5 نکته درباره آموزش بارگذاری ویدئو در اینستاگرام

0

بارگذاری ویدئو در اینستاگرام یکی از قابلیت­هایی بود که در نسخه ابتدایی اینستاگرام وجود نداشت. اینستاگرام یکی از محبوبترین اپلیکیشن­هاست که در دهه اخیر توانسته کاربران زیادی را جذب خود کند. دلیل محبوبیت این اپلیکیشن قابلیت­هایی که برای کاربران خود فراهم کرده است. کاربران اینستاگرام روزانه چندین میلیون پست آپلود می­کنند و عکس­ها و فیلم­های مورد علاقه خود را با دوستانشان به اشتراک می­گذارند.

اشتراک گذاری عکس و فیلم تنها برای کاربران جنبه تفریح و سرگرمی ندارد. بسیاری از کاربران از Instagram برای گسترش و تبلیغ کسب و کار کوچک خود استفاده می­کنند تا بتوانند به وسیله قابلیت­های این اپلیکیشن فروش خود را گسترش دهند و به واسطه آن سود بیشتری کسب کنند.

یکی از قابلیت­های مهم اینستاگرام بارگذاری ویدئو توسط کاربران است. تجربه بسیاری از کاربران ثابت کرده اگرچه عکس­ها در اینستاگرام لایک بیشتری نسبت به فیلم­ها می­گیرند اما ویدئوها و تیزرها در اینستاگرام بازخورد­های بیشتری از عکس­ها دریافت می­کنند؛ بنابراین بارگذاری ویدئو به شیوه­ای صحیح بسیار مهم است. بارگذاری درست یک ویدئو می­تواند به بهتر دیده شدن آن کمک کند.

اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که به تازگی وارد دنیای بزرگ اینستاگرام شده­اید و می­خواهید همه چیز را در مورد بارگذاری ویدئو در اینستاگرام بدانید این مقاله را با دقت مطالعه کنید. ما در این مقاله سعی داریم که از صفر تا صد آموزش بارگذاری ویدئو در اینستاگرام را برای شما توضیح دهیم. روش­های زیادی برای بارگذاری ویدئو در اینستاگرام وجود دارد . همه این روش­ها را برایتان توضیح می­دهیم تا بتوانید به راحتی ویدئو خود را آپلود کنید.

بارگذاری ویدئو

صفر تا صد بارگذاری ویدئو در اینستاگرام

ابتدا باید عنوان کنیم که بارگذاری ویدئو در اینستاگرام یک پیش­فرض دارد. پیش­فرض بارگذاری ویدئو در اینستاگرام به صورت یک ویدئو ۶۰ ثانی‌ه­ای است. البته باید گفته شود که بارگذاری ویدئو با زمان بالای ۶۰ ثانیه نیز امکان دارد که در این مقاله برایتان توضیح خواهیم داد. اما اکنون در نظر داریم که در مورد بارگذاری ویدیوهای یک دقیقه­ای در اینستاگرام  برایتان توضیح دهیم. در مورد آپلود کردن ویدئوها در اینستاگرام محدودیت­هایی وجود دارد. مانند اینکه پشتیبانی اینستاگرام تنها در مورد ویدوهایی با فرمتMP4  در فضای آن امکانپذیر است. حال اگر ویدئوی مورد نظر فرمت دیگری داشت باید چه کنیم؟

راه­حل این است که ویدئو مورد نظر را در یک سایت تبدیل­کننده به فرمت MP4 تبدیل کنید تا فرمت قابل پخش داشته باشد.  همچنین ابعاد ویدئویی که برای آپلود در نظر گرفته­اید نباید بیشتر از 1080 پیکسل باشد. لازم به ذکر است که ویدئوهایی قصد بارگذاری آن را دارید باید Frame Rate  آنها در حد 30fps و کمتر ارزیابی شود.

