بهترین روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام به شکل ارگانیک چیست؟

0

افزایش فالوور در اینستاگرام یکی از مواردی است که این روزها بسیاری به دنبال آن هستند. اکنون که افراد بسیاری توانسته‌اند با روش‌های مختلف از اینستاگرام کسب درآمد کنند، بسیاری دیگر به فکر ایجاد یک پیج و کسب درآمد از آن شده‌اند. این افراد به دنبال فالوور هستند. برخی برای جذب فالوور دست به هر کاری می‌زنند. برخی اقدام به خرید فالوور فیک می‌کنند و برخی دیگر با یادگرفتن روش‌های اصولی، کار خود را به درستی انجام می‌دهند. در این مطلب از پادرو قصد داریم روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام را بیان کنیم و در خصوص هر کدام از آن‌ها توضیحاتی ارائه کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

تأثیر فالوور بیشتر بر پیج اینستاگرام

آیا می‌دانید که چرا افراد بسیاری به دنبال فالوور بیشتر برای پیج اینستاگرامی خود هستند؟ جواب این سؤال به بهبود کسب‌وکار و افزایش درآمد آن‌ها ارتباط دارد. پیجی که تعداد بیشتری فالوور دارد هزینه بیشتری برای تبلیغات دریافت می‌کند و این ساده‌ترین روش کسب درآمد از فالوورهاست. همچنین آنلاین‌شاپ‌ها با افزایش تعداد فالوور خود، با مشتریان بالقوه بسیار بیشتری مواجه هستند و می‌توانند با استفاده از محصولات جذاب و پست‌های مناسب، مشتریان بیشتری داشته باشند. خوب طبیعی است که فروش بیشتر، منجر به افزایش درآمد خواهد شد.

پیجی که تعداد بیشتری فالوور دارد هزینه بیشتری برای تبلیغات دریافت می‌کند و این ساده‌ترین روش کسب درآمد از فالوورهاست.

روش‌های متفاوت افزایش فالوور اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است. اکنون بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون اکانت فعال ماهانه در آن وجود دارد. ایرانیان بسیار زیادی نیز در این شبکه اجتماعی عضو هستند و در آن فعالیت می‌کنند. درست است که افراد زیادی در اینستاگرام فعالیت می‌کنند اما جذب فالوور و به موفقیت رسیدن در این پلتفرم بدون دانش، کار سخت‌تری است. برای این که این افزایش فالوور اینستاگرام را به خوبی انجام دهید بهتر است با راه‌های آن آشنا شوید. راه‌های افزایش فالوور اینستاگرام عبارتند از:

1- افزایش فالوور اینستاگرام با هشتگ

روش‌های متفاوت افزایش فالوور اینستاگرام

اولین و شاید ساده‌ترین راه برای پیج‌هایی که به درستی فعالیت می‌کنند، استفاده از هشتگ‌های مناسب و پربازدید و کاربردی است. باید بدانید که هشتگ در اینستاگرام مانند قیفی عمل می‌کند که مخاطب را به پست‌هایی با موضوعی که به دنبالشان است می‌رساند. استفاده از هشتگ به قدری تأثیرگذار است که برخی از هشتگ مناسب به عنوان هشتگ افزایش فالوور نام می‌برند. حال اگر کار هشتگ‌ زدن را به خوبی انجام ندهید، از هشتگ‌های اشتباه و بی‌ربط به موضوع استفاده کنید، نه تنها فالوورهای شما زیاد نمی‌شوند بلکه ممکن است در بلندمدت با ریزش فالوور هم مواجه شوید.

پس پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش فالوور اینستاگرام مطلب هشتگ پربازدید چیست و چگونه باید آن‌ها را پیدا کرد؟ را مطالعه کنید تا با هشتگ‌ها، انواع آن‌ها و سایر نکات مربوط به آن آشنا شوید.

2- افزایش فالوور با تبلیغات

روش دیگری که از آن برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده می‌کنند، تبلیغات است. تبلیغات اگر به شیوه‌ای مناسب، در زمان درست و به نحوی اصولی انجام شود، می‌تواند باعث افزایش فالوور اینستاگرام شود. بسیاری فکر می‌کنند تنها کافی است که پست و استوری تبلیغاتی خود را به یک پیج پربازدید بدهند همه به خوبی پیش خواهد رفت. درست است که تبلیغات در پیج‌های پربازدید تأثیر مطلوبی در روند افزایش فالوور اینستاگرام بگذارد. اما باید بدانید که در هنگام  تبلیغات باید به موارد زیر دقت کنید.

