ارسال پیامک تبلیغاتی چگونه انجام می‌شود؟

0

ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از روش‌های کاربردی برای معرفی برند، اطلاع‌رسانی درباره محصولات و خدمات جدید و به طور کلی ارتباط با مشتریان به حساب می‌آید. همین موضوع باعث شده که پلتفرم‌های مختلف مانند ایمیل و پیام‌رسان‌های آنلاین و آفلاین به بسترهایی برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی به مشتریان تبدیل گردند. اما سؤال اینجاست که چگونه می‌توان پیامک‌های تبلیغاتی را به مخاطبان و به طور خاص مشتریان ارسال کرد. از طرفی این موضوع همچنان بحث‌برانگیز است که موفقیت در بازاریابی تبلیغاتی چه نقشی در افزایش فروش دارد؟ در ادامه این مقاله از مجله پادرو همراه ما باشید تا به سؤالات شما پاسخ دقیق‌تری بدهیم.

ارسال پیامک تبلیغاتی و اهمیت آن در بازاریابی

ارسال پیامک تبلیغاتی و اهمیت آن در بازاریابی

ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از بهترین روش‌هایی است که تبلیغ‌کنندگان و بازاریابان برای ارتباط با مخاطبان خود از آن استفاده می‌کنند. با این روش می‌توانند درباره انواع محصولات، قابلیت‌ها و حتی تخفیفاتی که موقع خریداری آن نصیب مشتریان می‌شوند، صحبت کنند. این در حالی است که دعوت به اقدام (Call To Action- CTA) در پیامک‌های تبلیغاتی یکی از مجراهایی است که مشتریان را به پاسخ دادن به پیامک و تعامل برقرار کردن با کسب‌وکارهای آنلاین تشویق می‌کند.

اهمیت پیامک تبلیغاتی در بازاریابی

برای بسیاری از کسب‌وکارهایی که هنوز نتیجه‌ای از ارسال پیامک تبلیغاتی در امور دیجیتال مارکتینگ خود ندیده‌اند وجود دارد، این است که ارسال پیام‌های تبلیغاتی در پیام‌رسان‌ها و ایمیل چه اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سؤال بهتر است به مواردی بپردازیم که می‌توان آنها را از دلایل مهم بودن پیامک تبلیغاتی در مارکتینگ در نظر گرفت.

افزایش آگاهی مردم درباره برند

تبلیغاتی که شعارهای عالی و افکار نابی را دربر دارند، مورد پسند گروه زیادی از مخاطبان قرار می‌گیرند. همین موضوع باعث می‌شود که ارسال پیامک تبلیغاتی حتی به مناسبت‌های مختلف مانند شروع سال جدید، مردم را با نام تجاری شرکت‌ها آشنا کند. در ادامه تأثیر پیامک تبلیغاتی ارسال شده، مخاطبان بیشتری به استفاده از محصولات آن برند محبوب روی می‌آورند.

نمونه واضح آن برند کانن (Canon) است که کمپین (Selfiless#) را همزمان با جشن کریسمس برگزار کرد. این کمپین نمادین بود و مردم را به عکس گرفتن از امور بشردوستانه دعوت کرد. به این واسطه علاوه بر تشویق مردم به استفاده از دوربین‌های عکاسی کانن، آنها را به انجام امور خیر و انسان‌دوستانه که به نفع جوامع باشد، دعوت نمود.

مجذوب نگهداشتن مشتریان

برخی از مشتریان به دلیل اینکه تعاملی با شما ندارند، نسبت به برند شما دلسرد می‌شوند. همین باعث می‌شود که این گروه از مشتریان به راحتی برند شما را به فراموشی بسپارند. در چنین شرایطی ارسال پیامک‌ تبلیغاتی به مشتریان به آنها یادآوری می‌کند که کسب‌وکار شما همچنان محصولاتی دارد که در خدمت آنهاست. متن پیامک می‌تواند آنها را مجذوب محصولات و برند شما نگه‌ دارد. زیرا این مخاطبان با دریافت محصولات پیشنهادی شما به این باور می‌رسند که برای شما مهم بوده‌اند.

ارسال پیامک تبلیغاتی فرصتی برای کسب‌وکارها فراهم می‌آورد تا با مخاطبان و مشتریان بتوانند تعامل مناسبی داشته باشند. مشتریان را بهتر شناخته و آنها را به خرید از محصولات تشویق کنند.

