لایو استریم چیست و چطور با آن می‌توان فروش محصولات را چندین برابر کرد؟

0

لایو استریم (live stream) یا فروش زنده به عنوان یک تکنیک بازاریابی فوق‌العاده محسوب می‌شود که در آن مشاغل مختلف برای فروش محصولات خود، رویدادهایی را به صورت مجازی ایجاد و برگزار می‌کنند. این شیوه بازارایابی برای مشاغل مختلف کوچک و بزرگ به شکلی طوفانی اثرگذار است. پس شما هم اگر کسب‌وکاری را به صورت آنلاین در اینستاگرام مدیریت می‌کنید، نباید اجازه دهید که برندتان از این راه‌کار اثربخش عقب بماند. لایو استریم به عنوان راهی عالی برای عمیق کردن روابط تجاری شما و مشتریان‌تان محسوب می‌شود که می‌توانید به کمک شیوه‌های مختلف، مانند قدرت اینفلوئنسرها از آن برای افزایش نرخ تبدیل تجارت خود استفاده کنید. با ما باشید تا شما را با این روند قدرتمند بازاریابی بیشتر آشنا کنیم.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

لایو استریم چیست؟

لایو استریم در واقع به پخش یک رویداد از طریق اینترنت به صورت مستقیم و زنده گفته می‌شود که برای اولین بار از طریق تلویزیون به کار گرفته شد ولی در حال حاضر محبوبیت زیادی در شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام و یوتیوب دارد. این پخش زنده می‌تواند در مورد هر موضوعی باشد، از مسابقات ورزشی گرفته تا مراسم اهدای جوایز در یک مراسم خاص اما مشاغل این روزها از پخش زنده به عنوان یک فن بازاریابی استفاده می‌کنند تا به کمک آن نرخ فروش فروشگاه اینترنتی خود را چندین برابر کنند. در ادامه به معرفی آمارهایی می‌پردازیم که اهمیت این تکنیک را نشان می‌دهند.

  • بر اساس گزارش Retail Touchpoints ارزش بازار لایو استریم در آمریکا تا 2 سال آینده به حدود 35 میلیارد دلار می‌رسد. این در حالی است که بازار فروش مستقیم چین بر اساس گزارش Coresight در طول 3 سال از 3 میلیارد دلار به 171 میلیارد دلار رسیده است.
  • بر اساس گزارش McKinsey در بین کل رویدادهای زنده فروش، 36 درصد از آن‌ها را برندهای پوشاک مدیریت می‌کنند. از رایج‌ترین مشاغلی که از این روند استفاده می‌کنند می‌توان به تأثیر 1 درصدی صنعت خودرو، 4 درصدی مبلمان و دکوراسیون منزل، 8 درصدی صنعت زیبایی، 5 درصدی لوازم مصرفی الکترونیکی و 7 درصدی فروش غذای تازه اشاره کنیم.
  • لایو استریم مزایای زیادی مثل افزایش نرخ تبدیل و جمع‌آوری اطلاعات مشتری دارد اما با این اوصاف مشاغل مختلف به فروش در لایو استریم، به عنوان راهی برای ایجاد ارتباط و تعامل عمیق‌تر بین خود و مشتریان‌شان نگاه می‌کنند.
  • حدود یک سوم مصرف‌کنندگان در سطح دنیا اعتقاد دارند که لایو استریم می‌تواند آن‌ها را به خرید از شبکه‌های اجتماعی مختلف ترغیب کند.
  • بر اساس گزارش Statista در طول دوران کرونا، خرید از رویدادهای پخش زنده تا 76 درصد رشد را نشان داد.
لایو استریم چیست و چطور با آن می‌توان فروش محصولات را چندین برابر کرد؟

لایو استریم اینستاگرام

خرید زنده در اینستاگرام به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد که برای مارک تجاری خود به بهترین شکل ممکن بازاریابی کنند و در این بین نه تنها محصولات خود را بفروشند، بلکه با مشتریان در زمان واقعی تعامل داشته باشند. به عنوان یک تجارت الکترونیک مهم است که بدانید مشتریان شما انسان هستند نه چند عدد، پس بدون داشن تعامل می‌توانید آن‌ها را از دست بدهید.

خوشبختانه یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده فروش زنده اینستاگرام این است که فرصت تعامل بی‌درنگ با مشتریان و مخاطبین را افزایش می‌دهد. زمانی که بتوانید به بهترین شکل ممکن، مشتریان را با پخش زنده درگیر کنید، می‌توانید بازخورد آن‌ها را دریافت کنید، سؤالات آن‌ها را پاسخ دهید و کاری کنید که دیده شوند، شنیده شوند و مورد توجه قرار بگیرند. تمامی این عوامل می‌تواند در تجربه نرخ تبدیل مخاطبین به مشتری و افزایش فروش تاثیر زیادی داشته باشد.

منبع:

Cloudflare

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.