با مهم‌ترین چالش های پیک آپ آشنا شوید

0

با اصطلاح پیک‌آپ تا چه حد آشنا هستید؟ از چالش های پیک آپ چه می‌دانید؟ آیا به این موضوع اندیشیده‌اید که مشتریان و مأموران جمع‌آوری بسته‌های پستی چه نقشی در به وجود آمدن این چالش‌ها دارند. آیا به بهترین و مؤثرترین راهکار برای رفع این مشکل فکر کرده‌اید؟ در ادامه این مقاله از وبلاگ پادرو شما را با چالش‌های اصلی در امر پیک‌آپ آشنا خواهیم کرد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نگاهی به فرآیند پیک‌آپ

نگاهی به فرآیند پیک‌آپ

در ایران و سایر کشورهای دنیا مرسوم است که مردم و حتی کسب‌وکارها، به ویژه کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها، برای ارسال محموله‌های پستی خود به ادارات پستی رجوع می‌کنند و بسته‌های پستی را به آنها تحویل می‌دهند. اما برخی شرکت‌ها در سراسر جهان، از جمله پادروپین در ایران راهکار دیگری را برای تسهیل و تسریع ارسال مرسولات به شرکت‌های پستی استفاده می‌کنند که پیک‌آپ نام دارد. در این فرآیند مأموران پیک‌آپ (Pickuper) بعد از دریافت درخواست مشتریان شرکت‌های پستی برای پیک‌آپ، در اسرع وقت به آدرس آنها رفته و مرسولات را تحویل می‌گیرند. در این فرآیند چالش های پیک آپ غیرقابل انکار هستند که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

چالش های پیک آپ کدام هستند؟

سرویس پیک‌آپ که در دوره همه‌گیری کرونا مورد استقبال طیف گسترده‌تری از مشتریان قرار گرفت، با چالش‌هایی مواجه است که فرآیند ارسال بسته‌های پستی را با اختلال مواجه خواهند کرد.

بی‌توجهی مشتریان به قوانین پیک‌آپ

بی‌توجهی مشتریان به قوانین پیک‌آپ

یکی از مهم‌ترین چالش های پیک آپ را ‌می‌توان نادیده گرفتن قوانین پیک‌آپ از سوی مشتریان معرفی کرد. همین موضوع باعث می‌شود که مأموران پیک‌آپ با مشکلات مختلفی مواجه شوند. بنابراین در اجرای فرآیند پست مرسولات و تحویل آنها به گیرندگان نهایی اختلال ایجاد می‌شود. در این شرایط توصیه ما به مشتریان و کاربران شرکت‌های پستی این است که تمام ضوابط مربوط به پیک‌آپ را مطالعه نمایند. این ضوابط می‌توانند درباره نوع کالاهایی که شرکت‌های پستی می‌پذیرند، طرز بسته‌بندی آنها و هزینه‌های مرتبط به پیک‌آپ باشند.

این نکته را نباید فراموش کرد که مأموران پیک‌آپ به این ضوابط آگاه هستند و اگر متوجه مغایرتی شوند، می‌توانند از دریافت مرسولات پستی خودداری کنند. به همین دلیل توجه به این ضوابط بسیار مهم است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    هماهنگ نبودن با مأمورین، از مهم‌ترین چالش های پیک آپ

    کاربران و مشتریان شرکت‌های پستی مختلف باید در درخواست‌های خود، زمان و مکان دقیقی را مشخص می‌کنند تا در آن موقعیت بسته‌های پستی را به مأمورین پیک‌آپ تحویل دهند. اما یکی از چالش های پیک آپ که مأموران با آن مواجه خواهند شد، رعایت نکردن زمان هماهنگ شده است. به این نحو که مسئولین جمع‌آوری مرسولات پستی در آدرس تعیین شده و البته در زمان انتخابی مشتریان حاضر خواهند شد. اما متأسفانه مشتریان در آدرس حضور ندارند. گاهی نیز کار آماده کردن بسته‌های پستی را به آخرین لحظات موکول می‌کنند. در نتیجه وقتی مأموران پیک‌آپ حاضر می‌شوند، هنوز بسته‌ها آماده تحویل دادن نیستند و کار با تأخیر انجام خواهد شد.

    این موضوع باعث می‌شود که برنامه مسئولین جمع‌آوری بسته‌های پستی در آن روز مختل شود و در زمان مشخص شده مشتریان بعدی حاضر نشوند. این چالش باعث خستگی مأمورین جمع‌آوری بسته‌های پستی و نارضایتی مشتریان دیگر خواهد شد. این در حالی است که سایر مراحل پست همان مرسولات هم با مشکلات و تأخیر مواجه خواهند شد.

