نحوه ارسال مرسوله شکستنی و باید و نبایدهای آن

0

همۀ ما نگرانی‌هایی در مورد ارسال مرسوله شکستنی داریم. پدید آمدن پست و امکان ارسال بارها از شهری به شهر دیگر، مزیت بزرگی در زندگی ما به حساب می‌آید. این روزها، روش‌های ارسال محصولات به شکل عمیقی باب شده‌اند. پیشرفت در پست و روش‌های پستی، رونق زیادی به زندگی ما بخشیده‌اند. هرچند کانال‌های ارسال و توزیع کالا فراوان و متفاوت هستند اما هر یک از آن‌ها معایب و مزایای خاص خود را نیز دارد.

نگرانی از تحویل سالم کالاهای حساس و شکستنی همواره وجود دارد. وسایلی ارزشمند که ارسال آن‌ها با پست ممکن است باعث اعمال خسارت شوند. از این رو شرکت‌های مختلف با دستورالعمل‌ها و قوانین خاص، مانع از بروز مشکلات در حمل‌ونقل کالا می‌شوند. در ادامه به بررسی راهکارها و شرایط ارسال مرسوله شکستنی پرداخته‌ایم.

اهمیت دقت در ارسال مرسوله شکستنی

هیچ چیز بدتر از این نیست که بستۀ پستی را باز کرده و با یک وسیلۀ شکسته روبرو شویم. اگر دقت کافی در ارسال مرسوله شکستنی نشود، همیشه جایی برای این اتفاق وجود خواهد داشت. یک بستۀ آسیب‌دیده و شکسته شده واقعاً دردآور است. چنین اتفاقی می‌تواند باعث لطمۀ زیاد به اعتبار کسب‌وکارها نیز بشود. بنابراین اگر قصد ارسال مرسوله شکستنی دارید باید دقت زیادی در آن به خرج دهید.

به خصوص اگر صاحب فروشگاه آنلاین بوده یا محصولات‌تان را از طریق اینستاگرام به فروش می‌رسانید. پیش از هر چیز، یافتن یک شرکت امن و معتبر که استانداردهای ارسال کالا را رعایت کند اهمیت دارد. از طرفی لازم است نکات و دستورالعمل‌های ارسال چنین مرسولاتی را در نظر داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید صحت و سلامت مرسولات شکستنی را تأمین کنید.

نگرانی از تحویل سالم کالاهای حساس و شکستنی همواره وجود دارد. از این رو شرکت‌های مختلف با دستورالعمل‌ها و قوانین خاص، مانع از بروز مشکلات در حمل‌ونقل کالا می‌شوند.

بسته بندی مرسوله شکستنی

نکاتی که در ارسال مرسوله شکستنی باید در نظر گرفت

همۀ مشاغل و صنایع، در نقطه‌ای از کار خود به حساسیت و دقت زیادی نیاز پیدا می‌کنند. این مسئله در شرکت‌های پستی و صنایع لجستیک به شکل قابل توجهی مشهود است. مرحله‌ای که بیش از هر چیز، مختص ارسال مرسوله شکستنی و حساس است. وقتی با یک کالای شکستنی برای ارسال روبرو هستیم، تا زمان دریافت سالم آن توسط تحویل‌گیرنده با استرس و اضطراب درگیر خواهیم بود. این موضوع در شرایطی که گیرنده، بهای آن را پرداخت کرده باشد بیشتر خود را نشان می‌دهد.

مرسولات شکستنی شامل طیف گسترده‌ای از اقلام و کالاها هستند. از یک لیوان ساده گرفته تا آلات موسیقی در این دسته قرار می‌گیرند. ارسال مرسوله شکستنی نیاز به مراقبت، دقت و آماده‌سازی‌های ویژه‌ای دارد. از انتخاب بستۀ مناسب تا آماده‌سازی آن و روش حمل‌ونقل در این امر دخالات دارند. اگر صاحب یک فروشگاه وسایل شکستنی یا آلات موسیقی هستید همیشه باید از صحت کالاها در روند ارسال مطمئن باشید. برای اطمینان خاطر از ارسال صحیح کالاها بهتر است نکات و موارد زیر را در نظر داشته باشید.

