تکنولوژی CPaSS در eBay و تحول در عملیات لجستیکی کسب‌وکارها

0

شرکت eBay یک شرکت پیشرو در زمینه تجارت جهانی است و به عنوان یکی از 5 پلتفرم مارکت پلیس برتر در جهان شناخته می‌شود. eBay که در سال 1995 در سن خوزه کالیفرنیا تأسیس شد، به دنبال کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط است که بتوانند کالاهای خود را در کشورهای دیگر به فروش برسانند. این شرکت یک پلتفرم تجارت الکترونیک پیشرو است که خرید و فروش آنلاین را در بیش از 190 کشور در سراسر جهان تسهیل می‌کند. در سال 2021، eBay بیش از 87 میلیارد دلار حجم ناخالص به این شرکت‌ها سود رساند.

استفاده از تکنولوژی در خدمات لجستیک eBay

Ebay برای اینکه بتواند خدمات خود را در اختیار کسب‌وکارهای کوچک و متوسط قرار دهد، باید از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کند تا خدماتش به بهترین شکل در اختیار کسب‌وکارها قرار گیرد. در ادامه در مورد چند مورد مهم‌ترین تکنولوژی‌های به کار رفته در سیستم لجستیک eBay صحبت کرده‌ایم که مهم‌ترین آن‌ها CPaSS به تازگی معرفی شده است. تکنولوژی‌هایی که سیستم لجستیک eBay را متحول کردند، شامل موارد زیر هستند:

  • اتوماسیون انبار
  • استفاده از TMS
  • یادگیری ماشینی برای بهینه‌سازی عملیات لجستیکی
  • فناوری RFID در عملیات لجستیکی
  • CPaSS  جدیدترین تکنولوژی eBay

اتوماسیون انبار eBay

یکی از فناوری‌های کلیدی که eBay در سیستم لجستیک خود استفاده می‌کند، اتوماسیون انبار است. انبارهای eBay مجهز به انواع سیستم‌های خودکار مانند سیستم‌های ذخیره سازی و بازیابی خودکار (ASRS) و انواع روبات‌ها برای افزایش کارایی و دقت در انجام سفارش هستند. این سیستم‌ها همچنین به کاهش هزینه‌های نیروی کار و به حداقل رساندن خطای انسانی کمک می‌کنند.

اتوماسیون انبار eBay

استفاده از TMS در eBay

فناوری مهم دیگری که توسط eBay استفاده می‌شود، سیستم‌های مدیریت ناوگان حمل‌ونقل (TMS) است که باعث صرفه‌جویی زمان و بالا بردن اثربخشی می‌شود. همچنین شما می‌توانید تعداد بسته‌های زیادی را پردازش کنید و دقت در حمل‌ونقل را بالا ببرید. در حقیقت به کمک TMS شما سطح ارائه خدمات لجستیکی خود را بهبود می‌بخشید. سیستم‌های TMS برای بهینه‌سازی حمل‌ونقل کالا از انبارها به مشتریان استفاده می‌شوند. eBay از نرم افزار TMS برای برنامه‌ریزی و ردیابی سفارشات، بهینه‌سازی مسیرها و برقراری ارتباط با شرکت‌های حمل‌ونقل برای اطمینان از تحویل به موقع استفاده می‌کند. TMS همچنین به مشتریان eBay اجازه می‌دهد تا مکان تحویل در زمان واقعی را ردیابی کنند و اطلاعات ردیابی دقیق را به مشتریان ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: دراپ شیپینگ چیست

یادگیری ماشینی برای بهینه‌سازی عملیات لجستیکی eBay

یادگیری ماشینی در لجستیک روشی برای تشخیص قوانین و نحوه‌ کارکرد سیستم‌های لجستیکی است. این الگوریتم‌ها، با استفاده از داده‌های تجربی، به طور خودکار قادر به یادگیری نحوه‌ کارکرد سیستم‌های لجستیکی هستند. علاوه بر این، eBay از تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته و تکنیک‌های یادگیری ماشینی برای بهینه‌سازی عملیات لجستیکی خود استفاده می‌کند.

در واقع از داده‌های منابع مختلف مانند حسگرها، اینترنت اشیا (IoT) و تراکنش‌های قبلی، برای بهبود کارایی عملیات لجستیک خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، eBay از داده‌های حسگرها برای نظارت بر دما، رطوبت و سایر عوامل محیطی استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کالاها در شرایط بهینه حمل می‌شوند. همچنین با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، eBay می‌تواند تعداد تقاضا را پیش‌بینی کند و در زمان واقعی تنظیمات موجودی را انجام دهد.

