تصویر محصول و نکات کلیدی در مورد آن در یک فروشگاه آنلاین

0

تصویر محصول برای یک فروشگاه آنلاین ضروری است. بیشتر فروش شما به تصاویر محصول بستگی دارد. مشتریان همیشه می‌خواهند قبل از خرید، جزئیات محصولات (مانند رنگ‌ها یا نوع مواد) را بررسی کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که سرعت بالای صفحه منجر به موقعیت بهتر در گوگل و نرخ تبدیل بالاتر می‌شود. در نتیجه، شما باید از تصاویر باکیفیت و بهینه‌سازی شده استفاده کنید.

آیا می‌خواهید بدانید چرا و چگونه تصاویر را برای فروشگاه آنلاین خود بهینه کنید؟ هدف نهایی بهینه‌سازی تصویر ایجاد کوچک‌ترین اندازه فایل بدون به‌خطر انداختن کیفیت تصویر است. شما می‌خواهید تصاویری با کیفیت بالا را بدون تأثیر بر عملکرد سایت خود نشان دهید. با ما همراه باشید.

استفاده از تصاویر با کیفیت بالا در فروشگاه آنلاین

در یک کسب‌وکار آنلاین، عکس‌ها فقط تصاویری برای نمایش محصولات نیستند. از عکس‌ها برای انتقال اطلاعات و ارتباط با مصرف‌کنندگان استفاده می‌شود. در اینجا دلایل استفاده از تصاویر با کیفیت بالا در فروشگاه آنلاین آورده شده است:

1. کاهش بی‌اعتمادی مصرف‌کنندگان

اگر می‌خواهید تجارت الکترونیکی شما به سرعت رشد کند و مشتریان زیادی را به دست آورد، باید اعتماد مصرف‌کننده را جلب کنید. مطمئن شوید که عکس‌های جذاب، زیبا و با کیفیت بالا ارائه می‌کنید. اگرچه ساده به نظر می‌رسد، اما توجه اصلی مصرف‌کنندگان در هنگام خرید آنلاین به تصاویر معطوف است.

عکس‌های واضح باعث می‌شود مصرف‌کنندگان محصولات دیگری را نیز پیدا کنند. این مطمئناً شانس فروش بالاتر را افزایش می‌دهد. زیرا مصرف‌کنندگان در بررسی فوری هنگام خرید خود تردید نخواهند کرد.

تصویر-محصول-در-فروشگاه-آنلاین
تصویر-محصول-در-فروشگاه-آنلاین

2. منابع اطلاعاتی دقیق

تصویر محصول در تجارت الکترونیک، منبع اطلاعاتی برای مصرف‌کنندگان خواهد بود. قبل از خرید محصول، مصرف‌کنندگان عکس‌ها را بررسی می‌کنند تا از کیفیت آن مطمئن شوند. به عنوان مثال، اگر لباس می‌فروشید، مطمئن شوید که عکس‌های آپلود شده شما از زوایای مختلف هستند تا بتوانید تمام جزئیات طرح آن را نشان دهید.

همچنین از عکس‌های نزدیک لباس استفاده کنید تا مصرف‌کنندگان بتوانند طرح یا جزئیات پارچه را نیز ببینند. این عامل مهم است، زیرا مصرف‌کنندگان نمی‌توانند مستقیماً کالا را ببینند و انتخاب کنند. ارائه اطلاعات کامل از طریق عکس می‌تواند به مصرف‌کنندگان کمک کند تا تخیل واضحی داشته باشند.

برای اینکه محصولات پوشاک زنده‌تر و واقعی‌تر به نظر برسند، می‌توانید از مدل‌ها یا مانکن‌ها استفاده کنید. بنابراین، مصرف‌کنندگان می‌توانند متوجه شوند که لباس‌ها هنگام پوشیدن چگونه به نظر می‌رسند.

3. کاهش نرخ بازگشت کالا

ارائه عکس‌های باکیفیت، نرخ بازگشت کالا را کاهش می‌دهد. به این دلیل که مصرف‌کنندگان بین محصول اصلی و عکس‌های محصول نمایش‌داده‌شده، احساس تقلب نمی‌کنند.

از سوی دیگر، اگر عکسی با وضوح پایین نمایش دهید، محصول کمتر شفاف به نظر می‌رسد و جذاب به نظر نمی‌رسد. مصرف‌کنندگانی که احساس کنند محصول با تصویر نمایش‌داده‌شده مطابقت ندارد، خرید خود را پس خواهند داد. این تجربه خرید ناخوشایندی را برای مصرف‌کنندگان به‌ارمغان می‌آورد، بنابراین آن‌ها دیگر برای خرید از فروشگاه شما باز نمی‌گردند.

برای جلوگیری از این اتفاق، تصاویر با کیفیت بالا آپلود کنید و از تکنیک‌های ویرایش عکس استفاده کنید تا عکس‌های خود را جذاب‌تر و چشم نوازتر نشان دهید. ویرایش عکس به معنای متفاوت کردن یک عکس با محصول اصلی نیست، بلکه باعث می‌شود آن را شبیه‌تر و واضح‌تر نشان دهید.


همچنین بخوانید: آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی

4. در معرض دید مخاطب قرار بگیرید

یکی دیگر از مزایای استفاده از تصویر محصول باکیفیت، این است که می‌توان از آن‌ها برای قرار گرفتن در شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کرد. می‌توانید برای تبلیغ محصول خود آن را در شبکه‌های اجتماعی آپلود کنید. این کار فرصتی بالقوه برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند تا این عکس‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

عکس‌های با کیفیت بالا در صورت ارسال با ایمیل یا سایر رسانه‌های اجتماعی، محو یا تار نمی‌شوند. در نتیجه مخاطب می‌تواند محصول را به وضوح و با جزئیات ببیند. پس از آن، مخاطبان می‌توانند برای خرید این محصولات مجذوب شوند. برای عالی‌تر کردن و شفاف‌تر کردن تصویر محصول، می‌توانید از تکنیک های روتوش عکس استفاده کنید.

5. حرفه‌ای شدن

اگر می‌خواهید یک تصویر حرفه‌ای برای کسب‌وکار آنلاین خود بسازید، آپلود عکس‌های با وضوح بالا راه مناسبی است. هر عکس با کیفیت بالا که استفاده می‌کنید باعث می‌شود مشتریان به فروشگاه و محصولاتی که می‌فروشید باور و اعتماد کنند.

اعتماد بین مشتریان و فروشندگان به سختی به دست می‌آید. به‌همین دلیل مهم است که هر چه زودتر اعتماد ایجاد کنید. همچنین به طور بالقوه آن‌ها را مجاب به خرید مجدد می‌کند. علاوه‌براین، شما همچنین فرصتی عالی برای به‌دست آوردن مشتریان وفادار دارید. این مشتریان وفادار مطمئناً سهم سودآوری در تجارت شما خواهند داشت.

6. عالی برای سئو

همچنین می‌توانید فروش محصول را با استفاده از سئو بهینه کنید. شما می‌توانید از این استراتژی بازاریابی استفاده کنید تا زمانی‌که مصرف‌کنندگان کلمات کلیدی را تایپ می‌کنند، عکس‌های محصول شما در پیشنهادات ظاهر شود.

برای ارائه تصویری دقیق، توصیه می‌کنیم بیش از یک عکس را آپلود کنید تا هر قسمت از جزئیات محصول به‌خوبی توسط مشتریان دیده شود. همچنین مطمئن شوید که از عکس‌های باکیفیت استفاده می‌کنید تا مصرف‌کنندگان احساس نکنند که در حال تلف‌کردن زمان هستند و پس از خرید محصولات شما ناامید شوند.