جنس مناسبی برای بستۀ پستی انتخاب کنید

در هنگام انتخاب بسته برای ارسال مرسوله شکستنی با گزینه‌های زیادی روبرو خواهید بود. در این مرحله باید با در نظر داشتن نوع کالای ارسالی، بستۀ مناسبی را انتخاب کنید. از جعبه‌های مقوایی تا یونولیتی با ابعاد و اندازه‌های مختلف می‌توانند به کار شما آیند. اما بهترین گزینه اغلب وابسته به حجم و نوع کالای ارسالی است. معمولاً بهترین گزینه‌ها، جعبه‌های مقوایی باکیفیت با بافت راه‌راه هستند. داشتن دیواره‌های دو یا چند لایه، ایمنی بیشتری برای کالای داخل آن ایجاد می‌کند. اگر دوست‌دار و حافظ محیط زیست هستید شاید بخواهید در این تصمیم، حساسیت بیشتری به خرج دهید.

ابعاد مناسبی برای بسته در نظر بگیرید

پس از اطمینان از محکم بودن جعبه برای ارسال مرسوله شکستنی باید اندازۀ مناسبی هم برای آن در نظر بگیرید. جعبۀ خیلی کوچک یا بزرگ، احتمال آسیب دیدن کالاها را افزایش می‌دهد. اغلب جعبه‌های کوچک باعث اعمال فشار زیاد به مرسوله شکستنی می‌شود.

این فشار در هنگام جابه‌جایی بارها به بسته اعمال شده و باعث شکسته شدن مرسوله می‌شود. همچنین فضای آزاد داخل جعبه نیز نباید از اندازۀ مشخصی بیشتر باشد. حرکت آزادانۀ مرسولۀ شکستنی در جعبه نیز باعث ضربه دیدن آن خواهد شد. همچنین که استفاده از جعبه‌های بزرگ باعث افزایش هزینۀ پست نیز می‌شوند. پس همیشه تناسب بین جعبه، وزن و حجم مرسوله را در نظر داشته باشید.

به شکل و جنس کالا توجه داشته باشید

در نظر گرفتن جنس مناسب و سایز مناسب برای جعبه حائز اهمیت زیادی است. اما در هنگام ارسال مرسوله شکستنی باید به شکل، جنس و نوع کالا توجه داشته باشید. اگر فرم و حالت کالا به شکلی است که احتمال شکستگی آن افزایش می‌یابد بهتر است با استفاده از کاغذ یا پلاستیک، شکل مسطح و ساده‌تری از آن ایجاد کنید. دقت کنید اشیایی که دارای فضای تو خالی و گودی هستند، باید حتماً با کاغذ مچاله شده پر شوند.

از پلاستیک‌های حبابی استفاده کنید

جعبۀ انتخابی شما برای ارسال مرسوله شکستنی باید کاملاً متناسب با کالای مورد نظر باشد. جعبه را نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ انتخاب کنید. نوع قرارگیری کالا در جعبه باید به شکلی باشد که فشار به مرسوله وارد نشود. همچنین که فضای خالی درون جعبه نیز نباید از حد مشخصی بیشتر باشد. با این شرایط، جعبه‌ای با میزان منطقی از فضای خالی، گزینه‌ای مطلوب به حساب می‌آید. اما فضای داخلی آن را باید با پلاستیک‌های حبابی پر کنید.

در این روند حتماً پلاستیک با کیفیت را مورد استفاده قرار دهید. استفاده از قالب فومی و یونولیت نیز می‌تواند مناسب باشد. اما به خاطر داشته باشید که این فوم‌ها برای محیط زیست مضر هستند. بنابراین شاید بهتر باشد از چیزهای دیگری برای آن استفاده کنید.

جنس مناسب جعبه، ابعاد جعبه و سایز آن از جمله نکاتی هستند که باید در انتخاب یک جعبه پستی به آنها دقت شود.

