انواع کال تو اکشن در شبکه اجتماعی چیست و کاربرد آن کجاست؟

0

کال تو اکشن را می‌توان یکی از مواردی دانست که برای فعالیت شرکت‌ها، مؤسسات و آنلاین شاپ‌ها به وجود آمده است. اگر از این قابلیت شبکه‌های اجتماعی به نحوه صحیح استفاده کنید، می‌توانید بر میزان مخاطبین وفادار و مشتریان خود بیفزایید. در این روزها اینستاگرام تبدیل به فضایی شده تا افراد بسیاری بتوانند در آن درآمد کسب کنند.
دانستن برخی مواد مانند کال تو اکشن و انجام آن به صورت مناسب، بتوانند کار خود را به درستی و راحتی بیشتری انجام دهند. در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص کال تو اکشن توضیحاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

کال تو اکشن اینستاگرام چیست؟

کال تو اکشن اینستاگرام (Call To Action) یکی از عباراتی است که این روزها با آن بسیار مواجه می‌شوید. اما معنی این عبارت چیست؟ کال تو اکشن در حقیقت عبارتی است که با آن از مخاطب دعوت می‌کند که اقدامی را انجام دهد. این اقدام می‌تواند دعوت به فالوو کردن، گذاشتن لایک یا کامنت، ارسال پیام و بسیاری موارد دیگر باشد. این کار را می‌توان با استفاده از یک جمله مناسب در کپشن، استفاده از عکس و ویدیو به صورت پست یا استوری باشد.

بسیاری تصور می‌کنند که کال تو اکشن اینستاگرام دکمه‌هایی گرافیکی هستند که باید روی آن‌ها کلیک کرد. اما همان‌طور که در همین بخش توضیح دادیم، کال تو اکشن اینستاگرام می‌تواند دعوت به هر اقدامی توسط مخاطب باشد.

کاربرد کال تو اکشن چیست؟

آیا تا به حال به این سؤال فکر کرده‌اید که چرا این‌قدر در خصوص کال تو اکشن صحبت می‌کنند و آن را مهم می‌دانند؟ باید بدانید که اصلی‌ترین دلیل اهمیت کال تو اکشن این است که بسیاری از مخاطبان تا از آن‌ها دعوت به انجام کاری نکنید، اقدام به انجام آن نمی‌کنند. این نکته زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانید با استفاده از این روش می‌توانید میزان تعامل مخاطبان با پیج را بالا ببرید. همچنین مخاطبان خود را تبدیل به فالوئرهایی وفادار کنید و میزان فروش را بالا ببرید.

باید بدانید که اصلی‌ترین دلیل اهمیت کال تو اکشن این است که بسیاری از مخاطبان تا از آن‌ها دعوت به انجام کاری نکنید، اقدام به انجام آن نمی‌کنند.

انواع کال تو اکشن در شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام از آن دسته پلتفرم‌هایی است که امکانات بسیاری را به کاربران عرضه می‌کند. به همین دلیل می‌توانید به روش‌های متفاوتی کار کال تو اکشن را انجام دهید. این روش‌ها عبارتند از:

1- بایو اینستاگرام

بایو اینستاگرام یکی از مواردی است که می‌توان در آن به چندین شیوه متفاوت، کال تو اکشن را انجام داد. می‌توانید در این بخش لینک وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی دیگر را در قسمت بایو قرار دهید و از مخاطبین دعوت کنید تا به آن‌ها وارد شوند. همچنین گزینه‌های متفاوتی که برای تماس با صاحبان پیج وجود دارد، قابل استفاده است. از این موارد می‌توان به شماره تماس، آدرس و ایمیل اشاره کرد که افراد می‌توانند با صاحبان پیج ارتباط برقرار کنند.

1- بیو اینستاگرام

2- کپشن

نوشتن متنی کوتاه در کپشن که از کاربران دعوت به گذاشتن کامنت یا بررسی محصول و پیام دادن در دایرکت می‌‌کند را می‌توان به نوعی کال تو اکشن دانست. این متن باید به نوعی جذاب و مناسب نوشته شود تا کاربر تشویق به انجام اقدام موردنظر شود.

