قابلیت اینستاگرام گاید چیست و چه کاربردی دارد؟

0

اگر با قابلیت اینستاگرام گاید آشنا نیستید و می‌خواهید بدانید این قابلیت جدید اینستاگرام چه امکاناتی را برایتان فراهم می‌کند در این مطلب با ما همراه باشید. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها در فضای مجازی اینستاگرام است که با برخورداری از قابلیت به اشتراک‌گذاری فیلم و عکس محبوبیت زیادی به دست آورده است. اینستاگرام با بیش از دو میلیارد کاربر فعال از سال 2010 تا امروز نشان داده است که توانسته توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند.

اگر از این اپلیکیشن علاوه بر اشتراک‌گذاری عکس و فیلم‌های شخصی به عنوان یک فروشگاه آنلاین استفاده می‌کنید بهتر است با قابلیت‌های حرفه‌ای این اپلیکیشن و تسلط بر آن‌ها آشنا باشید. اینستاگرام گاید یکی از جدیدترین قابلیت‌های اینستاگرام است که به‌تازگی به این اپلیکیشن افزوده شده است. در این مطلب با ویژگی اینستاگرام گاید آشنا می‌شوید و نحوۀ استفاده و فعال‌سازی آن را آموزش می‌بینید.

قابلیت اینستاگرام گاید برای تمام افراد فعال نمی‌شود و معمولاً برای افرادی که تعداد زیادی دنبال کننده دارند فعال می‌شود.

ویژگی اینستاگرام گاید چیست؟

در اواسط سال 2020 با همه‌گیری شیوع ویروس کرونا یک قابلیت جدید به اینستاگرام فعالان حوزۀ سلامت و بهداشت اضافه شد. با کمک این قابلیت برای آن‌ها امکان دسته‌بندی موضوعات و محصولات خاص به‌صورت فهرست شده فراهم شد. این ویژگی امکان دسته‌بندی کردن موضوعات را در حوزه‌های مختلف و پوشش دهی آن‌ها را فراهم کرد.

پس‌ازآن در نوامبر سال 2020 این قابلیت در اینستاگرام برای همۀ کاربران فعال شد و آن‌ها توانستند این ویژگی را به حساب کاربری خود در اینستاگرام اضافه کنند. ویژگی گاید اینستاگرام به معنی راهنما است.

اینستاگرام گاید چه امکاناتی را به وجود آورده است؟

در این قسمت به کاربرد گاید اینستاگرام  می‌پردازیم. اینستاگرام در توضیحات خود پیرامون گاید توضیح داده است که این قابلیت به عنوان یک راه تازه برای دسترسی آسان‌تر و راحت‌تر به نکات و مطالبی است که افراد در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند.

سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها، سازمان‌ها و ناشران و افراد فعال در اینستاگرام می‌توانند از این قابلیت برای گروه‌بندی کردن محتوای گردآوری‌شده در حساب خود استفاده کنند.

گاید اینستاگرام به‌طور جامع شامل آلبوم‌هایی است که به‌صورت جداگانه در منابعی واحد گردآوری‌شده‌اند. گاید این امکان را به وجود می‌آورد که با انتخاب یک آلبوم به پست‌های مربوط به موضوع آن آلبوم دسترسی پیدا کنید. حتماً دیده‌اید که در اینستاگرام اگر راهنمای فهرستی هشتگی وجود نداشته باشد باید برای پیدا کردن یک پست تمام صفحۀ یک حساب را اسکرول کنید تا پست مورد نظر را پیدا کنید.

اگر آن حساب دارای تعداد زیادی پست باشد قطعاً این کار سخت‌تر هم خواهد بود. اما با افزوده شدن گاید این جست‌وجو بسیار آسان‌تر شده است. با ساختن آلبوم و افزودن پست‌های مرتبط با آن موضوع به آلبوم مربوطه، کاربران به راحتی می‌توانند پست‌های حوزۀ مشخص شده را ببینند و راحت‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشند. در ادامه آموزش استفاده از اینستاگرام گاید را برای شما توضیح داده‌ایم.

دقت کنید که محتوای بارگذاری شده در اینستاگرام گاید محتواهای جدید و مستقل نیستند و باید از محتواهای موجود در این قسمت برای بسته‌بندی کردن آن‌ها استفاده کنید.