از تقسیم‌کننده‌های داخلی جعبه استفاده کنید

اگر در ارسال مرسوله شکستنی با دو یا چند کالا مواجه هستید حتماً از تقسیم‌کننده‌های داخل جعبه استفاده کنید. در بسته‌بندی چنین مرسولاتی باید حتماً هر یک از کالاها را به صورت جداگانه پوشانده و از کالاهای دیگر استفاده کنید. دو کالای شکستنی در یک جعبه هرگز نباید به هم چسبیده باشند. به خصوص اگر داخل جعبه را عایق‌ ضربه نکنید احتمال شکستن مرسولات به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

طول و عرض جعبه را چسب‌کاری کنید

پس از قرارگیری مناسب کالا درون جعبه و بسته‌بندی آن باید حتماً روی درزهای جعبه را چسب‌کاری کنید. چسبی که روی درزها زده می‌شود حتماً باید شکلی شبیه به (H) انگلیسی پیدا کند. بدین منظور، نوار چسب را به طور مساوی روی طول و عرض آن بچسبانید. همچنین اگر نقطۀ پایانی چسب‌ها را تا وسط سطوح جعبه بکشانید نتیجۀ بهتری حاصل خواهد شد. دقت کنید که حتماً کناره‌های جعبه را نیز چسب بزنید.

چسب زنی مرسوله شکستنی

علامت مرسولۀ شکستنی را به کار ببرید

در ارسال مرسوله شکستنی باید به نکتۀ مهمی توجه کنید. حتی اگر تمام کارهای قبلی را انجام داده و این مورد را فراموش کنید احتمال شکستگی بالا خواهد بود. پس از انجام کارهای قبلی، حتماً برچسبی را که حاوی هشدار شکستنی باشد، در جای مناسبی از جعبه بچسبانید. بعضی از جعبه‌های پستی، خود دارای چنین علامتی هستند. همچنین می‌توانید از برچسب‌ها برای مشخص کردن این نشانه استفاده کنید. اگر هم برچسبی در اختیار ندارید به طور واضح روی جعبه درج کنید که بسته حاوی کالای شکستنی است.

اگر در زمینه لجستیک و کاهش هزینه‌های مربوط به آن، نیاز به مشاوره تخصصی دارید، فرم زیر را پر کنید.

    شرکت پستی معتبری را انتخاب کنید

    یک شرکت پستی معتبر، همواره تمام نکات فوق را در نظر دارد. انتخاب یک شرکت پستی مناسب می‌تواند خیال شما را از بابت تمام موارد فوق راحت کند. عدم دقت در این مورد ممکن است همۀ زحمات شما برای ارسال مرسوله شکستنی را به باد دهد. در انتخاب شرکت پستی مناسب، دقت زیادی به خرج دهید. اهمیت انتخاب شرکت پستی و لجستیکی برای همۀ ما مشخص است. اغلب اوقات با مراجعه به یک شرکت معتبر، تمام نکات در بسته‌بندی و ارسال کالا رعایت خواهند شد. بدون اینکه نیاز به انجام کار خاصی داشته باشید.

    برای اینکه بتوانید خدمات پستی را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید، می‌توانید از افزونه حمل و نقل وردپرس پادروپین استفاده کنید. به کمک پادروپین می‌توانید سفارش‌های مشتریان را از طریق شرکت‌های پستی طرف قرارداد با پادرو، بدون نیاز به ارتباط یا عقد قرارداد با آن‌ها، ثبت و ارسال کنید.

    مزایای استفاده از پلتفرم پادروپین:

    • ارسال فوری و آسان سفارش‌ها
    • انتخاب ارزان‌ترین و سریع‌ترین شرکت پستی
    • رهگیری سفارش توسط مشتری و فروشنده

    یک شرکت پستی معتبر می‌تواند تمام مسئولیت ارسال مرسوله شکستنی را به عهده بگیرد. این مسئولیت شامل بسته‌بندی، ارسال صحیح و بیمۀ محصول تا رسیدن به دست گیرنده است.

    کالای خود را بیمه کنید

    حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند. به قیمت بستۀ خود فکر کرده و ببینید که آیا ارزش بیمه کردن آن وجود دارد یا خیر؟ مهم نیست که کالای خود را تا چه اندازه خوب بسته‌بندی می‌کنید. شما نمی‌توانید همۀ جنبه‌های ارسال مرسوله شکستنی را کنترل کنید. چرا که همیشه احتمال بروز حادثه در مسیر حمل‌ونقل کالا وجود دارد. اگر کالای ارسالی شما غیرقابل جایگزین یا ارزشمند است حتماً آن را بیمه کنید. با بیمه کردن وسایل با ارزش، اطمینان خاطر را در خود و فرد تحویل‌گیرنده ایجاد می‌کنید. بیمه باعث می‌شود که خیال شما از تمام جوانب راحت‌تر باشد.

