راهنمای ایجاد بهترین پیج پت شاپ در اینستاگرام

0

می‌دانید که چگونه می‌توان صاحب بهترین پیج پت شاپ شد؟ اصلاً درباره این پیج‌ها و ترفندهای بالا بردن این صفحات در اینستاگرام چقدر اطلاعات دارید؟ همه می‌‌دانیم که اینستاگرام دیگر تنها فضایی برای استفاده شخصی ما محسوب نمی‌شود. در این فضا چندین میلیون پروفایل تجاری وجود دارد. کافی است کمی به این آمار دقت کنیم تا درک کنیم چه تعداد از افراد و مشاغل در این پلتفرم وجود دارند که از طریق آن درآمدزایی می‌کنند. تقریباً هر ایده‌ای را می‌توان در این فضا اجرا کرد و در نهایت با کمی تلاش و خلاقیت به نتیجه رسید.

حتی اگر نتوانید به درآمد خیلی بالایی برسید، می‌توانید فالوورهای زیادی را به سوی خود جذب کنید. اگرچه این فضا پتانسیل زیادی برای رشد شما دارد، اما موفقیت در این پلتفرم به دلیل وجود رقبای بسیار کار چندان ساده‌ای نیست. به عنوان یک تازه‌کار در این عرصه کشف نحوه استفاده از قابلیت‌های اینستاگرام به منظور رشد تجارت کمی دشوار است. به همین جهت استفاده از این راهنما می‌تواند به شما کمک کند که هر چه بهتر در این مسیر قدم بگذارید.

پت شاپ چیست؟

اگر برای اولین بار است که با این اصطلاح آشنا می‌شوید، باید بگوییم که پت شاپ از دو کلمه pet به معنای حیوان خانگی و shop به معنای فروشگاه گرفته شده است. پس وقتی صحبت از پت شاپ می‌شود، منظور یک فروشگاه حیوانات خانگی است که می‌تواند مجموعه‌ای از حیوانات خصوصاً سگ‌ها را دربربگیرد. بهترین پت شاپ فروشگاهی است که ترکیبی از خدمات و محصولات مختلف را در اختیار صاحبان حیوانات خانگی قرار می‌دهد. هرچند که اهداف کسی که یک چنین فروشگاهی را راه‌اندازی می‌کند متفاوت باشد.

پت شاپ چیست

هدف برخی از افراد از ایجاد بهترین پیج پت شاپ ممکن است فقط به تأمین کالاهای مورد نیاز حیوانات خانگی برگردد، این در حالی است که بعضی دیگر شرایط را برای خرید و فروش پت‌ها در چنین بسترهایی فراهم می‌کنند. عده‌ای دیگر هم ممکن است بخواهند از ترکیب این دو سرویس به منظور رشد بهتر کسب‌وکار خود استفاده کنند. بسیاری از این فروشگاه‌ها حتی ممکن است اقدام به آموزش صاحبان حیوانات خانگی کنند.

برای مثال اینکه یک سگ را چگونه نظافت کنیم؟ چطور او را وادار به اطاعت از خود کنیم؟ چگونه نحوه برخورد و نشستن را به او یاد دهیم؟ همگی جزء سؤالاتی هستند که در یک فروشگاه حیوانات خانگی به افراد پاسخ داده می‌شوند تا هر چه بهتر از حیوان خود مراقبت کنیم.

پت شاپ یک فروشگاه مختص حیوانات خانگی است که در آن خدمات و محصولات متنوعی ارائه می‌شود.

در بهترین پیج پت شاپ چه حیواناتی به فروش می‌رسند؟

اگر قصد راه‌اندازی بهترین پیج پت شاپ را دارید، می‌توانید برای اینکه نظر مجموعه زیادی از مخاطبین هدف را جلب کنید، خدمات خود را به طیف وسیعی از حیوانات ارائه کنید. اما شاید برای شما سؤال باشد که یک پیج پت شاپ دقیقاً برای چه حیواناتی مناسب است؟ پت شاپ‌ها فروشگاه‌هایی هستند که علاوه بر حمایت از سگ‌ها و گربه‌ها، خدمات و محصولات خود را به سایر حیوانات مثل پرندگان، خزندگان، خرگوش‌ها و حتی همسترها هم ارائه می‌کنند. هرچند که تمرکز اصلی این فروشگاه‌ها بر روی دو حیوان محبوب گربه و سگ است.

در این فروشگاه‌ها همه چیز به صورت قانون‌مند به مشتریان ارائه می‌شود. برای مثال ممکن است حیوانات از لحاظ عوامل گوناگونی مانند سن، نژاد، شکل و وزن طبقه‌بندی شوند و تمامی این ویژگی‌ها برای ارائه بهتر خدمات و محصولات در پرونده آن‌ها ثبت شود. بنابراین راه‌اندازی یک کسب‌وکار مربوط به حیوانات مثل ایجاد بهترین پیج پت شاپ می‌تواند برای شما معجزه سودآوری باشد. اما به شرطی که دانش فنی زیادی برای اداره چنین فضایی داشته باشید. اگرچه شاید پت شاپ‌ها در ایران به اندازه بسیاری از کشورها چندان زیاد نباشند، اما هنوز هم در این فضا رقابت بالایی وجود دارد که تلاش مستمر شما را می‌طلبد.

در بهترین پیج پت شاپ چه حیواناتی به فروش می‌رسند؟

نکات مهم در راه اندازی بهترین پیج پت شاپ

اگر صاحب یک پیج پت شاپ هستید، می‌دانید که فضای اینستاگرام تا چه حد رقابتی است و حتی در روزهایی که شما انتظارات زیادی از این بازار دارید، با ناامیدی زیادی همراه است. در اینجا ممکن است روزی با تعداد زیادی لایک و کامنت مواجه شوید، اما در روزهای دیگر میزان ارتباط متقابلی که دریافت می‌کنید، به کل شما را ناامید کند. اما نکته اینجاست که شما تنها نیستید. زیرا الگوریتم‌های اینستاگرام به صورت مداوم در حال تغییر است و این تغییر برای همیشه ادامه‌ خواهد داشت.

این بدان معنی است که شما باید به صورت مداوم خود را به‌روز کنید و درباره بایدها و نبایدهای این مسیر اطلاعات کافی را به دست آورید. اما برای راه‌اندازی بهترین پیج پت شاپ هم مانند ایجاد سایر مشاغل در فضای اینستاگرام نیاز به دانستن یکسری نکات و ترفندها دارید. نکاتی که شاید با برخی تا حدودی آشنا باشید و در مقابل از برخی دیگر اصلاً آگاهی نداشته باشید. در ادامه به معرفی این موارد می‌پردازیم.

1. حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید ایجاد یک حساب کاربری جدید است. البته اگر می‌خواهید کسب‌وکار شما حرفه‌ای به‌نظر برسد، از همان ابتدا حساب کاربری بیزینس تشکیل دهید. برای حساب کاربری باید مانند سایر حساب‌ها یک نام کاربری ایجاد کنید و عکس پروفایل مرتبطی نیز برای این حساب تجاری در نظر بگیرید. در نهایت این بیوی شما خواهد بود که از اهمیت زیادی برخوردار است.

1. حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

نام کاربری شما باید برگرفته از کسب‌وکار شما باشد و در عین حال به راحتی در ذهن سپرده شود. نکته جالب توجه این است که تصویر پروفایل شما تأثیر زیادی روی بازدیدکننده خواهد داشت و منجر به برداشت او از کسب‌وکار شما خواهد شد. پس در بهترین پیج پت شاپ برای تصویر پروفایل می‌توانید حتی از لوگوی شرکت خود استفاده کنید. در نهایت بیوی اینستاگرام خواهد بود که باید با یک پیام کوتاه و مختصر، مفید و البته ارزشمند توجه مخاطب خود را به آن جلب کنید. اگر صاحب یک وب‌سایت فروشگاه آنلاین هستید، می‌توانید از بخش بیوی حساب خود یک لینک قابل کلیک برای جذب ترافیک بیشتر برای سایت خود استفاده کنید.

اولین قدم در ایجاد بهترین پیج پت شاپ داشتن یک حساب بیزینس حرفه‌ای با عکس پرفایل مناسب، بیو و برند معتبر خواهد بود.

2. برای داشتن بهترین پیج پت شاپ نحوه درست پست‌گذاری را بیاموزید.

بعد از ایجاد حساب نوبت به پست‌گذاری می‌رسد. این بخش یکی از حساس‌ترین مراحلی است که باید به آن توجه کنید، زیرا روش‌های متعددی وجود دارند که می‌توانند باعث جلب توجه بیشتر مخاطبین هدف شما شوند. شیوه‌هایی که اگر از آن‌ها غافل باشید می‌توانند باعث رشد معکوس تجارت شما شوند.

برای مثال نحوه طراحی اینستاگرام به گونه‌ای است که روی کیفیت محتوای منتشر شده از سوی کاربران بیش از کمیت محتوا توجه دارد. پس برای اینکه بهترین پیج پت شاپ را راه‌اندازی کنید، باید بتوانید ایده‌های خلاقانه‌ای برای طراحی پست و انتشار محتواها داشته باشید. در اینجا به برخی از این ایده‌ها اشاره خواهیم کرد.

