اینستاگرام (Guide) و ایده‌هایی برای استفاده از آن

0

اینستاگرام (Guide) یکی از جدیدترین قابلیت‌های این اپلیکیشن است که تأثیراتی چشمگیر در توسعۀ کسب‌وکارها داشته است. ممکن است با لایو اینستاگرام، فروشگاه‌ها، ریلز و دیگر امکانات آن آشنا باشید. تعداد زیادی از قابلیت‌های اینستاگرام از سال 2020 به بعد معرفی شدند. روند رو به پیشرفتی که نویدبخش خدمات متعدد برای افراد و کسب‌وکارهاست. اینستاگرام (Guide) به عنوان یک قابلیت مهم از پلتفرم اینستاگرام، نیاز به شناخت کامل دارد.

اینستاگرام (Guide) یک ابزار عالی برای به اشتراک‌گذاری محتوای منتخب و قابل پیمایش توسط جامعۀ ارتباطی شماست. این ابزار، راهکاری ساده برای ارائۀ مجموعه‌ای از پست‌ها، محصولات و لوکیشن‌های اینستاگرام در قالبی آسان و قابل هضم است. با وجود همۀ این‌ها، اینستاگرام گاید هنوز به طور کامل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل، کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها می‌توانند برای متمایز کردن نام و برند تجاری خود اقدام به استفاده از آن کنند. اگر می‌خواهید از نکات و ترفندهای این قابلیت آگاهی یابید با این مطلب همراه باشید.

اینستاگرام (Guide) چیست و چه کاربردی دارد؟

هر یک از شبکه‌های اجتماعی با تمرکز بر یک محتوای خاص فعالیت دارد. اینستاگرام نیز با تبعیت از این قاعده، محور فعالیت خود را بر محتوای تصویری قرار داده است. این روزها گستردگی و پراکندگی محتواهای این شبکۀ اجتماعی به شدت زیاد شده است. تنها کافی است جستجویی در مورد یک موضوع خاص انجام دهید تا با هزاران و میلیون‌ها محتوای تصویری مختلف روبرو شوید. گستردگی و تنوع محتواها باعث شد تا توسعه‌دهندگان آن به فکر راه‌اندازی قابلیت اینستاگرام (Guide) باشند. این قابلیت به منظور دسته‌بندی و مرتب کردن محتواها ایجاد شد. می‌دانیم که (Guide) به معنای راهنماست.

ابزار اینستاگرام (Guide) برای سازماندهی محتوا

با استفاده از قابلیت اینستاگرام (Guide)، کاربران می‌توانند محتوای خود را برای مخاطبان خود دسته‌بندی کنند تا دسترسی به آن آسان‌تر از گذشته شود. برخی افراد و کسب‌وکارها در پیج اینستاگرام خود از محتواهای خاص محصولات و نیز محتوای غیرمرتبط استفاده می‌کنند. به این ترتیب کاربران با مراجعه به این پیج‌ها ممکن است دچار سردرگمی شوند. ابزار اینستاگرام (Guide) این امکان را می‌دهد تا با دسته‌بندی محتوا، دسترسی راحت‌تری به کاربران بدهد. همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد، این ابزار به منظور راهنمایی کاربران در استفاده از محتوا ایجاد شده است.

ایدۀ اولیۀ راه‌اندازی اینستاگرام (Guide)

اینستاگرام (Guide) ترکیبی از کروسل اینستاگرام و پست‌های منتشر شده در صفحات است. راهنمای اینستاگرام را می‌توان با استفاده از پست‌ها، مکان‌ها و فهرست محصولات از پیش منتشر شده ایجاد کرد. هر راهنما شامل یک تصویر جلد، عنوان، مقدمه و توضیحاتی برای مخاطبان تازه‌وارد است. ایدۀ اولیۀ راه‌اندازی اینستاگرام (Guide) مبتنی بر راهنمایی سفر بود اما با شیوع کرونا و ممنوعیت سفر در سراسر جهان، اینستاگرام تصمیم گرفت تا این ابزار را با موضوع بهداشت و سلامت دنبال کند.

