پست اکسپرس چیست؟ معرفی هزینه‌ها، نحوه زمان‌بندی و ارسال کالا

0

پست اکسپرس چیست؟ این روش پستی چه مزایایی دارد؟ کدام شرکت داخلی بهترین خدمات پست اکسپرس را ارائه می‌دهد؟ در سال‌های گذشته تنها یک یا نهایتاً دو گزینه محدود برای پست کردن یک کالا وجود داشت. اما امروزه تنوع روش‌های ارسال کالا بالا رفته است، به گونه‌ای که کاربران با توجه به بودجه و نیاز خود می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. اگرچه این سرویس خدمات پستی بسته به شرکت ارائه‌دهنده آن می‌تواند به اشکال گوناگونی اجرا شود، اما در نهایت یک مفهوم را به دنبال دارد و آن ارسال و تحویل کالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. در ادامه به شما نشان می‌دهیم که پست اکسپرس چیست و چه انواعی دارد.

پست اکسپرس چیست؟

تعریف پست اکسپرس

امروزه مشتریان دیگر مانند گذشته صبور نیستند. پس استفاده از خدمات ارسال بسته در سریع‌ترین زمان ممکن می‌تواند به عنوان یک برگ برنده در جلب رضایت آن‌ها محسوب شود. شما به عنوان یک کسب‌وکار آنلاین نیاز دارید که از بهترین خدمات لجستیک جهت رشد برند خود استفاده کنید. در این میان استفاده از روش‌های پستی متعدد از جمله پست اکسپرس ضروری به نظر می‌رسد. اما قبل از استفاده از هر روش پستی باید حتماً با نحوه زمان‌بندی و هزینه‌های آن آشنا باشید. به همین دلیل بهتر است بدانید که پست اکسپرس چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

پست اکسپرس به عنوان سریع‌ترین روش حمل کالا چه در داخل و چه در خارج از کشور محسوب می‌شود که بسته به مسافت گیرنده و فرستنده، این زمان به کمترین میزان خود در بین سایر روش‌های پستی می‌رسد. برای مثال در اغلب موارد، کالاهای ارسال شده با پست اکسپرس به صورت یک شبه یا ظرف مدت 24 ساعت، به دست گیرنده محموله می‌رسد. با این اوصاف می‌توانیم پست اکسپرس را نوعی خدمات پستی ویژه در نظر بگیریم که شرکت‌های حمل کالا برای محموله‌های داخلی و خارجی در نظر می‌گیرند.

  • در پاسخ به پرسش پست اکسپرس چیست، باید این روش پستی را سریع‌ترین شیوه ارسال بسته معرفی کنیم.
  • پست اکسپرس در برخی از مواقع تا 24 ساعت بعد بسته ارسالی را به دست مشتری می‌رساند.

ویژگی‌های پست اکسپرس چیست؟

حال که فهمیدیم پست اکسپرس چیست، بهتر است با ویژگی‌های آن آشنا شویم. همانطور که گفتیم در این روش پستی گیرنده یا مشتری در سریع‌ترین زمان ممکن بسته ارسالی خود را دریافت می‌کند. اما این ارسال سریع با هزینه‌های بیشتری نسبت به ارسال بسته‌های عادی همراه است. در واقع شما برای خدمات بهتر باید پول بیشتری بپردازید. اگرچه در نگاه اول پرداخت هزینه بیشتر می‌تواند برای تجارت شما گران تمام شود، اما اگر روی رضایت مشتری خود سرمایه‌گذاری می‌کنید، مطمئن باشید که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خوبی را تجربه خواهید کرد. زیرا مشتریان فعلی را حفظ کرده و باعث وفاداری آن‌ها می‌شوید و البته در جلب توجه مشتریان بالقوه هم مؤثر عمل خواهید کرد.

اگرچه در گذشته پست اکسپرس تنها از طریق اداره پست ملی کشور ارائه می‌شد، اما امروزه با روی کار آمدن شرکت‌های خصوصی مختلف، این خدمات به شکل بهتر و متنوع‌تری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. پس اگر در انتخاب شرکت پستی مورد نظر خود برای دریافت خدمات پست اکسپرس دقت داشته باشید، می‌توانید از مزایای متعددی بهره‌مند شوید.