استفاده از تصاویر باکیفیت منجر به بالا رفتن حجم سایت و در نتیجه کاهش سرعت لود شدن و کسب رتبه پایین توسط گوگل می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود تصاویر باکیفیت خود را بهینه‌سازی کنید تا با مشکلاتی از این قبیل مواجه نشوید.

بهینه-سازی-تصویر-محصول

بهینه سازی تصاویر محصول در فروشگاه آنلاین

روش‌های مختلفی برای بهینه‌سازی اندازه و فرمت تصاویر در فروشگاه آنلاین وجود دارد که در ادامه چند مورد آن را توضیح می‌دهیم:

ارائه تصاویر به WebP  : Google PageSpeed ​​Insights استفاده از فرمت نسل بعدی مانند WebP را برای بهینه‌سازی تصاویر خود توصیه می‌کند. با ارائه تصاویر خود به WebP در فروشگاه آنلاین خود، در اندازه فایل تصویر صرفه‌جویی خواهید کرد.

استفاده از WP Rocket: یکی از موثرترین روش‌های بهینه‌سازی، ذخیره تصویر است. با یک افزونه وردپرس مانند WP Rocket ، می‌توانید فایل‌های تصویر را در حافظه پنهان مرورگر کاربر یا روی سرور پروکسی ذخیره کنید تا در آینده دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر داشته باشید.

استفاده از ابزار CDN های تصویر:CDN های تصویر (شبکه های تحویل محتوا) از بهترین ابزارهای موجود در بازار برای بهینه‌سازی تصویر هستند. طبق web.dev ، حتی می‌تواند باعث صرفه‌جویی 40 تا 80 درصدی در اندازه فایل تصویر شود. تمام تصاویر بارگیری شده از یک CDN از طریق URL تصویر ارائه می‌شوند که نه‌تنها نشان می‌دهد کدام تصویر باید بارگیری شود، بلکه پارامترهایی مانند اندازه، فرمت و کیفیت را نیز نشان می‌دهد.

Lazy Loading را فعال کنید: این نوع بارگذاری، استراتژی دیگری برای بهینه‌سازی تصویر محصول در یک فروشگاه آنلاین است. هدف آن شناسایی منابع غیرمسدود کننده و بارگیری آن‌ها فقط در صورت نیاز است. به طور خلاصه، تنها زمانی تصاویر را بارگیری می‌کند که بازدیدکننده شما به آن محتوا رفته باشد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    بهینه‌سازی تصاویر برای موبایل و تلفن همراه

    بهینه‌سازی تصاویر برای موبایل راه دیگری برای افزایش تجربه کاربری و افزایش سرعت بارگذاری فروشگاه شما است. تصاویر واکنش‌گرا مجموعه‌ای از تکنیک‌هایی هستند که برای بارگذاری تصویر مناسب با توجه به دستگاه مورد استفاده کاربر استفاده می‌شوند: دسکتاپ، تبلت یا موبایل. این بر اساس وضوح دستگاه، جهت گیری، اندازه صفحه نمایش، طرح بندی صفحه و اتصال شبکه محاسبه می‌شود.

    ویژگی‌های srcset و sizes می‌توانند به شما کمک کنند تا تصاویر خود را واکنش گرا کنید و به عملکرد بهتر و تجربه کاربری عالی برسید. به این صورت که:

    Srcset: عرض واقعی فایل های منبع را توصیف می‌کند.

    Sizes: به مرورگر می‌گوید که چقدر تصویر قرار است روی صفحه نمایش داده شود.

    ترفندهایی برای داشتن تصویر محصول واضح و باکیفیت

    یک سری ترفندها وجود دارند که برای داشتن تصویر محصول بهتر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

    • استفاده از تصاویر چندزبانه (multilingual images) در فروشگاه آنلاین
    • استفاده از تصاویر با زمینه سفید (white background) برای شفافیت و تمیزی بیشتر
    • ایجاد تصاویر محصول با لایه‌های متحرک (animated layers)

    سوالات متداول

    در ادامه قصد داریم به سوالات رایج درباره تصویر محصول بپردازیم.

    منبع: imagify

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.