بارگذاری ویدئوهایی که در گوشی شما ذخیره شده

برای بارگذاری ویدئوهایی که در گوشی خود ذخیره دارید کافی است نخست اینستاگرام خود را باز کنید. با نگاهی به صفحه اولی که گشوده شده علامت “+ را  در قسمت پایین صفحه خواهید دید. این علامت در اینستاگرام برای آپلود فیلم و عکس در نظر گرفته شده است. اگر وارد صفحه پروفایل خود شده­اید و می­خواهید از آنجا اقدام به بارگذاری عکس و فیلم خود اقدام کنید.گزینه+ را در بالای صفحه در سمت راست خواهید دید. ابتدا گزینه + را لمس کنید تا وارد یک صفحه شوید.

در این صفحه آخرین تصاویری که در گوشی شما وجود دارد نمایش داده می­شود. اکنون پوشه­ای که مخصوص ویدئو­ها است باز کنید و از میان ویدئوهایی که در گوشی ذخیره دارید ویدئوی موردنظر خود را انتخاب کنید. پیش از آنکه ویدئو را انتخاب کنید بررسی کنید که از سه گزینه پایین که Story ،  Post، و Live   است شما گزینه Post  را انتخاب کرده باشید. آگاهی از این اطلاعات می‌تواند در بارگذاری ویدئو در اینستاگرام بسیار مناسب باشد.

 حالت کلی ویدئوها برای پست شدن به‌صورت مربعی است. درصورتی‌که ویدئوی عریضی را برای پست کردن انتخاب کرده­اید و قصد دارید برای نمایش آن در گوشی کاربران از تمام صفحه استفاده کنید. به پایین و سمت چپ‌گوشی خود نگاه کنید گزینه­ای می‌بینید که دو فلش روبروی هم است. لمس کردن این آیکون ویدئوی شما را عریض‌تر می­کند.

بارگذاری ویدئو

 اکنون برای ادامه کار فلشی در بالا و سمت راست تصویر مشاهده می­کنید. لمس این فلش شما را به مرحله بعدی هدایت می­کند. صفحه بعدی امکان اجرای 4 قابلیت را به شما می­دهد. 2 تا از این قابلیت­ها را  در پایین صفحه مشاهده می­کنید و 2 قابلیت را در بالای صفحه خواهید دید. یکی از آن دو قابلیت بالای صفحه با یک آیکون بلندگو مشخص شده است. لمس این آیکون باعث می­شود ویدئویی که قصد بارگذاری آن را دارید بی­صدا شود. قابلیت بعدی در بالای صفحه کلمه Next است که شما را به مرحله بعدی راهنمایی می‌کند.

از دو قابلیت پایین صفحه یکی Filter است که به شما در فیلترکردن رنگ تصاویر در ویدئویی که قصد انتشار آن را دارید کمک می­کند. قابلیت دیگر Trim است که به مدیریت‌کردن مدت بارگذاری ویدئو شما کمک می‌کند. با کمک این قابلیت می­توانید مدت بارگذاری ویدئو خود را کوتاه و یا بلند کنید.

بعد از رفتن به صفحه بعدی شما با گزینه‌هایی مانندCover  روبرو می­شوید. این گزینه برای انتخاب یک بخش از ویدئو است که برای نمایش آن پست در صفحه شما انتخاب می­شود. در این صفحه شما می­توانید با آیکون­های مختلف سلیقه خود را در فیلم موردنظر اعمال کنید. پس از گذر از این بخش شما به بخش تنظیمات نهایی وارد می­شوید. شما در این مرحله با 4 بخش روبرو خواهید شد.

 Write a caption  نخستین بخشی است که با آن روبرو می­شوید. این بخش یکی از مهم‌ترین تأثیرات را در دریافت بازخورد از کاربران دارد. در این بخش شما امکان نوشتن کپشن و توضیحی در مورد ویدئو را دارید. همچنین امکان منشن کردن صفحات دیگر و قراردادن هشتک­های مناسب در این بخش برای شما فراهم شده است. این بخش می­تواند در تبلیغات کار شما بسیار مناسب باشد و کاربر را به دیدن ویدئو شما ترغیب کند.

بخش Tag People

بخش دیگری که با آن روبرو می­شوید بخش Tag People  است. شما در این بخش می­توانید صفحه افرادی را که تمایل دارید به دیگران معرفی کنید را اضافه کنید. این بخش بیشتر برای کسانی کاربرد دارد که برای صفحه افراد و یا برند­های دیگر قصد تبلیغات دارند.