تبلیغات در پیج‌های مناسب

مناسب بودن پیج نکته‌ای است که باید به آن توجه بسیاری شود. اگر قصد تبلیغ دارید باید به مواردی مانند جامعه سنی هدف، مخاطبان علاقه‌مند و هزینه معقول توجه کنید. به عنوان مثال تبلیغ یک آنلاین شاپی که در آن محصولات چرمی به فروش می‌رسد در پیج گیاه‌خواران و دوست‌داران حیوانات کاری اشتباه است.

تبلیغ در شرایط مناسب

حتماً زمانی اقدام به تبلیغات کنید که پیج شما به مرحله مناسبی رسیده باشد. در غیر این صورت حتی تبلیغ هم باعث افزایش فالوور اینستاگرام برای شما نخواهد شد. یا حداقل به میزان مناسبی فالوور حذف نخواهید کرد. برای رسیدن به زمان مناسب باید به نکاتی توجه کنید. این نکات عبارتند از:

  • بیو کامل
  • استفاده از عکس یا لوگوی مناسب
  • داشتن تعداد مناسبی فالوور (حداقل 100 تا 200 فالوور)
  • داشتن پست‌های جذاب و با کیفیت

زمان مناسب

حتماً تبلیغات را در زمانی انجام دهید که بتوانید بیشتری میزان افزایش فالوور اینستاگرام را جذب کنید. این مواقع معمولاً زمانی است که پیجی که می‌خواهید در آن تبلیغ کنید، بیشترین بازدید را دارد. در این زمان احتمال این که افراد بیشتری پیج شما را فالوو کنند بیشتر است. به همین دلیل با دقت به این نکته ساده می‌توانید افزایش فالوور اینستاگرام بیشتری را تجربه کنید.

روش دیگری که از آن برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده می‌کنند، تبلیغات است. تبلیغات اگر به شیوه‌ای مناسب، در زمان درست و به نحوی اصولی انجام شود، می‌تواند باعث افزایش فالوور اینستاگرام شود.

3- تنظیمات اینستاگرام برای افزایش فالوور

برخی تنظیمات و قابلیت‌های اینستاگرام می‌تواند در روند افزایش فالوور تأثیرگذار باشد. به عنوان مثال پیج‌های شخصی فالوور کمتری نسبت به پیج‌های عمومی (Public) کسب می‌کنند. همچنین با تبدیل اکانت خود از شخصی به کاری (Business) می‌توانید با مشاهده آمارهای بیشتری که اینستاگرام به شما می‌دهد، برای افزایش فالوور اینستاگرام برنامه‌ریزی‌های بهتری داشته باشید. در قسمت Insight پیج‌های کاری می‌توانید به آمارهای مختلفی که خود اینستاگرام به شما می‌دهدT دسترسی داشته باشید. از مهم‌ترین این آمارها می‌توان به پست‌هایی محبوبتان، میزان بازدید از پیج توسط فالوورها و افراد غیرفالوور و برخی دیگر از آمارها در بازه‌های زمانی مختلف اشاره کرد.

4- افزایش فالوور اینستاگرام با لایو

لایو از دیگر قابلیت‌های اینستاگرام است که می‌تواند در جهت افزایش فالوور اینستاگرام از آن استفاده کرد. برخی از صاحبان پیج‌ها به این قابلیت جذاب و تأثیرگذار توجهی نمی‌کنند و از مزایای آن بهره‌مند نمی‌شوند. باید بدانید که لایو اهمیت بسیار بالایی در اینستاگرام دارد. آمار حاصل از برخی تحقیقات و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از 80 درصد کاربران اینستاگرام دوست دارند که لایو یک موضوع را تماشا کنند تا این که به خواندن پست‌های مربوط به همان موضوع مشغول باشند.

همچنین شما در لایو می‌توانید به راحتی برند خود را به فالوورها معرفی کنید. از دیگر نکاتی که یک لایو مناسب با موضوعی جذاب می‌تواند داشته باشد، افزایش فالوور اینستاگرام، بازدید لایو و آشنایی بیشتر با پیج است. پس به خاطر داشته باشید که لایو اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است.

5- افزایش فالوور با استوری

استوری یکی دیگر از قابلیت‌های موجود در اینستاگرام است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید با انجام چند راهکار ساده، افزایش فالوور اینستاگرام را تجربه کنید. از مهم‌ترین روش‌هایی که می‌توانید توسط استوری میزان فالوورهای خود را افزایش دهید به شرح زیر است.