فناوری RFID در عملیات لجستیکی

RFID یکی از تکنولوژی‌های مدرن در عملیات لجستیکی است که به حذف اسکن‌های دستی کمک می‌کند. همچنین باعث بهبود عملیات لجستیکی و بالا رفتن دقت در کنترل موجودی و رهگیری سفارشات می‌شود. با این کار شما می‌توانید قدمی در زمینه داشتن انبار هوشمند بردارید.

eBay همچنین از فناوری RFID در عملیات لجستیکی خود برای بهبود مدیریت موجودی و افزایش دقت در انجام سفارش استفاده می‌کند. برچسب‌های RFID به محصولات متصل می‌شوند و در مراحل مختلف فرآیند لجستیک، مانند زمانی که اقلام در انبار دریافت یا زمانی که برای مشتریان ارسال می‌شوند، قابل اسکن هستند. این فناوری باعث افزایش اطمینان از ردیابی دقیق محصولات، انجام صحیح سفارشات و حفظ سطح موجودی کمک می‌کند.

CPaSS جدیدترین تکنولوژی eBay

این شرکت در اکتبر سال 2022 اعلام کرد که از پلتفرم جدیدی برای ارسال بسته‌های مرزی استفاده می‌کند و آن هم سرویس CPaSS است. CPaSS مخفف عبارت Cross Border Parcel Shipping Solution (راه‌حل حمل بسته‌های فرامرزی) است و یک پلتفرم جدید یکپارچه‌سازی و تحویل بسته برون مرزی به شمار می‌رود که در حال حاضر هشت بازار از جمله سنگاپور، مالزی، تایلند، اندونزی، فیلیپین، ویتنام در منطقه آسیا-اقیانوسیه را تحت پوشش قرار داده است و فروشندگان قادرند از بین راه حل‌های حمل‌ونقل لجستیکی متعدد در یک پلتفرم، بهترین گزینه را انتخاب کنند.

این پلتفرم، فرآیند یکپارچه سازی و مدیریت سفارش را برای فروشندگان ساده می‌کند و به آنها انعطاف بیشتری برای پردازش سفارشات از حساب‌های مختلف می‌دهد و در عین حال کارایی کار و تجربه کلی حمل‌ونقل را در eBay افزایش می‌دهد.

به عبارت دیگر در این پلتفرم فروشندگان می‌توانند صورتحساب‌ها و فاکتورهای حمل‌ونقل هوایی را تهیه کنند، نرخ حمل‌ونقل را محاسبه و سفارشات را پیگیری کنند، درخواست تحویل برای مرسوله‌ها داشته باشند و به روز رسانی‌های مربوط به تحویل سفارش را دریافت کنند. در حقیقت eBay برای مدیریت کارآمدتر عملیات حمل و نقل این پلتفرم را معرفی کرده است. این پلتفرم به شما امکان دسترسی به خدمات ارائه دهندگان خدمات لجستیکی مستقل را می‌دهد و می‌توانید برچسب‌های حمل و نقل را چاپ کنید و برای تحویل مرسوله برنامه ریزی کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات مربوط به مرسوله را آپلود و ردیابی کنید.

به دنبال رشد سریع تجارت الکترونیک فرامرزی در سال‌های اخیر، فروشندگان به دنبال راه‌هایی برای بهبود کارایی پردازش سفارش‌ها هستند و تمایل دارند در کمترین زمان، به درخواست تعداد زیادی از مشتریان پاسخ دهند. علاوه بر این، هزینه‌های لجستیک به دلیل اختلالات ناشی از بیماری کرونا و تاثیرات آن در زنجیره تامین جهانی، افزایش یافته و نیاز به پلتفرم‌های تحویل کارآمدتر ضروری است.

پلتفرم CPaSS فروشندگان eBay را قادر می‌سازد تا به چندین گزینه از ارائه دهندگان خدمات لجستیکی مختلف در دسته‌های مختلف دسترسی داشته باشند و آنها را مقایسه کنند. در این سرویس فروشندگان می‌توانند از مرتب سازی و چاپ برچسب‌های حمل‌ونقل گرفته تا مدیریت و ردیابی وضعیت سفارش، همه جنبه‌های تدارکات را به راحتی مدیریت کنند. پلتفرم CPaSS همچنین می‌تواند به فروشندگان کمک کند تا تعداد بی‌شماری از سفارش‌های ثبت‌شده در حساب‌های واحد یا مختلف را پردازش کنند و اطلاعات واحد موجودی را سیستم‌بندی کنند و زمان مورد نیاز برای رویه‌های تکراری را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهند.

CPaSS جدیدترین تکنولوژی eBay

در حال حاضر، پلتفرم CPaSS گزینه‌های خدماتی را از هفت شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی، از جمله خدمات لجستیک SpeedPAK ، پست هنگ‌کنگ، پست Chunghwa (تایوان)، پست تایلند، DHL Express، DHL Commerce Solutions و Aramex ارائه می‌دهد. فروشندگان می‌توانند خدمات را بر اساس نیاز خود انتخاب کنند و در هزینه‌های غیر ضروری صرفه جویی کنند. برای کمک به فروشندگان در پردازش کارآمدتر سفارشات حمل‌ونقل برون مرزی، CPaSS همچنین دارای سیستمی برای تعیین عملکرد کد (HS) است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    هر کالایی دارای یک کد 8 رقمی است که به آن کد (HS) می‌گویند و یک سیستم عملکرد کنترل شناسایی کالا، استاندارد سازی و طبقه‌بندی کالاست که به فروشندگان اجازه می‌دهد کالاها را بدون دردسر به مناطق مختلف فقط با اطلاعات واحد موجودی مربوطه ارسال کنند.یعنی دیگر نیاز نیست برای سفارش‌ها هر بار آدرس‌های تکراری را وارد کنید. پس از تکمیل هر سفارش، پلتفرم CPaSS به طور خودکار اطلاعات حمل‌ونقل شامل اطلاعات گیرنده و فرستنده، وزن بسته، شرکت پستی انتخاب شده و… را ذخیره و پردازش سفارشات مشتریان تکراری را برای فروشنده ساده‌تر می‌کند.

    طرز استفاده از پلتفرم CPaSS

    در این پلتفرم می‌توانید به تب “Unassigned” بروید و چندین سفارش را برای ارسال انتخاب کنید و گزینه “Ready to Ship” را بزنید تا آن‌ها را برای فرآیند ارسال آماده کنید. این کار می‌توانید برای هر سفارش یا به صورت دسته جمعی برای تعداد مشخصی از سفارشات انجام دهید.

    آدرس فرستنده از همان آدرسی که در پروفایل eBay خود مشخص کرده‌اید برداشته می‌شود اما می‌توانید آن را ویرایش کنید و آدرس دلخواه خود را وارد کنید.

    آدرس گیرنده اگر مربوط به مشتریان قدیمی شما باشد، به صورت خودکار از آدرس آن‌ها برداشته می‌شود اما با این حال امکان ویرایش آدرس گیرنده را هم خواهید داشت. در صورتی که مشتری شما جدید است، باید آدرس گیرنده را برای بار اول وارد کنید.

    این پلتفرم به صورت خودکار سفارشاتی که مربوط به یک خریدار است را باهم ترکیب می‌کند و به عنوان یک محموله درنظر می‌گیرد. همچنین شما می‌توانید با زدن دکمه‌های Split یا Combine تصمیم بگیرید که سفارش به صورت یک محموله درنظر گرفته شود یا خیر.

    طرز استفاده از پلتفرم CPaSS

    شما می‌توانید SKU مخصوص به خود را بسازید و از آن استفاده کنید. با این کار برای سفارش‌های بعدی فیلد SKU به صورت خودکار پر می‌شود. اگر تمایل به وارد کردن SKU سفارشی ندارید، می‌توانید از SKUهای از پیش تعریف شده استفاده کنید.

    سپس روی گزینه “Assign Shipping” بزنید و تمام سرویس‌های پستی که می‌توانید به کمک آن‌ها ارسال سفارشات را انجام دهید، ببینید.

    پس از انتخاب شرکت پستی می‌توانید کد رهگیری و لیبل مرسوله را ببینید.

    هدف eBay از راه‌اندازی این سرویس کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط ​​در به حداکثر رساندن فرصت‌های تجارت الکترونیکی فرامرزی (SME) و دست‌یابی به موفقیت جهانی است.

    پلتفرم تحویل بسته یک مرحله ای CPaSS eBay دارای مزایای زیر است:

    • مدیریت یک مرحله ای: فروشندگان می‌توانند از یک حساب CPaSS برای همگام سازی سفارشات از چندین حساب eBay استفاده کنند. یعنی تنها با یک اکانت لاگین می‌کنند و می‌توانند سفارشات تمام اکانت‌ها را مدیریت کنند. با این کار فرآیند پردازش SKU به شدت سریع‌تر می‌شود چرا که SKUها به صورت خودکار ذخیره می‌شوند تا برای سفارش‌های تکراری بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.
    • خدمات لجستیک سفارشی: فروشندگان می‌توانند از میان هفت ارائه دهنده خدمات لجستیکی، بهترین گزینه از نظر هزینه، سرعت، خدمات گسترده ارسال و… را که با نیازهای آن‌ها سازگار است، انتخاب کنند.
    • ویرایش سفارشات به صورت انبوه: فروشندگان می‌توانند سفارشات را به صورت انبوه انتخاب کنند و اکشن مورد نظر را روی تمام سفارشات انجام دهند. برای مثال می‌توانند انتخاب کنند که 50 سفارش با خدمات DHL ارسال شوند و سفارشات دیگر با یک شرکت لجستیکی دیگر.
    • پشتیبانی از اظهارنامه الکترونیکی گمرکی: CPaSS داده‌های اظهارنامه الکترونیکی گمرکی IOSS را به صورت خودکار ارسال می‌کند.
    • ساده سازی مدیریت اطلاعات حمل‌ونقل: فروشندگان می‌توانند اطلاعات حمل‌ونقل مانند آدرس فرستنده و گیرنده، انتخاب شرکت پستی و… را برای چندین سفارش به طور همزمان مدیریت و تغییر دهند. همچنین اطلاعات برای سفارش‌های تکراری به صورت خودکار اعمال خواهد شد.
    • خودکار بودن وارد کردن داده‌ها: ذخیره سازی خودکار اطلاعات فروشندگان و سوابق حمل و نقل، باعث ساده شدن فرآیند آماده‌سازی می‌شود. شما دفترچه آدرسی خواهید داشت که لازم نیست هر بار اطلاعات فرستنده و گیرنده یا اطلاعات مربوط به سفارشات تکراری را وارد کنید.
    • سیستم مدیریت موجودی ارتقا یافته: اطلاعات مربوط به موجودی سفارشات دسته‌بندی می‌شود و راحت‌تر میتوان فعالیت‌های مربوط به مدیریت موجودی را انجام داد.
    • رابط بصری: رابطی زیبا و مینیمالیستی، بنابراین فروشندگان eBay می‌توانند سفارشات خود را انجام دهند و محموله‌ها را به راحتی مدیریت کنند.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد CPaSS، پلت فرم حمل‌ونقل یک مرحله ای eBay، لطفاً از صفحه وب زیر دیدن کنید: https://cpass.ebay.com/

    نکته‌ای که eBay  برای محبوبیت هرچه بیشتر این سرویس درنظر گرفته است، این است که تمامی این خدمات در حال حاضر رایگان هستند. این شرکت روی امنیت و سادگی این سرویس مانور زیادی داده است و آن را به عنوان یک ابزار قدرتمند برای تجارت جهانی معرفی کرده است که برای شرکت‌هایی که کوچک و متوسط هستند، اهمیت بالایی دارد.

    پادروپین ارائه دهنده خدمات هوشمند لجستیکی در ایران

    همان‌طور که گفته شد، eBay یک پلتفرم تجارت الکترونیک برای فروش کالاست که برای تسهیل کار خود از برخی تکنولوژی‌های لجستیکی استفاده می‌کند. در ایران شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های لجستیکی و استفاده از خدماتی که CPaSS در اختیار شما قرار می‌دهد، از پلتفرم هوشمند پادروپین استفاده کنید.

    پادروپین یک پلتفرم در دسترس برای کسب‌وکارهای ایرانی است که بیش از دو سال است در زمینه تسهیل فرآیند ارسال سفارشات و کاهش هزینه‌های پنهان لجستیک نقش دارد. پــادروپین پلتفرم مقایسه و انتخاب خدمات پستی اســت که برای تسهیل فرآیند ارسال سفارش‌ها در فروشگاه‌های آنلاین و شرکت‌ها راه‌اندازی شده است. مزایایی که پادروپین در اختیار شما قرار می‌دهد شامل موارد زیر است:

    • دسترسی به شرکت‌های پستی با تنها یک API
    • دسترسی به وب‌پنل برای ثبت سفارش تک و انبوه
    • پلاگین حمل و نقل وردپرسی
    • صرفه‌جویی در زمان و هزینه و کاهش محسوس هزینه‌های لجستیکی
    • حذف فرآیندهای دستی در ارسال سفارش و تسهیل عملیات
    • رهگیری و پیگیری سفارشات به صورت آنلاین و پیامکی
    • امکان شخصی سازی ارسال سفارشات
    • مشاوره و پشتیبانی اختصاصی
    • جمع آوری و ارسال سریع سفارشات
    • بدون نیاز به عقد قراردادهای مجزا با شرکت‌های پستی متنوع

    برای درخواست دمو لطفا روی لینک زیر کلیک کنید

    درخواست دمو پادروپین

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.