این اتفاق در ماه می 2020 افتاد و در ماه نوامبر، اینستاگرام این قابلیت را برای همۀ کاربران و موضوعات گسترش داد. پس از ایجاد کردن آن‌ها، راهنماها در یک برگۀ اختصاصی در نمایۀ یک شخص یا برند ظاهر می‌شوند. افراد مختلف نیز می‌توانند آن‌ها را در پیام‌های مستقیم یا استوری‌ها به اشتراک بگذارند. ورودی‌های مختلف از اینستاگرام (Guide) را نیز می‌توان به دلخواه صاحب حساب ویرایش، حذف یا اضافه کرد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    کاربردهای قابلیت گاید اینستاگرام

    حال که با چیستی و کلیت اینستاگرام (Guide) آشنا شدیم لازم است از کاربردهای آن بدانیم. گفتیم که با استفاده از این ابزار، فعالیت کاربران و دسترسی مخاطبان آن‌ها به محتوا بسیار ساده‌تر می‌شود. هر یک از قابلیت‌های اینستاگرام به نوعی دنیای خود را دارند. این ویژگی در مورد ابزار اینستاگرام گاید نیز صدق می‌کند. برخی از مهم‌ترین قابلیت‌ها و کاربردهای اینستاگرام (Guide) شامل موارد زیر هستند:

    • امکان دسته‌بندی محتوا به شکلی جذاب و کاربرپسند را ایجاد می‌کند.
    • با استفاده از آن، شکل بصری محتواها بهبود می‌یابند.
    • امکان به اشتراک‌گذاری دسته‌بندی‌ها در بخش استوری‌ها فراهم می‌شود.
    • دسته‌بندی محتوا باعث افزایش فالوور اینستاگرام و بهبود آمار بازدید از پست‌ها می‌شود.
    • دسترسی به پست‌های قدیمی برای کاربران راحت‌تر می‌شود.
    • کمک بیشتری به رسیدن محتواها به هدف اصلی می‌کند.

    اینستاگرام (Guide)، یک راه آسان برای کشف توصیه‌ها، نکات و مطالب از سازندگان محتواهاست. چنین محتواهایی از طرف چهره‌های عمومی، سازمان‌ها، بلاگرها و ناشران مختلف قابل دریافت هستند. در واقع این ابزار، آلبوم‌های جداگانه‌ و گروه‌های محتوایی مختلف هستند که در یک منبع مشخص و واحد جمع‌آوری شده‌اند.

    گاید اینستاگرام این امکان را می‌دهد تا ترکیبی از محتواهای آموزشی، اطلاعات محصولات، مکان‌ها و موارد دیگر را در دسته‌های مرتبط با هم قرار دهید. این کار باعث سهولت و تسریع دسترسی به محتواها می‌شود. شکل کسب‌وکار و فعالیت شما در اینستاگرام به هر شکلی که باشد، روش‌های خلاقانۀ زیادی برای ایجاد اینستاگرام (Guide) وجود دارد. اما پیش از هر چیز باید روش ایجاد آن را یاد بگیرید.

    اینستاگرام (Guide) برای مرتب‌سازی و سازماندهی محتواهای پست، مکان و محصولات طراحی شده است. اما از آن می‌توان به شکلی نامحدود استفاده کرد.

    چگونه از قابلیت اینستاگرام (Guide) استفاده کنیم؟

    اگر ایدۀ اینستاگرام (Guide) به نظرتان جذاب است وقت آن رسیده که شروع به ایجاد آن کنید. خبر خوب این است که استفاده از آن بسیار ساده و سریع است. به این منظور، در نمایۀ اینستاگرامتان روی نماد + در گوشۀ سمت راست بالا کلیک کنید. از منوی باز شده، گزینۀ (Guide) را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید اینستاگرام (Guide) را برای ایجاد راهنماهای مختلف به کار بگیرید. این ابزار برای ایجاد راهنما در مورد پست‌ها، محصولات و مکان‌ها قابل استفاده است. برای ایجاد هر یک از آن‌ها مراحل زیر را دنبال کنید.

    اینستاگرام (Guides) و وفادارسازی مشتریان

    گاید اینستاگرام در دسته‌بندی پست‌ها

    1. در نمایۀ خود روی نماد + کلیک کنید.
    2. روی گزینۀ (Guide) رفته و آن را انتخاب کنید.
    3. روی (Posts) کلیک کنید.
    4. یک پست از فید خود یا یک پست ذخیره شده توسط سایر حساب‌های عمومی را انتخاب کنید.
    5. روی گزینۀ (Next) کلیک کنید.
    6. عنوان و توضیحات راهنمای خود را اضافه کنید.
      • اگر می‌خواهید از عکس دیگری روی جلد استفاده کنید روی تغییر عکس کلیک کنید.
    7. نام مکان را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را ویرایش کنید.
      • همچنین در صورت تمایل می‌توانید توضیحات تازه‌ای اضافه کنید.
    8. روی (Add Place) رفته و مراحل 4 تا 8 را تکرار کنید تا راهنمای شما کامل شود.
    9. روی گزینۀ (Next) در گوشۀ سمت راست بالا کلیک کنید.
    10. با انتخاب گزینۀ (Share) راهنمای خود را به اشتراک بگذارید.