1- برگزاری مسابقات با استفاده از استوری

برگزاری مسابقات، مخصوصاً مسابقاتی که افراد بتوانند در استوری رأی مورد نظر خود را بدهند یکی از مواردی است که در شناخته شدن پیج و افزایش فالوور اینستاگرام تأثیر مطلوبی خواهد داشت.

2- هایلایت کردن استوری‌ها

با توجه به کاری که در پیج انجام می‌دهید، بهتر است برخی استوری‌ها را هایلایت کنید. این هایلایت‌ها باید به صورت موضوعی باشد. به عنوان مثال یک آنلاین شاپ باید حتماً هایلاتی از رضایت مشتری داشته باشد و یک برند استوری‌های معرفی برند خود و محصولاتش را باید هایلایت کند.

3- نظرسنجی

با استفاده از باکس نظرسنجی در قسمت استوری می‌تواند تعامل بیشتری با مخاطب داشته باشید. همچنین با استفاده از همین نظرسنجی‌ها می‌توانید موضوعات جذاب برای فالوورها را پیدا کنید تا در خصوص آن‌ها پست و استوری منتشر کنید. با استفاده از این روش با کمک خود فالوورها افزایش فالوور اینستاگرام را تجربه خواهید کرد.

استوری یکی دیگر از قابلیت‌های موجود در اینستاگرام است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید با انجام چند راهکار ساده، افزایش فالوور اینستاگرام را تجربه کنید.

6- برگزاری مسابقات جذاب

یکی از بهترین راه‌های افزایش فالوور اینستاگرام، برگزاری مسابقات جالب است. مسابقات می‌تواند به دلیل وجود جوایز برای کاربران جذاب باشد. اما شما هم می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و فالوورهای پیج را افزایش دهید. مسابقات به روش‌های گوناگونی برگزار می‌شود. رایج‌ترین مسابقاتی که این روزها برگزار می‌شود به این شیوه است که سؤال یا سؤالاتی پرسیده می‌شود و مخاطبان علاوه بر جواب دادن باید پیج را فالوو کنند و حتی ممکن است از آن‌ها خواسته شود یک یا چند دوست خود را در زیر پست مشخص شده منشن کنند.

7- افزایش فالوور با استفاده از روش‌های ارگانیک

به خاطر داشته باشید که کار به شیوه درست و با رعایت نکات مهم می‌تواند منجر به افزایش فالوور اینستاگرام شود. بسیاری از افرادی که اکنون پیج‌هایی با تعداد بسیار زیادی فالوور دارند، از ابتدا تنها به کار خود مشغول بودند و روی افزایش فالوور اینستاگرام تمرکز بسیار زیادی نداشته‌اند. البته باید بدانید درست است که تمام پیج‌ها باید به این نکات توجه کنند اما افزایش فالوور اینستاگرام تنها با استفاده از روش‌های ارگانیک به زمان نیاز دارد. نکاتی که می‌تواند در بلند مدت باعث رشد و افزایش فالوور در اینستاگرام شود، عبارتند از:

1- کامل بودن پروفایل

نه تنها برای افزایش فالوور اینستاگرام به روش‌های ارگانیک، بلکه به صورت کلی باید به کامل بودن پروفایل توجه داشته باشید. نوشتن بیو مناسب و کامل، داشتن تم، عکس پروفایل باکیفیت از لوگو برای برندها و از شخص برای پیج‌های شخصی و موارد دیگر از جمله نکاتی است که باید به آن توجه کنید. کامل نبودن پروفایل باعث می‌شود تا افراد بسیاری پیج را فالوو نکنند.

2- پست‌های جذاب و مناسب

پست‌هایی که در اینستاگرام می‌گذارید باید جذاب و باکیفیت باشند. همچنین از دیگر نکاتی که باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید، این است که پست‌های خود را مرتبط با موضوع پیج انتخاب کنید. پیج‌هایی که از هر زمینه پست می‌گذارند شاید در ابتدا توسط برخی افراد فالوو شوند اما به مرور نه تنها افزایش فالوور اینستاگرام را تجربه نمی‌کنند، بلکه فالوورهای خودشان را هم از دست می‌دهند.

