تکنولوژی CPaSS در eBay و تحول در عملیات لجستیکی کسب‌وکارها

تکنولوژی CPaSS در eBay و تحول در عملیات لجستیکی کسب‌وکارها

شرکت eBay یک شرکت پیشرو در زمینه تجارت جهانی است و به عنوان یکی از ۵ پلتفرم مارکت پلیس برتر در جهان شناخته می‌شود. eBay که در سال ۱۹۹۵ در...

مهسا یعقوبی

نوسته شده در بهمن ۳, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

تکنولوژی CPaSS در eBay و تحول در عملیات لجستیکی کسب‌وکارها

شرکت eBay یک شرکت پیشرو در زمینه تجارت جهانی است و به عنوان یکی از ۵ پلتفرم مارکت پلیس برتر در جهان شناخته می‌شود. eBay که در سال ۱۹۹۵ در سن خوزه کالیفرنیا تأسیس شد، به دنبال کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط است که بتوانند کالاهای خود را در کشورهای دیگر به فروش برسانند. این شرکت یک پلتفرم تجارت الکترونیک پیشرو است که خرید و فروش آنلاین را در بیش از ۱۹۰ کشور در سراسر جهان تسهیل می‌کند. در سال ۲۰۲۱، eBay بیش از ۸۷ میلیارد دلار حجم ناخالص به این شرکت‌ها سود رساند.

استفاده از تکنولوژی در خدمات لجستیک eBay

Ebay برای اینکه بتواند خدمات خود را در اختیار کسب‌وکارهای کوچک و متوسط قرار دهد، باید از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کند تا خدماتش به بهترین شکل در اختیار کسب‌وکارها قرار گیرد. در ادامه در مورد چند مورد مهم‌ترین تکنولوژی‌های به کار رفته در سیستم لجستیک eBay صحبت کرده‌ایم که مهم‌ترین آن‌ها CPaSS به تازگی معرفی شده است. تکنولوژی‌هایی که سیستم لجستیک eBay را متحول کردند، شامل موارد زیر هستند:

  • اتوماسیون انبار
  • استفاده از TMS
  • یادگیری ماشینی برای بهینه‌سازی عملیات لجستیکی
  • فناوری RFID در عملیات لجستیکی
  • CPaSS  جدیدترین تکنولوژی eBay

اتوماسیون انبار eBay

یکی از فناوری‌های کلیدی که eBay در سیستم لجستیک خود استفاده می‌کند، اتوماسیون انبار است. انبارهای eBay مجهز به انواع سیستم‌های خودکار مانند سیستم‌های ذخیره سازی و بازیابی خودکار (ASRS) و انواع روبات‌ها برای افزایش کارایی و دقت در انجام سفارش هستند. این سیستم‌ها همچنین به کاهش هزینه‌های نیروی کار و به حداقل رساندن خطای انسانی کمک می‌کنند.

آدرس فرستنده از همان آدرسی که در پروفایل eBay خود مشخص کرده‌اید برداشته می‌شود اما می‌توانید آن را ویرایش کنید و آدرس دلخواه خود را وارد کنید.

آدرس گیرنده اگر مربوط به مشتریان قدیمی شما باشد، به صورت خودکار از آدرس آن‌ها برداشته می‌شود اما با این حال امکان ویرایش آدرس گیرنده را هم خواهید داشت. در صورتی که مشتری شما جدید است، باید آدرس گیرنده را برای بار اول وارد کنید.

این پلتفرم به صورت خودکار سفارشاتی که مربوط به یک خریدار است را باهم ترکیب می‌کند و به عنوان یک محموله درنظر می‌گیرد. همچنین شما می‌توانید با زدن دکمه‌های Split یا Combine تصمیم بگیرید که سفارش به صورت یک محموله درنظر گرفته شود یا خیر.

شما می‌توانید SKU مخصوص به خود را بسازید و از آن استفاده کنید. با این کار برای سفارش‌های بعدی فیلد SKU به صورت خودکار پر می‌شود. اگر تمایل به وارد کردن SKU سفارشی ندارید، می‌توانید از SKUهای از پیش تعریف شده استفاده کنید.

سپس روی گزینه “Assign Shipping” بزنید و تمام سرویس‌های پستی که می‌توانید به کمک آن‌ها ارسال سفارشات را انجام دهید، ببینید.

پس از انتخاب شرکت پستی می‌توانید کد رهگیری و لیبل مرسوله را ببینید.

هدف eBay از راه‌اندازی این سرویس کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط ​​در به حداکثر رساندن فرصت‌های تجارت الکترونیکی فرامرزی (SME) و دست‌یابی به موفقیت جهانی است.

پلتفرم تحویل بسته یک مرحله ای CPaSS eBay دارای مزایای زیر است:

  • مدیریت یک مرحله ای: فروشندگان می‌توانند از یک حساب CPaSS برای همگام سازی سفارشات از چندین حساب eBay استفاده کنند. یعنی تنها با یک اکانت لاگین می‌کنند و می‌توانند سفارشات تمام اکانت‌ها را مدیریت کنند. با این کار فرآیند پردازش SKU به شدت سریع‌تر می‌شود چرا که SKUها به صورت خودکار ذخیره می‌شوند تا برای سفارش‌های تکراری بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • خدمات لجستیک سفارشی: فروشندگان می‌توانند از میان هفت ارائه دهنده خدمات لجستیکی، بهترین گزینه از نظر هزینه، سرعت، خدمات گسترده ارسال و… را که با نیازهای آن‌ها سازگار است، انتخاب کنند.
  • ویرایش سفارشات به صورت انبوه: فروشندگان می‌توانند سفارشات را به صورت انبوه انتخاب کنند و اکشن مورد نظر را روی تمام سفارشات انجام دهند. برای مثال می‌توانند انتخاب کنند که ۵۰ سفارش با خدمات DHL ارسال شوند و سفارشات دیگر با یک شرکت لجستیکی دیگر.
  • پشتیبانی از اظهارنامه الکترونیکی گمرکی: CPaSS داده‌های اظهارنامه الکترونیکی گمرکی IOSS را به صورت خودکار ارسال می‌کند.
  • ساده سازی مدیریت اطلاعات حمل‌ونقل: فروشندگان می‌توانند اطلاعات حمل‌ونقل مانند آدرس فرستنده و گیرنده، انتخاب شرکت پستی و… را برای چندین سفارش به طور همزمان مدیریت و تغییر دهند. همچنین اطلاعات برای سفارش‌های تکراری به صورت خودکار اعمال خواهد شد.
  • خودکار بودن وارد کردن داده‌ها: ذخیره سازی خودکار اطلاعات فروشندگان و سوابق حمل و نقل، باعث ساده شدن فرآیند آماده‌سازی می‌شود. شما دفترچه آدرسی خواهید داشت که لازم نیست هر بار اطلاعات فرستنده و گیرنده یا اطلاعات مربوط به سفارشات تکراری را وارد کنید.
  • سیستم مدیریت موجودی ارتقا یافته: اطلاعات مربوط به موجودی سفارشات دسته‌بندی می‌شود و راحت‌تر میتوان فعالیت‌های مربوط به مدیریت موجودی را انجام داد.
  • رابط بصری: رابطی زیبا و مینیمالیستی، بنابراین فروشندگان eBay می‌توانند سفارشات خود را انجام دهند و محموله‌ها را به راحتی مدیریت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد CPaSS، پلت فرم حمل‌ونقل یک مرحله ای eBay، لطفاً از صفحه وب زیر دیدن کنید: https://cpass.ebay.com/

نکته‌ای که eBay  برای محبوبیت هرچه بیشتر این سرویس درنظر گرفته است، این است که تمامی این خدمات در حال حاضر رایگان هستند. این شرکت روی امنیت و سادگی این سرویس مانور زیادی داده است و آن را به عنوان یک ابزار قدرتمند برای تجارت جهانی معرفی کرده است که برای شرکت‌هایی که کوچک و متوسط هستند، اهمیت بالایی دارد.

پادروپین ارائه دهنده خدمات هوشمند لجستیکی در ایران

همان‌طور که گفته شد، eBay یک پلتفرم تجارت الکترونیک برای فروش کالاست که برای تسهیل کار خود از برخی تکنولوژی‌های لجستیکی استفاده می‌کند. در ایران شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های لجستیکی و استفاده از خدماتی که CPaSS در اختیار شما قرار می‌دهد، از پلتفرم هوشمند پادروپین استفاده کنید.

پادروپین ارائه دهنده خدمات هوشمند لجستیکی در ایران

پادروپین یک پلتفرم در دسترس برای کسب‌وکارهای ایرانی است که بیش از دو سال است در زمینه تسهیل فرآیند ارسال سفارشات و کاهش هزینه‌های پنهان لجستیک نقش دارد. پــادروپین پلتفرم مقایسه و انتخاب خدمات پستی اســت که برای تسهیل فرآیند ارسال سفارش‌ها در فروشگاه‌های آنلاین و شرکت‌ها راه‌اندازی شده است. مزایایی که پادروپین در اختیار شما قرار می‌دهد شامل موارد زیر است:

  • دسترسی به شرکت‌های پستی با تنها یک API
  • دسترسی به وب‌پنل برای ثبت سفارش تک و انبوه
  • پلاگین حمل و نقل وردپرسی
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه و کاهش محسوس هزینه‌های لجستیکی
  • حذف فرآیندهای دستی در ارسال سفارش و تسهیل عملیات
  • رهگیری و پیگیری سفارشات به صورت آنلاین و پیامکی
  • امکان شخصی سازی ارسال سفارشات
  • مشاوره و پشتیبانی اختصاصی
  • جمع آوری و ارسال سریع سفارشات
  • بدون نیاز به عقد قراردادهای مجزا با شرکت‌های پستی متنوع

برای درخواست دمو لطفا روی لینک زیر کلیک کنید

درخواست دمو پادروپین

مهسا یعقوبی

نوسته شده در بهمن ۳, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب