10 مورد از بهترین ایده‌های بسته بندی کتاب و نکات مهم آن

0

همیشه هنگام هدیه دادن یا ارسال بسته برای شخص دیگری، متوجه می‌شویم که بسته‌بندی اهمیت زیادی دارد. یافتن ایده‌های بسته‌بندی زیبا می‌تواند کار بسیار خسته‌کننده‌ای باشد، به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین نوع بسته بندی کتاب آشنا کنیم. امروزه با پیشرفت تکنولوژی خرید فروش کتاب به صورت اینترنتی رواج یافته است. کسب‌وکارهایی نیز برای ارائه این خدمت ایجاد شده و با یکدیگر در حال رقابت هستند. بسته بندی کتاب می‌تواند یک نکته بسیار مهم و در عین حال ساده باشد که در ایجاد تفاوت مؤثر است. شما به عنوان یک فروشنده کتاب یا صرفاً یک علاقه‌مند می‌توانید از این مطلب برای بسته بندی کتاب استفاده کنید.

اهمیت بسته بندی کتاب

احتمالاً شما نیز جمله «نباید یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت کرد» را شنیده‌اید. اما داشتن یک ظاهر جذاب به همراه طرح خوب می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. این موضوع باعث جلب توجه شخصی می‌شود که این بسته را دریافت کرده است. باید بدانید که نوع بسته‌بندی، ابزار قدرتمندی است که می‌تواند شما را از رقبا متمایز کند.

اکثر کتاب‌ها به طور کلی بدون بسته‌بندی فروخته می‌شوند. بسته‌بندی از چند جهت می‌تواند مفید واقع شود. یک بسته‌بندی خوب می‌تواند از کتاب محافظت کند، حمل آن را ساده کند و ظاهر زیبایی به آن ببخشد. همه این‌ها مواردی هستند که در بسته بندی کتاب اهمیت زیادی دارند.

اهمیت بسته بندی

در چه صورت استفاده از بسته بندی مناسب است؟ به عنوان مثال اگر قصد ارسال کتاب را دارید، باید به فکر بسته‌بندی آن نیز باشید. امروزه بیشتر کسب‌وکارهایی که به فروش آنلاین کتاب می‌پردازند، به بسته بندی کتاب اهمیت زیادی می‌دهند. زیرا اگر آنچه که به دست مشتری می‌رسد، رضایت‌بخش باشد و نظر او را جلب کند، امکان تکرار خرید بالا می‌رود. شما نیز می‌توانید با بهره‌گیری از امکانات تولید و گرافیکی، کتاب را به شکلی جدید و به همراه بسته‌بندی جذاب به نمایش بگذارید. بسته بندی کتاب برای افزودن ارزش بیشتر به محصول کاربرد دارد. مطمئن باشید که صرف زمان برای بسته بندی از دید مشتری پنهان نخواهد ماند.

بنابراین کاملاً مشخص است که بسته بندی کتاب یک عنصر بسیار مفید بوده که می‌تواند تصویر محصول را تجدید کند. بسته‌بندی درواقع ارزش افزوده‌ای است که باعث ایجاد تفاوت و بهبود تجربه مشتری می‌شود. همه این موارد در طولانی‌مدت باعث افزایش سوددهی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: نگهداری انبار کتاب بدون آسیب دیدن

10 ایده بسته بندی کتاب

برای بسته بندی کتاب ایده‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند در جذاب کردن سفارشات مشتریان مؤثر باشند. در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

بسته بندی کاغذی

بسته بندی کتاب را می‌توان از نظر جنس به چند دسته تقسیم کرد که بسته‌بندی کاغذی و پارچه‌ای از مهم‌ترین آنها هستند. در ادامه قصد داریم انواع بسته بندی را معرفی کنیم. اگر به دنبال ایده‌های الهام‌بخش هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کاغذ گراف

کاغذ گراف یکی از انواع لوازم بسته بندی کتاب است. بسیاری از کتاب‌فروشی‌ها از کاغذ گراف و ربان‌های رنگی برای بسته بندی کتاب استفاده می‌کنند. کاغذ گراف یک حس قدیمی و نوستالژی برای مخاطب ایجاد می‌کند. همچنین این کاغذها را می‌توان با نام برند یا طراح‌های جذاب، شخصی‌سازی کرد تا ظاهر زیبایی نیز داشته باشند. برای بستن کاغذ گراف نیز می‌توانید از چسب، ربان رنگی و نخ کنفی استفاده کنید.