مزایای پست اکسپرس چیست؟

اگر صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید، حتماً باید بدانید که مزایای پست اکسپرس چیست. استفاده از یک سرویس پیک اکسپرس اختصاصی در مقایسه با سایر روش‌های پستی معمول که اغلب رقبای شما از آن استفاده می‌کنند، می‌تواند سطح اعتماد بیشتری را برای شما به دنبال داشته باشد. این بالا رفتن اعتماد مشتری به بزرگ‌ترین سرمایه شما برای رشد تبدیل خواهد شد. بنابراین باید از این روش پستی در کنار سایر استراتژی‌های بازاریابی خود برای موفقیت بخش لجستیک کسب‌وکارتان استفاده کنید. برای اینکه بهتر درک کنید مزایای پست اکسپرس چیست، در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

تحویل سریع

همه ما دوست داریم که سفارش خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنیم. از آن‌جایی که زمان برای همه ما ارزش بالایی دارد، بنابراین یک روش پستی سریع مانند پست اکسپرس می‌تواند در جلب رضایت ما تأثیرات زیادی داشته باشد. به همین دلیل خدمات تحویل سریع و کارآمد می‌تواند تعداد مشتریان را افزایش دهد. به همین دلیل مشتریان بیشتر از قبل ترغیب به خرید از فروشگاه‌های آنلاین می‌شوند. بیشتر شرکت‌های پستی مرسوله‌هایی را که با پست اکسپرس جابه‌جا می‌شوند، طی مدت زمان کوتاهی (یک شبه یا 24 ساعته) به مشتری تحویل می‌دهند. این تحویل سریع یک خدمات برد-برد برای مشتری و صاحب کسب‌وکار است.

بیشتر بخوانید: دراپ شیپینگ در ایران

امنیت بالا

وقتی می‌گوییم که مزایای پست اکسپرس چیست، نباید ایمنی حمل‌ونقل را از یاد ببریم. هیچ یک از ما به عنوان مشتری دوست نداریم که ایمنی بسته ارسالی خود را فدای زمان سریع‌تر کنیم. اما رشد صنعت لجستیک و استفاده از روش‌های مختلف حمل بار باعث شده است که ایمنی در کنار زمان‌بندی کوتاه از مزایای پست اکسپرس محسوب شود. از آن‌جایی که مسئولیت ایمنی بسته بر عهده شرکت پستی است، پس مشتری نباید بابت این موضوع نگران باشد.

خدمات تحویل (VIP)

خدمات تحویل (VIP)

در بسیاری از موارد مشتریان می‌توانند به کمک پست اکسپرس، خدمات تحویل ویژه یا (VIP) دریافت کنند. بر این اساس حتی اگر کالاهای گران‌قیمتی را برای مشتری خود ارسال می‌کنید که نیاز به مراقبت دارند، با استفاده از این بخش پست اکسپرس می‌توانید از مزایای آن استفاده کنید. البته شاید در کشور ما تمامی شرکت‌های پستی خدمات تحویل (VIP) را ارائه ندهند.

  • در مبحث مزایای پست اکسپرس چیست، مواردی همچون خدمات تحویل (VIP)، امنیت بالا و تحویل سریع از جمله مزایای این روش پستی محسوب می‌شوند.
  • تمامی این مزایا در نهایت باعث مدیریت بهتر فروشگاه و جلب رضایت مشتری خواهند شد.

مدیریت بهتر

تحویل سریع مرسوله‌های پستی تنها از لحاظ رضایت مشتری برای یک تجارت الکترونیک سودمند نیست. بلکه زمانی که یک بار در مرحله ارسال در انبار باقی نماند، بودجه کمتری برای نگهداری آن لازم است. ضمن اینکه هر چه تعداد سفارشات مانده کمتر باشند، منجر به مدیریت بهتر فرآیند ارسال کالا می‌شود. به همین دلیل رسیدگی به مشتریان بهتر از قبل انجام خواهد شد. در جایی که مشتریان احساس راحتی بیشتری داشته باشند، شاهد رشد موفقیت برندها خواهیم بود.

بیمه شدن کالا

در بحث مزایای پست اکسپرس چیست، به بیمه این روش پستی می‌پردازیم. بسیاری از شرکت‌های پستی ارائه‌دهنده این خدمات مرسوله‌های مشتریان را بیمه می‌کنند تا با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنند. با این مزیت نیز می‌توانید اعتماد مشتریان را بیش از پیش جلب کنید.

ارسال پست اکسپرس

حال که متوجه شدیم پست اکسپرس چیست و چه مزایایی دارد، شاید بد نباشد که درباره شیوه‌های ارسال پست اکسپرس هم صحبت کنیم. این نوع پست به دو صورت داخلی و خارجی به مشتریان ارائه می‌شود که البته نوع داخلی آن رایج‌تر و پراستفاده‌تر است. نمونه بارز آن ارسال روزانه هزاران بسته پستی توسط فروشگاه‌های آنلاین مختلف است. اما علاوه بر انواع پست اکسپرس، روش‌های استفاده از این نوع خدمات پستی هم متفاوت است. در این بین سه شیوه حمل‌ونقل هوایی، زمینی و دریایی کاربرد دارند که بسته به موقعیت فرستنده و گیرنده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شما می‌توانید هر قلم کالایی را با استفاده از پست اکسپرس به دست مشتری خود برسانید. البته باید توجه داشته باشید که کالای مورد نظر در لیست اقلام ممنوعه (لیست کامل ممنوعات پستی) نباشد. برای مثال دارو، کالاهای قابل اشتعال یا گرانول از جمله این اقلام هستند. با این وجود بهتر است برای استفاده از این خدمات به بهترین شکل ممکن، نحوه استفاده از این روش پستی را در شرکت‌های مختلف بررسی کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    هزینه پست اکسپرس