آموزش گام‌به‌گام تنظیم کردن گاید اینستاگرام

برای استفاده از امکان جدید اینستاگرام که قابلیت گاید است نیاز به آموزش استفاده از اینستاگرام گاید دارید. در آموزش گاید اینستاگرام با مراحل گام‌به‌گام و چند مرحله‌ای با این قابلیت هیجان‌انگیز و نحوۀ فعال‌سازی آن آشنا می‌شوید.

1: انتخاب کردن گاید اینستاگرام

اگر به فعال کردن قابلیت هیجان‌انگیز گاید راغب شده‌اید کافی است وارد حساب کاربری شده و از قسمت منوی + که در سمت بالای حساب کاربری‌تان است گزینۀ Guide را انتخاب کنید.

آموزش فعال کردن اینستاگرام گاید

2: افزودن پست‌ها به اینستاگرام گاید

در این مرحله باید نوع گاید خود را انتخاب کنید. پس‌ازآن محتوای مورد نظر را به آن اضافه کنید. برای این قسمت از بین 3 گزینۀ مکان‌ها، محصولات و پست‌ها می‌توانید طبقه‌بندی را آغاز کنید. دقت کنید تنها محتوای مربوط به پست‌ها، IGTV و REELS را می‌توانید به گاید اضافه کنید و امکان اشتراک‌گذاری استوری‌ها در این قسمت وجود ندارد.

با توجه به اینکه کدام یک از گزینه‌های گاید اینستاگرام را انتخاب کرده‌اید باید روی تصاویر کوچکی که نماد پست‌های شماست کلیک کنید تا پست مورد نظر به گاید اضافه شود. اگر مایل هستید محتوایی که به گاید اضافه می‌کنید بر اساس تاریخ زمانی باشد باید اول محتوای قدیمی‌تر را انتخاب کنید. در ادامه به آپشن‌های قسمت اضافه کردن پست‌ها به گاید می پردازیم.

نکته: برای طبقه‌بندی استوری‌ها قابلیت Story Highlight به اینستاگرام اضافه‌شده است.

آپشن Places Guide اینستاگرام

برای انتخاب کردن پست‌هایی که مربوط به مکان‌های خاصی هستند می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. پس از انتخاب مکان موردنظر در اینستاگرام امکان آپلود 5 پست را در آن مکان دارید. فراموش نکنید که اینستاگرام این قابلیت را برای به اشتراک‌گذاری تمام محتواهایی که با آن موقعیت مکانی برچسب‌گذاری شده‌اند را فراهم کرده است و فقط محتوای شما در آن قسمت نیست.

پس اگر صاحب یک فروشگاه یا رستوران یا کافه در مکان خاصی هستید از این طریق می‌توانید موقعیت مکانی خود را بین تعداد زیادی از کاربران به اشتراک بگذارید. این یک فرصت بسیار عالی برای برجسته‌سازی موقعیت تجاری یک کسب و کار است.

افزایش فروش در اینستاگرام

آپشن Products Guide اینستاگرام

اگر قصد دارید پست‌هایی که به محصول مشخص مربوط هستند را انتخاب کنید از طریق این آپشن می‌توانید این کار را انجام دهید. بعد از انتخاب این آپشن برای گاید باید Instagram Shop را برای انتخاب فروشگاه‌هایی که حساب‌های آن‌ها را دنبال می‌کنید انتخاب کنید.

در این قسمت می‌توانید با جست‌وجو در یک مکان نیز فروشگاه‌های خاص آن قسمت را که برایتان ظاهر می‌شوند انتخاب کنید. توجه کنید که در هر گاید اینستاگرام فقط می‌توانید محتوای مربوط به یک محصول را به اشتراک بگذارید.

آپشن Posts Guide اینستاگرام

با انتخاب این آپشن این امکان برایتان فراهم می‌شود که پست‌هایی که در حساب کاربری‌تان به اشتراک گذاشته‌اید و یا پست‌هایی که ذخیره کرده‌اید را انتخاب کنید. دقت کنید که اگر بخواهید پست‌های حساب‌های کاربری دیگران را در گاید خود اضافه کنید باید اول آن پست‌ها را ذخیره کرده و سپس از قسمت گاید اضافه کنید. در این قسمت امکان انتخاب حداکثر 30 پست را در یک گاید دارید.


بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای رشد سریع پیج اینستاگرام فروشگاه شما

3: قالب‌بندی کردن گاید اینستاگرام

در این قسم از ساختن گاید در اینستاگرام پس از انتخاب و افزودن پست‌ها به قسمت اینستاگرام گاید برای تکمیل کردن ظاهر و قالب‌بندی آن باید تنظیمات لازم را انجام دهید. پس از انتخاب کردن پست‌ها گزینۀ Next را باید لمس کنید تا صفحۀ قالب‌بندی برایتان نشان داده شود. در این قسمت جزئیات مربوط به گاید وجود دارد.