3- کپشن‌های خلاصه و کاربردی

کپشن یکی از مواردی است که می‌تواند نظر مخاطبان را به خود جذب کند و باعث افزایش فالوور اینستاگرام شود. کپشن‌ها باید خلاصه و کوتاه، کاربردی و مفید و جذاب باشند تا بتوانند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند. به بیان بهتر باید بگوییم که کپشنی که در آن متن کوتاه و خلاصه‌ای وجود داشته باشد که در همان چند خط، مخاطب بتواند منظور و هدف را به درستی درک کند و متن برایش جذاب باشد، کپشنی مناسب است. البته در برخی مواقع با توجه به موقعیت می‌توانید در کپشن خود از طنز نیز استفاده کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    4- همکاری با پیج‌های مشابه

    یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که می‌توانید توسط آن در اینستاگرام پیشرفت کنید، همکاری با پیج‌های مشابه و کوچک دیگر است. با ساختن یک تیم کوچک و همکار در اینستاگرام می‌توانید در کنار هم به راحتی پیشرفت کنید و به اهداف خود نزدیک‌تر شوید. پیج‌های مشابه با کمک یکدیگر می‌توانند با استفاده از روش‌های متفاوتی مانند تبلیغات رایگان برای یکدیگر، تعامل با یکدیگر و استفاده از ایده‌های یکدیگر برای ایجاد و ساخت پست‌های جذاب‌تر و موارد مشابه دیگر به هم کمک کنند تا سریع‌تر پیشرفت کنند.

    5- تعامل با فالوورها

    با استفاده از قسمت‌های گوناگونی که در پیج‌های اینستاگرام وجود دارد می‌توانید با فالوورهای خود تعامل بیشتری داشته باشید. پرسیدن سؤال در انتهای کپشن پست‌ها و سایر روش‌های دیگری که باعث می‌شود آن‌ها به گذاشتن کامنت علاقه‌مند شوند. نظرسنجی‌ها و سؤالاتی که در استوری می‌توان پرسید و پاسخگویی مناسب به پیام‌هایشان از راه‌هایی است که باعث می‌شود تا با فالوورهای خود تعامل بیشتری داشته باشید.

    تعامل بیشتر با فالوورها علاوه بر این که باعث می‌شود تا فالوورها بیشتر به پیج شما علاقه‌مند شوند، باعث می‌شود در قسمت اکسپلور افراد بیشتری وارد شوید. وارد شدن به قسمت اکسپلور افراد به معنی دیده شدن توسط پیج‌های بیشتری است. همین امر در صورتی که پیج کامل و جذابی داشته باشید به مرور باعث افزایش تعداد فالوورهای شما خواهد شد.

    نه تنها برای افزایش فالوور اینستاگرام به روش‌های ارگانیک، بلکه به صورت کلی باید به کامل بودن پروفایل توجه داشته باشید. نوشتن بیو مناسب و کامل، داشتن تم، عکس پروفایل باکیفیت از لوگو برای برندها و از شخص برای پیج‌های شخصی و موارد دیگر از جمله نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

    8- خرید فالوور واقعی

    برخی سایت‌ها با دریافت هزینه و پرداخت آن‌ها به افراد واقعی باعث می‌شوند که فالوورهایتان در مدت کوتاهی افزایش قابل توجهی پیدا کند. البته به خاطر داشته باشید که علاوه بر فالوور واقعی می‌توانید فالوور فیک و غیرواقعی نیز بخرید اما خرید فالوورهای فیک به پیجتان ضربه‌های شدیدی وارد می‌کند و باعث می‌شود تا دیگر نتوانید به اهداف مورد نظر خود برسید. به خاطر داشته باشید که اگر فالوور فیک زیادی در پیج شما وجود داشته باشد، ممکن است توسط اینستاگرام بن شوید. پس بهتر است اصلاً به سراغ فالوورهای فیک نروید و در صورتی که خیلی به آن نیاز احساس می‌کنید، فالوورهای واقعی خریداری کنید.

    نتیجه‌گیری

    • با استفاده از روش‌های متفاوتی می‌توانید تعداد فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید.
    • افزایش فالوور اینستاگرام کار سختی نیست و می‌توانید با پرداخت هزینه از روش‌هایی مانند تبلیغات مناسب و برگزاری مسابقات متنوع استفاده کنید.
    • استفاده از روش‌های ارگانیک افزایش فالوور مانند محتوای جذاب، عکس‌های باکیفیت و استفاده از هشتگ‌ها به صورت اصولی نیز می‌توانید بر تعداد فالوورهای خود بیفزایید.
    • به خاطر داشته باشید که کامل بودن پروفایل و داشتن اکانت کاری (بیزینس) می‌تواند در روند افزایش فالوور اینستاگرام شما نقش پررنگی داشته باشد.
    • شما از چه روش‌هایی برای افزایش فالوور اینستاگرام خود استفاده کرده‌اید؟
    • روش‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های متداول

    منابع

    sproutsocial

    hootsuite

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.