بهترین روش طراحی سایت فروشگاهی

0

در دنیای امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بیشتر فروشندگان به‌منظور توسعه کسب و کار و افزایش میزان درآمد خود اقدام به طراحی سایت حرفه‌ای فروشگاهی می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر طراحی سایت فروشگاهی به یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین شیوه‌های فروش آنلاین تبدیل شده است؛ چراکه فروشگاه‌های فیزیکی و فروش حضوری تنها می‌توانند یک منطقه و درنهایت یک استان را پوشش دهند؛ از این‌رو برای اینکه بتوانید به سوددهی بیشتری دست یابید، باید منطقه تحت پوشش فروشگاه خود را بزرگ‌تر کنید.

همان‌طور که می‌دانید با افزایش تعامل مردم با اینترنت، خریدهای اینترنتی امری طبیعی تلقی می‌شود و فروشگاه‌های اینترنتی برای اینکه بتوانند در تمام ساعات شبانه‌روز خدمات خود را به مشتریان ارائه دهند، باید به فکر راه‌اندازی و طراحی سایت فروشگاهی خود باشند. ما در این مقاله قصد داریم درباره روش‌های مختلف طراحی سایت حرفه‌ای فروشگاهی، مطالبی را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

طراحی سایت فروشگاهی

اگر قصد دارید با فروش آنلاین در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه دست یابید، باید یک سایت فروشگاهی کیفیت و بهینه‌ای را راه‌اندازی کنید. امروزه با روی کار آمدن پلتفرم‌های فروشگاه‌ساز، طراحی سایت حرفه‌ای فروشگاهی امر بسیار آسانی است. در ادامه به روش‌های مختلف طراحی سایت فروشگاهی اشاره خواهیم کرد.

چرا طراحی سایت فروشگاهی نیاز است؟

با توجه به اینکه در دنیای امروز تمایل مردم به خریدهای اینترنتی افزایش یافته است، بدون شک یکی از راه‌های کسب درآمد بالا طراحی سایت فروشگاهی است. طراحی سایت فروشگاهی به دلایلی از جمله افزایش تعداد مخاطبان، توانایی فروش محصولات به سراسر نقاط کشور، هزینه‌های بسیار پایین فروشگاه اینترنتی، فروش محصولات در تمام ساعات شبانه‌روز، دسترسی آسان مشتریان به فروشگاه اینترنتی، ازدحام نداشتن جمعیت، کاهش هزینه‌های رفت و آمد مشتریان و… از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نحوه طراحی سایت حرفه‌ای فروشگاهی

ساخت فروشگاه اینترنتی همانند راه‌اندازی یک کسب و کار سنتی، مراحل خاصی دارد که در این قسمت قصد داریم به مراحل ساخت آن اشاره کنیم.

۱. انتخاب محل مناسب

هنگامی که قصد ساخت یک کسب و کار سنتی در نقطه‌ای از شهر داریم، ابتدا به دنبال یافتن مکانی هستیم که بیشترین میزان تردد را داشته باشد. برای طراحی یک سایت فروشگاهی نیز باید به دنبال فضایی باشیم که تعداد مخاطبان و بازدیدکنندگان در آن بیشتر باشد. توصیه ما به شما در گام اول انتخاب فضای میزبانی (هاست) مناسب است. انتخاب‌ هاست مناسب به‌دلیل امنیت وب‌سایت، سرعت لود سایت، پشتیبانی از حجم اطلاعات بارگذاری‌شده، پاسخ‌گویی و پشتیبانی، قابلیت پوشش‌دهی از بازدید بالای سایت و… اهمیت بسیار زیادی دارد.

۲. انتخاب نام مناسب

انتخاب نامی مناسب و جذاب که با حوزه کاری شما مرتبط باشد، نقش بسیار مهمی در جذب مشتریان و برقراری ارتباط آن‌ها با کسب و کار شما دارد. انتخاب نام مناسب به‌منظور برندسازی و جلب اعتماد مشتریان نیز اهمیت دارد. این مرحله از طراحی سایت فروشگاهی را به‌عنوان انتخاب دامنه می‌شناسیم.

۳. طراحی سایت سازگار با موبایل

با توجه به اینکه بیشتر خریدهای اینترنتی از طریق گوشی‌های همراه انجام می‌شود؛ بنابراین ضروری است وب‌سایت فروشگاهی شما قالب‌های ریسپانسیو یا واکنش‌گر با تلفن همراه را داشته باشد.

