آموزش کامل تنظیمات igtv اینستاگرام و فعال سازی آن

0

تنظیمات igtv اینستاگرام یکی از قابلیت‌هایی است که اینستاگرام در تاریخ 20 ژوئن 2018 (30 خرداد سال 97) به پلتفرم خود اضافه کرد. در این ویژگی کاربران می‌توانند اقدام به تماشا و اشتراک گذاری ویدئوهای طولانی‌تر کرده و آن را در فرمت عمودی یا افقی برای کاربر فراهم کنند.

استفاده از پلتفرم آی جی تی وی اینستاگرام  آن را  به یک رقیب جدی برای یوتیوب تبدیل کرده است. تنظیمات igtv اینستاگرام موجب شده تا صاحبان سایت فروش اینترنتی هم بتوانند از این قابلیت برای فروش بیشتر و معرفی بهتر خود استفاده کنند.

در واقع تنظیمات igtv اینستاگرام یک کانال ویدئویی طولانی مدت است که به کاربران معمولی و برندها اجازه ساخت ویدیوهایی بیشتر از مدت زمان معمول برای پست و استوری را می‌دهد.

در این ویژگی حتی برخی از کاربران دارای تاییدیه می‌توانند ویدیوهایی ۱ ساعته را هم طراحی و بسازند و در این شبکه اجتماعی قرار بدهند. اما کاربران عادی می‌توانند از ده دقیقه برای ساخت آی جی تی وی استفاده کنند. این امکان بعد از مدتی برای همه کاربران فعال شد.

اخیرا اینستاگرام توانسته قابلیت سریالی IGTV را هم ارائه کند که این قابلیت به تولید کنندگان محتوا اجازه می‌دهد تا یک سری از ویدیوهای مرتبط با یکدیگر را در مدت زمان مشخص (هفتگی، ماهانه و سالانه) در این شبکه اجتماعی انتشار دهند.

این موضوع دقیقا مانند سریال‌های تلویزیونی یا اینترنتی مانند یوتیوب است. در ادامه این مقاله از پادرو به بررسی کامل تنظیمات igtv اینستاگرام برای فروشگاه‌های اینترنتی می‌رویم. پس با ما همراه شوید.

تیظیمات igtv اینستاگرام

نصب igtv اینستاگرام

در آپدیت جدید اینستاگرام آیکون IGTV از صفحه اصلی این برنامه حذف شده است به همین دلیل هم برای پیدا کردن آی جی تی وی اینستاگرام، شما باید ابتدا یک ویدیوی IGTV را از قسمت Explore اینستاگرام باز کنید و سپس بر روی Browse IGTV کلیک کنید. در این صورت شما می‌توانید به محتوای آی جی تی وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام دسترسی داشته باشید.

استفاده از آی جی تی وی برای فروشگاه‌های اینترنتی و درآمد زایی بیشتر آنها مفید است. با توجه به الگوریتم‌های موجودی که در اینستاگرام وجود دارد کاربران با توجه به علاقه خود و ویدئوهایی که مشاهده می‌کنند محتواها را در اکسپلور اینستاگرام می‌بینند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    در ابتدای کار آی جی تی وی، کاربران تنها می‌توانستند ویدیوهای حداکثر 10 دقیقه‌ای را بر روی این پلتفرم  مشاهده کرده یا به اشتراک بگذارند. در صورت داشتن اکانتی تایید شده هم می‌شد از ویدئو یک ساعته استفاده کرد. با گذشت زمان و ایجاد تغییرات بعدی در اینستاگرام، این روزها همه کاربران می‌توانند از ویدئوهای یک ساعته برای اشتراک گذاری استفاده کنند.

    کاربران می‌توانند ویدئوهای خود را از گالری گوشی انتخاب کرده و بر روی آی جی تی وی قرار دهند. در تنظیمات igtv اینستاگرام سه نوع دسته بندی به کاربران نشان داده می‌شود که شما با نصب igtv اینستاگرام می‌توانید آنها را ببینید:

    • اختصاصی  (For You)
    • دنبال شده‌ها  (Following)
    • عمومی  (Popular)

    بیشتر بخوانید: قابلیت اینستاگرام گاید چیست و چه کاربردی برای فروشگاه‌ها دارد؟

    ایجاد کانال آی جی تی وی برای فروشگاه‌های اینترنتی

    پیش از این برای قرار دادن ویدئو در بخش آی جی تی وی باید ابتدا یک کانال برای این کار ایجاد می‌شد، اما اینستاگرام مدت زیادی است که این مانع را حذف کرده است و برای نصب igtv اینستاگرام و انجام تنظیمات igtv اینستاگرام شما تنها به یک اکانت اینستاگرام نیاز دارید. این اکانت به شما اجازه می‌دهد تا ویدئوهای طولانی خود را از داخل اپلیکیشن اینستاگرام یا اپلیکیشن مخصوص آی جی تی وی آپلود کنید.