    تا اینجا گفتیم که پست اکسپرس چیست. اما هزینه این روش هم بسیار مورد توجه است. بر این اساس هزینه پست اکسپرس بسته به مسافت، داخلی یا بین‌المللی بودن مرسوله متفاوت است. البته طبیعتاً با توجه به مزایایی که این روش پستی در مقایسه با سایر روش‌های ارسال بسته با پست دارد، باید هزینه بیشتری برای استفاده از آن پرداخت شود. فروشگاه‌های آنلاین، سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند با توجه به سیاست‌های تجاری خود این هزینه را به صورت مستقیم پرداخت یا آن را به مشتری واگذار کنند.

    هزینه اکسپرس داخلی

    هزینه اکسپرس داخلی

    همانطور که گفتیم مکان جغرافیایی از مهم‌ترین عوامل تعیین هزینه پست اکسپرس خواهد بود. در کنار این عامل، نوع کالا، وزن و حجم آن هم در تعیین نرخ پست اکسپرس مؤثر هستند. به همین دلیل است که هر چه بسته پستی شما بزرگ‌تر باشد، هزینه ارسال آن بیشتر خواهد بود. از این گذشته، شرکت‌های پستی متعدد بر اساس نوع خدمات خود ممکن است هزینه‌های متفاوتی را از مشتری دریافت کنند. موضوعی که در بسیاری از مواقع به معضلی برای صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین تبدیل می‌شود. در واقع پیدا کردن یک شرکت پستی خوب که هم هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری داشته باشد و هم بتواند این خدمات را در بهترین حالت ممکن ارائه دهد، دشوار است.

    به همین دلیل است که امروزه بسیاری از مشاغل برای دور زدن این مشکلات از پلتفرم‌هایی مثل پادروپین استفاده می‌کنند. پادروپین یک افزونه حمل‌ونقل فروشگاهی است که می‌توانید به کمک آن بدون نیاز به عقد قرارداد با تعداد زیادی از شرکت‌های پستی مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. مزیت اصلی استفاده از پادروپین، عدم نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای ارسال مرسوله‌های پستی است.

    • هزینه پست اکسپرس بر اساس حجم بار، وزن و نوع آن متفاوت است.
    • در پادروپین می‌توانید از بهترین هزینه برای ارسال بار با پست اکسپرس بهره‌مند شوید.

    دسترسی به بهترین خدمات پست اکسپرس با پادروپین

    در پادروپین می‌توانید شرکت‌های پستی متعدد و خدمات آن‌ها از جمله پست اکسپرس را با هم مقایسه کنید و بر اساس نیاز و بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. البته شما نیازی به مراجعه به هیچ مکانی یا امضا کردن هیچ قراردادی ندارید، بلکه تنها کاری که باید انجام دهید، عضویت در این پلتفرم است. در نهایت می‌توانید هزینه پست اکسپرس شرکت‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین گزینه را برگزینید. از دیگر مزایای این پلتفرم مقایسه و انتخاب خدمات پستی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

    • با استفاده از پادروپین می‌توانید از مزیت جمع‌آوری مرسولات در انبار یا شرکت خود بهره ببرید، بدون اینکه نیازی به خروج از محل داشته باشید.
    • شما بابت ارسال بسته با پادروپین نسبت به دریافت خدمات مستقیم شرکت‌های پستی، هزینه کمتری پرداخت می‌کنید.
    • حق انتخاب شما به دلیل شرکت‌های پستی متعدد در پادروپین بالاست. بنابراین می‌توانید به طور همزمان با چند شرکت پستی کار کنید.
    • با استفاده از این پلتفرم شما می‌توانید بسته‌های ارسالی خود را به صورت آنلاین و در لحظه پیگیری کنید.

    کلام آخر

    • در پاسخ به پرسش پست اکسپرس چیست، بیان کردیم که اکسپرس یک روش پستی پیشتاز و سریع است که در مدت زمان کوتاهی مرسوله‌ها را به دست مشتری می‌رساند.
    • پست اکسپرس به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند در جلب رضایت مشتریان و رشد کسب‌وکار بسیار تأثیرگذار باشد.
    • از مزایای پست اکسپرس می‌توانیم به مواردی همچون تحویل سریع، امنیت بالا و مدیریت هر چه بهتر کسب‌وکار اشاره کنیم.
    • پست اکسپرس هم برای مرسوله‌های داخلی و هم برای بسته‌های ارسالی بین‌المللی کاربرد دارد.
    • شرکت‌های پستی محصولات مختلفی را از طریق این روش پستی حمل و به دست مشتریان می‌سپارند.
    • شما می‌توانید با استفاده از پلتفرم پادروپین به لیست شرکت‌های پستی برتر ارائه‌دهنده خدمات پست اکسپرس دسترسی داشته باشید.

    پرسش‌های پرتکرار

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.