واتساپ بیزینس چیست و چه امکاناتی برای کسب‌وکارهای آنلاین دارد؟

0

واتساپ بیزینس یک پدیده جدید و به‌روز برای افرادی که قصد دارند، تجارت آنلاین داشته باشند و از این تجارت درآمد خوبی کسب کنند. این روزها کسب‌و‌کارها به سمت آنلاین شدن پیش رفته‌اند. افراد مختلف سعی دارند به صورت غیرحضوری، محصولات و خدمات خود را ارائه کنند.

کسب‌و‌کارهای اینترنتی مزایای بسیار زیادی دارند و همین مزایا باعث شده است که در چند سال اخیر این گونه کسب‌و‌کارها و تجارت‌ها پیشرفت چشمگیری پیدا کند. کسب‌و‌کارهای اینترنتی اغلب از طریق وب سایت‌ها و شبکه‌های مجازی راه اندازی می‌شود. شبکه‌های مجازی که بیشترین کاربر را در این زمینه دارند، واتساپ و اینستاگرام است.

این روزها با یک جستجوی ساده در این فضاها می‌توانید متوجه حضور پررنگ کسب‌و‌کارهای آنلاین در آن‌ها شوید. در این مطلب سعی داریم شما را با واتساپ بیزینس، نحوه دانلود واتساپ بیزینس و نصب آن آشنا کنیم. پس از مطالعه این مطلب امکانات واتساپ بیزینس را برای کسب‌و‌کارها بیشتر خواهید شناخت و می‌آموزید که چطور می‌توانید اکانت واتساپ خود را بیزینسی کنید.

واتساپ بیزینس یکی از برنامه‌های کاربردی برای راه اندازی کسب‌و‌کارهای کوچک است. با استفاده از این برنامه می‌توانید اکانت تجاری خود را ساخته و با مشتریان خود از این طریق در ارتباط باشید.

واتساپ بیزینسی چیست، نحوه دانلود و نصب

شاید بسیاری از شما تا به حال نمی‌دانستید که اکانت معمولی واتساپ شما هم می‌تواند به یک اکانت بیزینسی تبدیل شود. بنابراین بهتر است در ابتدا به آموزش واتساپ بیزینس و نحوه دانلود و نصب آن بپردازیم. در واقع، بعد از اینکه این نسخه از واتساپ در دی ماه 1396 در کشورها عرضه شد، با استقبال بی‌نظیری روبه رو شد و هم اکنون سه میلیون تجارت مختلف در سراسر دنیا از این اپلیکیشن بهره می‌برند.

این برنامه یک اپلیکیشن قابل دانلود کاملاً رایگان بوده و نسخه‌های متفاوت اندروید و iOS آن نیز ارائه شده است. واتساپ تجاری، با در اختیار قرار دادن ابزارهای بسیار نوین به کاربر، می‌تواند عملکرد شما را در کسب‌و‌کارتان بهبود بخشد و همچنین ارتباط شما را با مشتریانتان قوی‌تر کند. واتساپ تجاری نسبت به واتساپ معمولی، امکانات و ویژگی‌های زیادی دارد و تفاوت‌هایی نیز میان این دو برنامه وجود دارد. در این بخش به نحوه دانلود واتساپ بیزینس می‌پردازیم.

واتساپ بیزینس

دانلود واتساپ بیزینس

برای آموزش واتساپ بیزینس کافیست این مطلب را به دقت مطالعه نموده و به نکات ذکر شده توجه نمایید. برای اینکه هر برنامه‌ای را بتوان در گوشی استفاده کرد، ابتدا باید آن را نصب کنید. برای این کار باید توجه داشته باشید که از وب سایت‌های معتبر استفاده کنید، چرا که دانلود از بعضی وب سایت‌ها ممکن است با فایل‌های مخرب همراه باشد و دستگاه تلفن همراه شما را دچار مشکل کند.

پیشنهاد ما برای نصب نسخه اندروید واتساپ، گوگل پلی و برای نسخه iOS نیز اپ استور است. این دو برنامه، اپلیکیشن‌ها را به صورت ایمن و قانونی در اختیار کاربر قرار می‌دهند و شما می‌توانید به راحتی واتساپ را در گوشی خود نصب کنید.

پیش از نصب واستاپ بیزینس باید آن را از طریق گوگل پلی و یا اپ استور دانلود کنید.

