همکاری در فروش اینستاگرام برای انواع شاپ‌ها

0

همکاری در فروش اینستاگرام یکی از قابلیت‌های جدید این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. اینستاگرام به طور مداوم در حال بهبود است و ویژگی‌های جدیدی را برای بهبود تجربه کاربری اضافه می‌کند. یکی از جدیدترین موارد اضافه شده به جعبه ابزار این پلتفرم، امکان همکاری با سایر کاربران است. این ویژگی که به عنوان Instagram Collabs شناخته می‌شود، می‌تواند یک دارایی عالی برای برندها و افراد تأثیرگذار باشد. در این مطلب، ما به شما کمک می‌کنیم تا نحوه استفاده از ویژگی Instagram Collabs را بیابید. همچنین، شرح می‌دهیم که این قابلیت چگونه می‌تواند برای شما مفید باشد و چگونه خلاقانه از آن استفاده کنید. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

همکاری در فروش اینستاگرام چیست؟

Instagram Collabs یک ویژگی اینستاگرام است که به کاربران امکان می‌دهد با یکدیگر همکاری کنند. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید یک پست فید را با کاربر دیگری به اشتراک بگذارید. این پست هر دو دسته شما را نشان می‌دهد و در هر دو صفحه نشان داده می‌شود و به کاربران بیشتری امکان می‌دهد تا آن را ببینند. این بدان معناست که شما می‌توانید تعامل جمعی داشته باشید.

سازندگان محتوای اینستاگرام معمولاً از این ویژگی برای همکاری با سایر سازندگان و تعامل با جوامع یکدیگر استفاده می‌کنند. برندها همچنین می‌توانند از این قابلیت برای اعلام همکاری خود با برند دیگری یا حتی همکاری با یک سازنده محتوا استفاده کنند.

در برخی موارد، چهره‌های عمومی ممکن است حتی بتوانند از ویژگی Collabs اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی برای تبلیغ خط تولید خود استفاده کنند. برای مثال یک اینفلوئنسر به نام Aimee Song  که خط لباس شخصی خود به نام Song of Style را راه اندازی کرد، یک پست در اینستاگرام Collab  ایجاد و اعلام همکاری کرد.

مزایای استفاده از همکاری در فروش اینستاگرام

با امکان به اشتراک گذاری یک پست به طور همزمان در دو پروفایل، قابل مشاهده بودن یا بازدید بیشتر، بارزترین مزیت استفاده از ویژگی Instagram Collabs است. علاوه بر این، چندین راه دیگر وجود دارد که این ویژگی می‌تواند برای شما ارزش بیافریند:

رسیدن به یک مخاطب جدید

از آن‌جایی که یک پست Instagram Collab در هر دو پروفایل نمایش داده می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که محتوای خود را در مقابل مخاطبان کاربر دیگر قرار دهید. این بدان معنی است که شما به راحتی می‌توانید به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید و آن‌ها را با نام تجاری یا حساب سازنده خود آشنا کنید. این یک راه عالی برای نمایش محصولات، خدمات، تخصص یا خلاقیت شما در مقابل یک جامعه کاملاً جدید است. اگر مردم به اندازه کافی علاقه‌مند باشند، حتی می‌توانید تعداد زیادی فالوور جدید داشته باشید.

تقویت تعامل

علاوه بر نمایش در هر دو پروفایل، یک پست Instagram Collab تعامل هر دو صفحه را جمع آوری می‌کند. این بدان معناست که لایک‌ها ، بازدیدها و نظرات جمع‌آوری‌شده از نمایه کاربر دیگر در کل نرخ تعامل برای پست محاسبه می‌شوند. و تعامل‌ها می‌توانند به سرعت ایجاد شوند، زیرا از دو (یا چند) جامعه مختلف می‌آیند. علاوه بر این، الگوریتم اینستاگرام این نرخ تعامل بالا را در نظر گرفته و پست شما را برای کاربران بیشتری قابل مشاهده خواهد کرد.

همکاری در فروش لباس اینستاگرام

اینستاگرام همچنین به شما امکان می‌دهد در پست‌های قابل خرید همکاری کنید. این بدان معناست که افراد بیشتری محصولات شما را می‌بینند و به راحتی آن‌ها را از فروشگاه اینستاگرام شما خریداری می‌کنند. این به طور قابل توجهی شانس فروش را افزایش می‌دهد.


همچنین بخوانید: نحوه خرید عمده لوازم آرایشی

نحوه استفاده از ویژگی Collabs اینستاگرام

ایجاد یک پست Collab در اینستاگرام بسیار شبیه ایجاد هر پست فید دیگری است. برای استفاده از قابلیت Instagram Collabs  مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: مراحل معمول را برای ایجاد یک پست فید جدید دنبال کنید. 

مرحله ۲: در صفحه‌ای که می‌توانید جزئیات پست خود را اضافه کنید، روی گزینه «تگ افراد» ضربه بزنید.

مرحله 3: گزینه «دعوت از همکار» را انتخاب کنید.

مرحله 4: کاربری را که می‌خواهید با او همکاری کنید جستجو و نام کاربری او را انتخاب کنید. می‌توانید چند نفر را به عنوان همکار برای یک پست اضافه کنید. اما به خاطر داشته باشید که آنها باید درخواست Collab  شما را بپذیرند تا به عنوان نویسنده پست نشان داده شوند.

مرحله 5: پس از انتخاب کاربر(هایی) که می‌خواهید با آنها همکاری کنید، روی “انجام شد” ضربه بزنید.

مرحله 6: در صورت نیاز جزئیات بیشتری را به پست خود اضافه کنید، مانند نوشتن شرح، اضافه کردن مکان، اضافه کردن موسیقی و غیره. سپس روی دکمه “اشتراک گذاری” ضربه بزنید تا اولین پست همکاری اینستاگرام خود را ایجاد کنید.

همکاری-در-فروش-اینستاگرام-و-شبکه-های-اجتماعی

نحوه پذیرش درخواست همکاری اینستاگرام

از طرف دیگر، اگر کاربر دیگر در حال ایجاد پست است، باید درخواست او را برای همکاری بپذیرید. برای پذیرش درخواست همکاری اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: روی اعلان دعوت از صفحه فعالیت خود کلیک کنید. این پست را با یادداشتی باز می‌کند که می‌گوید «کاربر @ شما را دعوت کرده است که در پست وی شریک باشید».

مرحله 2: روی دکمه آبی رنگ «بازبینی» در کنار یادداشت ضربه بزنید. با این کار یک پنجره پاپ آپ برای پذیرش یا رد دعوت باز می‌شود.

مرحله 3: “Accept” را انتخاب کنید و تمام. شما اولین درخواست همکاری اینستاگرام خود را پذیرفته‌اید و به عنوان نویسنده پست نشان داده می‌شوید. پست در نمایه شما و دنبال کنندگان شما در فید به اشتراک گذاشته خواهد شد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    روش های خلاقانه برای استفاده از انواع همکاری در فروش

    اکنون که مراحل ایجاد یک پست اینستاگرام Collab را می‌دانید، زمان آن رسیده است که دریابید چگونه از این ویژگی حداکثر استفاده را ببرید. در اینجا چند ایده خلاقانه برای استفاده از همکاری در فروش اینستاگرام برای افزایش بازدید و تعامل آورده شده است.

    نمایش محصولات در زندگی واقعی

    اگر محصولات فیزیکی می‌فروشید، یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده از Instagram Collabs این است که محصولات خود را در زندگی واقعی به نمایش بگذارید. ایجاد یک Collab با یک خالق تأثیرگذار که از محصول شما استفاده می‌کند را در نظر بگیرید. آن‌ها ممکن است یک آموزش ویدیویی کوتاه در مورد نحوه استفاده از محصول شما، تصویری که نتیجه نهایی را نشان می‌دهد یا حتی یک تغییر قبل و بعد ایجاد کنند.

    اعلام همکاری/رویداد آتی

    اگر رویداد یا همکاری با یک برند یا تولید کننده محتوا دارید، همکاری‌های اینستاگرام راهی عالی برای اعلام یا تبلیغ آن‌ها است. این همکاری می‌تواند هر چیزی باشد، از یک خط تولید کوچک گرفته تا یک مصاحبه پادکست. به اشتراک گذاری یک پست Instagram Collab با تمام جزئیات مربوط به رویداد یا همکاری آینده یک راه عالی برای ایجاد هیجان در طول زمان و افزایش فروش محصول است.

    به عنوان مثال، یکی از مربی‌های اینستاگرام به نام کوین گارسیا، برای تبلیغ مراسمی که خود سازماندهی کرده بود، پست همکاری اینستاگرام را با پادکسترهای Dirty Rotten Church Kids ایجاد کرد. این پست حاوی تمام جزئیات مربوط به این رویداد مانند زمان و مکان برگزاری آن بود و از پادکسترها به عنوان مهمانان ویژه نام برد.

    اجرای کمپین های هدیه

    همکاری اینستاگرام به شما فرصتی عالی برای همکاری با برند یا اینفلوئنسر دیگر برای کمپین هدیه می‌دهد. به طور معمول، زمانی که یک مسابقه هدایایی با برندها یا سازندگان دیگر ایجاد می‌کنید، هر یک از همکاران باید همان پست را به اشتراک بگذارند و جامعه خود را به شرکت وادار کنند.

    ویژگی Instagram Collabs این کار را آسان‌تر می‌کند، به طوری که فقط یک حساب باید پستی را ایجاد کند که اعطای جایزه را اعلام می‌کند و در تمام پروفایل‌های شما نمایش داده می‌شود. به این ترتیب، می‌توانید مشارکت جمعی چندین انجمن را به‌دست آورید و بازدید بیشتری را برای هدیه به دست آورید.

    برای مثال، Cult Beauty  یک مسابقه هدایایی برگزار کرد که شانس برنده شدن محصولات Selfless توسط Hyram را ارائه می‌کرد. این دو اکانت به جای اشتراک‌گذاری پست‌های مختلف به صورت جداگانه، یک پست اینستاگرامی Collab ایجاد کردند که در پروفایل هر دو نشان داده شد. تنها در سه روز توانست بیش از 6000 لایک و بیش از 3000 نظر جمع آوری کند.

    همکاری-فروش-اینستاگرام
    همکاری-فروش-اینستاگرام

    نشان دهید که چقدر خوب با هم کار می کنید

    از آن‌جایی که ویژگی Instagram Collabs برای همکاری ایجاد شده است، می‌توانید از آن برای نشان دادن میزان همکاری خود استفاده کنید. چه ایجاد چیزی با هم باشد، یا کنار هم قرار دادن بینش های متخصصان، یا به اشتراک گذاری کارهایی که با هم انجام داده‌اید. از همکاری‌های اینستاگرام می‌توان برای نمایش یک همکاری خلاقانه یا متخصصانه استفاده کرد.

    ایستادن با هم برای یک هدف

    در دنیایی که مصرف‌کنندگان از لحاظ اجتماعی هوشیارتر می‌شوند، ایستادگی برای هدفی که واقعاً به آن اهمیت می‌دهید، راهی عالی برای ایجاد ارتباط با فالوورهایتان است. و ویژگی Instagram Collabs می‌تواند با همکاری با سازنده، سازمان یا برند دیگری برای نشان دادن حمایت خود از یک هدف خاص، به شما کمک کند تا این کار را حتی موثرتر انجام دهید.

    به عنوان مثال، تیم اقدام WWF، یک پست در اینستاگرام با حساب اصلی صندوق جهانی حیات وحش ایجاد کرد تا در برابر زباله های پلاستیکی موضع بگیرد. در این پست، این تیم از رهبران جهانی خواست تا در مورد یک معاهده قانونی الزام آور برای جلوگیری از ورود زباله های پلاستیکی به طبیعت مذاکره کنند. این امر به افزایش همزمان آگاهی در مورد این موضوع و جلب توجه بیشتر به آن کمک کرد.

    بیشتر بخوانید: نصب مجدد اینستاگرام

    اضافه کردن محتوای تازه به صفحه شما

    تازگی و تنوع چیزی است که برای ادامه جذب مخاطب به آن نیاز دارید. اما به روز نگه داشتن صفحه خود با محتوای جدید ساده تر از انجام آن است زیرا در نهایت انرژی خلاقانه شما تمام می‌شود. حتی اگر از قبل ایده هایی در تقویم محتوای خود دارید، ممکن است به دلیل کمبود زمان یا منابع، نتوانید همیشه آن را دنبال کنید. علاوه بر این، دادن چیزهای کاملاً جدید به طرفداران می تواند به شما در حفظ علاقه آن‌ها کمک کند.

    به همین دلیل است که Instagram Collabs قابلیت فوق العاده برای استراتژی محتوای اینستاگرام شما است. با به اشتراک گذاری محتوا از یک سازنده دیگر در قالب یک پست Collab اینستاگرام، می‌توانید صفحه خود را برای مخاطبان خود تازه و جذاب نگه دارید.

    تبلیغ کد تخفیف

    اگر می‌خواهید فروش بیشتری برای محصول خود داشته باشید، می‌توانید کد تخفیف را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. و برای اطمینان از اینکه افراد بیشتری از کد تخفیف استفاده می‌کنند، می‌توانید با یک اینفلوئنسر همکاری کنید تا آن را از طریق یک پست Collab اینستاگرام تبلیغ کنید.

    این یک راه عالی برای ارائه محصولات خود در مقابل افراد مناسب است و در عین حال شخصیتی تأثیرگذار برای تضمین آن‌ها به دست می‌آورید. به علاوه، به اشتراک‌گذاری کد تخفیف می‌تواند به متقاعد کردن آن‌ها برای انجام آن خرید کمک کند. فقط مطمئن شوید که سلب مسئولیت مناسب برای پست های حمایت شده اینستاگرام را درج کنید.

    به عنوان مثال، شرکت اسپانیایی تشک Maxcolchon با حساب اینفلوئنسر دکور خانه Sweet Home Pat  در تبلیغ 17٪ تخفیف برای تشک‌های خود شریک شد. اینفلوئنسر یک پست اینستاگرام Collab با تشک این برند ایجاد کرد و مردم را به استفاده از تخفیف تشویق کرد.

    تبلیغات متقابل سایر حساب های شما

    یک راه محبوب برای استفاده از ویژگی همکاری در فروش اینستاگرام، تبلیغ متقابل سایر حساب‌های شما است. برای مثال اگر حساب‌های شخصی و حرفه‌ای جداگانه دارید، این گزینه عالی است. اینفلوئنسرها یا افراد مشهوری که برند خود را ایجاد کرده‌اند، اغلب از این ویژگی برای این کار استفاده می‌کنند، همان‌طور که در نمونه Aimee Song قبلاً مشاهده شد. همچنین اگر حساب‌های جداگانه‌ای برای خطوط تولید مختلف و سرمایه‌گذاری‌های برند دارید، گزینه خوبی است.

    این یک راه عالی برای افزایش بازدید است، به خصوص اگر در یکی از حساب‌های خود دنبال کننده‌های بسیار بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال، اینفلوئنسر زیبایی هدی کتان، پست اینستاگرام Collab را از حساب اصلی هدی بیوتی خود، که در آن بیش از 50 میلیون دنبال کننده دارد، ایجاد کرد و فروشگاه زیبایی هدی را که حدود 6 میلیون نفر دارد، تگ کرد.

