ساخت استوری حرفه ای در اینستاگرام با 10 برنامه رایگان

0

برای ساخت استوری حرفه‌ای به اپلیکیشنی نیاز داریم که در عین سادگی و جذابیت، کاربردی و مفید باشد. در دنیای سرعت و دقت، اهالی فضای مجازی راه موفقیت را آموخته و خوب می‌شناسند، بدون شک یکی از اپلیکیشن‌های موفق و جهانی، اینستاگرام است. در این مقاله به شما 10 اپلیکیشن رایگان برای ساخت استوری حرفه‌ای در اینستاگرام را معرفی خواهیم کرد. نرم افزار و برنامه‌های کاربردی و موثر برای تولید محتوا و ساخت استوری تاثیرگذار و جذاب.

محیط اینستاگرام صرف نظر از برخی انتقادات وارد شده بر آن از سوی حرفه‌ای‌ها، یکی از جذاب‌ترین و مهم ترین محیط‌های مجازی برای به اشتراک گذاشتن فیلم و عکس از تجربیات شخصی والبته غیر شخصی است.

در این میان همه کاربران فقط به خاطر جذابیت و لذت از گشت و گذار در فضای مجازی وارد اینستاگرام نمی‌شوند بلکه عده قابل توجهی از آنان به دنبال کسب درآمد، شهرت و ثروت هستند. ساخت استوری حرفه ای اینستاگرام برای فعالیت حرفه‌ای در این حوزه حیاتی است.

به طور کلی استوری، فضایی مناسب برای به نمایش گذاشتن اتفاقات، علاقه‌مندی‌ها و تجربیات است. نکته مهم این است که از این فضا چگونه استفاده کنیم. داشتن خلاقیت و صرف انرژی برای ساختن استوری بسیار مهم است.

وقتی در موتور گوگل به دنبال اپلیکیشن راﯾﮕﺎن برای ساخت استوری حرفه‌ای در اینستاگرام هستی با انبوهی از پیشنهادات درست و غلط مواجه می‌شوی که البته اگر از پس پیچیدگی آن همه پیشنهاد برآیی، بالاخره به هدف خواهی زد اما نگرانه نباش، در این مقاله با 10 اپلیکیشن راﯾﮕﺎن برای ساخت استوری حرفه‌ای در اینستاگرام آشنا خواهی شد و امیدواریم که در این میان انتخابی مناسب داشته باشی.

ساخت استوری حرفه ای اینستاگرام

ویژگی‌های اپلیکیشن رایگان برای ساخت استوری حرفه ای

به نظر می‌رسد یک اپلیکیشن ایده آل برای ساخت استوری حرفه ای، باید در عین سادگی و سهولت در استفاده کاربر، بسیار کارآمد، دقیق، با کیفیت و به روز باشد. ساخت استوری با موزیک از دیگر موارد جذاب و مورد علاقه کاربران است.

نوع و مسیر دانلود و نصب چنین اپلیکیشن‌هایی بسیار مهم است، در واقع کاربر دوست ندارد پس از صرف وقت و اینترنت و گذراندن چندین و چند مرحله برای دانلود و نسب، در نهایت متوجه اصطلاحا پولی بودن بخشی از نرم افزار و یا فیلتر بودن و شرطی بودن آن اپلیکیشن شود.

در ادامه شما را به 10 اپلیکیشن برتر و البته رایگان برای ساخت استوری حرفه ای آشنا خواهیم کرد:

اپلیکیشن InShot برای ساخت استوری حرفه ای

این اپلیکیشن در واقع ویرایشگر فیلم و عکس است و بدون تردید یکی از بهترین برنامه‌ها برای ساخت استوری حرفه ای در اینستاگرام محسوب می‌شود. این برنامه درخشان انبوهی از ویژگی‌های طراحی آسان برای استفاده کاربردی را پیش روی

کاربران قرار می‌دهد. برای ساخت استوری با موزیک نیز می‌شود از این نرم افزار استفاده کرد.

این ویرایشگر فیلم با برند تجاری «این‌شات» InShot دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های مهم طراحی و ویرایش است و به شما امکان می‌دهد فیلم ها را کوتاه کرده، برش دهید، به بخش‌های گوناگون تقسیم کنید و یا آن را با فایل دیگری ادغام کنید. ساخت استوری حرفه ای اینستاگرام با این برنامه بسیار ساده و کاربردی است.