    نحوۀ ایجاد راهنمای اینستاگرام در دسته‌بندی محصولات

    1. از نمایۀ اینستاگرام خود روی نماد + در گوشۀ سمت راست بالا کلیک کنید.
    2. گزینۀ (Guide) را انتخاب کنید.
    3. روی (Products) کلیک کنید.
    4. فهرست محصولی را که می‌خواهید اضافه کنید بر اساس حساب کاربری خود جست‌وجو کنید.
      • اگر محصول در لیست علاقه‌مندی‌هایتان ذخیره شده است می‌توانید آن را در آنجا نیز پیدا کنید.
    5. محصولی را که می‌خواهید اضافه کنید انتخاب کرده و روی (Next) کلیک کنید.
      • در صورت وجود می‌توانید چندین پست برای یک ورودی قرار دهید.
    6. عنوان و توضیحات راهنمای خود را اضافه کنید. اگر می‌خواهید از تصویر روی جلد دیگری استفاده کنید روی گزینۀ تغییر عکس کلیک کنید.
    7. نام مکان را بررسی کرده و در صورت نیاز ویرایش کنید. همچنین امکان اضافه کردن توضیحات جانبی نیز وجود دارد.
    8. روی (Add Products) کلیک کرده و مراحل 4 تا 8 را مجدداً تکرار کنید تا راهنمای شما کامل شود.
    9. گزینۀ (Next) را در گوشۀ سمت راست بالا انتخاب کنید.
    10. با کلیک روی (Share) راهنمای ایجاد شده را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید.

    ایجاد اینستاگرام (Guide) برای مکان‌ها

    1. از نمایۀ خود روی گزینۀ + در گوشۀ سمت راست بالا کلیک کنید.
    2. (Guide) را انتخاب کنید.
    3. روی (Places) کلیک کنید.
    4. مکان را با برچسب موقعیت جغرافیایی در پوشۀ ذخیره شده جستجو کرده یا از پست‌های منتشر شدۀ خود استفاده کنید. اگر بر اساس برچسب جغرافیایی جستجو می‌کنید پستی که قصد استفاده از آن را دارید انتخاب کنید.
    5. پس از انتخاب پست روی (Next) کلیک کنید.
    6. نام مکان را مجدداً بررسی کرده تا از صحت آن مطمئن شوید.
      • در صورت نیاز اقدام به ویرایش و اضافه کردن توضیحات جانبی کنید.
    7. روی (Add Place) کلیک کرده و مراحل 4 تا 8 را تکرار کنید تا راهنمای شما کامل شود.
    8. روی گزینۀ (Next) در گوشۀ سمت راست بالا کلیک کنید.
    9. با کلیک روی (Share) راهنمای ایجاد شده برای مکان‌ها را با فالوئرهای خود به اشتراک بگذارید.

    نکته: اگر می‌خواهید تصاویر خاصی را در راهنمای مکان‌ها قرار دهید ابتدا یک پوشه برای آن‌ها ایجاد کنید. به این منظور لازم است که پست‌ها شما دارای برچسب‌های جغرافیایی باشند.

    استفاده از قابلیت راهنمای اینستاگرام کاملاً ساده است. اما داشتن خلاقیت در سازماندهی مطالب از اهمیت زیادی دارد.

    ایده‌هایی برای استفاده از اینستاگرام گاید در کسب‌وکارها

    ابزارهای مختلف اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی، راه‌حلی ساده برای ابتکار و خلاقیت شماست. راه و روش‌های بیشماری برای به کار بردن آن‌ها وجود دارند. همانطور که دیدیم، ایجاد اینستاگرام (Guide) کار ساده‌ای است و تنها در چند دقیقه انجام می‌شود. اما بازدهی و تأثیرات آن کاملاً وابسته به سلیقه و ایدۀ شماست. نمی‌دانیم از کجا قصد شروع با راهنمای اینستاگرام دارید. اما داشتن ایده‌هایی در این زمینه به الهام‌بخشی برای استفاده از آن کمک زیادی می‌کند. در ادامه چند ایدۀ جذاب به این منظور آورده‌ایم.

