ارسال هوایی کالا و بار چگونه است؟

0

امروزه یکی از دغدغه‌های مهم فروشندگان، ارسال محصولات در سریع‌ترین زمان ممکن به دست متقاضیان است. ارسال هوایی کالاها که آن را با نام پست هوایی نیز می‌شناسند، یکی از سریع‌ترین روش‌های ارسال محموله‌ها و کالاها به شمار می‌آید. ارسال بسته از طریق هواپیما یکی از روش‌های بسیار مطمئن، ایمن و سریع‌السیر است که البته نسبت به سایر روش‌های ارسال مرسوله روش گران‌تری نیز محسوب می‌شود. معمولاً برای حمل‌ونقل هوایی، محموله‌ها را از فرودگاهی به فرودگاه دیگر منتقل می‌کنند و در حال حاضر افراد به کمک اپلیکیشن‌های مختلف نیازی به مراجعه حضوری در فرودگاه‌ها ندارند و سفارش‌های خود را می‌توانند در محل مورد نظر دریافت کنند.

در دنیای امروز یکی از مسائل مهمی که تاثیر بسیار زیادی در رشد کسب‌وکارهای بزرگ و همچنین فعالیت‌های تجاری دارد، ارسال کالا با هواپیما است. این نوع حمل‌ونقل موجب پیشرفت فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و افزایش سطح اشتغال و گردشگری در بین جامعه می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم درباره ارسال هوایی کالاها و محموله‌ها مطالبی را ارائه دهیم و در پایان به شما اپلیکیشن مناسب تسهیل فرایند کالاها با هواپیما را معرفی نماییم.

ارسال هوایی کالا

حمل‌ونقل هوایی چیست؟

ارسال هوایی کالاها روشی برای افزایش امنیت و سرعت ارسال بسته‌ها توسط انسان‌ از مبدا به مقصد است که این امر به صورت حمل‌ونقل داخلی و حمل‌ونقل خارجی امکان‌پذیر خواهد بود. در حقیقت این روش را پرسرعت‌ترین روش برای پست بین‌المللی می‌دانند. در صورتی که قصد دارید برای پست کالا یا محموله‌های خود سریع‌ترین و مناسب‌ترین روش را انتخاب کنید، توصیه ما به شما ارسال بسته از طریق هواپیما است.

پیشرفت امور حمل‌ونقل هوایی به عوامل گوناگونی بستگی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به عوامل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و طبیعی اشاره کرد. اگر دولت‌مندان بتوانند قوانینی که موجب محدودیت فعالیت‌های حمل‌ونقل هوایی می‌شوند را حذف کنند، کمک شایانی به رشد و پیشرفت این نوع حمل‌ونقل خواهند کرد. لازم به ذکر است که در این نوع حمل‌ونقل کالا، شرکت‌های هواپیمایی داخلی به منظور رفاه حال مردم خدمات بسیار زیادی را نیز ارائه می‌دهند.

مزایای روش ارسال کالا با هواپیما بسیار فراوان است و به همین جهت در بین متقاضیان دارای محبوبیت زیادی است. عموم افراد تصور می‌کنند که ارسال هوایی کالاها تنها از طریق هواپیما انجام می‌شود، در صورتی که این تصور کاملاً اشتباه است. بسیاری از محموله‌ها و کالاها از طریق گلایدر، هلیکوپتر و یا سایر وسایل حمل‌ونقل هوایی جابه‌جا می‌شوند؛ اما در ایران حمل‌ونقل هوایی بیشتر به کمک هواپیما صورت می‌گیرد.

حمل‌ونقل هوایی در سراسر دنیا با اهداف مختلفی انجام می‌شود. معمولاً مشتری اصلی این گونه حمل‌ونقل‌ها شرکت‌های وارد کننده و صادرکننده کالاها هستند. با این وجود در برخی موارد نیروهای نظامی یا دولت‌ها نیز از این شیوه حمل‌ونقل استفاده می‌کنند. سیستم حمل‌ونقل هوایی ممکن است برای ارسال کالا بین دو شهر در داخل یک کشور صورت بگیرد. با این حال این نوع روش حمل‌ونقل به علت سریع‌السیر بودن، مناسب‌ترین روش برای جابه‌جایی کالا میان کشورهایی است که فاقد مرز زمینی هستند و یا این که یکی از آن‌ها راهی به دریا ندارد.