۴. طراحی نمای داخلی فروشگاه

پس از انجام مراحل بالا باید بهترین سیستم فروشگاه‌ساز مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنیم. به عبارت دیگر به این مرحله از طراحی سایت فروشگاهی انتخاب سیستم مدیریت محتوا (CMS) گفته می‌شود. هنگام انتخاب پلتفرم فروشگاه‌ساز توجه داشته باشید که امکاناتی مانند درج و افزودن محصول به سایت، سیستم نظردهی کاربران، امکان مقایسه محصول، امکان ارسال مقاله و مطلب، نقد و بررسی محصولات، دسته‌بندی محصولات، انتخاب برند محصولات  و… را داشته باشد.

سعی کنید از لحاظ گرافیکی برای ظاهر فروشگاه اینترنتی خود مانند دکوراسیون و ویترین یک فروشگاه فیزیکی، قالب شیک و مناسبی را طراحی نمایید.

۵. استفاده از تصاویر باکیفیت

تصاویر باکیفیت می‌توانند نرخ تبدیل را تا حدود ۴۰ درصد افزایش دهند؛ بنابراین قرار دادن تصاویر زیبا و بی‌نقص در کانون توجه مشتریان، اعتماد و اطمینان آن‌ها را برای خرید از محصولات شما جلب می‌کند. همواره دقت داشته باشید تصاویر را از زوایای مختلف به نمایش بگذارید و قابلیت زوم را برای تصاویر خود در نظر بگیرید تا جزئیات دقیق‌تر محصولات برای کاربران مشخص باشد. انتخاب سایت‌ساز مناسبی که بتواند تصاویر محصولات شما را به‌صورت خودکار بهینه و فشرده کند، تأثیر بسیاری در دسترسی آسان کاربران هنگام مشاهده تصاویر دارد.

۶. استفاده از رنگ‌ها

استفاده از اصول روانشناسی رنگ‌ها برای طراحی سایت فروشگاهی به افزایش نرخ تبدیل کمک شایانی می‌کند. همواره سعی کنید رنگ‌هایی که با برند شما همخوانی دارند و اصول دسترسی را رعایت می‌کنند انتخاب کنید.

۷. قابلیت پرداخت آسان

گاهی اوقات مشتریان به دلایل خاصی از خرید منصرف می‌شوند. دلایل اصلی رها کردن سبد خرید شامل فرایندهای پرداخت پیچیده، هزینه‌های غیر منتظره حمل و نقل و ایجاد حساب کاربری می‌شوند. توجه داشته باشید طراحی صفحه پرداخت هزینه باید پیمایش آسانی داشته باشد. در این مرحله به کاربران خود این امکان را بدهید که هم به‌صورت عضو و هم مهمان از وب‌سایت فروشگاه شما خرید کنند. از طرفی باید هزینه‌های پرداخت مختلف و هزینه حمل و نقل را در سایت درج کنید.

۸. امکان درج نظرات مشتریان

یکی از مؤثرترین نوع تبلیغ‌ها، نمایش نظرات و رضایت مشتریان در سایت فروشگاه است. در صورتی که نظر مشتریان خود را در معرض دید قرار دهید، وب‌سایت شما مطمئن‌تر به نظر خواهد رسید و درنهایت میزان فروش شما نیز افزایش خواهد یافت.

اصول طراحی سایت فروشگاهی

رعایت المان‌ها و اصول طراحی سایت فروشگاهی به‌منظور متقاعد کردن کاربران برای خرید، گام اصلی و مهم ساخت فروشگاه اینترنتی است. در این قسمت قصد داریم اصول طراحی سایت حرفه‌ای فروشگاهی را برای شما عزیزان شرح دهیم.

طراحی ساده

یکی از اصلی‌ترین قوانینی که هنگام ساخت سایت فروشگاهی باید آن را اجرا کنید، ساده بودن سایت است. هرچه مؤلفه‌های بیشتری در صفحه فروشگاه درج کنید، نظر کاربران به نقاط دیگر جلب می‌شود و این به معنای کاهش میزان فروش شماست. دقت داشته باشید طراحی سایت باید واضح و منظم باشد تا توجه کاربران بر خدمات یا محصولات شما متمرکز شود.

برندسازی

معمولاً مشتریان ترجیح می‌دهند خریدهای خود را از برندهای معتبر انجام دهند؛ بنابراین شما باید برندسازی را در اولویت قرار دهید تا اعتماد کاربران را جلب کنید. برای انتخاب نام تجاری فروشگاه خود سعی کنید نام‌های کوتاه، خاص، جذاب و مرتبط را مدنظر قرار دهید.

دیدگاه بازدیدکنندگان

اگر قصد دارید کاربران با سایت فروشگاه شما ارتباط بیشتر و بهتری برقرار کنند، باید مانند آن‌ها فکر کنید. بازدیدکنندگان هنگام مشاهده یک سایت به نکاتی مانند طراحی زیبا، ناوبری آسان و فرایند خرید آسان توجه می‌کنند؛ بنابراین برای موفقیت کسب و کار خود بهتر است خواسته‌های مخاطبان را اولویت قرار دهید.

