تأثیر بررسی نظرات مشتریان در افزایش فروش + آمار و مثال‌ها

0

از تأثیر بررسی نظرات مشتریان در رشد برند چه می‌دانید؟ به نظر شما نظرات و رتبه‌بندی‌ها چه تأثیری در تصمیم مصرف‌کنندگان دارند؟ همه می‌دانیم که دارایی یک تجارت چه در سطح آنلاین و چه آفلاین، جلب اعتماد مشتری است. پس دریافت نظر مثبت از مشتریان برای رشد برند بسیار اهمیت دارد. نظرات مشتری در هر سطحی و در همه جا مهم هستند. خصوصاً وقتی بتوانید او را ترغیب کنید که نظر خود را درباره محصول یا خدمات شما در صفحه سایت فروش اینترنتی یا فروشگاه اینستاگرامتان منتشر کند. شما می‌توانید با مدیریت این بخش، تأثیر خوبی در رشد برندتان داشته باشید.

بررسی نظرات مشتریان چه تأثیری در رشد برند دارند؟

بر خلاف تصور بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین، گذاشتن نظرات بسیار مهم است و تأثیر زیادی بر نرخ تبدیل دارند. منظور از اصطلاح «نرخ تبدیل» در واقع تبدیل کردن مشتریان بالقوه‌ به مشتریان بالفعل و افزایش میزان فروش است. افرادی که شاید در ابتدا به عنوان یک کاربر معمولی وارد فروشگاه شما می‌شوند، اما در نهایت با تأثیر مثبتی که از نظرات مشتریان سابق می‌گیرند، به خرید از برند شما علاقه‌مند می‌شوند. البته قبل از اینکه بررسی نظرات مشتری در رشد نرخ تبدیل و افزایش فروش تأثیر داشته باشند، اثرات فوق‌العاده‌ای در بازدید از فروشگاه و رشد ترافیک آن خواهند داشت. برای درک بهتر این موضوع در ادامه به بررسی آماری در رابطه با تأثیر نظرات مشتریان در فضای دیجیتال می‌پردازیم.

بررسی نظرات مشتریان چه تأثیری در رشد برند دارند؟
  • 95 درصد افراد قبل از اینکه خریدی انجام دهند، نظرات مشتریان قبلی را می‌خوانند.
  • 48 درصد مشتریان به نظرات موجود در شبکه‌های اجتماعی اهمیت می‌دهند و آن‌ها را می‌خوانند.
  • 46 درصد افراد اعتقاد دارند زمانی که نظری زیر پست یک محصول در شبکه اجتماعی گذاشته می‌شود، مهم است که صاحب فروشگاه به آن پاسخ دهد.
  • نظرات مشتریان به رشد بازدید از سایت یا فروشگاه اینستاگرامی و افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش کمک زیادی می‌کنند.

چه میزان از کسب‌وکارهای آنلاین از بررسی نظرات مشتری استفاده می‌کنند؟

با بررسی آمار ارائه شده متوجه می‌شویم که در طول مسیری که یک فرد برای تبدیل شدن به مشتری طی می‌کند، بررسی نظرات تا چه اندازه بر رشد ترافیک یک فروشگاه تأثیر دارند. با این وجود هنوز بررسی نظر مشتری آن‌طور که لازم است مورد توجه فروشندگان قرار نمی‌گیرند. در حال حاضر 40 درصد از صاحبان فروشگاه به نظرات مشتریان اهمیت می‌دهند که آن هم به لطف شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام است که کامنت گذاشتن از اهمیت زیادی در آن برخوردار است.

  • حدود 95 درصد از افرادی که قصد خرید یک محصول را دارند، قبل از تکمیل فرآیند خرید، نظرات و رتبه‌بندی آن کالا را بررسی می‌کنند.

نظرات مشتریان چه تأثیری در افزایش فروش دارند؟

اگر حتی برای مدت کوتاهی است که از طریق فضای آنلاین مشغول به فروش محصولات یا خدمات هستید، حتماً تا به حال متوجه این موضوع شده‌اید که دیگر مشتریان مانند قبل روی یک کانال بازاریابی تمرکز ندارند. به همین دلیل شما نمی‌توانید تنها از طریق ساخت سایت فروشگاهی رایگان به فروش خوبی دست پیدا کنید. اما در هر جایی که مشغول فعالیت باشید، باید بدانید که مشتریان قبل از خرید یک محصول، از طریق فضای آنلاین تحقیقاتی را انجام می‌دهند. بر اساس آمارهای به دست آمده مشخص شده است که حدود 92 درصد از افراد از دستگاه‌های تلفن همراه خود برای این کار استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    این یعنی تحقیقی در فضای آنلاین برای افراد اولویت دارد که بخش عظیمی از آن را نظرات تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه 8 درصد دیگر هم می‌تواند شامل دیگر روش‌های سنتی مانند تبلیغ دهان به دهان یا تحقیقات فیزیکی باشد. این شیوه تحقیق در حال حاضر بین تمامی افراد از سنین مختلف به خوبی جا افتاده است. اگرچه جوانان بیش از هر گروه سنی دیگری تمایل دارند که از طریق اینترنت در مورد خوب یا بد بودن یک محصول و معایب و مزایای آن تحقیق کنند.

    نظرات مشتریان چه تأثیری در افزایش فروش دارند؟

    به عنوان یک فروشنده، گرفتن نظر از مشتری آن هم در نوع مثبت باید یکی از اهداف بازاریابی شما باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که به مقاله مدیریت مشتریان ناراضی سر بزنید و از آموزش‌های آن استفاده کنید.

    برای اینکه فروشندگان بتوانند از نظرات مشتریان نسبت به محصولات‌شان آگاه شوند، پادروشاپ ویژگی جدیدی راه‌اندازی کرده است. در این ویژگی تنها مشتریانی که از شما خرید کرده‌اند، می‌توانند نظر خود را ارسال کنند. مشتریان علاوه بر نوشتن کامنت برای فروشندگان، می‌توانند میزان رضایت خود را با تعداد ستاره‌ به ازای هر سفارش مشخص کنند. برای استفاده از این ویژگی روی لینک زیر کلیک کنید:

    استفاده از ویژگی نظرات مشتریان در پادروشاپ

    جمع‌بندی

    • بررسی نظرات مشتریان تأثیر زیادی در رشد فروش یک برند خواهد داشت.
    • نظرات مشتریان به رشد بازدید از سایت یا فروشگاه اینستاگرامی و افزایش نرخ تبدیل کمک زیادی می‌کنند.
    • بر خلاف تأثیر بررسی نظرات مشتریان، هنوز کسب‌وکارهای زیادی در سطح اینترنت خصوصاً سایت‌های فروشگاهی وجود دارند که ارزش زیادی برای این بخش از بازاریابی قائل نیستند.
    • آیا شما به عنوان یک کسب‌وکار آنلاین روی نظرات و رتبه‌بندی‌های یک محصول سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟ در صورت پاسخ مثبت از استراتژی خود در این زمینه برای خوانندگان پادرو بگویید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع:

    powerreviews

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.