    چالش های پیک باعث مختل شدن برنامه کاری مأموران و نارضایتی سایر مشتریان خواهند شد.

    ارائه ندادن آدرس دقیق به شرکت‌های پستی

    یکی از چالش های پیک آپ که نباید نادیده گرفت، ارائه ندادن آدرس دقیق از سوی مشتریان است. به این معنا که گاهی موقعیت مکانی به دقت ثبت نمی‌شود. از طرفی گاهی مشتریان در صورت تغییر آدرس، آن را به‌روز نمی‌کنند. این در حالی است که گاهی ثبت آدرس در سایت شرکت‌های پستی نیز با مشکل مواجه خواهد شد. بروز این مشکلات باعث می‌شود که یافتن آدرس مشتریان با اتلاف وقت همراه شود. به همین دلیل به مشتریان توصیه می‌کنیم که در ثبت آدرس پستی دقت کافی داشته باشند. در صورت بروز اختلال در سامانه نیز می‌توانند با کمک تیم پشتیبانی این مشکل را رفع کنند.

    بسته بندی نامناسب مرسولات پستی

    یکی دیگر از چالش های پیک آپ این است که مشتریان بسته‌بندی مرسولات خود را به درستی آماده نمی‌کنند. در حقیقت بسته‌بندی هر یک از کالاها با توجه به ساختاری که دارد، شکستنی بودن یا نبودن و میزان مقاومت آن در برابر آب و سایر عوامل آسیب‌زننده می‌تواند متفاوت باشد. اگر این اصول رعایت نشوند، یکی دیگر از چالش های پیک آپ رقم خواهد خورد. در حقیقت اگر مأموران پیک‌آپ نامناسب بودن بسته‌بندی مرسولات را تأیید کنند، از تحویل گرفتن آن خودداری خواهند کرد. بنابراین توصیه می‌شود که کالاهای مورد نظر را به دقت بسته‌بندی کنند.

    مدیریت امور پیک‌آپ

    مدیریت امور پیک‌آپ

    گاهی اوقات چالش های پیک آپ به دلیل مشکلاتی است که شرکت‌های پستی با آن مواجه می‌شوند. برای مثال حجم زیاد درخواست‌ها و تعداد کم مسئولین جمع‌آوری‌ مرسولات مشتریان باعث بروز اختلالاتی در امور پیک‌آپ و مراحل پست کردن سفارشات می‌شوند. به این معنا که هر مأمور نمی‌تواند چندین سفارش را به طور همزمان پیگیری و دریافت کند. این در حالی است که کیفیت اپلیکیشن‌های مورد استفاده برای پیک‌آپ سفارشات اهمیت بسیاری دارد. در صورت بروز اختلال در عملکرد این اپلیکیشن‌ها یا وب‌سایت‌های مرتبط با آنها، مراحل مربوط به پیک‌آپ از ثبت اطلاعات توسط مشتریان گرفته تا مدیریت مراحل مختلف و جمع‌آوری مرسولات توسط مأمورین با اختلال مواجه خواهند شد.

    در این حالت برای رفع چالش های پیک آپ می‌توان نرم‌افزار و سایت مربوطه را بهینه‌سازی کرد. علاوه بر این، سازمان‌دهی سفارشات بر اساس آدرس‌ها و زمان‌بندی مشخص شده در محدوده‌های مکانی نزدیک به هم، می‌تواند به مدیریت بهتر امور پیک‌آپ کمک کند و باعث تسهیل و تسریع این فرآیندها شود.

    جمع‌آوری

    • مأموران پیک‌آپ (Pickuper) بعد از دریافت درخواست مشتریان شرکت‌های پستی برای پیک‌آپ، در اسرع وقت به آدرس آنها رفته و مرسولات را تحویل می‌گیرند.
    •  بی‌توجهی مشتریان به قوانین پیک‌آپ، هماهنگ نبودن با مأمورین، ارائه ندادن آدرس دقیق به شرکت‌های پستی و مشکلات مدیریتی در امور پیک‌آپ باعث بروز چالش های پیک آپ می‌شوند.
    • دسته‌بندی درخواست‌های مشتریان بر اساس زمان و مکان می‌تواند در تسهیل و تسریع امور پیک‌آپ مؤثر باشد.

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع

    Shipsy

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.