    معرفی چند روش بسته‌بندی در ارسال مرسوله شکستنی

    در دورانی که می‌توانیم همۀ محصولات را به تمام نقاط جهان بفرستیم، شیوۀ بسته‌بندی اهمیت خاصی به خود می‌گیرد. گفتیم که این موضوع در مورد ارسال مرسوله شکستنی اهمیت بیشتری دارد. نگرانی‌هایی که در مسیر حمل‌ونقل و ارسال کالا وجود دارند، همیشه بخشی از فکر و ذهن ما را مشغول خود می‌کند. اگر کالای شما به خوبی بسته‌بندی نشده باشد تنها یک بی‌دقتی می‌تواند باعث اعمال ضرر و زیان شود. بنابراین اگر با شیوه‌های بسته‌بندی کالای شکستنی آشنا باشید حتماً احتمال آسیب‌ها را کاهش خواهید داد. در ادامه به معرفی چند روش بسته‌بندی کالا آشنا می‌شویم.

    هارد باکس

    جعبه‌ای که در ارسال مرسوله شکستنی انتخاب می‌کنید اهمیت زیادی دارد. بسیاری از مردم، جعبه‌های ارزان قیمت را انتخاب کرده و انتظار سالم رسیدن کالای ارسالی را دارند. جعبۀ مورد نظر باید مقاومت زیادی در برابر آسیب‌های محیطی و فشار داشته باشد. بدین ترتیب می‌توان کالاها را از پارگی و آسیب محافظت کرد. اگر می‌خواهید کالایی ارزشمند و شکستنی را به نقطه‌ای دور ارسال کنید، بهتر است از هاردباکس یا جعبه‌های محکم و مقاوم در برابر فشار استفاده کنید.

    پلاستیک حباب‌دار

    بسیاری از مردم هنگام بسته‌بندی و ارسال مرسوله شکستنی، پلاستیک حباب‌دار را به عنوان اولین و بهترین گزینه در بسته‌بندی انتخاب می‌کنند. همۀ ما خاطراتی با نایلون‌های حباب‌دار در دوران کودکی داریم. جنبۀ محافظتی آن‌ها در شرکت‌های پستی و مصرف‌کنندگان حائز اهمیت زیادی است.

    این نایلون‌ها دارای 2 نوع هستند: یکی رول‌های دارای حباب‌های بزرگ و دیگری رول‌هایی با حباب‌های کوچک. بزرگی و کوچکی آن‌ها باید با توجه به نوع و جنس کالای ارسالی مشخص شود. اغلب نایلون‌های حباب‌دار به فضای زیاد برای نگهداری نیاز دارند. به خصوص اگر حجم مصرفی‌تان زیاد بوده و نیاز به انبار کردن آن‌ها داشته باشید.

    استفاده از پلاستیک حباب‌دار و پرکننده‌های فومی، محبوب‌ترین روش‌ها در بسته‌بندی و ارسال مرسوله شکستنی است.

    فیلرهای فومی

    فیلرها یا پرکننده‌های فومی نیز محبوبیت زیادی در بسته‌بندی محصولات دارند. هرچند بیشتر از آن‌ها برای پر کردن فضای خالی داخل جعبه‌ها استفاده می‌شود. پرکننده‌های فومی اغلب خاصیت ضربه‌گیری خوبی داشته و باعث می‌شوند تا محتویات داخل جعبه آسیب نبینند. این فوم‌ها دارای فرم لوبیایی شکل بوده که باعث می‌شوند به راحتی در هم قفل شوند. بنابراین فضایی امن و راحت برای محتویات داخل بسته فراهم می‌کنند.

    در نظر داشته باشید که فوم‌های پلاستیکی به شدت برای محیط زیست خطرناک هستند. بنابراین برخی از تولیدکنندگان اقدام به ساخت فوم‌هایی با قابلیت بازیافت کرده‌اند. دقت کنید که فوم‌ها نیز مانند پلاستیک حباب‌دار به فضای زیاد برای نگهداری نیاز دارند.