3- استوری

استوری در شبکه‌های اجتماعی مختلف، یکی دیگر از بخش‌هایی است که می‌توان در آن کال تو اکشن را انجام داد. در این بخش امکانات متفاوتی مانند نظرسنجی، سؤال، قرار دادن لینک و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مخاطبان را به انجام اقدامات متفاوت تشویق کنید.

4- ویدیو و عکس استفاده شده در پست

همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام یک پلتفرم مبتنی بر عکس و ویدیوست. به همین دلیل می‌توانید با قرار دادن عکسی مناسب یا ویدیویی جذاب کاربران را به انجام اقدامات لازم تشویق کنید. یکی از ساده‌ترین مثال‌هایی که می‌توان در خصوص این مورد زد، مسابقات اینستاگرامی است. در این مواقع معمولاً با انتشار یک پست، افراد را به فالوو کردن و گذاشتن لایک و کامنت تشویق می‌کنند.

5-  ویدیوهای (IGTV)

قسمت دیگری که در اینستاگرام وجود دارد که از آن برای کال تو اکشن استفاده می‌کنند، (IGTV) است. در این بخش ویدیوهای طولانی‌تری قرار می‌دهند. در این ویدیوها با استفاده از یک سناریو مناسب می‌توانید کاربران را به خوبی به اقدامات لازم دعوت کنید. بسیاری از شرکت‌ها و برندها با استفاده از ویدیوهای طولانی محصولات خود را به خوبی معرفی می‌کنند و پس از آن نحوه سفارش و خرید را بیان می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا بسیاری از مخاطبین اقدام به خرید محصولات معرفی شده کنند.

6- لایو

لایو یکی از امکانات جذاب و بسیار کاربردی در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، لینکدین و اینستاگرام است. در این قسمت می‌توانید به صورت زنده با مخاطبین صحبت کنید. در این قابلیت شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به صورت مفصل در مورد مواردی که دوست دارید، صحبت کنید. در کنار این صحبت‌ها به راحتی می‌توانید مخاطبین را به اقدامات لازم دعوت کنید.

7- ریلز

ریلز قابلیتی برای قرار دادن ویدیوهای کوتاه و خلاقانه در اینستاگرام است. شما می‌توانید با خلاقیت خود و ضبط ویدیویی مناسب، کاربران را تشویق به استفاده از محصولات گوناگون کنید. این راه را می‌توان راهی ساده اما کاربردی برای تشویق کاربران به خرید محصولات گوناگون دانست. البته باید بدانید که این موارد پرکاربردترین موارد کال تو اکشن است و برخی با توجه به خلاقیت خود از روش‌های دیگری برای این کار استفاده می‌کنند.

اینستاگرام از آن دسته پلتفرم‌هایی است که امکانات بسیاری را به کاربران عرضه می‌کند. به همین دلیل می‌توانید به روش‌های متفاوتی کار کال تو اکشن را انجام دهید.

آموزش ساخت کال تو اکشن در شبکه‌های اجتماعی

برای این که بتوانید کال تو اکشن اینستاگرام بسازید، می‌توانید از چند روش متفاوت استفاده کنید. هر کدام از این روش‌ها با یک یا چند نوع از انواع کال تو اکشن همخوانی دارد و باید مورد استفاده قرار داد. مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام استفاده از کال تو اکشن باید به آن توجه کنید، ایجاد انگیزه برای مخاطبین است. ساخت چند مورد از انواع کال تو اکشن را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    1- عکس

    یکی از بهترین روش‌هایی که برای کال تو اکشن عکس وجود دارد، استفاده از جملات مناسب در آخرین اسلاید عکس است. شما برای این کار محتوایی جذاب با استفاده از عکس‌های مناسب با موضوع تولید می‌کنید. آخرین اسلاید دعوت به انجام اقدامات متفاوت مانند فالو، لایک، کامنت و تماس برای خرید کالا است.