اشتراک‌گذاری محتوای پشت صحنه

یکی از بهترین ایده‌ها برای گذاشتن پست در بهترین پیج پت شاپ این است که از فضای پشت صحنه پیج تصاویر و ویدیوهایی را به اشتراک بگذارید. این فرصتی عالی برای نشان دادن حسن نیت شما در ارائه خدمات و محصولات مورد نیاز مشتریان خواهد بود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    استفاده از محصول جدید

    از دیگر روش‌های عالی برای جذاب کردن محتوای پیج خود، به نمایش گذاشتن محصولات جدید خواهد بود. چیزی که بتواند مخاطبین را برای دنبال کردن پیج شما هیجان‌زده کند. ارائه محصولات متنوع باعث می‌شود که فالوورهای پیج شما از بابت رفع نیازمندی‌های حیوان خانگی خود مطمئن شوند. از طرفی با این کار نشان می‌دهید که تا چه حد در کسب‌وکار خود جدی و حرفه‌ای هستید که در نهایت منجر به جذب مداوم فالوورهای جدید خواهید شد.

    استفاده از محصول جدید برای پیچ پت شاپ

    ارائه پست‌های آموزشی

    به عنوان بهترین پیج پت شاپ باید کاملاً متمایز از سایرین عمل کنید. ایده این است که تجارت شما به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای ارائه محتوای آموزشی مراقبتی و تغذیه‌ای حیوانات باشد. آنچه منتشر می‌کنید در اصل باید چیزی به مخاطبین شما اضافه کند تا از مفید بودن پیج شما مطمئن شوند. اگر به مرحله‌ای برسید که تعداد مخاطبین شما بسیار بالا بروند، حتی می‌توانید دوره‌های آموزشی حضوری را هم برای آن‌ها در نظر بگیرید.

    به اشتراک‌گذاری محتوای کاربران

    یکی دیگر از راه‌های ارتباطی عالی با مخاطبین این است که محتواهایی که توسط خود فالوورهایتان ایجاد شده است را به اشتراک بگذارید. این کار نه تنها حس اعتماد مخاطبین شما را جلب می‌کند، بلکه باعث جذابیت پیج شما به دلیل اهمیت دادن به کاربران می‌شود. پس برای این کار مشتریان خود را تشویق کنید تا از حیوانات خانگی خود و یا محصولات خریداری شده از شما عکس و فیلم تهیه کنند و شما هم آن‌ها را با انجام تدوین و تغییرات لازم با سایرین به اشتراک بگذارید.

    به اشتراک‌گذاری محتوای کاربران

    افرودن نظرسنجی

    بهترین پیج پت شاپ، پیجی است که به طور مداوم مخاطبین خود را با محتواهای منتشر شده درگیر می‌کند. نظرسنجی‌های مختلف یکی از بهترین ابزارهایی هستند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک زیادی بکنند. شما می‌توانید با طرح سؤال، مخاطبین خود را وادار به ایجاد تعامل کنید. در نهایت حتی می‌توانید از چنین موقعیت‌هایی به نفع خود و برای ایجاد یک فرصت فروش عالی استفاده کنید.

    استفاده از پست جایزه‌دار

    از دیگر محتواهایی که می‌تواند در تبدیل شدن تجارت شما به بهترین پیج پت شاپ کمک‌کننده باشد، ارائه پست جایزه‌دار است. چنین پست‌هایی کاربران را ترغیب به برقراری ارتباط بیشتر با شما می‌کنند.

    استفاده از برچسب‌های شمارش معکوس

    برای ایجاد یک محتوای کاربردی می‌توانید از برچسب‌های شمارش معکوس هم کمک بگیرید. برای مثال زمانی که یک طرح تخفیفی یا رویداد فروش دارید، می‌توانید با اضافه کردن چنین برچسب‌هایی به داستان برند خود باعث ایجاد یک فضای هیجان‌انگیز شوید.

    استفاده از برچسب‌های شمارش معکوس

    برای تنوع بخشیدن به پست‌های خود از محتوای پشت صحنه، پست‌های جایزه‌دار، پست‌های حاوی شمارش معکوس، پست‌های خود کاربران و پست‌های حاوی نظرسنجی استفاده کنید.

    3. یک استراتژی هشتگ‌گذاری هدفمند داشته باشید.

    شما که نمی‌خواهید مانند بسیاری از پیج‌های موجود در اینستاگرام از هر هشتگ نامربوطی در انتهای پست‌های خود استفاده کنید؟ از هشتگ‌های پربازدید به عنوان یک ابزار شگفت‌انگیز و کاربردی باید در جای مناسب خود استفاده نمایید. بنابراین بهتر است از هشتگ‌های مرتبط با تجارت خود استفاده کنید. البته هشتگ‌های خاص و کمتر استفاده شده هم می‌توانند در جذب مشتریان ایده‌آل شما بسیار کاربردی باشند.

    4. برای ایجاد بهترین پیج پت شاپ با مخاطبین خود سازگار باشید.

    اشتباه رایجی که در بین صاحبان مشاغل موجود در اینستاگرام وجود دارد این است که برای رشد به پست‌گذاری در حجم بالایی نیاز است. البته که نمی‌توان از مزیت این روش در زمان‌های مختلف چشم‌پوشی کرد، اما این راهکار همیشه هم جوابگو نخواهد بود. لازم نیست هر روز و حتی چند بار در روز نگران ارسال پست‌های مختلف باشید. کافی است زمان درست پست گذاشتن در پیج خود، درست زمانی که مخاطبین شما بیشترین حضور را در اینستاگرام دارند، پیدا کنید و پست خود را منتشر کنید. مهم‌تر از تعداد پست‌ها، زمان انتشار و میزان اثربخشی این محتواها خواهند بود.

    4. برای ایجاد بهترین پیج پت شاپ با مخاطبین خود سازگار باشید.

    5. از ابزارهای اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید.

    نه تنها خود اینستاگرام بلکه سایر برنامه‌های جانبی هم می‌توانند در ایجاد برندسازی شما در این فضا بسیار مؤثر باشند. برای مثال نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند در تدوین محتوای شما بسیار اثربخش باشند و در تبدیل شدن تجارت شما به بهترین پیج پت شاپ کمک کنند. یکی از ابزارهای خود اینستاگرام هم استفاده از هایلایت است که می‌توانید با کمک آن، محتواهای خود را برجسته‌تر کنید. همچنین هنگام به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و تصاویر خود نیز حتماً از فیلترهای متنوع استفاده کنید.

    6. از نرم‌افزارهای ربات اینستاگرام استفاده نکنید.

    اگر می‌خواهید به بهترین پیج پت شاپ تبدیل شوید، فکر استفاده از ربات‌ها را از سر خود بیرون کنید. شاید تصور کنید که استفاده از یک ربات ایجاد لایک و فالوور غیرارگانیک توانسته به کسب‌وکارهای زیادی کمک کند، اما در نهایت ممکن است با بدترین دردسر ممکن یعنی جریمه شدن از سوی اینستاگرام مواجه شوید. جریمه‌ای که می‌تواند تمامی زحمات شما برای تبدیل شدن به بهترین پیج پت شاپ را یک شبه نابود کند.

    برای رشد پیج  خود از ربات‌ها استفاده نکنید. به یاد داشته باشید که این فضا یک پلتفرم اجتماعی است که در آن همه چیز قابل رؤیت خواهد بود. پس همیشه کاری انجام دهید که ارگانیک، معتبر و سازگار با نیاز مخاطبین باشد.

    6. از نرم‌افزارهای ربات اینستاگرام استفاده نکنید.

    در پایان اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، استفاده از فروشگاه ساز پادروشاپ می‌تواند یک راهکار کاربردی باشد. پلتفرم هوشمند پادروشاپ به کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی سفارش مشتریان را ثبت و آن‌ها را ارسال کنند و برآورد دقیقی از هزینه مرسوله پستی داشته باشند تا کمترین هزینه پستی را متحمل شوند. با ثبت فروشگاه آنلاین خود در پادروشاپ می‌توانید به امکاناتی مثل ارسال پیامک به مشتریان، ساخت کد تخفیف، درگاه پرداخت، ارسال سفارشات و… دسترسی داشته باشید. همچنین برای ارسال بسته‌ها نیازی به مراجعه حضوری به شرکت‌های پستی را ندارید و بسته‌های شما توسط مامور پادروشاپ از محل موردنظر شما جمع‌آوری می‌شود.

    جمع‌بندی

    • اینستاگرام با داشتن 1.5 میلیارد کاربر فعال و 27 میلیون کاربر تجاری مکانی مناسب برای راه‌اندازی بهترین پیج پت شاپ است.
    • پت شاپ‌ها فروشگاه‌های حیوانات مختلف از جمله سگ‌ها، گربه‌ها، پرندگان و خزندگان هستند که اقدام به آموزش نگهداری از این حیوانات و فروش محصولات مورد نیاز آن‌ها می‌کنند.
    • برای راه‌اندازی بهترین پیج پت شاپ اول باید یک حساب تجاری مناسب تشکیل دهید. این حساب نمادی از برند شما خواهد بود پس باید از همان ابتدا روی ایجاد آن حساسیت به خرج دهید.
    • راهکار‌های رشد پیج پت شاپ بسیار متنوع و زیاد هستند. شما به عنوان یک فرد خلاق چه پیشنهادی در این زمینه دارید؟ در بخش نظرات ایده خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    منابع:

    peta

    bizfluent

    everydaydogmagazine

    petfoodexperts

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.