چطور با اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام، فروش را افزایش دهیم؟

چطور با اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام، فروش را افزایش دهیم؟

در این مطلب شما با یکی از جذاب‌ترین روش‌های مارکتینگ آنلاین یعنی اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام آشنا می‌شوید. به بازاریابی محصولات و خدمات توسط افرادی که روی جمعیت زیادی از...

الهام ارجمند

نوسته شده در آبان ۴, ۱۴۰۰

اشتراک گذاری:

اینفلوئنسرمارکتینگ در اینستاگرام

در این مطلب شما با یکی از جذاب‌ترین روش‌های مارکتینگ آنلاین یعنی اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام آشنا می‌شوید. به بازاریابی محصولات و خدمات توسط افرادی که روی جمعیت زیادی از مردم تأثیرگذار هستند، بازاریابی افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ می‌گوییم. چون امروزه اینستاگرام بیش از هر اپلیکیشن دیگری محبوبیت دارد در این مطلب به اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام می‌پردازیم.

دیگر وقت استفاده از اثرگذاری دیگران بر اساس اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام رسیده است!

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام چیست؟

در بازاریابی معمولی و سنتی معمولاً تمام افراد عام به‌صورت مستقیم مخاطب فروش محصول و خدمات قرار می‌گیرند. در اینفلوئنسر مارکتینگ برخلاف بازاریابی معمولی مصرف‌کنندگان به‌صورت مستقیم مخاطب قرار نمی‌گیرند و از افراد بانفوذ و تأثیرگذار استفاده می‌شود تا خدمات یا محصول خاصی را تبلیغ کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام دقیقاً شبیه به همان تبلیغ دهان به دهان معمولی است که به‌صورت غیر مستقیم و توصیه‌ای انجام می‌شود که بسیار تأثیرگذارتر نیز است. مثلاً تصور کنید دخترخالۀ شما به یک فروشگاه جدید سرزده است و بعد از خرید ازآنجا با آب‌وتاب جزئیات خریدش را به شما توضیح می‌دهد.

در بسیاری از مواقع اگر شما حتی قصد خرید آن محصولات را هم نداشته باشید اما کنجکاو می‌شوید که به آن فروشگاه سری بزنید و تمام محصولات آن را ببینید. اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام نیز دقیقاً همین نقش را دارد و از نفوذ افرادی که روی عموم مردن تأثیرگذار هستند برای تبلیغ استفاده می‌کند.

محتوای باکیفیت + انتخاب اینفلوئنسر اینستاگرام مرتبط برابر است با تعامل بیشتر مخاطبان با فروشگاه آنلاین شما

هزینه تبلیغات برای اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام چقدر است و چطور می‌توان بهترین نتیجه را گرفت؟

با توجه به اینکه شما برای راه‌اندازی اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام کدام گروه از اینفلوئنسرها را انتخاب می‌کنید هزینۀ تبلیغات شما متفاوت خواهد بود. توجه کنید که هر اینفلوئنسر با توجه به میزان محبوبیت و شهرت خود می‌تواند هزینۀ تبلیغات را مشخص کند.

انتخاب اینفلوئنسر اینستاگرام برای انجام اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام بسیار مهم است و شما می‌توانید با توجه به میزان شهرت و اعتبار کسب‌وکار و فروشگاه آنلاین خود آن‌ها را انتخاب کنید اما صحیح‌تر این است که در گام‌های نخست از میکرواینفلوئنسرها برای انجام تبلیغات خود استفاده کنید.

هزینۀ تبلیغ توسط میکرواینفلوئنسرها از سایر گروه‌ها کمتر است. اما هزینۀ تبلیغات توسط ماکرواینفلوئنسرها و مگااینفلوئنسرها بسیار بیشتر بوده و در ایران به‌طور مثال از ۱۵ میلیون تومان به ازای انتشار یک پست معمولاً آغاز می‌شود.

هر اینفلوئنسری که تعداد کمتری تبلیغات را بپذیرد ممکن است در مقابل تبلیغات خود هزینۀ بیشتری نیز دریافت کند و بسیاری از اینفلوئنسرهایی که تعداد زیادی تبلیغات انجام می‌دهند معمولاً هزینۀ کمتری نیز دریافت می‌کنند.

فالوورهای پیج‌های میکرواینفلوئنسرها دارای درصد بالاتری از نرخ مشارکت و ریچ است و برای اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام بهترین گزینه برای تبلیغات هستند.

نتیجه‌گیری و مروری بر اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

  • اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام بهترین روش بازاریابی در اینستاگرام است.
  • اینفلوئنسر مارکتینگ همان بازاریابی دهان به دهان سنتی است که بیشترین میزان تأثیرگذاری را دارد.
  • هیچ روشی به‌اندازۀ اینفلوئنسرمارکتینگ در اینستاگرام برای افزایش آگاهی از برند و شناساندن فروشگاه آنلاین شما مؤثر نیست.
  • اگر می‌خواهید یک شبه راه صد ساله را در اینستاگرام طی کنید می‌توانید با پرداخت هزینه از اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام کمک بگیرید.
  • بدون شک انتخاب دو اینفلوئنسر مرتبط بهتر از یک اینفلوئنسر معروف و غیر مرتبط است.

منبع:

Shopify

الهام ارجمند

نوسته شده در آبان ۴, ۱۴۰۰

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب