6 نکته برای آماده کردن اولین پست اینستاگرام

0

آنچه باعث موفقیت هر فروشگاه‌ اینستاگرامی می‌شود، مدیریت بهینه حساب کاربری مربوطه است که عوامل مختلفی از جمله اولین پست اینستاگرام روی آن تأثیر دارند. در واقع باید راهکارهای مناسبی را به کار برد تا پست منتشر شده توجه مخاطبان را در میان انبوهی از پست‌هایی که در صفحه فید وجود دارند، به سرعت جلب کند. در این مقاله از وبلاگ پادرو شما را با ایده‌هایی آشنا خواهیم کرد که به واسطه آن می‌توانید اولین پست اینستاگرامی خود را به بهترین شکل ممکن آماده سازید.

اولین پست اینستاگرام چه باشد؟

اولین پست اینستاگرام چه باشد

هنگامی که تصمیم می‌گیرید اولین پست پیج کاری خود را آماده کنید، باید به این نکته توجه کرده باشید که صفحه فروشگاه اینستاگرامی شما به طور کامل آماده شده است. برای این منظور باید صفحه بیزینس اینستاگرام را فعال کرده، عکس، بیوی پیج و موارد دیگر را به طور کامل مهیا کرده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب مقاله همه چیز درباره فروشگاه اینستاگرامی را مورد مطالعه قرار دهید.

وقتی مطمئن شدید که فروشگاه اینستاگرامی شما آماده است، باید سراغ اولین پست اینستاگرام خود بروید. در ادامه ایده‌هایی را با شما به اشتراک می‌گذاریم که با بهره‌مندی از آنها می‌توانید برای پیج کاری خود اولین پست را آماده کنید.

1- مقدمه، اولین پست اینستاگرام

فرقی نمی‌کند که صفحه شخصی برای فروشگاه اینستاگرامی خود انتخاب کرده‌اید یا صفحه بیزینس، شما برای اولین پست بهتر است مقدمه‌ای آماده کنید. شما می‌توانید برای اولین پست یک اکانت بیزنس، عناصری مانند لوگو، نام تجاری، شعار و ویژگی‌های محصولات یا خدمات خود را بگنجانید. به این ترتیب، بر اساس اولین پست شما، مردم ایده خوبی از اینکه برند یا محصول شما چیست و چگونه می‌توانند آن را خریداری کنند، خواهند داشت.

برای اینکه محصولات خود را به شیوه‌ای سرگرم‌کننده نشان دهید، پست چند اسلاید (Carousel) را انتخاب کنید تا کل مجموعه محصولات شما را به نمایش بگذارد. از طرفی می‌توانید آموزشی را آماده کنید که به وضوح نحوه استفاده از محصولات را نشان می‌دهد. بهترین انواع محتوا برای ارسال در اینستاگرام آنهایی هستند که جذابیت دارند. بنابراین به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از یک عکس ساده محصول و توضیحات فراتر بروید.

اگر شما صاحب این کسب‌وکار هستید، ممکن است بخواهید خود را در اولین پست اینستاگرام معرفی کنید و این موضوع را به اشتراک بگذارید که چه چیزی به شما الهام می‌دهد یا فروشگاه شما چگونه شروع به کار کرد. جالب است بدانید که حدود 70 درصد از مصرف‌کنندگان با مدیرانی که در رسانه‌های اجتماعی فعال هستند، ارتباط بهتری با برندها برقرار می‌کنند. بنابراین نترسید که خودتان را در آن جایگاه قرار دهید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    به اشتراک‌گذاری هدف کسب‌وکار

    محتوای اینستاگرام شما نباید تماماً به این بپردازد که محصولات یا خدمات شما چه هستند و چه کیفیتی دارند. در واقع، بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از شرکت‌هایی خرید کنند که با ارزش‌های آنها همسو هستند. با به اشتراک گذاشتن یک داستان یا پیام قدرتمند در مورد برند خود، شانس شناسایی افراد را با آن افزایش می‌دهید. به نحوی که در پایان روز، می‌توانید بهترین فید اینستاگرام را در جهان داشته باشید. اما این هدف یا «چرایی کار» شماست که به ایجاد وفاداری واقعی به برند کمک می‌کند.

    به عنوان مثال، شعار اپل این است که «برای ساختن بهترین محصولات روی زمین و ترک زمین در شرایطی بهتر از زمانی که آن را به دست آورده‌ایم.» برقراری ارتباط با چنین دیدگاهی به مخاطب نشان می‌دهد که چه هدف مهمی پشت کاری که شرکت اپل انجام می‌دهد، وجود دارد. با بیان هدف کسب‌وکار خود به کاربران اعلام می‌کنید که چرا باید شما را دنبال کرده یا از شما خرید کنند. این احساس باید در تمام شبکه‌های اجتماعی شما منتقل شود.

    • اولین پست اینستاگرام می‌تواند مقدمه‌ای باشد که کسب‌وکار، برند و نوع محصولات شما را به درستی معرفی می‌کند.

    افزودن یک عکس یا ویدیوی جالب

    هنگام راه‌اندازی یک حساب بیزینسی جدید در رسانه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، یک تصویر متقاعدکننده و با کیفیت بالا، راهی واضح و مستقیم برای معرفی شماست. با این ایده در اولین پست اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر می‌توانید خلاقیت به خرج دهید. به عنوان مثال، اگر صاحب یک رستوران هستید، عکسی را پست کنید که چیزی منحصر‌به‌فرد در داخل ساختمان شما را نشان می‌دهد یا عکسی از غذای ویژه از منوی رستوران شما را ثبت می‌کند. اگر چمدان مسافرتی می‌فروشید، جدیدترین محل اقامت خود در مناطق گرمسیری را ارسال کنید.

    انتخاب یک عکس عالی

    افزودن تصویر به پست اینستاگرام

    یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد. اگر برای اولین پست خود عکسی را انتخاب می‌کنید، باید چشم‌نواز باشد و بلافاصله توجه مخاطبان را به خود جلب کند. همچنین باید پیامی را منتقل یا داستانی را تعریف کند. حتی می‌تواند حسی را در بیننده شما به وجود آورد. به نحوی که به کاربران اجازه دهد بدانند شما در مورد چه موضوعی فعالیت می‌کنید.

    این روزها برای گرفتن عکس‌های شگفت‌انگیز نیازی نیست که یک عکاس حرفه‌ای باشید. در واقع، اکثر دستگاه‌های جدیدتر مبتنی بر (iOS) و اندروید دارای دوربین‌هایی با تنظیماتی هستند که تقریباً می‌توانند مانند لنزهای حرفه‌ای عمل کنند.

    با ویدیو با مخاطبان خود در ارتباط باشید

    اگر یک عکس ارزش هزار کلمه داشته باشد، یک ویدیو ده هزار کلمه می‌ارزد. استفاده از ویدیو برای اولین پست به شما این امکان را می‌دهد که تصویر کامل‌تری از برند خود ایجاد کنید. در اینجا چند ایده اولین پست اینستاگرام وجود دارند که بیان می‌کنند چگونه می‌توانید از ویدیو برای معرفی خود استفاده کنید:

    • یک ویدیوی اینستاگرام بین 30 ثانیه تا 1 دقیقه بسازید که شما و کسب‌وکارتان را معرفی کند.
    • یک ریلز سرگرم‌کننده ایجاد کنید تا شخصیت و حس شوخ‌طبعی خود را نشان دهید.
    • از یک گیف برای نشان دادن تیم یا جنبه‌های مختلف کسب‌وکار خود استفاده کنید.
    • تصاویر و ویدیو در قالب پست، استوری و ریلز می‌توانند به اولین پست اینستاگرام شما جلوه ویژه‌ای بدهند.

    انتخاب کپشن اولین پست اینستاگرام

    کپشن شما در اولین پست اینستاگرام باید با احساس تصویر یا ویدیویی که برای اولین پست انتخاب کرده‌اید، مطابقت داشته باشد. در حقیقت باید به این نکته دقت کنید که این پست برای کاربران نه تنها اولین پست است، بلکه پستی است که با کمک آن می‌توانند توان شما در تولید محتوا را بسنجند و با برند شما آشنا شوند.

    نکات مربوط به نگارش کپشن

    • برای اولین پست اینستاگرام کپشن مختصری آماده کنید.
      • توجه داشته باشید که به طور متوسط دامنه توجه افراد حدود 8 ثانیه است.
      • اگر علاوه بر محتوای اولین پست اینستاگرام، سایر پست‌های شما زمان زیادی را به خود اختصاص دهند، ممکن است با کاهش تعداد دنبال‌کنندگان و یا کاهش میزان فروش مواجه شوید.
    • همیشه از لحن و سبک منحصربه‌فردی برای نگارش کپشن استفاده کنید.
    • از نگارش پاراگراف‌های طولانی متن خودداری کنید.
      • در عوض، برای کوتاه کردن متن، (Break Lines) را استفاده کنید.
    • در صورت لزوم از ایموجی‌ها استفاده کنید. ایموجی‌ها می‌توانند عنصری از سرگرمی و شخصیت را به برند شما اضافه کنند.
      • آنها انرژی مثبتی دارند که باعث تغییر روحیه مخاطبان شما می‌شوند.
    • یک (CTA-Call To Action) مربوطه را وارد کنید.
      • کال تو اکشن یا دعوت به اقدام می‌تواند کاربران را به لینک شما در بیو، فروشگاه اینستاگرام شما یا انجام یک اقدام خاص در پست مانند گذاشتن نظر، اشتراک‌گذاری یا ذخیره کردن پست سوق دهد.

    افزودن هشتگ به اولین کامنت

    اگر مدتی است که در اینستاگرام حضور دارید، احتمالاً می‌دانید که اجازه افزودن حداکثر 30 هشتگ را به کپشن یا کامنت خود دارید. اگر از هشتگ‌ها استفاده نمی‌کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که شما فرصت‌های زیادی را از دست می‌دهید و مشتریان بالقوه زیادی از کسب‌وکارتان بی‌خبر می‌مانند.

    اینستاگرام یک پلتفرم محبوب تصویری است. اما توجه داشته باشید که کپشن‌هایی با 30 هشتگ از نظر زیبایی‌شناختی جذابیت ندارند. بر عکس، شما باید هشتگ‌های پربازدید اینستاگرام را در حیطه کاری خود پیدا کنید و آنها را در اولین کامنت خود قرار دهید. به این نکته توجه کنید که استفاده از هشتگ در اینستاگرام یک راه عالی برای ایجاد سئوی اکانت شماست. به این معنا که رتبه بالایی در اکسپلور اینستاگرام نصیب صفحه شما خواهد شد.

    افزودن هشتگ به کامنت

    شما همچنین می‌توانید هشتگی منحصربه‌فرد برای برند خود را ایجاد کنید. این نکته با توسعه کسب‌وکار شما و دسترسی بیشتر کاربران به پست‌های شما همراه است. علاوه بر این، آگاهی کاربران را درباره برند شما افزایش می‌دهد و راهی مفید برای پیگیری مکالمات پیرامون برند شما در رسانه‌های اجتماعی برایتان فراهم خواهد کرد. ابزارهای متعددی برای مشاغل در اینستاگرام وجود دارند که (Hashtagify)، (Keyhole) و (Sked Social) از نمونه‌های آنها به حساب می‌آیند.

    استفاده از استوری برای جلب توجه کاربران

    استوری‌های اینستاگرام، عکس‌ها یا ویدیوهای 30 ثانیه‌ای هستند که می‌توانند پست‌های شما را یادآوری کنند. آنها یک مجرای تعاملی اضافه می‌کنند که به شما امکان می‌دهند تا مخاطبان خود را از طریق ابزارهایی مانند گیف، تگ، لینک و موارد دیگر به مشارکت دعوت کنید.

    برای استفاده از استوری‌های اینستاگرام برای افزایش ترافیک در اولین پست خود، به اولین پست اینستاگرام خود بروید، آن را در استوری به اشتراک بگذارید و یک استیکر اضافه کنید تا کاربران را به مشاهده آن پست هدایت نمایید. به این ترتیب کاربران با مشاهده استوری روی پست کلیک کرده یا برای کسب اطلاعات بیشتر به پروفایل اینستاگرام شما مراجعه می‌کنند.

    استوری یکی از ابزارهای مهم و کاربردی است که می‌تواند کاربران را درباره اولین پست اینستاگرام شما آگاه کند.

    اهمیت معرفی کسب‌وکار شما در اینستاگرام

    اولین پست اینستاگرام شما فرصتی است که به مخاطبان خود بگویید که هستید، چه کار می‌کنید و چرا آنها باید شما را دنبال کنند. این یک فرصت عالی است تا به دنبال‌کنندگان خود اطلاعاتی در مورد کسب‌وکار جدید خود بدهید و اینکه چگونه می‌توانید به حل مشکل یا نقطه درد آنها کمک کنید. شما هرگز شانس دومی در برداشت اول پیدا نمی‌کنید، پس بیایید با کمک استوری فرصتی خوب برای خود ایجاد کنید.

    حساب اینستاگرام خود را مانند یک کپسول زمان در نظر بگیرید. با ارسال اولین پستی که در درجه اول ارزش دارد و داستان شما را به گونه‌ای بیان می‌کند که بتوانید با مخاطبان خود ارتباط سازنده‌ای برقرار کنید، می‌توانید درباره میزان موفقیت خود اطمینان بیشتری به دست آورید.

    به جای تبلیغ محصول مورد علاقه خود در آن لحظه یا متمایل شدن به یک روند یا میم، پست کردن محتوای همیشه مؤثر را در برنامه کار خود قرار دهید و از خود بپرسید که آیا این پست در 5، 10 و 15 سال آینده همچنان مرتبط خواهد بود یا خیر. اولین پست اینستاگرام شما باید چیزی باشد که به آن افتخار می‌کنید و همیشه یادآوری کننده فعالیت و حوزه تجاری شما باشد. این در حالی است که باید دقت کنید که چگونه آن را انجام می‌دهید و مشتریان شما چه کسانی هستند.

    جمع‌بندی

    • هنگامی که تصمیم می‌گیرید اولین پست پیج کاری خود را آماده کنید، باید به این نکته توجه کرده باشید که صفحه فروشگاه اینستاگرامی شما به طور کامل آماده شده است.
    • می‌توانید در اولین پست یک اکانت بیزینس، عناصری مانند لوگو، برند، شعار و ویژگی‌های محصولات یا خدمات خود را قرار دهید.
    • حدود 70 درصد از مصرف‌کنندگان با مدیرانی که در رسانه‌های اجتماعی فعال هستند، ارتباط بهتری با برندها برقرار می‌کنند.
    • با بیان هدف کسب‌وکار خود به کاربران اعلام می‌کنید که چرا باید شما را دنبال کرده یا از شما خرید کنند.
    • تصاویر و ویدیو در قالب پست، استوری و ریلز می‌توانند به اولین پست اینستاگرام شما جلوه ویژه‌ای بدهند.
    • کپشن شما در اولین پست اینستاگرام باید با احساس تصویر یا ویدیویی که برای اولین پست انتخاب کرده‌اید، مطابقت داشته باشد.
    • نظر شما درباره اولین پست اینستاگرام چیست؟ چه ایده‌هایی می‌توانند برای اولین پست اینستاگرام مناسب باشند؟ لطفاً نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع

    skedsocial

    منبع skedsocial
    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.