راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی

0

استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی بسیار اهمیت دارد و حیاتی است اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که این استراتژی بازاریابی دقیقا به چه معنا است؟ اصولا چرا فروشگاه اینستاگرامی باید برای فروش و کسب درآمد بیشتر برای بازاریابی استراتژی مشخص داشته باشد؟

به نظر شما اجزای استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی چیست و در آن چه مواردی باید در نظر گرفته شود؟

صاحبان کسب و کار برای افزایش فروش بدون تردید استراتژی اینستاگرام را نادیده نمی‌گیرند، آنها به خوبی می‌دانند که بازاریابی در اینستاگرام برای فروش محصول حرف و اول و آخر را می‌زند.

مدیریت فروشگاه در اینستاگرام و اصول استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی دو بال مهم و انکار ناپذیر در این فرایند محسوب می‌شوند.

استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی

4 راه برای تدوین استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی

اگر احساس می کنید که مفهوم استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی چندان برای شما ساده و کاربردی نیست، شما در این موضوع تنها نیستید. در ظاهر، ممکن است این موضوع چیزی بیشتر از مکانی برای عکس‌های فوری و سلفی به نظر برسد. بله قطعا فراتر از این چیزها است.

قبول دارم که اینستاگرام یک معدن طلای واقعی برای مشاغل با هر شکل و اندازه است. از فروش در شبکه اجتماعی گرفته تا ایجاد شبکه مشتریان وفدار و فراتر از آن، بی دلیل نیست که اینستاگرام در حال حاضر در بین مشاغل و مصرف کنندگان رونق فراوانی دارد.

در خصوص داشتن یک استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی مساله مهم این است که هدف اصلی شما افزایش فروش با استراتژی بازاریابی و پرداختن به استراتژی اینستاگرام است. اگر به سمت اینستاگرام نروید و توقع داشته باشید مشتریان وفادار شما فقط در تلگرام یا فیس بوک با محدودیت‌های اینترنتی همچنان به شما سر بزنند سخت در اشتباه هستید.

بازاریابی در اینستاگرام برای فروش محصول و مدیریت فروشگاه در اینستاگرام به اصل مهم اصول بازاریابی در اینستاگرام گره خورده است.

5 راه مهم به روز رسانی استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی

1. تعیین اهداف استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی در بستر کنترل شده

این موضوع متاسفانه ممکن است بیهوده به نظر برسد، شما باید بتوانید دقیقا به این دلیل که می خواهید در اینستاگرام حضور داشته باشید از حضور خود لذت برده و دلیل مهمی برای بازاریابی خود پیدا کنید.

تردید نداشته باشید که استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی در موفقیت شما نقش اساسی دارد. بازاریابی در اینستاگرام برای فروش محصول یک علم است و اگر اهداف بازاریابی برای شما مشخص و شفاف نباشد بیهوده وارد این فرایند شده‌اید.

مدیریت فروشگاه در اینستاگرام با رعایت اصول بازاریابی در اینستاگرام به هدف خواهد رسید.

تعیین اهداف رسانه‌های اجتماعی بیهوده نیست. این اهداف همه چیز را از استراتژی محتوای شما گرفته تا مدت زمانی که در پلتفرم صرف میکنید تعیین می‌کند.

هیچ هدف درست یا واحدی وجود ندارد که شما ملزم به آن رعایت تعهد به آن شوید. باور کنید که بازگشت سرمایه شما از اینستاگرام به اهداف شما مربوط است و اگر هدف خود را مشخص نکنید باید با سرمایه خود نیز حداحافظی کنید.

اگر استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی نداشته باشید، اصولا نمی‌توانید مدعی افزایش فروش با استراتژی بازاریابی باشید، نمی‌شود داشتن استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی را تنها در حد شعار سر داد و به آن عمل نکرد.

زیبایی اینستاگرام مقدار زیادی از آزادی و خلاقیت را در اختیار شما قرار داده است. در هر صورت، تصمیم گیری در مورد تاکتیک‌های اینستاگرام که مورد استفاده شما خواهند بود با اهداف شما شکل خواهند گرفت.

2. بهینه سازی پروفایل اینستاگرام برای تعامل

از نظر تنظیم مشخصات، اینستاگرام نسبتا ساده است و کاربر با آن به راحتی کار می‌کند، با این حال، هنگام جمع آوری مشخصات خود، باید به چند نکته مهم توجه کنید.