    برای پست کردن ویدیو IGTV در پست اینستاگرام، شما باید ابتدا مانند قرار دادن پست‌های عادی، علامت مثبت را از پایین صفحه انتخاب کرده و پس از آن ویدیویی که می‌خواهید در آجی تی وی قرار دهید را از گالری موبایل خود انتخاب کرده و گزینه Next را انتخاب کنید. این ویدئوی مورد نظر شما باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

    • طول این ویدئو باید بیش از 1دقیقه باشد.
    • نوع فرمت ویدئو در قالب MP4 باشد.

    پس از آنکه گزینه Next را انتخاب کردید، برای شما یک پنجره باز می‌شود که از شما می‌پرسد که آیا این ویدیو را می‌خواهید در قالب IGTV (long) باشد یا بیک ویدیو عادی (short). زمانی که شما گزینه آجی تی وی را انتخاب کردید، در قسمت بعدی کاوری را که می‌خواهید باید با استفاده از گزینهadd from gallery انتخاب کرده و گزینه Next را انتخاب کنید.

    سپس در قسمت بعد باید عنوان ویدیو یا همان (Title) و توضیحات آن (Description) را اضافه کنید و اگر ویدیو شما در ارتباط با موضوعی مشخص باشد که همواره در  ارتباط با آن تولید محتوا می‌کنید، با انتخاب گزینه add to series این ویدیو را می‌توانید در دسته بندی‌های خاص مورد نظر خود در پیج کاری‌تان قرار دهید.

    علاوه بر این شما می‌توانید عنوان و توضیحات ویدیو خود را هم ادیت کنید. برای انجام تغییرات و ویرایش بر روی ویدیو های  igtv خود در اینستاگرام خود می‌توانید به قسمت پروفایلتان بروید و ویدئو آی جی تی وی خود را در آنجا ببینید.

    با استفاده از گزینه سه نقطه‌ای که در کنار ویدئو قرار دارد می‌توانید گزینه Edit  را انتخاب کرده و ویرایش خود را اعمال کنید. زمانی که که ویرایش مورد نظر خود را در قسمت توضیحات و عنوان ویدیو آی جی تی وی خود اعمال کردید با انتخاب گزینه Done  باید تمامی تغییرات را ذخیره کنید.

    آی جی تی وی اینستاگرام

    استفاده از آی جی تی وی برای فروشگاه‌های اینترنتی و درآمد زایی بیشتر آنها مفید است. با توجه به الگوریتم‌های موجودی که در اینستاگرام وجود دارد کاربران با توجه به علاقه خود و ویدئوهایی که مشاهده می‌کنند محتواها را در اکسپلور اینستاگرام می‌بینند.

    ایده ویدیو برای igtv اینستاگرام

    ایده ویدیو برای igtv اینستاگرام فروشگاه‌های اینترنتی می‌تواند بسیار متنوع باشد. برای مثال شما اگر صاحب کسب و کاری هستید یکی از انواع ایده ویدیو برای igtv اینستاگرام آن است که از ویدئوهای پشت صحنه کار خود استفاده کنید. این نوع از ویدئوها می‌تواند زوایای جدیدی از برند و کسب و کار شما را به مخاطبان نشان داده و تعامل آنها را با شما بهبود بخشد. 

    اغلب مردم دوست دارند تا با فرایند انجام کارها آشنا شوند  و متوجه شوند که هر محصولی به چه صورت ساخته می‌شود. ویدئو رضایت مشتریان و تجربیات آنها هم یکی دیگر از انواع ایده ویدیو برای igtv اینستاگرام است.

    این کار به تشویق مشتریان به خرید و ایجاد اعتماد به برند و کسب و کار شما بسیار موثر است. در این زمینه مشتریان می‌توانند صحبت‌هایی در ارتباط با محصولات و یا خدمات شما ارائه بدهند و این علاقه و اعتماد آنها را به کاربران منتقل می‌‌‌کند.