از طرفی در این اپلیکیشن نسبتا جهانی امکانات مختلف فیلم، فیلترینگ رنگ و  افکت‌های کم نظیر وجود دارد.

گزینه ای برای محو کردن موسیقی در داخل و خارج فایل جذابیت استفاده از این نرم افزار را دو چندان می‌کند. از طرفی یک گزینه برای کنترل سرعت فیلم وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید فیلم‌های آهسته یا اصطلاحا دور کند یا سریع تهیه کنید. همچنین می توانید نسبت ابعاد ویدئو را متناسب با سیستم عامل‌های مختلف مدیریت کنید.

این برنامه شامل گزینه افزودن متن، برچسب ، شکلک و ایموجی‌های منحصر به فرد و جلوه‌های ویژه در حوزه طراحی است که می تواند هم به عکس و هم به فیلم اضافه شود.

برنامه InShot یک برنامه عالی و کاربردی هم برای آماتورها و هم برای حرفه‌ای‌ها است. این برنامه با داشتن بسیاری از ویژگی های ویرایش ویدئو و عکس ، همه چیزهایی را که شما برای ساختن استوری حرفه‌ای نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد. از این برنامه برای ساخت استوری موشن نیز استفاده می‌شود.

ساخت استوری حرفه ای با اینشات

بیشتر بخوانید: آموزش ادیت عکس با اینشات برای فروشگاه‌های اینستاگرامی

ویژگی های کلیدی اینشات:

  • ابزارهای کنترل سرعت، تاری وکنتراست، تقسیم فایل و ادغام فایل
  • تبدیل کننده انواع ویدیو
  • سازنده کلاژ و ویرایشگر عکس
  • ساخت استوری تبلیغاتی
  • گزینه‌ای برای افزودن موسیقی به فیلم‌ها
  • فیلترها، جلوه‌های ویژه ، متن، نمادها و سایر ابزارهای بهبود عکس و فیلم
  • این برنامه برای هر دو دستگاه Android و iOS در دسترس است و یکی از بالاترین امتیازها در هر دو سیستم عامل را به خود اختصاص داده است.

اپلیکیشن StoryArt برای ساخت استوری حرفه ای

اپلیکیشن استوری آرت، آنچنان که از نامش بر می‌آید یک برنامه بسیار کاربردی و اصولی برای ویرایش و ساختن استوری در اینستاگرام محسوب می‌شود. در این برنامه بیش از ۲۰۰۰ تمپلیت یا قالب برای ساخت استور‌ی‌های خاص و زیبا وجود دارد. برای ساخت استوری حرفه ای اینستاگرام می‌توانید از این نرم افزار لذت ببرید.

هر چه استوری شما زیباتر و متفاوت‌تر باشد، لایک و فالوورهای بیشتری هم نصیب شما خواهد شد. البته این یک قانون کلی است و حکم مطلق محسوب نمی‌شود. قابلیت ویرایش حرفه‌ای عکس و ویدیو و استفاده از افکت‌های جذاب و جدید یکی از برتری‌های پرشمار این برنامه نسبت به نمونه‌های دیگر خواهد بود. ساخت استوری تبلیغاتی با داین برنامه شدنی است.

ویژگی های مهم استوری آرت:

  • ویرایش حرفه‌ای استوری و پروفایل
  • داشتن بیش از ۲۰۰۰ قالب با رنگ‌های متنوع
  • بیش از ۶۰ حالت در طرح و رنگ‌های متنوع
  • تمپلیت‌های پویا و انیمیشن دار برای قاب بندی
  • داشتن بیش از ۱۲۰ آیکون و استیکر برای طراحی کاور هایلایت
  • ویرایشگر حرفه‌ای عکس و ویدیو
  • دارای قابلیت تغییر کیفیت واندازه ویدیوها
  • اضافه کردن افکت جذاب
ساخت استوری حرفه ای با استوری آرت

اپلیکیشن Unfold برای ساخت استوری حرفه ای اینستاگرام

نرم افزار آن‌فولد یک مجموعه ابزار مفید برای ساخت استوری حرفه‌ای است. با استفاده از این برنامه می‌توانید برای اینستاگرام، اسنپ چت، واتس‌اپ، فیس بوک و تیک تاک استوری‌های زیبا و جذاب با قالب‌های مینیمالیستی و به روز و عالی خلق کنید.

