تیک آبی اینستاگرام چیست؟ 6 مرحله آسان تا گرفتن تیک آبی

1

حتماً شما هم بارها و بارها هنگام ربازدید یا دنبال کردن بسیاری از پیج‌های اینستاگرام با یک تیک آبی برخورد داشته‌اید. در چنین مواقعی احتمالاً می‌خواستید بدانید تیک آبی اینستاگرام چیست و اصلاً چه کاربردی دارد. تیک آبی یکی از قابلیت‌های اینستاگرام است که البته در ابتدا گرفتن آن برای بسیاری از پیج‌ها بیشتر شبیه یک رؤیا بود. زیرا تا اواخر سال 2018 کاربران نمی‌توانستند برای گرفتن این علامت آبی درخواست دهند. اما امروزه می‌توانید با استفاده از راهکارهایی عملی، برای گرفتن این تیک اقدام کنید. در اینجا قرار است درباره نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام صحبت کنیم. اما قبل از آن شما را با یک تعریف جامع از کاربرد تیک آبی همراهی خواهیم کرد.

تعریف تیک آبی اینستاگرام

تیک آبی اینستاگرام چیست؟

تیک آبی اینستاگرام (Verified Badge) در اصل نشانه‌ای از تأیید صفحه شما توسط این شبکه اجتماعی است. به عبارت ساده‌تر یک تیک آبی می‌تواند متمایزکننده صفحات اصلی از پیج‌های جعلی باشد. برای مثال اگر نام یک بازیگر مطرح را در قسمت ذره‌بین اینستاگرام جستجو کنیم، با پیشنهادات مختلفی مواجه خواهیم شد که انتخاب صفحه اصلی این بازیگر را برای ما سخت می‌کند. اگرچه معمولاً صفحات اصلی دنبال‌کنندگان زیادی دارند و پست‌های آن‌ها با سایر صفحات هواداری یا پیج‌های جعلی متفاوت است، اما داشتن یک تیک آبی می‌تواند مهر تأییدی بر اصلی بودن صفحه آن بازیگر محسوب شود.

البته شاید تصور کنید که نشان آبی حتماً به یک گروه خاص تعلق می‌گیرد. اما این موضوع چندان صادق نیست. امروزه افرادی که کاربران زیادی دارند یا جزء چهره‌های مطرحی مثل سیاست‌مداران یا خوانندگان هستند، می‌توانند برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام اقدام کنند. به عبارتی علاوه بر اینکه تیک آبی اینستاگرام می‌تواند به افراد محبوب و مشهور تعلق بگیرد، بسیاری از کسب‌وکارها یا پیج‌هایی که فعالیت بالایی دارند و تعداد دنبال‌کنندگان آن‌ها نیز زیاد است، می‌توانند برای دریافت تیک آبی اینستاگرام درخواست دهند.

تیک آبی اینستاگرام در اصل نشان تأیید صفحه شما از سوی این پلتفرم خواهد بود که می‌تواند بیان‌کننده اصالت شما باشد.

چرا گرفتن تیک آبی اینستاگرام مهم است؟

همانطور که گفتیم تیک آبی اینستاگرام می‌تواند شبیه یک مهر تأیید از سوی این پلتفرم باشد. در این حالت دنبال‌کنندگان بالقوه و کسانی که ممکن است در آینده از پیج شما بازدید داشته باشند، با دیدن این تیک می‌توانند با آسودگی به فالوئر دائم شما تبدیل شوند، زیرا از اصلی بودن پیج مطمئن خواهند شد. این تیک که در کنار نام و نمایه حساب اینستاگرام افراد مطرح ظاهر می‌شود، می‌تواند متمایزکننده پیج‌ها از سایر صفحات عادی در اینستاگرام باشد. این به معنای آن است که حساب مورد نظر چه یک شخصیت عمومی باشد، چه یک فرد مشهور و حتی نماینده یک برند، از اعتبار لازم برخوردار است.

با این اوصاف وقتی صحبت از این می‌شود که آیا گرفتن تیک آبی اینستاگرام واقعاً ارزش دارد، پاسخ مثبت خواهد بود. تیک آبی با آن ظاهر ساده خود می‌تواند موجی از اعتماد را برای شما به دنبال داشته باشد. حال اگر شما به عنوان یک کسب‌وکار در اینستاگرام مشغول به کار باشید، این تیک می‌تواند به عنوان یک ابزار بازاریابی مهم در جلب اعتماد مشتریان و بالا رفتن تعداد دنبال‌کنندگان شما تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. در فضایی که میلیون‌ها انسان با عقاید مختلف وجود دارند، پیدا کردن صفحاتی که نشان دهند واقعاً همان شخصیت یا برندی هستند که ادعا دارند، بسیار سخت است.

نشان یا تیک آبی اینستاگرام در این مواقع می‌توانند تمامی شبهات را از بین ببرد و به عنوان یک نماد رسمی، اعتبار حساب شما را بالا ببرد. البته گرفتن این نماد کار چندان ساده‌ای هم نیست، هرچند که ما در اینجا با فوت‌وفن‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهیم، تا حدودی روند دریافت این تیک را آسان‌تر می‌کنیم.

مزایای تیک آبی اینستاگرام

نشان آبی اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

باور کنید یا نه ولی یک نشان تأیید ساده می‌تواند تفاوت بزرگی را برای پیج شما ایجاد کند. این کار می‌توانند در بالا بردن میزان آگاهی از برند شما و البته به دنبال آن در رشد تعداد دنبال‌کنندگان تأثیر زیادی داشته باشد. البته تیک یا نشان تأیید آبی تنها مختص اینستاگرام نیست و بسیاری از پلتفرم‌های دیگر مانند توییتر، فیسبوک، یوتیوب و پینترست هم این نشان اعتبار را به کاربران خود هدیه می‌دهند. هرچند که گرفتن تأییدیه این نشان در اینستاگرام سخت‌تر از سایر شبکه‌های اجتماعی است. در اینجا به مزایای دریافت نشان آبی اینستاگرام اشاره‌ای خواهیم داشت.

اثبات اصالت شما

شاید بزرگ‌ترین مزیت تیک آبی اینستاگرام، جلوگیری از جعل هویت شما باشد. در مکانی که شما باید وقت زیادی برای جذب فالوئرهای خود داشته باشید و البته در کنار این موضوع، شاید هزینه‌های زیادی را نیز برای جلب توجه کاربران اینستاگرام انجام دهید، جعل هویت می‌تواند یک چالش بزرگ محسوب شود. خصوصاً اگر به عنوان یک برند تجاری یا کسب‌وکار در این فضا مشغول به کار هستید.

نشانی از منحصربه‌فرد بودن شما

همانطور که گفتیم یک تیک آبی ساده می‌تواند شما را از سایر صفحات اینستاگرام متمایز کند. این تمایز می‌تواند به اندازه کافی مهم باشد، زیرا باعث جلب توجه افراد خواهد شد. اغلب کاربران اینستاگرام دوست دارند صفحات اصلی را دنبال کنند. به همین دلیل یک تیک آبی در این مرحله می‌تواند نشانی از خاص بودن شما باشد. این موضوع می‌تواند در جایگاه خود فرصت‌های زیادی را برای رشد کسب‌وکار شما ایجاد کند.

افزایش اعتماد

ساده‌ترین مزیت دریافت تیک آبی اینستاگرام این است که افزایش اعتبار برند یا صفحه شخصی شما را به دنبال دارد. توجه داشته باشید که تا کنون کمتر از 1 درصد از حساب‌های موجود در اینستاگرام به تأیید این شبکه اجتماعی رسیده‌اند، به همین دلیل این موضوع می‌تواند برای نام و نمایه تجاری شما اعتبار ایجاد کند. از طرفی وقتی بخواهید با سایر افراد، اینستاگرامرها یا اینفلوئنسرها تعامل داشته باشید، این نشان می‌تواند برای آن‌ها اطمینان ایجاد کند که شما کلاهبردار نیستید. به همین دلیل به راحتی می‌توانند وارد معامله و یا تبلیغات با شما شوند.

بالا بردن سطح آگاهی از نام تجاری

تیک آبی اینستاگرام همچنین می‌تواند در تعداد فالوئرهای شما مؤثر باشد. این افزایش دنبال‌کنندگان به این دلیل است که حساب‌های تأیید شده از سوی اینستاگرام در صدر نتایج جستجو هستند. جالب‌تر اینکه محتواهای آن‌ها بر اساس الگوریتم‌های اینستاگرام حمایت می‌شود، به همین دلیل بیشتر از سایر پست‌های مشابه مشارکت فالوئرها را به دنبال دارند. این حالت می‌تواند یک فرصت بزرگ برای نام تجاری شما باشد که بتوانید برند خود را با آن برجسته کنید و از این ویژگی برای ارتقای قدرت شرکت خود استفاده کنید.

گرفتن یک تیک آبی از اینستاگرام می‌تواند نشان دهد که شما در صنعت خود هر راهی را که دنبال کنید، چه یک فروشنده لوازم آرایش باشید چه ارائه‌دهنده خدماتی خاص، رهبر اصلی بازار هستید. این حالت می‌تواند سطح آگاهی از برند شما را افزایش دهد و سایر کسب‌وکارهای مربوط به شما را ترغیب کند تا با کسب‌وکارتان همکاری کنند. بنابراین این نشان تأیید می‌تواند در افزایش علاقه به ارتباط و همکاری با تجارت شما تأثیر زیادی بگذارد.

از مزایای تیک آبی اینستاگرام می‌توانیم به افزایش آگاهی از برند، افزایش اعتماد و پیشگیری از جعل هویت شما یا برندتان اشاره کنیم.

دسترسی سریع‌تر به ویژگی‌های خاص

یکی دیگر از مزیت‌های تیک آبی اینستاگرام که شاید نمی‌دانستید، این است که خیلی زودتر از سایر کاربران این پلتفرم اجتماعی به ویژگی‌های خاص اینستاگرام دسترسی پیدا خواهید کرد. این حالت می‌تواند در کسب درآمد شما تأثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

تیک آبی اینستاگرام رایگان

شاید شما هم از آن گروه افرادی هستید که تصور می‌کنند نشان آبی اینستاگرام هزینه دارد. اما در پاسخ به این شبهات باید بگوییم که دریافت این تیک هیچ هزینه‌ای به دنبال ندارد و کاملاً رایگان است. بنابراین تمامی افراد فعال در اینستاگرام می‌توانند برای دریافت این تیک اقدام کنند. اما این به معنای تأیید شدن همه حساب‌ها و درخواست‌ها از سوی اینستاگرام نخواهد بود و همانطور که گفتیم در حال حاضر زیر 1 درصد از کل حساب‌ها توانسته‌اند این نشان آبی را دریافت کنند. به همین دلیل اگرچه این نشان مزایای خاص خود را دارد ولی دریافت آن اصلاً کار ساده‌ای نیست.

برای دریافت تیک آبی اینستاگرام باید چه شرایطی داشته باشم؟

اگرچه فرآیند ارائه نشان تأیید از سوی اینستاگرام اصلاً واضح و مشخص نیست، اما به طور کلی شما باید از 4 پیش‌شرط لازم برای بررسی حساب خود به منظور ارائه تیک آبی برخوردار باشید. این شرایط شامل موارد زیر می‌شوند.

اصالت و اعتبار

داشتن اصالت و اعتبار

اولین عامل تأثیرگذار در دریافت تیک آبی اینستاگرام این است که بتوانید اثبات کنید که نماینده واقعی یک شخص یا برند خاص هستید.

منحصربه‌فرد بودن

حساب شما باید مختص به خودتان باشد. حساب‌های تلفیقی و حساب‌هایی که محتوای اصلی یک برند یا فرد را منتشر نمی‌کنند، نمی‌توانند جزء این دسته باشند. برای مثال حساب‌هایی که صفحات طرفداران یک خواننده مشهور هستند، هیچ‌وقت نمی‌توانند این تیک را به دست بیاورند.

قابل توجه بودن

برای جلب توجه اینستاگرام باید به این پلتفرم نشان دهید که یک صفحه ارزشمند هستید. شناخته شدن بودن می‌تواند راه دریافت نشان آبی را برای شما هموار کند.

کامل بودن

در نهایت ویژگی چهارمی که برای تأیید حساب خود از سوی اینستاگرام به آن نیاز دارید، کامل بودن نمایه شماست. در قدم اول باید حساب خود را از حالت خصوصی به حالت عمومی تنظیم کنید. در ادامه باید یک بیو کامل با عکس پروفایل و حداقل یک پست داشته باشید. توجه داشته باشید که تعداد مشخصی دنبال‌کننده برای ارائه این نشان وجود ندارد، اما هرچه پست‌ها و فالوئرهای شما بیشتر باشند، احتمال دریافت این تیک را بیشتر خواهد کرد. ضمن اینکه نباید در نمایه خود از پیوندهایی استفاده کنید که شما را به سایر رسانه‌های اجتماعی منتقل کنند.

برای دریافت تیک آبی اینستاگرام باید از 4 شرط مختلف برخوردار باشید. این شروط شامل کامل بودن بیو، داشتن اصالت و اعتبار، منحصربه‌فرد بودن و قابل توجه بودن خواهند بود.

روش فعال کردن تیک آبی اینستاگرام

برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام باید قدم به قدم مانند مراحل زیر پیش بروید:

  1. برنامه را باز کنید و به بخش پروفایل خود بروید.
  2. در ادامه باید وارد بخش تنظیمات حساب اینستاگرام (Setting) خود شوید.
  3. در این مرحله باید روی گزینه (Request Verification) کلیک کنید.
  4. در ادامه صفحه جدید برای شما باز می‌شود که حاوی یک فرم است.
    • شما باید این فرم را با وارد کردن اطلاعات خود درون آن پر کنید.
  5. بعد از پر کردن فرم باید تصویر شناسنامه، گذرنامه یا گواهینامه رانندگی خود را درون قسمت مشخص شده آپلود کنید.
    • این سمت را باید از طریق انتخاب عبارتChoose File) ) انجام دهید.
  6. در انتها پس از انجام تمامی مراحل باید روی عبارت (send) کلیک کنید تا درخواست شما برای اینستاگرام ارسال شود.

همانطور که مشاهده کردید ارسال درخواست نشان تأیید اینستاگرام کار خاصی نیست. اما فراموش نکنید که هیچ تضمینی برای تأیید حساب شما از سوی این پلتفرم وجود ندارد.

چگونه شانس خود را برای دریافت تیک آبی اینستاگرام افزایش دهیم؟

همانطور که گفتیم حتی چهره‌های مشهور و شناخته شده هم ممکن است با وجود درخواست از اینستاگرام، تیک آبی را دریافت نکنند. به همین دلیل گرفتن این تیک هیچ تضمینی ندارد. اگرچه برخی ممکن است بخواهند با هزینه کردن این تیک را بخرند، اما به هیچ‌وجه چنین چیزی را به آن‌ها پیشنهاد نمی‌کنیم. اما در مقابل استراتژی‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهیم که می‌توانند در دریافت این نشان تأیید به شما کمک کنند.

حضور قوی در پلتفرم

برای اینکه خودتان را در نگاه اینستاگرام برجسته کنید، باید در این پلتفرم حضوری قوی داشته باشید. این می‌تواند نشان دهد که شما فرد یا برندی هستید که به دلیل نام و اعتبار خود، ارزش دنبال کردن را دارد. این حالت زمانی که تعداد دنبال‌کنندگان شما بیشتر باشند، تأثیرگذاری بالاتری نیز خواهد داشت.

اتصال سایر حساب‌ها به اینستاگرام

اتصال سایر حساب‌ها به اینستاگرام

اتصال اکانت اینستاگرام به سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌تواند صحت و اصالت صفحه شما را نشان دهد. البته این حالت هیچ چیزی را تضمین نمی‌کند، اما ممکن است در روند دریافت تیک آبی اینستاگرام کمک‌کننده باشد.

ارسال مداوم پست

اگر به اینستاگرام نشان دهید که از این پلتفرم استفاده زیادی ندارید، نباید انتظار داشته باشید که مورد تأیید این شبکه اجتماعی محبوب و پرمخاطب قرار بگیرید. اولین و ساده‌ترین عواملی که باعث می‌شوند مورد توجه اینستاگرام قرار بگیرید،ارسال مداوم پست و تولید محتوای ارزشمند است. اما قبل از ارسال پست‌ها حتماً روی تکمیل نمایه، عکس پروفایل و بیو خود کار کنید.