اطلاع‌رسانی چشم‌اندازهای شما

مخاطبانی که برای دفعات اول از انلاین شاپ شما دیدن می‌کنند، آشنایی چندانی با برند، اهداف و فرهنگ سازمانی کسب‌وکار شما ندارند. همین باعث می‌شود که هنگام خرید محصولات مورد نیاز، در مراحل مختلف خرید خود مردد بمانند. شما با ارسال پیامک تبلیغاتی می‌توانید از چشم‌اندازهای کسب‌وکار خود با مردم صحبت کرده و آنها را برای خرید محصولات نهایی ترغیب نمایید. اگر این فرآیند به درستی پیش رود، باعث افزایش فروش شما خواهد شد.

شناخت بهتر از مشتریان

بازخورد مشتریان به پیامک‌های ارسالی تبلیغاتی، اقدام آنها به بازدید و یا خرید محصولات مورد نیاز از سایت فروشگاه اینترنتی یا حتی لغو کردن دریافت پیامک‌های تبلیغاتی می‌تواند به شناخت بهتر شما درباره مشتریان کمک کند.

افزایش فروش، مهم‌ترین تأثیر ارسال پیامک تبلیغاتی

افزایش فروش، مهم‌ترین تأثیر ارسال پیامک تبلیغاتی

تمام آنچه درباره تأثیرات و اهمیت ارسال پیام‌های تبلیغاتی گفتیم، می‌تواند به افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش کمک کند. ارسال پیامکی با متن تبلیغاتی مناسب و شعار جذاب، ارسال در زمان مناسب و استفاده از (CTA) همگی کمک می‌کنند که کسب‌وکار شما فروش بیشتری را تجربه کند.

نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی

اکنون که با اهمیت پیامک تبلیغاتی آشنا شدید، بهتر است به اینکه پیامک تبلیغاتی چگونه ساخته می‌شود و نحوه ارسال آن به مخاطبان چگونه است، توجه داشته باشید.

برای آماده کردن پیامک تبلیغاتی و سپس ارسال آن باید چند مرحله مهم را پشت سر بگذارید:

1- مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

توجه به سن، جنسیت، تحصیلات، طبقه اجتماعی، شغل و میزان درآمد مخاطبان به شما کمک می‌کند که متن پیامک تبلیغاتی را دقیق و مناسب مخاطبان خود آماده کنید. تجزیه‌وتحلیل مخاطبان به شما بینش عمیقی درباره جامعه هدف بازاریابی می‌دهد. در حالی که مجراها و پلتفرم‌های مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی به هر مخاطب را شناسایی می‌کنید. بنابراین احتمال دریافت و مشاهده پیام توسط مخاطبان افزایش خواهد یافت.

2- نیازسنجی مشتریان به درستی انجام دهید

با درک مشکلات و نیازهای مشتریان، می‌توانید متن پیام ارسالی را به درستی شخصی‌سازی کنید. حتی انتخاب مناسبت، نوع تخفیف‌ها و زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی به درستی صورت خواهد گرفت.

3- بهترین کانال را برای ارسال پیام انتخاب کنید

دستاوردی که شناخت مشتریان برای شما دارد، فقط شخصی‌سازی محتوا و زمان ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشتریان نیست، بلکه شما متوجه این موضوع می‌شوید که هر مشتری از کدام یک از پیام‌رسان‌ها بیشتر استفاده می‌کند. بنابراین پیام خود را از کانالی ارسال خواهید کرد که احتمال بازخورد مشتریان از طریق آن بیشتر خواهد شد.

4- تقویت عناصر مختلف پیام را فراموش نکنید

هر پیامک تبلیغاتی از عناصر و بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود که باید به درستی مورد بررسی و توجه قرار بگیرند. برای این منظور شما پیش از آغاز آماده‌سازی پیامک تبلیغاتی باید کامل فکر کنید و با افکار و ذهنی فعال محتوا را آماده نمایید. به این ترتیب ارسال آن پیام‌ها با کیفیت بالایی انجام خواهند گرفت.

5- نتایج پیامک‌ها ارسال شده را تجزیه‌وتحلیل نمایید

بعد از ارسال باید بازخوردهای مشتریان را بررسی کنید. به این ترتیب شما می‌توانید نقاط قوت خود را شناسایی کرده و به رفع نقاط ضعف خود بپردازید. نرم‌افزارهای مختلف وجود دارند که می‌توانند میزان افزایش فروش، قرار گرفتن شماره پیامک‌ها در بلک‌لیست و بازخورد مثبت و منفی مشتریان را به شما نشان دهند.

برای اینکه نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی را به خوبی شناسایی کنید، باید مشتریان، کانال‌های ارتباطی با آنها و بازخورد این گروه از دریافت کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی را بررسی کنید.

نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی چگونه است؟

نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی چگونه است؟

اکنون این سؤال مطرح است که به چه طرقی می‌توان پیامک‌های تبلیغاتی را به مشتریان ارسال کرد. در پاسخ به این سؤال علاوه بر توجه به نکات فوق باید به کانال‌هایی توجه داشته باشید که به کمک آنها می‌توانید پیامک‌های خود را به صورت انبوه به مخاطبان بفرستید. در واقع شما می‌‌توانید پیامک خود را بر اساس منطقه‌ زندگی مشتریان، کدپستی یا نوع اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل و همچنین دسته‌بندی ایمیل‌ها ارسال کنید.

ارسال پیامک تبلیغاتی برای مخاطب

ارسال پیامک‌های انبوه به مخاطبان هنگامی با موفقیت انجام خواهد شد که تمام عوامل مورد توجه قرار گرفته شده باشند. این عوامل عبارتند از:

1- تیتر اصلی کوتاه و واضح

عنوان (Headline) پیامک تبلیغاتی برای مخاطبان اول موردی است که مورد توجه بازاریابان قرار می‌گیرد. این تیتر باید جذاب، گیرا و در عین حال حاوی اطلاعات لازم برای مخاطبان باشد. به همین دلیل تیم مارکتینگ به این بخش توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. این عنوان می‌تواند یک وعده باشد یا خبری فوری. حتی ممکن است شما پرسشی را مطرح کنید که ادامه آن با تیتر فرعی تکمیل خواهد شد.

2- تیتری فرعی

بسیاری از متخصصان بازاریابی از تیتر فرعی غافل می‌شوند. اما شما می‌توانید از قدرت آن در ارسال پیامک تبلیغاتی برای مخاطبان استفاده کنید. تیتر فرعی پشتیبان و ادامه‌دهنده تیتر اصلی خواهد بود. در این راستا شما می‌توانید پرسشی را پاسخ دهید که در تیتر بیان کردید. این بخش می‌تواند کمی طولانی‌تر از تیتر اصلی و در قالب یک جمله باشد.

3- کپی برای ارسال پیامک تبلیغاتی

کپی تقریباً پاسخگوی تمام سؤالات مشتریان خواهد بود و بعد از تیتر اصلی و تیتر فرعی می‌آید. شما با تجزیه‌وتحلیل مشتریان خود و نیاز آنها می‌توانید مسیری را پیش گیرید که بر اساس مخاطبان خود محصولات و تخفیفات درستی را به کار ببرید.

4- تصاویر

تصاویر عنصر مهمی به حساب می‌آید که بعد از تیتر دومین بخشی است که اهمیت زیادی دارد. شما با کمک تصاویر می‌توانید به تصویرسازی ذهنی مخاطبان کمک کند. در واقع با تصاویر پیامکی جذاب‌تر آماده کنید که مخاطبان را از قابلیت‌های محصول بهتر آگاه کند. در ضمن، شما می‌توانید با تصاویر قابلیت‌های محصولات خود را بهتر به نمایش بگذارید. در حالی که امکان قانع کردن آنها برای خرید محصولات افزایش خواهد یافت.

5- (CTA) عنصری مهم برای ارسال پیامک تبلیغاتی

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، ارسال پیامک تبلیغاتی با هدف ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان به وجود می‌آید. بنابراین ارسال پیامک کافی نیست. شما باید با کال تو اکشن (CTA) مناسب، مخاطبان را به رفتن به لینک فروشگاه آنلاین، خرید محصولات، استفاده از تخفیفات ویژه یا حتی در صورت نارضایتی، لغو ارسال پیام دعوت می‌کنید. به این واسطه می‌توانید شناخت بیشتری از مخاطبان به دست آورید، آنها را بهتر بررسی کرده و حتی با افزایش فروش مواجه شوید.