قبل از اینکه نگران ایجاد محتوا برای اینستاگرام باشید، مطمئن شوید که کادرهای مهم خلق یک اکانت را علامت زده اید. این فرایند البته برای برندهای جدیدی صادق است که به دنبال بازاریابی اینستاگرامی خود هستند.

نمایه های تجاری اینستاگرام به تجزیه و تحلیل دسترسی دارند تا به شما در نحوه تعامل دنبال کنندگان یا فالوئرها با اکانت شما کمک کند.

هر چه زودتر درباره خلاقیت برند خود تصمیم بگیرید. اگرچه نادیده گرفتن چنین اصولی آسان است، اما خلاقیت‌های تجاری شما جزو استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما است بسیار بسیار به هشتگ ها و بیوگرافی توجه داشته باشید.

برای تدوین یک استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی باید یک تیم حرفه‌‎ای داشته باشید و یا برای افزایش فروش با استراتژی بازاریابی به کارشناسان این زمینه مراجعه کنید، این موضوع ارزش افزوده خواهد داشت و مدیری که استراتژی اینستاگرام دارد درباره بازاریابی در اینستاگرام برای فروش محصول دلهره نخواهد داشت.

بیزنس اکانت اینستاگرام

3. ایجاد محتوایی برای اینستاگرام که مشتریان آن را دوست داشته باشند

حالا اصطلاحا وارد ریزگردهای استراتژی اینستاگرام خود می‌شویم. این موضوع مهم همان مرحله حساس ایجاد محتوا است.

تصاویر چشم نواز و عکس‌های شیک و تاثیر گذار را فراموش نکنید. در چنین شرایطی مدیریت فروشگاه در اینستاگرام گام بلندی برای رسیدن به موفقیت برداشته است و حق دارد ادعا کند که اصول بازاریابی در اینستاگرام را می‌شناسد.

خوشبختانه اکثر تلفن های هوشمند مدرن دارای ویژگی هایی هستند که می توانند از هر چیزی عکس های قانع کننده ای بگیرند.

عکس های مردم محور، ممکن است کلیشه ای به نظر برسد اما رسانه های اجتماعی اسم خوبی دارند: اجتماعی! بله باید به جامعه متعهد باشید و تصاویر مربوط به جامعه را برایش منتشر کنید.

این بدان معناست که استراتژی محتوای خود را بر روی افراد متمرکز کنید. به طور خاص ، برجسته کردن افرادی که از تجارت شما حمایت می‌کنند.

به عنوان مثال، محتواهای تولید شده توسط کاربر و عکس های مشتری جزء اصلی اینستاگرام هستند. به اشتراک گذاری چنین عکس های فوری به شما امکان می‌دهد افکار و ایده‌های مشتریان راضی و وفادار خود را به نمایش بگذارید و محصولات خود را در یک محیط واقعی قرار دهید.

همواره و تحت هر شرایطی داشتن استراتژی اینستاگرام راهگشا و بسیار موثر است.

به خاطر داشته باشید که محتوای ویدئویی در اینستاگرام نیازی به تبلیغات سنتی ندارد.

در واقع ، الگوهای رفتاری و ماکروهای تصویری راهی برای از بین بردن یکنواختی فید شما و جذب فالوئر در سطح شخصی و حقوقی است.

4. انتشار محتوا در اینستاگرام برای به حداکثر رساندن تعامل با مخاطبین

فرض کنید محتوای خود را برای انتشار آماده کرده اید. اکنون قدم بعدی چیست؟ سؤال خوبی بود! ارسال تصادفی هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت.

به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی، قبل از ارسال پست بعدی خود به موارد زیر توجه کنید:

نوشتن کپشن مناسب

هر پستی که منتشر می کنید باید دارای یک عنوان خاص باشد. حتی کوچکترین جزئیات آن کپشن‌ها می تواند بر میزان تعامل شما تأثیر بگذارد.

با داشتن بیش از 2000 کاراکتر، مطمئنا آزادی خلاقیت دارید.

مهم نیست که چه می‌گویید یا می‌فروشید ، مطمئن شوید که ترکیبی از موارد زیر را در کپشن خود قرار دهید.

  • دعوت به عمل و واکنش یا همان CTA
  • قابل لمس بودن شخصیت (از ایموجی استفاده کنید، لحن مکالمه درست را به کار بگیرید)
  • هشتگ‌ها (تعداد هشتگ های مارک دار شما ، بین یک تا پنج بهینه در نظر گرفته می شود)
زمان بندی و فرکانس انتشار محتوا در اینستاگرام

وقتی محتوای خود را منتشر می‌کنید و هر چند وقت یکبار در مورد مشارکت نظرسنجی دارید، بسیار مهم است.

پست اکثر برندها روزانه منتشر می شود. البته ، قرار نیست کیفیت را فدای کمیت کنید. زمان بندی پست‌های شما بر احتمال مشاهده دنبال کنندگان شما تأثیر می‌گذارد.

اینستاگرام مارکتینگ

5. تبلیغات طولانی مدت اینستاگرام

صرف نظر از اینکه چه استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی را آزمایش می‌کنید، بیشتر مشارکت شما بستگی به نحوه تبلیغ اینستاگرام شما دارد. دنبال کنندگان و مشتریان به طور تصادفی ظاهر نمی‌شوند. شما باید اینستاگرام خود را در سایر کانال‌های بازاریابی خود قرار دهید. به عنوان مثال به ویژگی برجسته اینستاگرام خود در سایت اشاره کنید.

استراتژی محتوا، هسته و پایه استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی شما است. اگر محتوایی که ارسال می‌کنید جذاب یا مرتبط با بازار هدف شما نباشد‌،‌ موفق شدن در اینستاگرام را برای شما دچار مشکل می‌کند. منتشر کردن مداوم پست‌ها‌، قابلیت مشاهده پست‌ها‌ی شما را افزایش می‌دهد که به دنبال کنندگان فرصت بیشتری می‌دهد تا درگیر شوند. همچنین به این معنی است که شما یک منبع محتوای تازه خواهید بود‌،‌ این امر به شما کمک می‌کند تا افراد را به دنبال شما بکشاند.

برای برنامه‌ریزی پست‌ها‌ی خود‌،‌ از ابزاری مانند Buffer یا Later استفاده کنید. این امر به ویژه برای مشاغل کوچک که مدیر رسانه‌ها‌ی اجتماعی ندارند، بسیار مهم است‌،‌ زیرا غالباً زمان کافی برای یک فعال بازاریابی کسب و کار کوچک در اینستاگرام کافی نیست.

تعداد دفعات انتشار محتوا به شما بستگی دارد‌،‌ اما هرچه باشد‌،‌ آن را حفظ کنید. اگر در یک ماه فقط ۱۰ پست دارید، آنها را زمانبندی کنید؛ مثلا هر ۳ روز آن را منتشر کنید.

اگرچه زمان تنظیم پست بر اساس الگوریتم فعلی اینستاگرام کمتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد‌،‌ اما باز توصیه می‌کنیم در زمان‌ها‌یی که بیشترین میزان تعامل را دریافت می‌کنید‌،‌ پست منتشر کنید. این بستگی زیادی به بازار هدف شما دارد. سعی کنید زمان‌ها‌یی را که به احتمال زیاد در شبکه‌ها‌ی اجتماعی فعال هستند شناسایی کنید و مثل همیشه‌،‌ آزمایش کنید تا زمانی که بدانید بهترین نتیجه را دارد.

سعی کنید با وسایلی که در دست دارید کیفیت پست‌ها‌یی که منتشر می‌کنید را به حداکثر برسانید. تلفن‌ها‌ی هوشمند مدرن به طور کلی دوربین‌ها‌ی خوبی برای گرفتن عکس‌ها‌ی با کیفیت دارند. عکس‌ها‌ باید متمرکز و نور کافی داشته باشند‌.‌

اگر می‌خواهید محصولات خود را با استفاده از اینستاگرام تبلیغ کنید‌،‌ مطمئن شوید که کپشن‌ها‌ی شما عمل محور است. دنبال کنندگان را به جایی هدایت کنید که بتوانند محصولات شما را خریداری کنند تا بتوانید از تلاش‌ها‌ی اینستاگرامی ‌خود درآمد کسب کنید.

نکته ای که بسیاری از صاحبان مشاغل و بازاریابان سنتی با آن مشکل دارند‌،‌ این ایده است که نتایج واقعی تجارت را از طریق رسانه‌ها‌ی اجتماعی نمی‌توانند به ارمغان آورند. اما این نگرانی به جا نیست. روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید پروفایل اینستاگرام خود را برای کسب درآمد بهینه کنید.

اگر می‌خواهید دنبال‌کنندگان اینستاگرام و ترافیک شبکه‌ها‌ی اجتماعی خود را به فروش واقعی تبدیل کنید‌،‌ باید به این افراد نشان دهید که کجا می‌توانند محصول شما را خریداری کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    مطمئن شوید که بیوگرافی شما دنبال کنندگان را به سمت پروفایل شما هدایت می‌کند مثلا (آخرین محصولات ما را در لینک زیر مشاهده کنید) و همچنین CTA را به کپشن‌ها‌ی خود اضافه کنید (لینک خرید را می‌توانید در بایو مشاهده کنید).

    اینستاگرام مارکتینگ راهی برای کسب درآمد افرادی که خودشان صاحب برند نیستند هم تبدیل شده‌است! به این صورت که بسیاری از افراد که خودشان صاحب برند نیستند، در اینستاگرام با این برندها همکاری می‌کنند و به همکاری در فروش در اینستاگرام می‌پردازند، که به این کار افیلیت مارکتینگ می‌گویند.

    استراتژی بازاریابی محتوایی

    قبل از این که تولید محتوا و بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام را شروع کنید، حتما در مورد جامعه هدف‌تان تحقیق کنید و شرایط را بسنجید. سن، جنسیت، محل زندگی و علایق جامعه هدف‌تان را بدانید. به این صورت می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محتوایی که تولید می‌کنید، برای این افراد مناسب است.

    به یاد داشته باشید که بازاریابی در اینستاگرام، مثل یک رقابت است و شما همه بازیکنان این رقابت هستید.

    بنابراین، زمانی که یک استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی تدوین می‌کنید، بازیکنان حرفه ای را شناسایی کنید. سپس، تحقیق کنید که چه نقاط قوتی در کار آن‌ها وجود دارد. از خودتان بپرسید که شما چه کاری را می‌توانید از آن‌ها بهتر انجام دهید؟

    تولید محتوا به منابع و انرژی زیادی نیاز دارد؛ بنابراین باید به نحو صحیح آن را انجام بدهید که از اتلاف منابع جلوگیری کنید.

    مخاطبان، شما را از طریق کپشن‌های تان خواهند شناخت. به عبارتی می‌توان گفت که کپشن، صدای برند شما است؛ بنابراین باید اطمینان داشته باشید که کپشن‌های مناسبی انتخاب می‌کنید. اگر اکانت شما از طریق چند نفر هدایت می‌شود، حتماً باید همگی بر روی این موضوع مشورت کنید و تصمیم نهایی را بگیرید.

    همه افراد باید بر روی یک لحن صحبت در کپشن، و همین‌طور جزئیاتی مثل استفاده کردن یا استفاده نکردن از ایموجی‌ها و … به توافق برسند.

    هنگامی که صحبت از استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی به میان می‌آید، باید بدانید که شما همیشه در حال تجربه، یادگیری و بهینه‌سازی محتوای‌تان هستید.صرف وقت و منابع برای محتوایی که به اهداف خود نرسد، بیهوده است؛ بنابراین هنگام تدوین استراتژی بازاریابی در اینستاگرام، حتماً معیارهایی که به شما کمک می‌کنند محتوای تان را ارزیابی کنید را نیز در نظر بگیرید.

    برای داشتن یک استراتژی بازاریابی برای فروشگاه اینستاگرامی باید پیج خود را تبدیل به پیج بیزینسی کنید اما چرا؟

    • تعداد لایک هر پست (این اطلاعات در پیج های عادی هم در دسترس است)
    • تعداد کامنت های دریافت شده برای هر پست (این اطلاعات برای پیج های عادی هم در دسترس است)
    • تعداد کسانی که پست شما ذخیره کرده‌اند
    • تعداد کسانی که بعد از مشاهده پست، به صفحه پروفایل شما مراجعه کرده‌اند
    • تعداد کسانی که بعد از مشاهده پست، شما را فالو کرده‌اند
    • درصد واکنش برانگیزی پست برای مخاطب (نسبت کل واکنش‌هایی که مخاطبان نسبت به پست نشان داده‌اند به کل مخاطبانی که پست را دیده‌اند)
    • دکمه‌ای برای تماس با شما
    • ابزار آنالیز پست‌ها و مخاطبان
    • امکان قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.