در قسمت قالب‌بندی گاید اینستاگرام باید برای هر گاید یک عنوان مشخص کنید. در صورت عدم انتخاب عنوان مناسب خطایی را مشاهده می‌کنید که شما را ملزم به انتخاب عنوان می‌کند. برای انتخاب عنوان باید از واضح و روشن بودن آن را اولویت قرار دهید. یکی از تنظیمات دوست‌داشتنی در قسمت قالب‌بندی این است که می‌توانید تصویر مناسبی را برای هر گاید انتخاب کنید.

دقت کنید که بیشتر پست‌هایی که در اینستاگرام قرار می‌گیرند با قالب 1:1 طراحی می‌شوند. اما عکسی که برای قالب‌بندی گاید انتخاب می‌شود دارای سایز 4:3 است و تصویری که انتخاب می‌کنید در این قالب برش داده می شود. برای این کار کافی است گزینۀ Change Cover Photo کلیک کنید. پس‌ازآن با انتخاب عکس مورد نظرتان می‌توانید هر عکسی را که مایل هستید انتخاب کنید.

این گزینه فقط عکس کاور گاید شما را تغییر می دهد. در این قسمت هیچ تغییری برای پست‌ها ایجاد نمی‌شود و فقط عکس کاور گاید اینستاگرام تغییر می‌کند. توجه کنید که در این قسمت نمی‌توانید یک عکس اختصاصی انتخاب کنید و فقط می‌توانید یکی از تصاویر قسمت پست‌های اینستاگرام یا پست‌های ذخیره‌شده را انتخاب کنید.

در ساختن گاید در اینستاگرام هیچ عنوان یا مطلبی از پست‌ها منتشر نمی‌شود و شما باید عنوان خاص خود را انتخاب کنید. پس‌ازآن می‌توانید توضیحات لازم و مختصری را برای گاید  خود اضافه کنید. همچنین شما در هر مرحله می‌توانید با لمس + پست‌های مورد نظر را به گاید اضافه کنید.

برای مرتب کردن و حذف کردن پست‌ها به گاید می‌توانید در هر مرحله گزینۀ سه نقطه را لمس کرده و پست‌ها را مرتب کنید. در این قسمت همچنین می‌توانید پست‌ها به ترتیب موردعلاقۀ خود مرتب کنید. پس از قالب‌بندی کردن گاید  باید گزینۀ Next را لمس کنید تا به مرحلۀ بعدی بروید.

استفاده از اینستاگرام گاید

4: پیش‌نمایش و انتشار گاید اینستاگرام

پس از قالب‌بندی کردن پست‌های خود برای گاید  باید آن را در قسمت پیش‌نمایش مشاهده کنید. کاربرد گاید اینستاگرام مرتب کردن و طبقه‌بندی کردن پست‌ها است. پس لازم است که علاوه بر انتخاب پست‌های مناسب دارای جذابیت ظاهری و کاربری ساده نیز باشند. پس از وارد شدن به قسمت Share در گاید  باید گزینۀ Preview را لمس کنید تا پیش‌نمایش گاید خود را مشاهده کنید.

در این قسمت اگر محتوای گاید شما آماده است می‌توانید آن را منتشر می‌کنید و در صورتی که مایل هستید بعد آن را تکمیل کنید باید گزینۀ Save As Draft را بزنید تا بعد آن را ویرایش کرده و منتشر کنید.

پس از انتشار محتوای گاید خود در اینستاگرام می‌بینید که گزینۀ روزنامه‌ای شکل در صفحۀ حساب کاربری‌تان نمایش داده می‌شود. از این قسمت مخاطبان شما می‌توانند محتوای گاید را مشاهده کرده و از آن استفاده کنند.

5: اینستاگرام گاید را تبلیغ کنید

پس از ساختن گاید در اینستاگرام می‌توانید آن را منتشر کرده و تبلیغ کنید. این کارها را می‌توانید از طریق اشتراک‌گذاری در استوری اینستاگرام و همچنین از طریق ارسال به دایرکت برای مخاطبان و علاقه‌مندان منتشر کنید. از این طریق افراد بیشتری می‌توانند به محتوای گاید  دسترسی داشته و از آن استفاده کنند. سایر کاربران شما نیز می‌توانند محتوای گاید اینستاگرامتان را به اشتراک بگذارند و آن را تبلیغ کنند.