پاکت کاغذی

پاک کاغذی نیز یک انتخاب دیگر برای بسته بندی کتاب است. این نوع پاکت‌ها بیشتر در کتاب فروشی‌های حضوری دیده می‌شود و معمولاً زمانی کاربرد دارند که تعداد کتاب‌ها کم هستند. زیرا پاکت‌های کاغذی تحمل وزن بالایی ندارند اما برای بسته‌بندی کتاب‌های کوچک و تک جلدی انتخاب مناسبی هستند. پاکت‌های کاغذی را نیز می‌توان با چاپ طرح‌های زیبا بر روی آن، از حالت ساده خارج کرد. استفاده از رنگ‌های شاد و طراحی‌های مدرن می‌تواند از نظر مخاطب بسیار هیجان‌انگیز باشد.

کارتن کیبوردی

کارتن کیبورد یا همان کارتن لپ‌تاپی نوعی دیگر از بسته بندی کتاب محسوب می‌شود. این کارتن‌ها به راحتی باز و بسته می‌شوند و ظاهر مرتبی دارند. این کارتن‌ها را می‌توانید در ابعاد مختلف سفارش داده و برای بسته بندی کتاب استفاده کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    روزنامه

    روزنامه نیز برای بسته بندی کتاب استفاده می‌شود. البته اغلب کاغذ کادوهایی با طرح روزنامه چاپ می‌شود که برای بسته بندی کتاب و به طور کلی هدیه کاربرد دارند. بسته بندی کتاب با روزنامه ظاهری کلاسیک و در عین حال جالب توجه به کتاب می‌بخشد.

    کاغذ رنگی

    ممکن است فکر کنید کاغذ رنگی بیشتر برای درست کردن کاردستی کاربرد دارد. اما می‌توانید از آن برای بسته‌بندی کتاب نیز استفاده کنید. این کاغذها رنگ‌های شادابی دارند و می‌توانند نظر مشتری را جلب کنند. همچنین می‌توانید از چندین رنگ برای بسته‌بندی کتاب‌ها استفاده کنید.

    بسته‌بندی کتاب یک عنصر بسیار مفید بوده که می‌تواند تصویر محصول را تجدید کند. بسته‌بندی در واقع ارزش افزوده‌ای است که باعث ایجاد تفاوت و بهبود تجربه مشتری می‌شود.

    کاغذ کادو با طرح اختصاصی

    کاغذ کادو از قدیم مرسوم‌ترین روش بسته‌بندی هدایا بوده است. بنابراین طبیعی است که از آن برای بسته‌بندی کتاب نیز استفاده شود. اما شما می‌توانید کاغذ کادوهایی با طرح‌های اختصاصی خودتان داشته باشید. این طرح‌ها می‌توانند بسیار متنوع باشند.

    کیف‌های مقوایی

    کیف‌های مقوایی یکی دیگر از راه‌های بسته‌بندی کتاب است. اگر قصد ارسال کتاب با پیک را دارید، کیف مقوایی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این کیف‌ها همچنین ظاهر زیبایی داشته و برای هدیه دادن نیز مناسب هستند. این کیف‌ها را می‌توان در ابعاد مختلف طراحی کرد تا برای بسته‌بندی کتاب‌های مختلف با ابعاد و وزن گوناگون نیز مناسب باشد.

    آسان ترین راه ارسال سفارش

    کارتن مقوایی

    کارتن مقوایی یک روش ساده برای بسته‌بندی کتاب است. می‌توانید کارتن‌هایی با طراح‌های اختصاصی خود سفارش دهید و برای بسته‌بندی از این کارتن‌ها استفاده کنید. کارتن یک شیوه بسته‌بندی بسیار ساده محسوب می‌شود اما با بخشیدن رنگ به آن می‌توانید تأثیر زیادی بر مشتری خود بگذارید.