تعامل با مخاطبین

برای دریافت نشان تأیید اینستاگرام، باید نشان دهید که مخاطبانتان برای شما ارزشمند هستند. بنابراین باید حتماً با دنبال‌کنندگانی که به نحوی خود را با محتوای شما درگیر می‌کنند، در تعامل باشید. پس باید نشان دهید که با فالوئرهای خود ارتباطی سازنده دارید.

مواردی مثل حضور قوی در پلتفرم، پست‌گذاری مداوم، حذف لینک‌های اضافه در بیو و تعامل با مخاطبین می‌توانند شانس گرفتن لینک آبی اینستاگرام را افزایش دهند.

رشد فالوئرها

احتمالاً تا به حال ندیده‌اید که پیجی با تعداد دنبال‌کنندگان پایین توانسته باشد تیک آبی اینستاگرام را بگیرد. اگرچه این پلتفرم درباره میزان فالوئرهای لازم برای ارائه این نشان شفاف‌سازی نمی‌کند، اما تعداد فالوئرهای بالا می‌‌تواند یک امتیاز مثبت برای شما باشد. البته لازم است روی این نکته تأکید کنیم که دنبال‌کنندگان شما باید از جنس واقعی باشند تا بتوانید توجه اینستاگرام را به خود جلب کنید. شاید بخواهید برای رشد مخاطبین خود از مطلب بیشترین فالوئر اینستاگرام در ایران و جهان بازدید کنید و از آن‌ها ایده بگیرید.

حذف پیوندهای بین پلتفرمی

در شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام گفتیم که هر پیوند و لینکی که در بیو شما قرار داشته باشد و شما را به سایر شبکه‌های اجتماعی متصل کند، می‌تواند مانع بزرگی برای دریافت نشان آبی اینستاگرام محسوب شود. به همین دلیل باید هرگونه پیوند بین پلتفرمی را حذف کنید تا از دلخوری اینستاگرام در امان بمانید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • تیک آبی اینستاگرام برای بسیاری از افراد و پیج‌ها تنها می‌تواند یک نشان ساده باشد، که برای داشتن آن هیچ تلاشی نمی‌کنند. اما دریافت این تیک، نشان‌دهنده تأیید حساب شما از سوی اینستاگرام است.
    • دریافت تیک آبی می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به افزایش اعتبار، افزایش اصالت و آگاهی از برند را نام ببریم.
    • دریافت تیک آبی اینستاگرام همچنین می‌تواند دسترسی دارندگان این نشان را به برخی ویژگی‌های خاص این پلتفرم فراهم کند. این حالت می‌تواند به عنوان راهی برای درآمدزایی چنین صفحاتی محسوب شود.
    • با کمک نشان تأیید اینستاگرام پست‌های شما در صدر نتایج جستجو نشان داده خواهند شد. در اصل الگوریتم‌های اینستاگرام به نوعی از شما و محتواهای تولید شده توسط شما برای دیده شدن بیشتر حمایت می‌کنند.
    • تلاش برای تولید محتوای عالی در اینستاگرام، کسب شهرت در مطبوعات ملی و بین‌المللی و حتی محبوبیت در سایر پلتفرم‌ها باعث می‌شوند که پیج شما یا صفحه شرکتتان شانس بیشتری برای کسب نشان تأیید اعتبار اینستاگرام داشته باشد.
    • آیا شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که توانسته‌اند نشان آبی اینستاگرام را دریافت کنند؟ یا در گروهی قرار دارید که برای دریافت این نشان تلاش می‌کنند؟

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع:

    shipstation

    linkedin

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. یوسف برهانی می گوید

      سلام من میخوام وبلاگ بسازم برای اینکه شاید تیک بهم برسه میخواستم بپرسم کدوم سایت بهتره واینکه زبان وبلاگ انگلیسی باشه یا فارسی ومطالب بیشتر درمورد چی باشه بهتره
      با کارت ملی میخوام وریفای کنم