انتخاب رنگ مناسب برای سایت فروشگاه

رنگ‌ها ابزار بسیار قدرتمندی برای جذب کاربران یک سایت محسوب می‌شوند. شما با استفاده از اصول روان‌شناسی رنگ‌ها می‌توانید رنگ‌هایی را برای صفحه فروشگاه خود انتخاب کنید که احساسات خوبی را به مشتریان القا کند.

تصاویر باکیفیت در طراحی سایت فروشگاهی

همان گونه که در بخش مراحل طراحی سایت فروشگاهی اشاره کردیم، استفاده از تصاویر باکیفیت موجب افزایش نرخ تبدیل کاربران می‌شود؛ بنابراین از قرار دادن تصاویر باکیفیت به‌منظور افزایش فروش محصولات خود غافل نشوید.

دسته‌بندی محتوای سایت

یکی دیگر از اصول طراحی سایت حرفه‌ای فروشگاهی، درج توضیحات کامل و مفید و همچنین دسته‌بندی آن‌هاست. در صورتی که قصد دارید توجه کاربران را جلب کنید باید محتوای سایت را به‌طور خوانا و دسته‌بندی‌شده بارگذاری کنید.

در طراحی سایت فروشگاهی حرفه‌ای باشید

طراحی یک سایت حرفه‌ای فروشگاهی، اعتماد مشتریان را به‌منظور سرمایه‌گذاری در فروشگاه شما افزایش می‌دهد. در صورتی که سایت فروشگاه شما حرفه‌ای به نظر نرسد، کاربران اطلاعات شخصی و بانکی خود را وارد نمی‌کنند. یک سایت حرفه‌ای باید به‌روز باشد و همچنین پالت رنگ، طرح فوتر و فونت سایت باید در تمام صفحات یکسان باشد. از طرفی وب‌سایت شما باید بدون غلط نگارشی یا املایی باشد و لینک‌های درج‌شده در سایت قابل دسترسی باشند.

روش‌های مختلف طراحی سایت فروشگاهی

اگر قصد دارید سایت فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید، باید روش طراحی آن را انتخاب نمایید. امروزه روش‌های مختلفی برای طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد که انتخاب هریک از آن‌ها به نوع نیاز کسب و کار شما بستگی دارد. به عبارت دقیق‌تر انتخاب روش طراحی سایت باید براساس استراتژی‌ها و اهداف وب‌سایت شما صورت بگیرد.

طراحی سایت استاتیک

یک سایت استاتیک یا ثابت معمولاً برای معرفی فعالیت، شخصیت یا شرکت خاصی کاربرد دارد. این‌گونه سایت‌ها تعداد صفحات مشخصی دارند و معمولاً تعامل خاصی با کاربران نخواهند داشت و به فعالیت‌های بازدیدکنندگان واکنشی نشان نمی‌دهند. وب‌سایت‌های استاتیک غالباً اطلاعات محتوایی ثابتی دارند و به‌راحتی تغییر نمی‌کنند.

طراحی سایت داینامیک

یکی دیگر از انواع سایت‌ها، سایت داینامیک یا پویاست که براساس نیاز کاربران طراحی می‌شود و محتوای آن‌ها را مدیر سایت تغییر می‌دهد. مدیران این نوع سایت‌ها به‌کمک پنل‌های مدیریت محتوا سایت خود را مدیریت می‌کنند.

طراحی سایت فلش

این نوع سایت‌ها طرفداران خاص خود را دارند و معمولاً به‌کمک نرم‌افزارهای خاصی طراحی می‌شوند. به‌طورکلی سه روش برای طراحی سایت وجود دارد که در ادامه به بررسی هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

طراحی سایت با استفاده از سایت ساز اشتراکی

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای طراحی سایت استفاده از پلتفرم‌های سایت‌ساز است. پلتفرم‌های سایت‌ساز ابزاری هستند که به‌کمک آن‌ها می‌توانید سایت فروشگاهی خود را بدون نیاز به مهارت‌های کدنویسی ایجاد کنید. استفاده از سایت‌ساز یکی از منطقی‌ترین گزینه‌هاست که شما می‌توانید با هزینه مناسب، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید.

طراحی سایت اختصاصی

برای طراحی سایت اختصاصی می‌توانید با مراجعه به شرکت‌های طراحی سایت، سفارش ساخت یک سایت فروشگاهی با CMS اختصاصی را بدهید.