    جعبه کتاب

    طراحی جعبه کتاب می‌تواند یک انتخاب مناسب برای بسته‌بندی کتاب‌ها باشد. ممکن است فکر کنید جعبه کتاب بیشتر برای ارسال چندین کتاب، یا مجموعه کتاب کاربرد دارد. البته این درست است اما طراحی جعبه‌هایی با طراحی زیبا در ابعاد کتاب، می‌تواند در ظاهر و احساسی که در مشتری به وجود می‌آورد تأثیر شگرفی داشته باشد. طراحی این جعبه‌ها نیز می‌تواند بسیار متنوع باشد و خلاقیت زیادی در آنها به کار گرفته شود.

    برخی از کتاب فروشی‌ها نیز در خارج از ایران برای کتاب‌ها جعبه‌هایی طراحی می‌کنند و آن‌ها را با این جعبه یا پوشش‌ها درون قفسه‌ها قرار می‌دهند. این جعبه‌ها خود به تنهایی می‌توانند نظر مشتری را جلب کنند. کتاب‌های تک جلدی ممکن است در یک مجموعه جعبه با هم ترکیب شوند، حتی اگر بخشی از یک مجموعه نباشند. درک اینکه بسته‌بندی اغلب به فعالیت‌های بازاریابی کتاب با هدف حمایت از تبلیغ کتاب و خرید در فروش اشاره دارد، برای صاحبان کسب‌وکار مربوطه بسیار حائز اهمیت است.

    گنجاندن یک کتاب یا بیش از یک کتاب، در یک بسته‌بندی اختصاصی، راهی عالی برای بخشیدن ظاهری جدید به یک محصول است. حتی اگر آن محصول قبلاً دیده شده باشد. جعبه کتاب، آن را برای هدیه دادن نیز مناسب می‌کند.

    طراحی جعبه‌هایی با طراحی زیبا در ابعاد کتاب، می‌تواند در ظاهر و احساسی که در مشتری به وجود می‌آورد تأثیر شگرفی داشته باشد.

    بسته‌بندی پارچه‌ای

    پارچه یکی دیگر از لوازم بسته‌بندی کتاب است. در این روزها که انسان‌ها تلاش می‌کنند تا مصرف پلاستیک کاهش یابد، بسته‌بندی پارچه‌ای می‌تواند جایگزین مناسبی در برخی موارد باشد. در ادامه به معرفی انواع بسته‌بندی کتاب با پارچه می‌پردازیم.

    بسته‌بندی با نمد

    نمد نوعی پارچه ضحیم است که می‌تواند پوشش محافظتی کتاب نیز باشد. نمدها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند و می‌توان از آن‌ها برای بسته بندی کتاب استفاده کرد.

    پارچه گونی

    پارچه گونی نیز برای بسته بندی کتاب استفاده می‌شود. این پارچه‌ها بافت زبری دارند و می‌توانند برای بسته بندی کتاب مناسب باشند. پارچه گونی معمولاً برای هدیه دادن و به جای کاغذ کادوهای قدیمی استفاده می‌شود.

    نوار چسب اختصاصی

    ممکن است فکر کنید نوار چسب در بسته بندی کتاب اهمیت زیادی ندارد. اما یک چسب اختصاصی می‌تواند ظاهر محصول شما را ویژه و باارزش نشان دهد. این نشان می‌دهد شما به محصولات و بسته‌بندی کتاب‌های خود اهمیت زیادی داده و برای مشتری نیز ارزش قائل هستید. تمام این شخصی‌سازی‌ها شما را از رقبایتان متمایز خواهد کرد.

    این روزها شما می‌توانید چسب‌های شخصی‌سازی شده به همراه طرح‌های خاص یا لوگو خود سفارش دهید و در بسته بندی کتاب از آن استفاده کنید.

    بسته بندی کتاب برای ارسال

    بسته بندی کتاب برای ارسال

    همانطور که پیش‌تر اشاره شد، با پیشرفت تکنولوژی فروش کتاب به صورت آنلاین رواج یافته است. به شکلی که حتی کتاب‌فروشی‌ها نیز بخشی از فعالیت خود را در بستر آنلاین گسترش دادند و فروش اینترنتی را نیز برای مشتریان خود امکان‌پذیر کردند. این کسب‌وکارها باید برای ارسال کتاب بسته‌بندی مناسبی داشته باشند.