    فیلم‌های رسپی هم یکی دیگر از انواع ایده ویدیو برای igtv است. معمولا بلاگرهای آشپزی از این ویدئوها برای نشان دادن دستور پخت استفاده می‌کنند. در این زمینه ویدئوهای آموزشی هم برای دیگر کسب و کارها در ارتباط با آن کسب و کار خاص مفید است. شما می‌توانید از آموزش آرایش (میکاپ) صورت، توضیح درباره کارایی و نحوه عملکرد یک محصول و آموزش انواع مدل های آرایش مو و دیگر موارد برای این آموزش استفاده کنید.

    نشان دادن تمرینات روتین هم ایده دیگری در این زمینه است. در آمریکا حدود 25 میلیون نفر در خانه ورزش و تمرین می کنند و در این زمینه با به اشتراک گذاشتن ویدئو از این تمرینات در IGTV از آن برای جذب مخاطبان خود و سود بیشتر کسب و کارشان استفاده می‌کنند. برای این کار حتی می‌توانید از دور تند ویدئوها استفاده کنید و آنها را جذاب‌تر کنید.

    بر اساس قوانین اینستاگرام و نصب igtv اینستاگرام، کاربران و فروشگاه‌های اینترنتی نمی‌توانند از ویدئوهایی که محتوای خشونت آمیز، برهنگی، تبعیض نژادی، نفرت و این دست محتوا در قسمت آی جی تی وی استفاده کنند.

    تغییر سایز ویدیو برای igtv

    برای تغییر سایز ویدیو برای igtv باید بدانید که طول ویدیویی که می‌خواهید در آی جی تی وی قرار دهید، باید حداقل 15 ثانیه و حداکثر 60 دقیقه باشد. اندازه تصویر igtv هم دقیقا به حالت استوری اینستاگرام است و باید 9:16 باشد. علاوه بر این ابعاد igtv اینستاگرام به صورت افقی 16:9 نیز قابل قبول است.

    در زمینه تغییر سایز ویدیو برای igtv باید بدانید که فرمت فایلی که می‌خواهید در آی جی تی وی قرار  دهید هم باید MP4 بوده وحجم ویدیو در igtv برای ویدیوهایی که کمتر از 10 دقیقه هستند، باید حداکثر 650 مگابایت و برای مدت زمان تا 60 دقیقه، حداکثر 3.6 گیگابایت باشد. همچنین ویدیوها باید دارای نرخ فریم حداقل 30 فریم بر ثانیه و حداقل وضوح 720 پیکسل باشند.

    برای تغییر سایز ویدیو برای igtv با توجه به این مشخصات می‌توانید به سراغ برنامه‌های متعددی در این زمینه بروید. این برنامه‌های قابلیت‌های متعددی دارند و از جمله آنها به Final Cut Pro ،Wondershare.Filmora و Movavi می‌توان اشاره کرد. قابلیت‌های مختلفی برای تغییر سایز در این برنامه‌ها وجود دارد و از آموزش‌های آنها در اینترنت می‌توانید دیدن کنید.

    سایز کاور igtv هم اندازه استانداردی دارد. اندازه ایده آل عکس کاور ویدیو 420px x 654px =IGTV است. ابعاد زیر به شما در این زمینه کمک بیشتری می‌کنند.

    آی جی تی وی اینستاگرام
    • فیلم های عمودی IGTV اینستاگرام با نسبت ابعاد 4:5 و 9:16
    • فیلم های افقی IGTV اینستاگرام با نسبت ابعاد 5:4 و 16:9
    • پیش نمایش یک دقیقه ای IGTV اینستاگرام در فید با نسبت ابعاد 4:5
    • پیش نمایش یک دقیقه ای کراپ شده اینستاگرام با نسبت ابعاد 1:1
    • عکس کاور ویدیو IGTV اینستاگرام باید دارای نسبت ابعاد 1:1:55 و رزولویشن 420px * 654px باشد.

    برای تغییر سایز ویدیو برای igtv باید بدانید که طول ویدیویی که می‌خواهید در آی جی تی وی قرار دهید، باید حداقل 15 ثانیه و حداکثر 60 دقیقه باشد. اندازه تصویر igtv هم دقیقا به حالت استوری اینستاگرام است و باید 9:16 باشد. علاوه بر این ابعاد igtv اینستاگرام به صورت افقی 16:9 نیز قابل قبول است

    سخن آخر

    در پایان اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، باید بدانید که فروشگاه ساز پادروشاپ با فراهم کردن خدمات مربوط به فروشگاه اینستاگرامی و خدمات ارسال باکیفیت بالا و مناسب می‌تواند به کسب‌وکارهای متفاوت کمک کند تا در کنار فروشگاه اینستاگرامی از یک پلتفرم دیگر برای کسب‌وکار خود استفاده کنند و میزان مشکلاتی که ممکن است با آن برخورد داشته باشند کاهش پیدا کند. استفاده از پادروشاپ مزایای بسیاری دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