با این ابزار می‌توانید کلاژهای تمیزی بسازید. استفاده از این ابزار رایگان کمک می‌کند که استوری‌های جذاب و دیدنی داشته باشید. ساخت استوری با موزیک در این برنامه شدنی است.

در این میان حداقل 150 قالب بی نظیر، در اختیار شما هستند تا استوری‌های حرفه‌ای و زیبا بسازید. از ابزار متن پیشرفته این برنامه با فونت‌های جدید آن نیز باید یاد کرد. برنامه ساخت استوری موشن نیز مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

ویژگی های برنامه Unfold در اندروید:

  • 25 قالب و 60 قالب پریمیوم
  • 5 فونت + ابزار پیشرفته متن
  • خروجی گرفتن با کیفیت و رزولوشن نسبتا بالا
  • بدون نیاز به اکانت و حساب کاربری

اپلیکیشن کانوا Canva برای ساخت استوری های جذاب در اینستاگرام

اپلیکیشن کانوا به عنوان یک ویرایشگر عکس محبوب به تازگی در میان کاربران رواج خوبی پیدا کرده است. شما می‌توانید با استفاده از آن عکس‌های زیبایی را با همپوشانی متن و جلوه‌های دیگر برای ساختن استوری حرفه‌ای و محبوب خود در اختیار داشته باشید. این برنامه، یکی از گسترده‌ترین ابزارها است و توانایی بالایی برای ساخت استوری‌های جالب دارد.

این برنامه طراحی گرافیک یکی از بالاترین حجم‌های کم نظیر از مجموعه الگوها را شامل می‌شود. جدا از این ویژگی‌ها کانوا برای ویرایش عکس ویژگی‌های جالبی از جمله فونت، متن، فیلترها و غیره را نیز ارائه می‌دهد. از این برنامه می توان برای ایجاد و اشتراک تصاویر در چندین سیستم عامل استفاده کرد.

ویژگی های کلیدی کانوا:

  • داشتن بیش از 60،000 الگو
  • داشتن بیش از 1 میلیون تصویر پس زمینه
  • ساخت استوری تبلیغاتی
  • ابزارهایی مانند شبکه‌های طراحی، عکس، وضوح و کنتراست عکس و تقویت کننده عکس
  • مجموعه بزرگی از برچسب‌ها، نشان‌ها، نمادها ، قاب‌ها و بافت ها
ساخت استوری حرفه ای با کانوا

اپلیکیشن ادوبی اسپارک Adobe Spark

اپلیکیشن ادوب یا ادوبی اسپارک زیرمجموعه سازمان بزرگ ادوب است، بسیاری از کاربران در سراسر جهان با این نام به خاطر محصولات متنوع و مهم آن آشنا هستند. همین باعث می‌شود به این نرم افزار نیز برای ساختن استوری حرفه‌ای و جذاب و تاثیرگذار اعتماد بیشتری داشته باشند.

این اپلیکیشن برای ساختن استوری عالی است، این نرم افزار به کاربران این امکان را می‌دهد تا کلیپ‌های ویدیویی اضافه کنند یا تصاویر را با هم ترکیب کنند. استفاده از این برنامه آسان است و به هیچ گونه مهارت طراحی خاص و تخصصی نیاز ندارد.

می‌توانید جلوه هایی از مجموعه عظیمی را که در برنامه موجود است به سیستم خود اضافه کنید. این برنامه از سیستم عامل‌هایAndroid  و iOS و دسکتاپ پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن برای طراحی و ایجاد جلوه‌های متحرک و جذاب بسیار عالی است.

ویژگی های کلیدی ادوبی اسپارک:

  • پست‌های ویدیویی متحرک ایجاد می‌کند
  • گزینه‌های زیبا همراه با تایپوگرافی
  • چندین برش متن، طرح بندی و جلوه‌های متنی
  • میلیون‌ها عکس آماده و رایگان برای انتخاب
  • ایجاد سریع و سرگرم کننده طرح‌های گرافیکی و دسترسی داشتن به بیش از 3 هزار قالب از پیش تنظیم شده
  • مانور بالا بر روی فونت ها و ایجاد هر گونه تغییری بر روی آن ها
  • ایجاد کلاژ های خیره کننده و پر طرفدار
  • کیفیت فوق العاده بالا و بی نظیر فایل های خروجی

اپلیکیشن فوتوگرید PhotoGrid برای ساخت استوری حرفه ای اینستاگرام

نرم افزار کاربردی و محبوب به خصوص در شرق دور آسیا فوتوگرید است. این یک برنامه ساده و کاربردی است برای ساخت کلاژ عکس یا فیلم استوری در اینستاگرام. این اپلیکیشن فیلترها، برچسب‌ها، فونت‌ها و جلوه‌های عکس زیادی دارد که می‌توانید از آنها برای ایجاد تصاویر سفارشی استفاده کنید.

این برنامه همزمان ویژگی‌های ویرایش عکس مانند برش دادن یک بخش از عکس یا حذف پس زمینه را فراهم می‌کند.

از ویژگی‌های مهم این نرم افزار این است که روی چهره و سلفی‌ها امکان آرایش و ویرایش تصویر صورت را دارد. ساخت استوری حرفه ای اینستاگرام با این نرم افزار دیگر رویا نیست. می‌توان از PhotoGrid برای ایجاد الگوهای رفتاری برای استوری های حرفه‌ای در اینستاگرام استفاده کرد.

علاوه بر این، گزینه اضافه کردن GIF به آن الگوهای رفتاری را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند با کنار هم قرار دادن عکس‌های مختلف یک کلاژ متحرک و جذاب بسازند و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. می توانید این برنامه را برای هر دو دستگاه Android و iOS استفاده کنید.

ویژگی های کلیدی فوتوگرید:

  • بیش از 300 قالب کلاژ عکس
  • ویژگی آرایش و زیبایی برای عکس‌های پروفایل
  • دوربین سلفی و ضبط فیلم در زمان یکسان همراه با فیلتر چهره هوشمند
  • بیش از 60  فیلتر زیبا
  • بیش از 90 پس زمینه مختلف
  • قابلیت اضافه کردن موسیقی به تصاویر
  • پشتیبانی از فرمت های مختلف
ساخت استوری حرفه ای با فوتوگرید

اپلیکیشن تایپوراما Typorama برای ساخت استوری حرفه ای

اگر به دنبال برنامه‌ای هستید که به شما امکان دهد به سرعت متن جالب و جذاب خود را روی تصاویر استوری اینستاگرام خود اضافه کنید قطعا به سراغ تیپوراما بروید.

این نرم افزار به شما امکان می‌‎دهد با سهولت طرح های زیبای تایپی را خلق کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که پس زمینه ای را انتخاب کرده و پیام خود را روی آن تایپ کنید.

این برنامه دارای طیف گسترده ای از طرح بندی تایپوگرافی با گزینه‌های مختلف قلم و نوع متن برای انتخاب است. این برنامه علاوه بر ابزارهای پیشرفته متن، چندین ویژگی ویرایش عکس را نیز فراهم می‌کند. متاسفانه این برنامه در حال حاضر فقط برای دستگاه‌های iOS در دسترس است.

ویژگی های کلیدی تایپوراما:

  • بیش از 50 سبک تایپوگرافی
  • بیش از 100 فونت و حروف تایپ
  • ابزار پیشرفته طراحی شده متن
  • صدها نقل قول برای استفاده در استوری شما
  • هزاران تصویر اختصاصی ورایگان برای انتخاب

اپلیکیشن مایکروسافت هایپرلپس Microsoft Hyperlapse

این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد به راحتی و به سرعت فیلم‌های زماندار و ادیت شده بسازید.

می‌توانید از مایکروسافت هایپرلپس برای ایجاد جلوه ویژه مرور زمان یا تغییر سرعت فیلم استفاده کنید. البته محدودیت زمان ضبط برای فیلم‌های دارای مرورگر و نشان‌دهنده گذر زمان 20 دقیقه است. برای تغییر محدودیت سرعت ، می تواند سرعت را افزایش دهید. با استفاده از این برنامه می‌توان از ویدئوهای قدیمی تایم لپس درست کرد. در این ابزار امکان افزایش سرعت فیلم تا ۳۲ برابر وجود دارد.