    بسته‌بندی متناسب با وزن

    اگر کتاب‌ها را با پست ارسال می‌کنید، توجه به وزن آن‌ها اهمیت زیادی دارد. توجه داشته باشید که کتاب‌ها ابعاد و وزن مختلفی دارند. بنابراین با توجه به این موضوع باید کارتن بسته بندی کتاب را انتخاب کنید. برای مثال اگر کتاب سنگین است بهتر است به جای کارتن‌های سه لایه از کارتن پنج لایه استفاده کنید. همچنین اگر وزن و تعداد کتاب‌ها زیاد است بهتر است آنها را در چند کارتن قرار دهید. جابه‌جایی یک کارتن سنگین کار دشواری است.

    بهترین روش برای بسته بندی کتاب‌ هنگام اسباب‌کشی استفاده از کارتن‌های گرم بالاست. توجه داشته باشید که از کارتن‌های کوچک استفاده کنید تا خیلی سنگین نشوند.

    بسته بندی کتاب برای اسباب‌کشی

    اسباب‌کشی همیشه با چالش‌های زیادی روبه‌روست. بسته‌بندی لوازم منزل یکی از مهم‌ترین این چالش‌هاست. یکی از نکاتی که باید هنگام اسباب‌کشی به آن توجه کنید بسته بندی کتاب است. کتاب‌ها معمولاً وزن زیادی دارند و جابه‌جایی آنها سخت است. بهترین کار برای بسته بندی کتاب استفاده از کارتن‌های گرم بالاست. آنچه که باید هنگام بسته بندی کتاب با کارتن مقوایی به آن توجه کنید آن است که از کارتن‌های کوچک استفاده کنید. قرار دادن کتاب در کارتن‌های بزرگ جابه‌جا کردن آنها را دشوار می‌کند.

    اگر قصد دارید کتاب‌ها را با پلاستیک‌های حباب‌دار بسته‌بندی کنید، توجه داشته باشید فوم یک جایگزین خوب برای این نوع پلاستیک‌هاست. پلاستیک‌های حباب‌دار معمولاً برای بسته‌بندی‌های زیاد مقرون‌به‌صرفه نیستند. بنابراین می‌توانید فوم‌های مخصوص بسته‌بندی را جایگزین آن کنید. فوم‌ها وزن کمی دارند و در حمل‌ونقل مشکلی به وجود نمی‌آورند.

    ارسال سفارشات با افزونه حمل و نقل ووکامرس پادروپین

    یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت ارسال مرسولات فروشگاه‌ها استفاده از افزونه حمل و نقل ووکامرس است. این افزونه که مانند یک دستیار هوشمند حمل و نقل برای شما عمل می‌کند، امکان دسترسی خدمات شرکت‌های پستی مختلف را به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید وضعیت ارسال بسته‌ها را مشاهده و رهگیری کنید.

    همچنین مزایای دیگری مانند رهگیری سفارشات با ارسال رایگان پیامک، چاپ بارنامه، جمع‌آوری مرسولات از درب فروشگاه یا منزل شما، محاسبه دقیق هزینه‌های شرکت پستی، پشتیبانی اختصاصی و… است.

    جمع‌بندی

    • همانطور که خواندید بسته‌بندی محصولات می‌تواند شما را از رقبا متمایز کند. همچنین باعث جلب توجه مشتری نیز می‌شود.
    • شما می‌توانید برای بسته بندی کتاب از ایده‌های موجود در اینترنت الهام بگیرید.
    • برای بسته بندی کتاب نکاتی وجود دارند که توجه به وزن و سایز کتاب‌ها دو مورد از مهم‌ترین آنهاست.
    • بسته بندی کتاب برای ارسال نیز دارای نکاتی است که باید به آن توجه کنید. نوع ارسال شما نیز در بسته‌بندی تأثیرگذار خواهد بود.
    • شما می‌توانید از کارتن‌هایی با طرح‌های اختصاصی برای جذاب‌تر کردن ظاهر بسته استفاده کنید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع:

    Pinterest

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.