بخش بعدی که با عنوانAdd Location  مشخص شده است، موقعیت مکانی را به ویدئو اضافه می­کند. این بخش برای کسانی که قصد دارند آدرس کسب‌وکار کوچک خود را به دیگران نمایش دهند بسیار سودمند است و در امر تبلیغات به آنها کمک می­کند.

اگر می‌خواهید ویدئو خود را هم‌زمان در فیس‌بوک، توییتر و یا Tumbler  بارگذاری کنید می‌توانید از بخش آخر استفاده کنید. این بخش به همین منظور طراحی شده است

پس از انجام همه تنظیمات مورد نظرتان فقط کافی است که فلش آبی رنگی که در بالا و سمت راست تصویر وجود دارد را لمس کنید تا کار انتشار ویدئوی شما خاتمه یابد.

چگونه به‌صورت مستقیم ویدئو خود را در اینستاگرام آپلود کنیم؟

برخی کاربران هستند که تمایل دارند به‌صورت مستقیم به بارگذاری ویدئو بپردازند. یعنی ویدئو موردنظر را به‌صورت ذخیره در گوشی خود ندارند. برای این کار ابتدا وارد صفحه شخصی خود شوید. سپس آیکون + را که در بالا و سمت راست تصویر قرار دارد را لمس کنید.  با لمس این آیکون 5 انتخاب روبروی شما قرار خواهد گرفت. از بین این 5 گزینه شما Feed Post  که گزینه اول است را انتخاب کنید.

پس از انتخاب آن 3 گزینه در پایین صفحه به شما نشان داده خواهد شد. از بین Photo ،  Gallery و Video  شما باید Video  که آخرین گزینه است را انتخاب کنید. سپس در پایین صفحه یک دایره سفیدرنگ مشاهده می­کنید. با لمس این دایره و نگه‌داشتن آن می­توانید به‌صورت مستقیم در اینستاگرام ویدئو خود را آپلود کنید. لازم به ذکر است که ویدئوی شما در قالب ویدئو مربعی در حال ضبط و آپلود شدن است.

بارگذاری ویدئو در بخش استوری اینستاگرام

یکی از قابلیت­های کاربردی اینستاگرام این است که شما قادر به بارگذاری ویدئو در استوری­های اینستاگرام خود هستید. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که ویدئوهای خود را برای یک شبانه‌روز با دنبال­کنندگان خود به اشتراک بگذارند. این مشخصه برای کسانی که در حوزه تبلیغات برای فروش اینترنتی محصولات و صفحات شخصی افراد  فعالیت می­کنند می‌تواند بسیار پرکاربرد باشد. افرادی که قصد دارند با استفاده از قابلیت  بارگذاری ویدئو در استوری به کارهای تبلیغاتی روی‌آورند باید در مورد این قابلیت نکاتی را بدانند. آنها باید بدانند که حجم یک ویدئو در استوری باید 15 مگابایت و زمان آن15 ثانیه باشد. فرمت قابل‌اجرا در استوری اینستاگرام MP4 است و ابعاد ویدئو باید حداکثر 1080*1920   پیکسل باشد تا بارگذاری ویدئو امکان­پذیر باشد.

برای اینکه بخواهید ویدئوهای ذخیره شده در گوشی‌تان را از طریق استوری منتشر کنید باید ابتدا اینستاگرام خود را باز کنید. گزینه + در پایین صفحه قرار دارد و آن را لمس کنید. اکنون گزینه Story را بین سه گزینة موجود یعنی،Story Live و Post  انتخاب کنید. در مرحله بعدی شما مجاز به دو انتخاب هستید. یکی اینکه با لمس و نگه­داشتن دایره سفید در پایین صفحه شروع به بارگذاری ویدئو در استوری خود به طور مستقیم کنید.

دومین انتخاب شما جهت بارگذاری ویدئو برگزیدن یک ویدئو ذخیره شده در گالری موبایلتان است. گزینه Gallery در پایین و سمت چپ صفحه قرار دارد که شما را به گالری‌تان هدایت می­کند. از قابلیت­هایی که به شما امکان تغییر در رنگ ویدئوهای زنده و مستقیم را می­دهد فیلترهایی است که اینستاگرام برای این کار در نظر گرفته است.