در دنیای تجاری امروز برای هواپیماهای باربری همانند هواپیماهای مسافربری اهمیت بسیار زیادی قائل هستند. امروزه دولت‌ها، شرکت‌های تولیدکننده هواپیما در سراسر جهان، شرکت‌های تولید کننده کالا، شرکت‌های واسطه حمل‌ونقل و سایر مجموعه‌ها به طور روزانه از روش حمل‌ونقل هوایی استفاده می‌کنند.

انواع حمل‌ونقل هوایی

در ادامه به بررسی انواع حمل‌‌ونقل هوایی خواهیم پرداخت.

حمل‌ونقل هوایی داخلی و خارجی

حمل‌ونقل هوایی از جنبه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه با انواع آن‌ها آشنا خواهید شد.

 یکی از انواع تقسیم بندی‌های حمل‌ونقل هوایی در ایران حمل‌ونقل داخلی و خارجی است. حمل‌ونقل هوایی داخلی برای جابه‌جایی افراد و یا کالاها در داخل کشور صورت می‌گیرد و حمل‌ونقل هوایی خارجی برای جابه‌جایی افراد یا کالاها از داخل کشور به خارج کشور انجام می‌شود. با توجه به اینکه در ایران سیستم حمل‌ونقل زمینی بسیار پرکاربردتر از سیستم حمل‌ونقل هوایی است، بنابراین تعداد پروازهای خارجی برای حمل‌ونقل کالا نسبت به پروازهای حمل‌ونقل داخلی باری بیشتر است.

حمل‌ونقل هوایی از نظر وسیله

یکی دیگر از انواع دسته‌بندی‌های حمل‌ونقل هوایی، حمل‌ونقل از نظر وسیله است. همانطور که اشاره کردیم وسیله‌های مختلفی برای حمل‌ونقل هوایی وجود دارند که هر یک از آن‌ها برای نوع بار و مسافت مشخصی مناسب هستند؛ برای مثال، از هلیکوپترها برای جابه‌جایی تعداد افراد محدود و بارهای محدود استفاده می‌شود. همچنین از گلایدرها نیز برای جابه‌جایی بارهای محدود استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که گلایدرها قادر به حمل مسافر نیستند.

حمل‌ونقل هوایی از نظر حق مالکیت

یکی دیگر از انواع حمل‌ونقل هوایی، حمل‌ونقل از نظر حق مالکیت است. همانطور که می‌دانید برخی از پروازها خصوصی و برخی دیگر عمومی هستند. در حقیقت افراد با توجه به نوع حق مالکیتی که دارند، برای جابه‌جایی کالاهای خود می‌توانند از پروازهای خصوصی و یا پروازهای عمومی استفاده کنند.

حمل‌ونقل فریت

یکی از روش‌های حمل‌ونقل بار روش فریت است. روش فریت بار معمولاً برای آن دسته از افرادی است که قصد مهاجرت به کشور دیگری دارند تا به آسانی بتوانند وسایل خود را به کشور مورد نظر ارسال کنند. اصولاً حمل‌ونقل این بارها صرفاً برای مقاصد شخصی انجام می‌شود و هیچگونه ماهیت تجاری ندارد.

به عبارت دقیق‌تر از فریت بار برای جابه‌جایی بارهای خصوصی استفاده می‌کنند. پرواز فریت تنها حجم محدودی از بارها را می‌تواند جابه‌جا کند. در صورتی که شما قصد مهاجرت داشته باشید، به آسانی می‌توانید از حمل‌ونقل هوایی فریت استفاده نمایید.

حمل‌ونقل فریت بار در مقایسه با پروازهایی که جریمه‌های اضافه بار می‌خورند می‌تواند هزینه شما را تا حدود یک سوم کاهش دهد. در واقع این روش برای ارسال بسته از طریق هواپیما به مقدار محدود، بسیار مقرون به صرفه‌تر و اقتصادی‌تر است.

نکته حائز اهمیت برای تاجرانی که قصد جابه‌جایی کالاهای انبوهی را از یک کشور به کشور دیگر دارند، این است که تاجران نمی‌توانند از پرواز فریت برای جابه‌جایی بارهای خود استفاده کنند؛ چرا که پرواز فریت توانایی جابه‌جایی تعداد بسیار زیاد بار را ندارد، بنابراین توصیه ما به تاجران روش کارگو است.

حمل‌ونقل کارگو

امروزه یکی از روش‌های حمل‌ونقل را که در میان تاجران بسیار مرسوم است با عنوان حمل‌ونقل کارگو می‌شناسیم. ارسال هوایی کالا به روش کارگو، حجم نامحدودی از بارها را می‌تواند برای شما جابه‌جا نماید. البته لازم به ذکر است که خدمات کارگو شامل جابه‌جایی تمام کالاها نخواهد شد، چرا که برای جابه‌جایی برخی از کالاها به مجوزهای زیادی نیاز خواهید داشت. برای ارسال بسته از طریق هواپیما به روش کارگو، فرستنده کالا بایستی کارت بازرگانی معتبر داشته باشد.

بارهای تجاری برخلاف محموله‌های مسافری، مشمول عوارض گمرکی می‌شوند. از این روش برای جابه‌جایی مواد فاسد شدنی، کالاهای نمایشگاهی و کالاهای گران قیمتی که ارزش اقتصادی بالایی دارند استفاده می‌شود. عواملی مانند: وزن و ابعاد محصول، نوع کالای سفارشی، مقصد، قوانین کشورهای مبدا و مقصد، شرکت‌های خدمات دهنده و… بر هزینه ارسال کالا با هواپیما به روش کارگو تاثیر می‌گذارند.

حمل هوایی سریع السیر

این روش ارسال کالا با هواپیما جهت تحویل بار برای هر نقطه‌ای از دنیا در عرض ۲۴ الی ۴۸ ساعت  امکان‌پذیر خواهد بود. این سیستم حمل هوایی در حقیقت نوعی تقسیم‌بندی جابه‌جایی از نظر زمانی است. اصولاً از این روش برای حمل‌ونقل کالاهایی با وزن ۱٠٠ تا ۱۵۰ کیلوگرم استفاده می‌شود. حمل‌ونقل این مقدار وزن با روش حمل هوایی سریع‌السیر بسیار آسان است زیرا در این روش به راحتی می‌توان بسته‌ها را بارگذاری کرد.

ارسال هوایی کالا به روش سریع‌السیر در کمترین زمان ممکن از مبدا به مقصد صورت می‌گیرد. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، پیگیری مرسوله به کمک این روش بسیار آسان است. شما می‌توانید از طریق اینترنت از مکان و وضعیت کالای مد نظر خود آگاه شوید.

روش ویژه

محموله ویژه به کالاهایی گفته می‌شود که به دلیل ماهیت، ابعاد، ارزش و یا وزن آنها دارای الزامات خاصی جهت بسته‌بندی، مستندات، برچسب زدن و جابه‌جایی هستند. ارسال بسته از طریق هواپیما به روش ویژه بایستی طبق مقررات خاصی انجام شود و این مقررات هنگام تهیه، عرضه، جابه‌جایی و پذیرش محموله‌ها باید رعایت شود.

به طور کلی اقلامی که مشمول این روش حمل‌ونقل می‌شوند، عبارتند از: کالاهای خطرناک، محموله‌های فاسد شدنی، حیوانات زنده، محصولات حساس به دما و زمان، محموله‌های مرطوب و… 

روش عمومی

محموله‌های عمومی به اقلامی گفته می‌شود که در دسته ویژه بارها قرار نمی‌گیرند و برای جابه‌جایی به اقدامات احتیاطی اضافی نیاز ندارند. این نوع اقلام شامل: اکثر کالاهای مصرفی، کالاهای خشک، منسوجات و… می‌شوند.

حمل هوایی منظم

یک روش میانه برای ارسال کالا با هواپیما وجود دارد که آن را می‌توان بین روش اقتصادی و روش سریع‌السیر قرار داد. در روش حمل هوایی منظم، مدت زمان جابه‌جایی کالا حداقل سه روز است که از روش عادی دارای سرعت انتقال بیشتری است. همچنین این روش هزینه کمتری نسبت به روش حمل‌ونقل سریع‌السیر دارد

ارسال کالا با هواپیما

مزایای ارسال هوایی کالا و بار

برخی از مهم‌ترین مزایای ارسال کالا با هواپیما عبارت است از:

سرعت بالا

روش ارسال بسته از طریق هواپیما در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد، بنابراین برای حمل محموله‌ها در زمان کم و مسافت‌های طولانی بسیار مناسب است.

خدمات سریع

حمل‌ونقل هوایی خدمات کارآمد، سریع و آسانی را ارائه می‌دهد و نسبت به سایر روش‌های حمل‌ونقل زمان انتظار کمتری دارد.

دسترسی آسان

ارسال هوایی کالا برای بسیاری از کشورهایی که با یکدیگر مرز زمینی و دریایی ندارند، گزینه بسیار مناسبی است. بنابراین از حمل‌ونقل هوایی برای مناطقی که جهت انجام سایر روش‌های حمل‌ونقل دارای محدودیت هستند، استفاده می‌شود و هزینه مقرون به‌صرفه‌ای خواهد داشت.

مرزها

حمل‌ونقل هوایی موانع گمرکی یا فیزیکی کمتری دارد.

امنیت

امنیت ارسال کالا با هواپیما بسیار بالا است؛ چرا که در روش‌های زمینی و دریایی ممکن است کالاهای شما توسط دزدان ربوده شوند.

ظرفیت بارگیری

به کمک هواپیماهای باربری شما می‌توانید کالاهای متعددی را در سایزهای کوچک، متوسط و بزرگ جابه‌جا نمایید.

درجه حرارت

در صورت استفاده از روش ارسال هوایی کالا، دمای مورد نیاز را برای حمل محموله‌های شما در نظر می‌گیرند.

بارهای خاص و خطرناک

حمل‌ونقل بارهای خاص و خطرناک به کمک هواپیما امن‌ترین و بهترین روش جابه‌جایی است.

ارسال کالا با پادروپین

امروزه از پلتفرم‌های مختلفی به منظور تسهیل ارسال فرایند کالاها استفاده می‌کنند. یکی از کاربردی‌ترین پلتفرم‌های موجود پادروپین است. در حقیقت پادروپین پلتفرمی برای انتخاب و مقایسه خدمات پستی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به طور آگاهانه در خصوص فرایندهای لجستیک و هزینه‌های آن تصمیم بگیرند.

پلتفرم پادروپین از طریق بهبود تجربه کاربری، دقت در زمان تحویل، تنوع شرکت‌های پستی و بررسی نظرات مشتری نهایی باعث بهبود نرخ تبدیل مشتریان شما خواهد شد.

سخن پایانی

امروزه ارسال بسته از طریق هواپیما به عنوان یکی از قابل اعتمادترین و محبوب‌ترین روش‌های حمل‌ونقل کالا در سراسر جهان به شمار می‌آید. همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم به جابه‌جایی هر نوع کالا از یک نقطه به نقطه دیگر به کمک هواپیما و سایر وسایل باربری هوایی، حمل‌ونقل هوایی گفته می‌شود. یکی از شاخص‌های رشد اقتصادی کشورها حمل‌ونقل هوایی محموله‌ها است.

ارسال کالا با هواپیما دارای مزایای بسیار زیادی است که یکی از مهم‌ترین آنها سرعت بسیار زیاد این روش است. ارسال هوایی کالاها می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در زمان و هزینه، افزایش سرعت خدمت رسانی به مشتریان و رضایت آنها شود که در نهایت رشد و موفقیت کسب‌وکار شما را نیز به دنبال خواهد داشت.

شما می‌توانید روش‌های متنوعی را برای ارسال هوایی بسته‌های کسب‌وکار خود، با توجه به نوع و وزن آنها انتخاب نمایید. ما در این مقاله درباره حمل‌ونقل هوایی کالا و محموله‌ها مطالبی را ارائه دادیم. در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. از همراهی شما بسیار سپاسگزاریم.

سوالات متداول

حمل‌ونقل هوایی چیست؟

حمل‌ونقل هوایی به سرویس انتقال کالاها و محموله‌ها از طریق خطوط هوایی گفته می‌شود.

انواع روش‌های ارسال کالا با هواپیما شامل چه مواردی‌ می‌شود؟

حمل‌ونقل فریت، کارگو، سریع‌السیر، ویژه، عمومی و منظم.

مزایای استفاده از پلتفرم پادروپین چیست؟

گزارش‌گیری و بررسی نظر گیرندگان، پشتیبانی اختصاصی برای مشتریان، رهگیری آنلاین مرسوله پستی، روش‌های متنوع ارسال، انتخاب زمان جمع آوری، مشاوره رایگان لجستیک و تنوع شرکت‌های پستی.

عوامل تاثیرگذار در محاسبه هزینه پستی با پادروپین شامل چه مواردی می‌شوند؟

ارزش و نوع مرسوله، وزن و ابعاد مرسوله، آدرس گیرنده مرسوله و روش‌های ارسال مرسوله.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.