    2- ویدیو و (IGTV)

    یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید در ویدیو اقدام به تشویق مخاطبین برای انجام اقدامات متفاوت کنید، ارائه پیامی در ابتدا یا انتهای ویدیو بنا به موضوع و نحوه معرفی است.

    3- کپشن

    استفاده از جملاتی مناسب در انتهای کپشن می‌تواند باعث شود تا مخاطبان به انجام اقدامات لازم، ترغیب شوند. نمونه جملاتی که می‌توانید از آن‌ها برای کال تو اکشن را در زیر مشاهده می‌کنید.

    • این پست را ذخیره کنید.
    • سؤالات خود را از ما بپرسید.
    • نظر شما چیست؟
    • برای (محصول، کالا یا موارد دیگر) اسم پیشنهاد دهید.
    • تا به حال با این موضوع مواجه شده‌اید؟ برای ما تعریف کنید.
    • نظرات خود را به صورت کامنت بنویسید.
    • اگر با این محتوا موافقید روی پست دو بار سریع ضربه بزنید.
    • به موردی که علاقه دارید رأی دهید.
    • ما را دنبال کنید.

    همچنین با استفاده از برخی عبارات نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. از این عبارات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • لینک در بیو.
    • اطلاعات بیشتر در هایلایت اینستاگرام.

    نوشتن کپشن مناسب یا درخواست اقدامات متفاوت در اسلاید آخر پست، از مناسب‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید این کار را انجام دهید.

    نکات مهم کال تو اکشن

    کسب دانش در خصوص موارد متفاوت در اینستاگرام باعث می‌شود تا بتوانید کارهای موردنظر را به بهترین شکل انجام دهید. یکی از این موارد کال تو اکشن اینستاگرام است. برای این کار باید به برخی نکات توجه کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام استفاده از انواع کال تو اکشن استفاده کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    1- توجه به یک بخش

    طراحی کال تو اکشن باید به گونه‌ای باشد که تنها به یک نکته یا بخش توجه کنند. اگر کال تو اکشن را به نحوی انجام دهید که توجه افراد به بخش‌های متفاوت جلب شود یا چندین نکته نامرتبط را به صورت همزمان بخواهید، حواس افراد پرت می‌شود و دیگر اقدام لازم را انجام نمی‌دهند.

    2- فونت و سایز مناسب نوشته

    اگر می‌خواهید در عکس یا ویدیو از کاربران درخواست اقدامات متفاوت کنید، بهتر است نوشته را با استفاده از فونت در سایز و رنگ مناسب در عکس قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا حس بهتری به مخاطبین منتقل شود. درخواست کال تو اکشن با فونت ریز و کوچک یا رنگ‌های نامناسب باعث می‌شود تا خواندن آن برای مخاطب سخت باشد. نوشتن مطلب با استفاده از فونت بزرگ نیز باعث ایجاد حس ناخوشایند در مخاطب خواهد شد.

    3- لحن جذاب و خلاقانه

    باید بدانید که گاهی اوقات دعوت از مخاطب برای انجام اقدامات متفاوت کافی نیست. نوشتن مطلب خلاقانه که مخاطب را به آن علاقه‌مند می‌کند، باعث می‌شود تا بازخورد بالاتری دریافت کنید. نوشته‌ها و متن‌های شما باید لحنی جذاب و دوستانه داشته باشد. همچنین با استفاده از عبارات خلاقانه می‌توانید حس بهتری در مخاطب ایجاد کنید.

    4- توجه به عوامل مشوق

    زمانی که قصد دارید از کال تو اکشن برای مواردی مانند فالو، لایک یا کامنت بیشتر استفاده کنید یا در مواردی که می‌خواهید میزان فروش را بالا ببرید، می‌توانید از برخی عوامل مشوق استفاده کنید. برگزاری مسابقات و قرعه‌کشی از میان افرادی که پیج را فالوو کرده‌اند، پست موردنظر را لایک کرده‌اند یا برای آن کامنت گذاشته‌اند، می‌تواند بازخورد بهتری داشته باشد. برای این که بتوانید کار قرعه‌کشی را بهترین شکل انجام دهید، می‌توانید از سایت‌هایی که برای این کار ایجاد شده‌اند، استفاده کنید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص پیشنهاد می‌کنیم مطلب آشنایی با 7 سایت قرعه کشی کامنت را مطالعه کنید. همچنین برای جذب خریدار بیشتر می‌توانید از روش‌های متفاوت برای تشویق آن‌ها استفاده کنید. قرعه‌کشی و اهدای جوایز به تعدادی از خریداران یا تخفیف برای چند خرید اول از جمله راه‌هایی است که باعث تشویق مخاطبان می‌شود.

    5- طراحی مناسب

    طراحی مناسب کال تو اکشن اینستاگرام یکی دیگر از مواردی است که باعث افزایش بازخورد می‌شود. محل قرارگیری متن، استفاده از عناصر مناسب گرافیکی، استفاده از عکس و ویدیو جذاب و موارد دیگری که باعث جذاب‌تر شدن عکس‌ها و ویدیوها می‌شود، می‌تواند در علاقه‌مند شدن مخاطبان تأثیر بگذارد.

    6- واضح بودن درخواست

    واضح بودن نوع اقدامی که می‌خواهید مخاطبان انجام دهند، یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید. استفاده از عبارات مبهم یا عباراتی که باعث گیج شدن مخاطب می‌شود، میزان بازخورد را کاهش می‌دهد.

    7- حذف گزینه‌های غیرضروری

    محدود کردن درخواست‌ها و حق انتخاب مخاطب به شیوه صحیح باعث می‌شود تا او با سردرگمی و تردید کمتری مواجه باشد. همین امر سبب می‌شود تا اقدام موردنظر شما را افراد بیشتری به صورت راحت‌تر انجام دهند. پس باید بگوییم که با استفاده از روش‌هایی که در این مطلب بیان کردیم، مخاطب را به سمت اهداف موردنظر خود راهنمایی کنید. این کار می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در بازخورد داشته باشد.

    اهمیت یک کال تو اکشن مناسب

    بسیاری افراد هر روز با انواع پست‌ها، استوری‌ها و موارد دیگر که در آن از آن‌ها درخواست شده تا اقدامات گوناگون را انجام دهند، مواجه می‌شوند. اینجاست که اهمیت کال تو اکشن اینستاگرام که به شیوه مناسب اجرا شده باشد، مشخص می‌شود. کال تو اکشنی که بتواند نظر او را جلب کند، کال تو اکشنی جذاب و مناسب است. به همین دلیل در این بازار رقابتی باید از ترفندهایی که گفته شد به بهترین شکل استفاده کنید تا مخاطبین بیشتری را جذب کنید.

    کال تو اکشنی که بتواند نظر مخاطب را جلب کند، کال تو اکشن جذاب و مناسب است.

    جمع‌بندی

    • تشویق افراد به انجام اقدامات متفاوت را کال تو اکشن می‌گویند.
    • کال تو اکشن می‌تواند برای موارد متفاوتی مانند، فالوو و لایک کردن، کامنت گذاشتن استفاده شود. افزایش ایمپرشن در پیج و افزایش فالوور در نهایت به خرید بیشتر محصولات متفاوت منجر می‌شود.
    • کال تو اکشن انواع متفاوتی مانند کپشن، بیو، ویدیو، استوری و (IGTV) دارد.
    • توجه به برخی نکات مانند جذاب بودن، تمرکز روی یک موضوع، واضح بودن درخواست و حذف نکات غیرضروری باعث می‌شود تا بازخورد بهتری دریافت کنید.
    • نوشتن کپشن مناسب یا درخواست اقدامات متفاوت در اسلاید آخر پست از مناسب‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید این کار را انجام دهید.
    • شما چه نکات دیگری در خصوص کال تو اکشن می‌دانید؟ از چه روش‌هایی برای انجام این کار استفاده می‌کنید؟
    • نظرات و تجربیات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    plannthat

    allfacebook

    drivesocialnow

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.