Rewind ، Focus ، Superzoom، Hand Free ،Boomrang و Live Video از جمله این فیلترها هستند. نکته دیگری که در مورد ویدیوهای استوری وجود دارد این است که شما قادر هستید با سوال پرسیدن و نظر سنجی که روی ویدیوی خود قرار می­دهید کاربران اینستاگرام را باخود همراه کنید و با انها در تعامل باشید. اضافه کردن استیکر،GIF  و متن بر روی ویدیو از دیگر قابلیت­ها است که در استوری اینستاگرام قادر به استفاده از آن هستید. این قابلیت­ها همگی می­توانند استوری شما را جذاب­تر کنند و کاربران بیشتری را برای دنبال کردن استوری شما به لیست دنبال­کنندگانتان اضافه کنند. در آخرین مرحله از تنظیمات آپلود کردن فیلم در استوری انتخاب بین دو گزینه را در پیش رو دارید.

بارگذاری ویدئو

اولین انتخاب این است که  شما میتوانید ویدیوی خود را برای انتشار بین دوستان نزدیکتان انتخاب کنید. دومین انتخاب شما این است که فیلم بارگذاری شده را به صورت عمومی منتشر کنید. کسانی که جهت تبلیغات کسب­و کار اینستاگرامی در استوری خود فیلم آپلود می­کنند از انتشار عمومی بهتر است استفاده کنند تا مخاطبین بیشتری برای تبلیغات خود داشته باشند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    چگونه در استوری اینستاگرام فیلم طولانی بارگذاری کنیم؟

    این سؤالی است که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده است. پاسخ این سؤال بسیار ساده است؛ اینستاگرام قابلیتی دارد که فیلم شما هر مدتی هم که طول بکشد آن را به تکه­های مساوی و کوچک تبدیل می­کند. این‌گونه ویدئوی شما قابلیت منتشر شدن از طریق استوری را پیدا می­کند. تصور کنید که قصد انتشار یک ویدئوی 45 ثانیه­ای از طریق استوری اینستاگرام را دارید. اپلیکیشن اینستاگرام فیلم شما را به 3 بخش 15 ثانیه­ای تقسیم می­کند و این‌گونه قابلیت انتشار به ویدئوی شما در استوری را می­دهد.

    استفاده از برنامه­هایی نظیر  Cutter Story  راه دیگری است که می­توانید برای آپلود کردن ویدئوهایتان در استوری اینستاگرام از آن استفاده کنید.

    چگونه در اینستاگرام فیلم بلند بدون برش بگذاریم؟

     بسیاری  از افراد که در حوزه کسب­وکارهای اینستاگرامی فعالیت می­کنند طرف‌دار بارگذاری ویدئو از طریق بخش  IGTV  در اینستاگرام هستند. این افراد بیشتر تمایل دارند که بتوانند ویدئوهای خود را بدون برش در اینستاگرام قرار دهند. قابلیت IGTV از قابلیت­هایی است که اینستاگرام در اختیار کاربران قرار داده تا آنها بتوانند بارگذاری ویدئوهای بلند خود را بدون برش در اینستاگرام انجام دهند. این قابلیت برای افرادی کاربرد دارد که قصد انتشار ویدئوهای بیش از یک دقیقه تبلیغاتی دارند و یا تیزرهای طولانی و فیلم­های بلند را می­خواهند منتشر کنند.

    برای استفاده از این قابلیت اینستاگرام کافی است که نخست اینستاگرام خود را باز کنید. سپس نماد IGTV را که در گوشه سمت راست صفحه اصلی قرار دارد را لمس کنید. شما می‌توانید از طریق ورود به صفحه اصلی خود و لمس + و سپس انتخاب IGTV نیز به این قابلیت دسترسی پیدا کنید. پس از ورود به کانال IGTV  حالا نوبت انتخاب ویدئوی بلند و طولانی شما فرارسیده است.

