارد گفته شد در آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام می‌دانید؟ از کدام نوع لی اوت استفاده کرده‌اید؟
    • تجربیات و نظرات خود را در خصوص مطلب آموزش طراحی لی اوت اینستاگرام با ما و سایر خوانندگان در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    hootsuite

    skedsocial

    thepreviewapp

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.