    راهنما برای هدیۀ محصولات

    یک راهنمایی برای هدیۀ محصولات ایجاد کنید

    هدیه دادن و هدیه گرفتن همواره از اتفاقات جذاب و به یاد ماندنی زندگی ما هستند. این روزها به هر مناسبتی می‌توان بهانه‌ای برای هدیه دادن یافت. از روزهای تولد گرفته تا روز مادر، سال نو، مناسبت‌های مذهبی، سالگرد ازدواج و بسیاری موارد دیگر در این دسته هستند. بسیاری از افراد، جستجوی خرید هدایا برای عزیزان خود را از طریق اینستاگرام دنبال می‌کنند. ایجاد یک اینستاگرام (Guide) می‌تواند یک ایدۀ خوب برای جذب کاربران باشد. می‌توانید یک کاتالوگ در روزهای پیش از نوروز ایجاد کنید تا کاربران به درک بهتری از هدایای مناسب آن برسند.

    فهرستی از نکات و دستورالعمل بسازید

    در هر زمینه‌ای که فعالیت دارید همواره نکاتی برای بازگو کردن وجود خواهند داشت. هر نکته دارای یک پست متفاوت است و می‌تواند نمونه‌ای ملموس برای الهام گرفتن باشد. مثلاً اگر در کار فروش عود و شمع فعالیت دارید می‌توانید فهرستی از نکات لازم برای انجام یک فرآیند آروماتراپی یا رایحه‌درمانی داشته باشید. جمع‌آوری نکات مختلف در یک کاتالوگ باعث ایجاد تمایل کاربران به سمت خرید نهایی می‌شود.

    پست‌های مرتبط با هم را جمع‌آوری کنید

    اکثر مشاغل در اینستاگرام، محصولات و خدمات مختلفی ارائه می‌دهند. قابلیت اینستاگرام (Guide) این امکان را می‌دهد که پست‌های مرتبط با هم را گروه‌بندی و سازماندهی مجدد کنید. کافی‌شاپی را تصور کنید که در کنار نوشیدنی‌های گرم مبتنی بر قهوه، دسرهای مختلفی نیز ارائه می‌دهد. دسته‌بندی محصولات به کسانی که به دنبال دسرها هستند کمک می‌کند تا سریع‌تر به آنچه مورد نظرشان است دست یابند.

    فهرست‌های رتبه‌بندی ایجاد کنید

    با استفاده از اینستاگرام (Guide) می‌توان فهرست‌های رتبه‌بندی جذابی ایجاد کرد. لیست رتبه‌بندی همواره از محتواهای جذاب برای کاربران مختلف بوده است. فهرست 10 فیلم برتر، محصولات پرفروش، محبوب‌ترین پست‌ها، دستورالعمل‌های برتر، غذاهای محبوب و بسیاری ایده‌های دیگر در این زمینه وجود دارند. اگر مسابقه‌ای برگزار می‌کنید که از شرکت‌کنندگان می‌خواهد به موارد دلخواه رأی دهند خواهید توانست نتایج را در قالب راهنمای اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

    داستان یا پیام برند را به اشتراک بگذارید

    ایجاد اینستاگرام (Guide) به مخاطبان و فالوئرهای شما آشنایی بیشتری با برندتان می‌دهد. انتقال پیام یا داستان برند به مشتریان، همواره تأثیر زیادی در افزایش وفاداری آنان داشته است. این کار می‌تواند از طریق بازگویی تاریخچۀ شرکت، ارائۀ اطلاعات در مورد مؤسس، قطعات به کار رفته در محصولات و رویکرد تجاری آن باشد. همچنین می‌توان از طریق ارائۀ ابتکارات جدید، برجسته کردن مسئولیت‌های اجتماعی یا جشن گرفتن موفقیت‌های تازه نیز اقدام به آن کرد.

    یکی از بهترین راه‌ها برای رساندن داستان یا پیام برند به مخاطبان، استفاده از قابلیت اینستاگرام گاید است.

    دستورالعمل‌های گام به گام ارائه دهید

    دستورالعمل‌های گام به گام نیز یکی از انواع محتواهای پربازدید است. ایده‌هایی که در این زمینه وجود دارند بسیار زیاد هستند. به نوعی می‌توان گفت که هر ایده‌ای را می‌توان به شکل گام به گام بیان کرد. یکی از انواع رایج آن‌ها، آموزش‌ها و دستورالعمل‌های آشپزی است. تمرینات ورزشی، محصولات دست‌ساز، تعمیرات وسایل منزل، آموزش انواع گره و بسیاری موارد دیگر از این جمله هستند. با استفاده از اینستاگرام (Guide) می‌توانید چنین ایده‌هایی را به بهترین شکل ممکن بیان کنید.

    افراد جامعۀ خود را گردآوری کنید

    یکی از کاربردهای دیگر اینستاگرام (Guide) در جمع‌آوری و معرفی افراد جامعۀ مخاطبان است. به این طریق می‌توانید اقدام به ایجاد یک راهنمای کامل از برجستگی مخاطبان، به اشتراک‌گذاری عشق و علاقه و ساختن یک شبکۀ ارتباطی قوی کنید. مثلاً اگر محصولات یا خدمات شما مرتبط با کودکان استثنایی زیر 5 سال است با راهنمای اینستاگرام می‌توانید به معرفی هر چه بهتر جامعۀ خود بپردازید. توضیح خدمات مرتبط با هر یک از گروه‌ها، بررسی شرایط آن‌ها و معرفی محصولات مربوط از جملۀ این اقدامات هستند.

    شرایطی برای همکاری با دیگران ایجاد کنید

    ایجاد همکاری با برندهای تأثیرگذار، سازندگان محتواها، اینفلوئنسرها و افراد مشهور، یکی دیگر از کاربردهای اینستاگرام (Guide) است. کسب‌وکارها می‌توانند راهنماهایی ایجاد کنند تا با استفاده از آن، همۀ سفیران برندشان را نشان دهند. شروع همکاری به اینفلوئنسرها برای ایجاد یک راهنما در حساب کاری و موارد دیگر به شما در دیده شدن هرچه بیشتر کمک زیادی خواهد کرد.

    راهنمای سفر به اشتراک بگذارید

    به اشتراک گذاری راهنمای سفر

    صنعت سفر و گردشگری توسط راهنمای اینستاگرام پیشرفت‌های چشمگیری کرد. همانطور که گفتیم، ایدۀ اولیۀ اینستاگرام (Guide) برای راهنمایی سفر طراحی شد. اما بعدها تکامل یافت و وارد همۀ حوزه‌های دیگر نیز شد. از این رو می‌توان انتظار داشت که یکی از بهترین کاربردهای آن، به اشتراک‌گذاری راهنمای سفر است. این ایده برای هر کسی قابل اجراست. چه به صورت حرفه‌ای در صنعت گردشگری فعال باشید و چه سفری کوتاه و چند روزه به مکانی جذاب داشته‌ باشید. در هر صورت می‌توانید از اینستاگرام گاید برای دسته‌بندی محتواهای سفر خود استفاده کنید.

    مفاهیم را تشریح و ترویج کنید

    این روزها، دنیای ما پر از مفاهیم مختلف شده است. از عدالت و برابری تا معضل نوجوانان، درک موسیقی، نگاه کل‌نگرانه و بسیاری مفاهیم دیگر وجود دارند که نیاز به تشریح و تفهیم دارند. اگر به شکل جدی در اینستاگرام مشغول به کار هستید از این مفاهیم به نفع خود استفاده کنید. تمام مفاهیم مرتبط با حوزۀ کسب‌وکار و تخصص خود را استخراج کرده و شروع به تولید محتوا در مورد آن‌ها کنید. سپس با ایجاد اینستاگرام (Guide) پست‌های منتشر شده را در گروه‌های مشخص دسته‌بندی کنید. چنین راهنمایی می‌توانند تأثیر بسزایی در شناخت برند و حوزۀ فعالیت شما داشته باشد.

    نتیجه‌گیری

    • راهنمای اینستاگرام از شما نمی‌خواهد که شروع به تولید محتوای کاملاً جدید کنید.
    • این یک ابزار کاربردی برای گروه‌بندی محتواهایی است که تا کنون در پیج شما منتشر شده‌اند.
    • دسته‌بندی محتوایی‌تان را به شکلی انجام دهید که برای مخاطبان شما مفید و جذاب باشد.
    • با ایجاد اینستاگرام (Guide) صرفه‌جویی زیادی در زمان مخاطبان صورت خواهد گرفت.
    • راه‌های مختلفی برای استفاده از این ابزار وجود دارد که در این مقاله به بررسی برخی از آن‌ها پرداختیم.
    • راهنمای اینستاگرام را می‌توان برای دسته‌بندی پست‌ها، محصولات و مکان‌های منتشر شده به کار برد.
    • استفاده از این ابزار، ساده و سریع است. تنها کافی است خلاقیت کافی برای سازماندهی مطالب داشته باشید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع:

    Later

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.