برای ارسال پیامک تبلیغاتی به مخاطبان باید به تیتر اصلی، تیتر فرعی، کپی، تصاویر و دعوت به اقدام توجه ویژه داشته باشید.

نمونه پیامک تبلیغاتی برای مشتری

شما با توجه به کسب‌وکاری که دارید، می‌توانید از نمونه پیامک‌های تبلیغاتی بی‌شماری استفاده کنید. در ادامه چند نمونه از این پیامک‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • «غذای لذیذ فقط چند قدم با شما فاصله داره!» اگر بالای 50 هزار تومن خرید داشته باشی، می‌تونی از تخفیف رایگان ما استفاده کنی. رستوران (نام رستوران)
  • «برای خوش‌تیپ‌ترین دامادای دنیا تخفیف ویژه‌ای داریم.» بهترین کت و شلوارهای (نام برند) رو می‌تونی از ما بخری. فقط تا پایان این هفته فرصت داری.
  • «امسال عید برنامه سفرت چیه؟ اگر تا فردا سفرت رو رزرو کنی، می‌تونی از تخفیف 10 درصدی سفرهای نوروزی ما استفاده کنی. اینم از عیدی ما به شما. گشت نو. شماره تماس:…»
  • «دوست داری پوستت بدرخشه؟ (پکیج پاکسازی کامل پوست) با تخفیف ویژه در سالن شقایق. فقط تا 3 روز فرصت دارید. آدرس. ونک. آرارات شمالی»
  • کیک شب یلدا رو خودت درست کن. کارگاه 3 روزه کیک‌پزی مؤسسه هنرآوران. «از 0 تا 100 آشپزی.» برای اطلاع بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید: (-.www)

ارسال پیامک تبلیغاتی رایگان در ایران

ارسال پیامک تبلیغاتی رایگان در ایران

در ایران پلتفرم‌های متعدد ایرانی و غیرایرانی استفاده می‌شوند که گاهی برای آنها باید هزینه‌های بسیاری متقبل شد. در حال حاضر شما می‌توانید از فروشگاه ساز آنلاین پادروشاپ برای مدیریت فروش و ارسال سفارش‌های فروشگاه آنلاین خود مخصوصاً آنهایی که در بستر اینستاگرام هستند، استفاده کنید. نکته مهم درباره پادروشاپ قابلیتی ویژه‌ای است که ارسال رایگان پیامک تبلیغاتی را برای شما میسر می‌سازد. کافی است متن پیامک تبلیغاتی خود را آماده کرده و سپس با پادروشاپ آن را به تعداد قابل توجهی از مشتریان خود ارسال کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از روش‌های کاربردی برای معرفی برند، اطلاع‌رسانی درباره محصولات و خدمات جدیدی و به طور کلی ارتباط با مشتریان به حساب می‌آید.
    • دعوت به اقدام (Call To Action- CTA) در پیامک‌های تبلیغاتی یکی از مجراهایی است که مشتریان را به پاسخ دادن به پیامک و تعامل برقرار کردن با کسب‌وکارهای آنلاین تشویق می‌کند.
    • ارسال پیامک تبلیغاتی فرصتی برای کسب‌وکارها فراهم می‌آورد تا با مخاطبان و مشتریان بتوانند تعامل مناسبی داشته باشند. مشتریان را بهتر شناخته و آنها را به خرید از محصولات تشویق کنند.
    • توجه به سن، جنسیت، تحصیلات، طبقه اجتماعی، شغل و میزان درآمد مخاطبان به شما کمک می‌کند که متن پیامک تبلیغاتی را دقیق و مناسب مخاطبان خود آماده کنید.
    • برای اینکه نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی را به خوبی شناسایی کنید، باید مشتریان، کانال‌های ارتباطی با آنها و بازخورد این گروه از دریافت کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی را بررسی کنید.
    • برای ارسال پیامک تبلیغاتی به مخاطبان باید به تیتر اصلی، تیتر فرعی، کپی، تصاویر و دعوت به اقدام توجه ویژه داشته باشید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    sendpulse

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.