    فوم بسته‌بندی

    فوم به کیسه‌هایی توخالی گفته می‌شود که در وسط بافت آن‌ها، هوا جمع شده است. این فوم‌ها دارای محل‌های نامنظم برای قرارگیری کیسه‌های هوا هستند. در صنعت بسته‌بندی از ورقه‌ها و رول‌های فومی برای بسته‌بندی استفاده می‌شود. فوم‌های بسته‌بندی اغلب سبک، نرم و منعطف هستند و کمتر باعث ایجاد اصطکاک می‌شوند. بدین ترتیب از آن‌ها به عنوان جداکننده و لایۀ محافظ بین کالاهای مسطح استفاده می‌شود. برخی از فوم‌ها نیز به شکل شانۀ تخم‌مرغ هستند که اغلب به عنوان لایۀ آستر در جعبه‌های پستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این فوم‌ها در بسته‌بندی و ارسال وسایل الکترونیکی و حساس استفاده می‌شود.

    بسته‌بندی با کیسۀ هوا

    برخی از مواد در بسته‌بندی و ارسال مرسوله شکستنی دارای نقاط قوت زیادی هستند. این مواد دارای کیسه‌های هوا بوده و مزایای نایلون حباب‌دار و فیلرها را به صورت یکجا در خود دارند. بنابراین انبار کردن و حمل‌ونقل آن‌ها ارزان و مقرون‌به‌صرفه است. این مواد به صورت تخت و مسطح به فروش رفته و امکان استفاده از آن‌ها در هر زمان و مکان وجود دارد. این نایلون‌ها را می‌توان با استفاده از دستگاه مخصوص پر از هوا کرد. همچنین که می‌توان از آن‌ها در محافظت، پیچاندن کالاها و پر کردن بسته‌بندی استفاده کرد. خرید چنین موادی برای بسته‌بندی کالا می‌تواند صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌هایتان ایجاد نماید.

    اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

      کاغذهای کرافت

      کاغذ کرافت نیز یکی از ابزارهای مناسب برای بسته‌بندی و ارسال مرسوله شکستنی است. این کاغذها اغلب به رنگ قهوه‌ای بوده و در گذشته بیشتر برای بسته‌بندی میوه و شیرینی استفاده می‌شدند. اما این روزها از آن‌ها استفاده‌های زیادی در سیستم‌های پستی می‌شود. دستگاه‌های مخصوصی برای بریدن و مچاله کردن این کاغذها وجود دارد که امکان بسته‌بندی سریع کالا را فراهم می‌کند.

      این کاغذها دارای لبه‌های تیز و برنده هستند و بهتر است در بسته‌بندی کالاهای حساس استفاده نشوند. همچنین که امکان بریدن پوست دست توسط آن‌ها نیز وجود دارد. با این حال، بسته‌بندی صحیح و مناسب توسط آن‌ها می‌تواند کالا را از ضربه‌ها و تکان‌های شدید محافظت کند.

      علائم در ارسال بار شکستنی

      فوم اینستاپک

      فوم‌های اینستاپک چندان ارزان نیستند اما از آن‌ها به عنوان بهترین مواد برای بسته‌بندی کالا یاد می‌شود. اگر به دنبال بسته‌بندی مطمئن و ایمن کالاهای ارزشمند خود هستید، فوم اینستاپک بهترین گزینه خواهد بود. این فوم‌ها با بهره‌مندی از یک مادۀ محافظتی هوشمند عمل می‌کنند. بدین ترتیب که با فشردن یک دکمه، به خودی خود باد شده و محصول را در درون خود حبس می‌کنند. این لایه کاملاً محکم و در عین حال نرم بوده و کارتن بسته‌بندی را به خوبی پر می‌کند.

      نتیجه‌گیری

      • ارسال مرسوله شکستنی، شیوه و شگردهای خاص خود را دارد که باید به آن توجه داشت.
      • برای پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل می‌توانید از طریق پادرو اقدام کنید.
      • انتخاب جعبۀ مناسب و بسته‌بندی صحیح، مهم‌ترین اقدامات در این خصوص هستند.
      • همیشه در ارسال کالای شکستنی، از شرکت‌های پستی معتبر کمک بخواهید.
      • توجه به شکل و فرم کالا نیز اهمیت زیادی در سلامت مرسوله تا رسیدن به دست گیرنده دارد.
      • یکی از بخش‌های مهم در ارسال کالاهای شکستنی، استفاده از پرکننده‌های مناسب آن است.

      پرسش‌های پرتکرار

      منبع:

      Shipbob

      ارسال یک پاسخ

      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.