طراحی وب‌سایت سیستم مدیریت محتوا یا CMS های آماده

سیستم مدیریت محتوا یک برنامه نرم‌افزاری است که برای ایجاد و مدیریت محتوای یک سایت استفاده می‌شود. سیستم‌های مدیریت محتوا قابلیت‌های متنوعی دارند که با توجه به نوع محتوای سایت فروشگاه، کارایی آن‌ها نیز تفاوت خواهد داشت.

طراحی سایت با استفاده از سایت ساز اشتراکی

فروشگاه‌ساز پادروشاپ

فروشگاه‌ساز پادروشاپ یک فروشگاه‌ساز موبایل‌محور محسوب می‌شود که فروشندگان به‌کمک آن می‌توانند در کمتر از یک دقیقه سایت فروشگاهی خود را با امکانات مناسبی طراحی کنند. فروشگاه‌ساز پادروشاپ با یکپارچه‌سازی امکانات متنوع، نیاز کسب و کارهای مختلف را برطرف کرده است. درحقیقت هدف این فروشگاه‌ساز تسریع و تسهیل فرایند ایجاد و توسعه کسب و کارهای مختلف در فضای آنلاین است.

امکانات فروشگاه‌ساز پادروشاپ عبارت‌اند از: ایجاد فروشگاه با لینک اختصاصی، افزودن تنوع محصولات، تعیین موجودی محصولات، امکان اتصال به اینستاگرام، افزودن محصولات خارج از اینستاگرام، اتصال به ترب، ایجاد کد تخفیف، آمار و اطلاعات بازدید و فروش، بهینه‌شده برای موتورهای جست‌وجو، لینک راه‌های ارتباطی، درگاه پرداخت، فرایند بهینه ثبت سفارش‌ها، مدیریت سفارش‌ها، مدیریت ارسال سفارش‌ها، مدیریت مشتریان، مشاهده کالاهای پرفروش، ایجاد کد تخفیف، درج نظر مشتریان، ارسال پیامک نظرسنجی، دفترچه آدرس مشتریان  و…

سخن پایانی

امروزه در سراسر جهان با گسترش اینترنت و امکان دسترسی آسان به آن، بیشتر کسب و کارها برای طراحی سایت فروشگاهی تمایل بیشتری نشان می‌دهند. درحقیقت با ظهور فروشگاه‌های اینترنتی، فروشندگان برای بقای کسب و کار خود باید سایت فروشگاه محصولات خود را راه‌اندازی کنند. با توجه به اینکه روش‌های مختلفی برای طراحی سایت حرفه‌ای فروشگاهی وجود دارد، ضروری است زمینه کاری و همچنین هزینه و زمان خود را در نظر بگیرید تا مطابق آن شیوه راه‌اندازی سایت فروشگاهی خود را انتخاب کنید.

در حال حاضر فروشگاه‌سازهای مختلفی در بستر اینترنت وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به نوع نیاز کسب و کار خود، هریک از آن‌ها را انتخاب کنید تا در کمترین زمان ممکن و با هزینه مناسب سایت فروشگاهی خدمات یا محصولات خود را راه‌اندازی کنید. توصیه ما به شما این است که سعی کنید از یک فروشگاه‌ساز مناسب برای طراحی سایت کسب و کار خود کمک بگیرید؛ چراکه پلتفرم‌های فروشگاه‌ساز به شما کمک می‌کنند سایت خود را اصولی و جذاب بسازید. ما در این مقاله درباره نحوه طراحی سایت حرفه‌ای فروشگاهی و بهترین روش طراحی سایت مطالبی را ارائه دادیم. در پایان امیدواریم مطالب ارائه‌شده در این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. از همراهی شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱. چرا به طراحی سایت فروشگاهی نیاز داریم؟

با توجه به تمایل افراد به افزایش خریدهای اینترنتی و گسترش فروشگاه‌های آنلاین، صاحبان کسب و کار برای افزایش کسب درآمد و پیشی گرفتن از سایر رقبا باید سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنند.

۲. بهترین روش طراحی سایت حرفه‌ای فروشگاهی کدام است؟

انتخاب بهترین روش برای طراحی سایت فروشگاهی بسته به نوع هدف و زمینه کاری شما دارد..

۳. انواع روش‌های طراحی سایت کدام‌اند؟

طراحی سایت با استفاده از سایت‌ساز اشتراکی، طراحی سایت اختصاصی، طراحی وب‌سایت سیستم مدیریت محتوا یا CMS های آماده.

۴. پادروشاپ چیست؟

یک فروشگاه‌ساز موبایل‌محور است که فروشندگان به‌کمک گوشی‌های همراه خود می‌توانند در کمترین زمان ممکن فروشگاه اینترنتی خود را با بهترین امکانات ایجاد کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.