    نمایش اینفلوئنسرهایی که محصولات شما را نشان می‌دهند

    برندها می‌توانند فوراً با استفاده از اینفلوئنسرها یا ارائه محصولات خود اعتبار کسب کنند. و ویژگی Instagram Collabs  این فرآیند را بسیار ساده‌تر می‌کند. چه پست را به اشتراک بگذارید و چه اینفلوئنسر آن را به اشتراک بگذارد، در هر دو پروفایل نمایش داده می‌شود. این بدان معناست که شما می‌توانید به طور همزمان به دنبال کنندگان خود و فالوورهای تأثیرگذار نشان دهید که محصولات شما برای آن‌ها تضمین شده است.

    در نتیجه، می‌توانید فوراً اعتماد فالوورهای اینفلوئنسر را جلب کنید. و می‌تواند اعتماد و وفاداری را حتی با مخاطبان فعلی شما افزایش دهد.

    افیلیت مارکتینگ چیست؟

    بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ یک مدل تبلیغاتی است که در آن یک شرکت به ناشران شخص ثالث برای ایجاد ترافیک یا فروش محصولات و خدمات شرکت غرامت می‌دهد. ناشران شخص ثالث شرکت‌های وابسته هستند و حق کمیسیون آن‌ها را تشویق می‌کند تا راه‌هایی برای تبلیغ شرکت بیابند.

    اینترنت، برجستگی بازاریابی وابسته را افزایش داده است. آمازون ( AMZN ) با ایجاد یک برنامه بازاریابی وابسته، این روش را رایج کرد که به موجب آن وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌نویسان پیوندهایی به صفحه آمازون برای محصول بررسی شده یا مورد بحث قرار می‌دهند تا هنگام خرید، هزینه‌های تبلیغاتی را دریافت کنند. از این نظر، بازاریابی وابسته اساساً یک برنامه بازاریابی پرداخت به ازای عملکرد است که در آن عمل فروش در یک شبکه وسیع برون سپاری می‌شود.

    بازاریابی وابسته قبل از اینترنت رواج داشته است، اما در دنیای دیجیتال مارکتینگ، تجزیه و تحلیل و کوکی‌ها آن را به یک صنعت میلیارد دلاری تبدیل کرد. شرکتی که یک برنامه بازاریابی وابسته را اجرا می‌کند می‌تواند لینک‌هایی را که سرنخ‌ها را به ارمغان می‌آورند ردیابی کند و از طریق تجزیه و تحلیل داخلی، ببیند چه تعداد به فروش تبدیل می‌شوند.

    هدف این مدل افزایش فروش و ایجاد یک راه حل برد-برد هم برای فروشنده و هم برای شرکت‌های وابسته است. این سیستم منحصر به فرد و سودآور است و به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شود.

    اینترنت و فن‌آوری‌های بهبود یافته، پیاده‌سازی مدل را آسان‌تر می‌کند. شرکت‌ها نحوه ردیابی و پرداخت کمیسیون روی سرنخ‌های واجد شرایط را بهبود داده‌اند. توانایی بهتر برای ردیابی سرنخ ها و فروش به نحوه بهبود یا موقعیت بهتر محصولات‌شان کمک می‌کند.

    سخن آخر

    پس از مطالعه این مطلب، شما نه تنها می‌دانید که چگونه یک پست همکاری در فروش اینستاگرام ایجاد کنید، بلکه ایده‌های عالی برای استفاده از این ویژگی را خواهید داشت. چه یک برند، یک سازمان یا یک اینفلوئنسر باشید، ویژگی Collabs می‌تواند راهی عالی برای دستیابی به افزایش تعامل شما باشد. برای شروع همکاری خود از ایده‌های بالا نهایت استفاده را ببرید.

    سوالات متداول

    در ادامه قصد داریم به سوالات رایج درباره همکاری در فروش اینستاگرام پاسخ دهیم.

    منبع: influencermarketinghub

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.