ویژگی‌های کلیدی مایکروسافت هایپرلپس:

  • به طور مستقیم فیلم‌های مرورگر زمان را در تلفن خود ضبط کنید
  • فیلم‌های موجود را برای دستیابی به سرعت 1 برابر تا 32 برابر تغییر دهید
  • از فیلم‌های با وضوح بالا پشتیبانی می‌کند
  • امکان تنظیم برنامه بر روی ویدئوهای موجود در گالری یا با دوربین
  • دارای قابلیت سلفی‌لپس گرفتن
  • پشتیبانی از اندروید ۴.۴ یا ۵.۰
  • امکان اشتراک‌گذاری آسان
ساخت استوری حرفه ای با هایپرلپس

اپلیکیشن کات استوری CutStory برای ساخت استوری حرفه ای

این اپلیکیشن به تازگی در میان نسل جدید جا باز کرده و محبوب شده است. برنامه در محیط iOS به شما امکان می‌دهد با برش یک فیلم طولانی، یک سری فیلم 15 ثانیه‌ای برای استوری حرفه‌ای اینستاگرام خود بسازید.

یکی از چالش‌های اساسی هنگام ارسال استوری ویدیویی این است که باید کمتر از 15 ثانیه باشد. کات استوری این مشکل را حل می‌کند و جریان مداوم فیلم‌های 15 ثانیه ای ایجاد می‌کند که می توانید مستقیما از آن به عنوان استوری ویرایش شده استفاده کنید.

ویژگی های کلیدی کات استوری:

  • فیلم های طولانی را با کلیپ های 15 ثانیه برش می دهد
  • پشتیبانی از تمام فرمت های ویدئویی
  • برش ویدئو ها بدون کاهش و افت کیفیت
  • رابط کاربری ساده و آسان با طراحی عالی
  • ساخت استوری تبلیغاتی

اپلیکیشن 8 میلیمتر 8mm برای ساخت استوری حرفه ای اینستاگرام

این یک برنامه شبیه به دوربین قدیمی است که به شما امکان می‌دهد فیلم‌ها را به صورت یک دوربین یکپارچه 8 میلی متری ضبط کنید.

این برنامه گزینه افزودن جلوه به فیلم‌های موجود را از گالری خود به شما ارائه می‌دهد. متاسفانه در حال حاضر این برنامه فقط برای دستگاه های iOS در دسترس است.

مجموعه ای از جلوه ها برای فیلمبرداری، دوربین Vintage 8 میلی متر به شما امکان می دهد گرد و غبار ، خراش ، قاب های لرزان ، نشت نور و جلوه های پر کاربرد بیشتری را به فیلم های خود اضافه کنید. اگر می‌خواهید ویدیوهای وینتیج تولید کنید، از برنامه ۸mm استفاده کنید. این برنامه امکان استفاده از مدل‌های قدیمی، جلوه‌های ویدیویی جالب و لنزهای متفاوت را فراهم می‌کند

ویژگی‌های کلیدی 8mm:

  • 7 نوع لنز ، مانند Clear ، Flickering Frame و غیره
  • 12 نوع فیلم RETRO و قدیمی مثل ورژن‌های دهه 1920 ، نوآر و ساکورا
  • 2 تم رایگان و 3 تم پرمیوم
  • دکمه Jitter برای کپی کردن لرزش قاب دوربین های یکپارچه 8 میلی متری
ساخت استوری حرفه ای

کوتاه در مورد ساخت استوری حرفه ای در اینستاگرام

برنامه های ویرایش استوری اینستاگرام یک روش عالی برای برجسته کردن و جلب توجه مخاطبان است. این که آیا شما یک برند تأثیرگذار هستید یا خیر، این برنامه ها به شما کمک می کنند پیام خود را به طریقی هوشمندانه ارسال کنید.

این برنامه ها را به حیاط خلاق ذهن خود اضافه کنید و استوری خود را با آنها به یک استوری حرفه‌ای تبدیل کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.