    • امکان مدیریت و ارسال سفارش در یک اپ
    • دسترسی آسان مشتریان به فروشگاه شما با استفاده از یک لینک اختصاصی
    • داشتن درگاه پرداخت امن برای فروش اینترنتی
    • اعتماد بیشتر مشتریان به فروشگاه اینترنتی در مقایسه با فروشگاه اینستاگرامی
    • امکان ارسال پیامک به مشتریان
    • امکان ایجاد کد تخفیف برای مشتریان
    • قابلیت گرفتن نظر از مشتریان و به اشتراک گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی دیگر

    جمع بندی و مروری بر تنظیمات igtv اینستاگرام

    • تنظیمات igtv اینستاگرام  یکی از قابلیت‌هایی است که اینستاگرام در تاریخ 20 ژوئن 2018 (30 خرداد سال 97) به پلتفرم خود اضافه کرد. در این ویژگی کاربران می‌توانند اقدام به تماشا و اشتراک گذاری ویدئوهای طولانی‌تر کرده و آن را در فرمت عمودی یا افقی برای کاربر فراهم کنند.
    • در آپدیت جدید اینستاگرام آیکون IGTV از صفحه اصلی این برنامه حذف شده است به همین دلیل هم برای پیدا کردن تنظیمات igtv اینستاگرام، شما باید ابتدا یک ویدیوی IGTV را از قسمت Explore اینستاگرام باز کنید و سپس بر روی Browse IGTV کلیک کنید. در این صورت شما می‌توانید به محتوای آی جی تی وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام دسترسی داشته باشید.
    • پیش از این برای قرار دادن ویدئو در بخش آی جی تی وی باید ابتدا یک کانال برای این کار ایجاد می‌شد، اما اینستاگرام مدت زیادی است که این مانع را حذف کرده است و برای نصب igtv اینستاگرام و انجام تنظیمات igtv اینستاگرام شما تنها به یک اکانت اینستاگرام نیاز دارید.
    • ایده ویدیو برای igtv اینستاگرام فروشگاه‌های اینترنتی می‌تواند بسیار متنوع باشد. برای مثال شما اگر صاحب کسب و کاری هستید یکی از انواع ایده ویدیو برای igtv اینستاگرام آن است که از ویدئوهای پشت صحنه کار خود استفاده کنید. این نوع از ویدئوها می‌تواند زوایای جدیدی از برند و کسب و کار شما را به مخاطبان نشان داده و تعامل آنها را با شما بهبود بخشد.
    • فیلم‌های رسپی هم یکی دیگر از انواع ایده ویدیو برای igtv است. معمولا بلاگرهای آشپزی از این ویدئوها برای نشان دادن دستور پخت استفاده می‌کنند. در این زمینه ویدئوهای آموزشی هم برای دیگر کسب و کارها در ارتباط با آن کسب و کار خاص مفید است.
    • برای تغییر سایز ویدیو برای igtv باید بدانید که طول ویدیویی که می‌خواهید در آی جی تی وی قرار دهید، باید حداقل 15 ثانیه و حداکثر 60 دقیقه باشد. اندازه تصویر igtv هم دقیقا به حالت استوری اینستاگرام است و باید 9:16 باشد. علاوه بر این ابعاد igtv اینستاگرام به صورت افقی 16:9 نیز قابل قبول است.
    • نشان دادن تمرینات روتین هم ایده دیگری در این زمینه است. در آمریکا حدود 25 میلیون نفر در خانه ورزش و تمرین می کنند و در این زمینه با به اشتراک گذاشتن ویدئو از این تمرینات در IGTV از آن برای جذب مخاطبان خود و سود بیشتر کسب و کارشان استفاده می‌کنند.
    • برای تغییر سایز ویدیو برای igtv با توجه به این مشخصات می‌توانید به سراغ برنامه‌های متعددی در این زمینه بروید. این برنامه‌های قابلیت‌های متعددی دارند و از جمله آنها به Final Cut Pro ،Wondershare.Filmora و Movavi می‌توان اشاره کرد. قابلیت‌های مختلفی برای تغییر سایز در این برنامه‌ها وجود دارد و از آموزش‌های آنها در اینترنت می‌توانید دیدن کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.