کاربری‌های اینستاگرام گاید

هر حساب در اینستاگرام می‌تواند از این قسمت با توجه به محتوایی که ارائه می‌کند استفاده کند اما در این قسمت به برخی از ایده‌هایی که به عنوان کاربرد گاید اینستاگرام کاربرد دارد می‌پردازیم. پس از آموزش استفاده از اینستاگرام گاید و فعال کردن آن، این قسمت برای شما کاربرد زیادی خواهد داشت.

نمونه کار و کاتالوگ

یکی از کاربردهای گاید  این است که اگر اینستاگرام شما یک فروشگاه اینترنتی یا صفحۀ ارائۀ خدمات است در این قسمت می‌توانید برای جذب مشتریان جدید خود استفاده کرده و نمونه کارهای خود را در آن قرار دهید. مشتریان با مشاهدۀ نمونه کارهای شما برای استفاده از محصولات و خدماتتان جذب می‌شوند. فعال‌سازی این قسمت کاربرد زیادی در اعتمادسازی دارد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    شبکه‌سازی

    اگر می‌خواهید اگر محتواهایی که تولید و ارائه می‌کنید را دسته‌بندی کنید راحت‌تر می‌توانید کاربران را جذب کنید و افراد را با حوزۀ کاری خود آشنا کنید. بهترین محتواهای خود را در برای قرار گرفتن در قسمت گاید منتشر کنید.

    شبکه سازی با اینستاگرام گاید

    تشویق کردن مشتریان به خرید

    برای جلب مشتریان باید پست‌های مرتبط با یک محصول یا خدمات را در یک گاید  قرار دهید. اگر برای هر محصول یا خدمات تعدادی پست یا ویدئو داشته باشید می‌توانید آن‌ها را در این قسمت برای کاربرانتان به اشتراک بگذارید. با این روش کاربران تمرکز بیشتری دارند روی محصولات و خدمات خاص شما دارند و می‌توانند راحت‌تر آن را بررسی کنند.

    اگر فکر می‌کنید پرسش‌های تکراری در رابطه با فروشگاه آنلاینتان از شما پرسیده می‌شود می‌توانید سؤالات تکراری را به صورت طبقه‌بندی‌شده در قسمت گاید به اشتراک بگذارید. با این روش مشتریان از کاربری راحت‌تر فروشگاه آنلاین شما لذت می‌برند.

    نتیجه‌گیری و مروری بر قابلیت گاید اینستاگرام

    • قابلیت اینستاگرام گاید برای یکی از قابلیت‌های پرکاربرد در این اپلیکیشن است که کاربردهای زیادی دارد.
    • برای بهره‌مندی بیشتر از این قابلیت لازم است تا همواره اینستاگرام خود را به‌روزرسانی کنید تا از جدیدترین ویژگی‌های این قابلیت استفاده کنید.
    • شما می‌توانید محتوای پست‌های خود و دیگران را در گاید به اشتراک بگذارید.
    • اگر محتوای پست‌های شما به تعداد کافی نیست نگران نباشید و از محتوای دیگران نیز می‌توانید استفاده کنید اما مطمئن باشید که محتوای گاید شما به اندازۀ کافی جذاب و کاربرپسند است.
    • برای افزایش کاربری گاید اینستاگرام باید آن را به صورت دقیق طبقه‌بندی کرده و از کاور و عناوین مناسب استفاده کنید.
    • از جمله مواردی که به عنوان کاربرد گاید اینستاگرام معرفی می‌شود دسترسی راحت‌تر به پست‌هایی با مضمون یکسان است.
    • ساختن گاید در اینستاگرام دشوار نیست و شما به راحتی می‌توانید این قابلیت را برای حساب کاربری خود در اینستاگرام فعال کنید.
    • اینستاگرام گاید شامل محتواهای مربوط به موقعیت مکانی یکسان، محتوای محصولات و محتواهای پست‌ها است. دقت کنید که در این قسمت‌ها علاوه بر محتواهای شما محتواهای افراد دیگر نیز منتشر می‌شود.
    • قابلیت‌ها و ویژگی‌های اینستاگرام گاید ممکن است با گذشت زمان به‌روزرسانی شود و ویژگی‌های جدید به آن اضافه شود و یا برخی از قابلیت‌های حذف‌شده و یا تغییر داده شود اما نوع کاربری آن تغییر نخواهد کرد.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.