    پس از انتخاب ویدئوی شما نوبت به نوشتن توضیحاتی در مورد ویدئو فرارسیده است. پس از اتمام نوشتن توضیحات باید یک Cover  مناسب برای بارگذاری ویدئوی خود در صفحه شخصی­تان  انتخاب کنید. در این قسمت شما هم از بخش­هایی از فیلم جهت استفاده برای Cover  می­توانید استفاده کنید و هم می­توانید عکسی از میان عکس­های ذخیره شده در گوشی خود را انتخاب کنید.

    ذکر این نکته ضروری است که  ویدئوهایی می­توانند در کانال IGTV قرار بگیرند که زمانی بین 15 ثانیه تا 10 دقیقه داشته باشند. البته برخی اکانت‌های معروف و پرطرف‌دار که سیستم­های کامپیوتری قوی دارند می­توانند با استفاده‌ای این سیستم به بارگذاری ویدئوهای بالای 60  دقیقه نیز اقدام کنند. توجه کنید در این قسمت هم شما مجاز به استفاده از ویدئوها  با  فرمت MP4  و حجم 1080*1920 پیکسل هستید.

    اگر شما قصد بارگذاری ویدئوهای طولانی خود در بخش IGTV از طریق سیستم کامپیوتر خود را دارید بهتر است بدانید که باید شبیه به آنچه در گوشی خود انجام می­دهید در سیستم کامپیوتری خود نیز انجام دهید.

    بارگذاری ویدئو

     فعال‌کردن ریلز در اینستاگرام چگونه است؟

    به ویدئوهای کوچک 15 تا 60 ثانیه­ای که مستقیماً با دوربین اینستاگرام ضبط شود و قابلیت افکت‌گذاری و موسیقی­گذاری داشته باشند ریلز گفته می­شود. ریلز­ یکی از قابلیت­های اینستا است که برای جذب بیشتر مخاطبین و کاربران استفاده می­شود. این قابلیت بیشتر برای کسانی که در حوزه تولید محتوا فعالیت دارند کاربرد دارد. تنها در برخی کشورها قابلیت ریلز فعال شده است. در ایران هنوز این اتفاق نیوفتاده است.

    البته برخی اکانت‌های معروف ایرانی گفته‌اند که قابلیت ریلز برای آنها فعال شده است. برای بارگذاری ریلز در اینستاگرام شما ابتدا باید ریلز خود را فعال کنید. شما با استفاده از اکستنشن کروم و یا فیلترشکن قادر به فعال‌کردن ریلز خود هستید.

    فعال‌کردن ریلز به‌وسیله اکستنشن کروم

    برای فعال‌کردن ریلز در این روش به سیستم کامپیوتر نیاز دارید. ابتدا اکستنشن Insist را دانلود کرده و سپس وارد مرورگر کروم شوید و Insist  را به آن اضافه کنید. پس از اتمام اضافه‌شدن کروم اکستنشن به کروم شما این موضوع در نوارابزار در بالای کروم نشان داده می­شود. فقط کافی است که نام کاربری و پسورد اینستاگرام خود را در اکستنشن موردنظر وارد کنید تا با انتخاب آیکون ریلز اولین ریلز خود را منتشر کنید.

    فعال‌کردن ریلز به‌­وسیله فیلترشکن

    برای این کار شما باید با استفاده از یک فیلترشکن غیر رایگان ip خود را تغییر دهید و ip کشورهایی را قرار دهید که ریلز برای آنها فعال است. شما می‌توانید از ip  کشورهایی مانند آمریکا و هلند استفاده کنید. معمولاً پس از گذشت یک هفته تا ده روز ریلز شما فعال خواهد شد. در این روش تنها در صورتی می­توانید از ریلز استفاده کنید که فیلترشکن غیر رایگان شما روشن باشد. فراموش نکنید در صورتی که بدون فیلتر شکن وارد اینستاگرام خود شوید و  اینستاگرام ip اصلی شما را تشخیص دهد اکانت شما غیر فعال می­شود.

    کلام آخر

    در این مقاله از پادرو در مورد بارگذاری ویدئو در اینستاگرام در برای پست و استوری توضیح دادیم. امیدواریم که آموزهایی که ارائه شده بتواند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کند و استفاده از اینستاگرام را برایتان آسان و راحت کند.

    منبع: wave

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.