نحوه نصب واتساپ بیزینس

پس از اینکه فایل نصبی برنامه را از طریق وب سایت‌های معتبر دانلود کردید، نوبت آن فرا رسیده که آن را نصب و راه اندازی کنید. توجه داشته باشید که نسخه ارائه شده برنامه واتساپ را می‌توان علاوه بر گوشی موبایل، بر روی دسکتاپ نیز داشته باشید، نحوه نصب واتساپ بیزینس بر روی این پلتفرم‌ها بسیار ساده است. ما برای نمونه، در ادامه نحوه نصب این برنامه کاربردی را بر روی گوشی‌های اندروید خواهیم گفت:

نصب واتساپ بیزینس بر روی گوشی‌های اندروید

نصب این برنامه بر روی گوشی‌های اندروید بسیار ساده و تنها شامل چند مرحله می‌باشد:

  • بر روی فایل نصبی که دانلود کردید کلیک کنید.
  • سپس گزینه Agree and continue را بزنید.
  • در این بخش در کادر مخصوص باید شماره تلفن همراه خودتان را وارد کرده و next بزنید.
  • در مرحله باید باید صحت شماره تلفنی که وارد نموده‌اید را با کلیک بر روی دکمه continue تأیید کنید.
  • پس از تأیید شماره تلفن، کد مخصوصی برای شما ارسال خواهد شد، باید کد را در کادر مخصوص وارد کنید. چنانچه کد از طریق پیامک ارسال نشد، می‌توانید دکمه Call me را زده تا کد را از طریق پیغام صوتی دریافت کنید.
  • پس از وارد نمودن کد، گزینه ok را بزنید و نوع بیزینس و نام شرکت خود را وارد کنید. همچنین می‌توانید در این مرحله برای پروفایل خود عکس انتخاب کنید.
  • آخرین مرحله پس از انجام مراحل فوق، کلیک بر گزینه agree و راه اندازی واتساپ شماست. 

اگر اکانت واتساپ معمولی دارید، با بیزینس کردن اکانت واتساپ خود، به اکانت قبلی دسترسی نخواهید داشت. در واقع همان واتساپ معمولی شما،در حالت بیزینسی قابل استفاده است.

امکانات واتساپ بیزینس برای کسب‌و‌کارها

همانطور که اشاره کردیم، واتساپ تجاری امکانات ویژه‌تری نسبت به واتساپ معمولی دارد و افراد از طریق نصب واتساپ بیزینس و استفاده از این امکانات و ویژگی‌ها می‌توانند به سهولت کسب‌و‌کار خود را راه اندازی کنند.

لازم به ذکر است که تمامی این امکانات کاربردی جهت کنترل بیشتر مشتریان و همچنین شناسایی مشاغل ارائه شده است و افراد می‌توانند با استفاده از آن‌ها درآمد بیشتری کسب کنند.

ویژگی‌های مختلف واتساپ تجاری

واتساپ تجاری در واقع یک نسخه فرعی از واتساپ اصلی بوده که همانند آن قابلیت ارسال پیام، محتوا، تماس تصویری و صوتی، ساخت کاتالوگ، معرفی نوع کسب‌و‌کار، ارتباط با مشتری را دارد. اما واتساپ بیزینسی چه ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به واتساپ معمولی دارد:

آموزش واتساپ بیزینس
  • ارسال پیام‌های خودکار: اولین و مهم‌ترین ویژگی این برنامه، آپشن Auto respond است که شامل؛ پیام خوشامدگویی، پیام زمان بندی شده و پاسخگویی خودکار است. ارسال پیام خوشامدگویی برای افرادی که اولین بار واتساپ شما را تماشا کنند، یک خدمتی متمایز از واتساپ تجاری است. همچنین نمایش بیزینسی بودن پروفایل شما نیز می‌تواند یک ویژگی خاص برای معرفی کسب‌و‌کار شما باشد. همچنین پاسخ به سوالاتی که پرتکرار هستند، می‌تواند از هَدر رفتن زمان شما برای پاسخگویی به این سوالات جلوگیری کند.
  • برچسب گذاری برای مخاطبین: ویژگی دیگر این نسخه از واتساپ قابلیت برچسب گذاری آن است. شما می‌توانید با استفاده از این آیتم، مشتریان خود را دسته بندی کنید و در کنار اسم هر کدام از آن‌ها برچسب مخصوص قرار دهید.
  • لینک پروفایل: هر فردی در واتساپ تجاری می‌تواند لینک کوتاه پروفایل خود را بسازد و آن را برای افراد دیگر ارسال کند. این قابلیت برای کسب‌و‌کارها بسیار جذاب بوده و می‌توان از آن در جهت جذب بیشتر مخاطب استفاده نمود. برای این کار باید به بخش short link در واتساپ مراجعه نموده و لینک کوتاهی جهت معرفی خود به افراد ایجاد کنید. سپس برای ارسال و یا کپی کردن آن باید copy link و یا share link را لمس کنید. شما می‌توانید این لینک را در بیوی صفحه اینستاگرام خود قرار دهید تا مشتریان بتوانند از این طریق با شما ارتباط بگیرند.
در صورتی که تمایل دارید از امکانات وب‌اپلیکیشن پادرو برای مدیریت سفارش مشتریان، درگاه امن بانک پاسارگاد اختصاصی و ارسال سفارش‌ها استفاده کنید، بعد از ثبت فروشگاه‌تان در پادرو می‌توانید لینک اختصاصی فروشگاه را در واتساپ بیزنس قرار دهید تا مشتریان به راحتی و با یک کلیک به فروشگاه شما منتقل شوند و خرید خود را انجام دهند. اگر هنوز فروشگاه خود را در پادرو ایجاد نکرده‌اید از طریق لینک زیر اقدام کنید.
  • آمارگیری: آمارگیری و نمایش تعاملات، یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین بخش‌ها در هر کسب‌و‌کاری است که افراد به واسطه آن می‌توانند آمار دقیقی از نحوه عملکرد و همچنین میزان بازدهی خود به دست آورند. با بیزینس کردن اکانت واتساپ خود می‌توانید این آمار را مشاهده نمایید. این آمار در واتساپ تجاری این آمار شامل موارد زیر می‌شود:
    – تعداد پیام ارسال شده
    – تعداد پیام تحویل شده
    – تعداد پیام دریافت شده
    – تعداد پیام خوانده شده

نمایش آمار در واتساپ تجاری یا بیزینسی یکی از ویژگی‌های قوی این برنامه است که به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند روابط خود را با مشتریان بهبود ببخشند.

تفاوت واتساپ بیزینس با واتساپ معمولی

همانطور که تا بدین قسمت متوجه شدید، واتساپ تجاری با ارائه قابلیت‌ها و امکانات ویژه با واتساپ معمولی متفاوت است. اما بهتر است این تفاوت‌ها را به صورت یک فهرست‌ برای شما شرح دهیم:

  1. لوگو
    اولین تفاوت کاملاً واضح میان این دو برنامه، لوگوی آن‌هاست. لوگوی واتساپ معمولی گوشی تلفن بوده اما این لوگو در واتساپ تجاری برداشته شده و حرف B که بیانگر واژه Business است جایگزین شده است.
  2. شناسایی چت
    دومین تفاوت در شناسایی چت‌هاست. پس از نصب واتساپ بیزینس، چنانچه پیامی را در اکانت خود دریافت کنید، در نوار کوچکی به شما بیزنیسی بودن اکانت و کاری بودن چت را به شما یادآوری خواهد کرد.
  3. عنوان کسب‌و‌کار
    در واتساپ تجاری می‌توانید صفحه مخصوصی برای شرح تجارت و یا کسب‌و‌کار خود داشته باشید. در این صفحه می‌توانید اطلاعات متفاوتی مانند، موضوع کسب‌و‌کار، آدرس، لوکیشن و یا ساعت کاری خود را شرح داده و کمی از جزئیات کارتان نیز بیان کنید. در این صورت مشتریان با مطالعه این صفحه دیگر سوالات تکراری از شما نخواهند پرسید.
  4. زمان عدم پاسخگویی
    یکی از تفاوت‌های بارز این دو اپلیکیشن، زمان بندی در عدم پاسخگویی و سرویس دهی است. با تعیین یک پیام خاص، می‌توانید حتی در ساعاتی که در دسترس نیستید، به مشتریان خود پاسخ دهید.
  5. جستجوی دقیق
    در واتساپ تجاری می‌توانید در میان چت‌هایتان جستجوی دقیق‌تری داشته باشید. بدین معنی که با مشخص کردن فیلترهایی می‌توانید زودتر به چیزی که می‌خواهید دست بیابید.
  6. ایجاد اکانت با تلفن ثابت
    یکی از بهترین ویژگی‌ها در واستاپ تجاری قابلیت ساخت اکانت کاربری با تلفن ثابت است. بر خلاف همه برنامه‌ها و پیام رسان‌ها شما می‌توانید با تلفن ثابت نیز در واتساپ تجاری، حساب بسازید و فعالیت کنید.
بیزینسی کردن اکانت واتساپ

واتساپ بیزینس را می‌توان یک نسخه پیشرفته و ارتقاء یافته از واتساپ معمولی دانست و تفاوت‌های مشهود بین این دو نیز مصداق این امر خواهد بود.

مزایای استفاده از واتساپ بیزینس

استفاده از این واتساپ برای افراد با مزیت‌های زیادی همراه است. مسلماً زمانی که نسخه بروزتر و بهتری به بازار عرضه می‌شود، مزیت‌های بیشتری را با خود به همراه خواهد داشت. از سری مزایای استفاده از واتساپ بیزینس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • بالا بودن تعداد کاربران در واتساپ یکی از مزیت‌های راه اندازی کسب‌و‌کار در این پلتفرم است. این امر موجب شناخته شدن محصولات و یا خدمات شما می‌شود. این برنامه در آغاز راه توانسته بیشت از یک میلیارد کاربر را در تنها سه ماه جذب کند و این یعنی، محبوبیت این برنامه و همین امر موجب رونق کسب‌و‌کار شما خواهد شد.
  • جهانی بودن پلتفرم نیز یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از آن است. شما می‌توانید از مرزهای کشور عبور کرده و خدمات و برند خود را به دنیا معرفی کنید.
  • ایمنی بالا؛ دارندگان واتساپ می‌دانند که این برنامه از لحاظ ایمنی در سطح بسیار بالایی قرار گرفته و از اطلاعات شما در حساب کاربری‌تان محافظت خواهد شد.

ایجاد یک حساب کاربری بیزینسی در واتساپ می‌تواند برند شما را در جهان معرفی نموده و موجب پیشرفت شما در زمینه کاری‌تان شود.

جمع بندی

امروزه افراد بیشتر زمان خود را در فضای اینترنت می‌گذرانند. این اشخاص برای رفع نیازهای خود نیز در همین فضا به دنبال محصول، خدمات و یا برندها می‌گردند. کسب‌و‌کارهای اینترنتی می‌توانند در این میان پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    یکی از پلتفرم‌های فعال برای راه اندازی تجارت‌های کوچک، واتساپ است که با ارائه نسخه تجاری توانست گام بسیار مهمی را در پیشرفت کسب‌و‌کارهای آنلاین بردارد. استفاده از این پلتفرم مزیت‌های زیادی دارد. همچنین، دانلود و نصب واتساپ بیزینس بر روی گوشی موبایل و یا دسکتاپ نیز بسیار راحت است. با مطالعه این مطلب نکات ارزشمندی در این خصوص دریافت کردید که شامل:

    • واتساپ بیزینسی یک پلتفرم قوی برای راه اندازی کسب و کار شماست.
    • امکانات این نسخه واتساپ برای کسب‌و‌کارها بسیار گسترده بوده و همچنین ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که به افراد کمک می‌کند تا عملکرد بهتری در برابر مشتریان خود داشته باشند. با بیزینس کردن اکانت واتساپ به این امکانات دسترسی پیدا خواهید نمود.
    • واتساپ یک برنامه جهانی بوده که میلیاردها کاربر همه روزه در آن مشغول به فعالیت هستند و شما از این طریق می‌توانید برند خود را به آن‌ها معرفی نمایید.
    • نحوه پاسخگویی و زمان پاسخگویی به مشتری یکی از الزامات هر کسب‌و‌کار است. از طریق این برنامه می‌توانید مشتریان خود را دسته بندی نموده و یا در طول شبانه روز برای آن‌ها پیام خودکار ارسال کنید.
    • واتساپ بیزینس یک برنامه کاربردی برای افرادی که به دنبال رونق بخشیدن به کسب‌و‌کار خود هستند، می‌باشد. با دانلود واتساپ بیزینس دریچه‌ای جدید از دنیای تجارت را به سوی خود باز کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.