پست خودکار اینستاگرام چیست؟ + ابزارهای کاربردی این روش

0

یکی از شروط پیشرفت در اینستاگرام تولید محتوا و پست گذاشتن به صورت مداوم و مستمر است. پست گذاشتن مداوم کاری زمان بر، خسته کننده و حتی طاقت فرساست. بخصوص برای افراد پرمشغله که چندین اکانت مختلف دارند و امکان پست گذاشتن همزمان در همه اکانت‌ها را ندارند. ارسال پست خودکار اینستاگرام راهکاری برای حل این مشکلات است.

پست خودکار و زمان‌بندی شده به این معناست که شما در اپلیکیشن ارسال پست خودکار که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم پست‌های خود را آپلود می‌کنید و زمان دقیق انتشار آن هم تعیین می‌کنید سپس راس آن ساعت بدون آنکه نیاز به ادمین داشته باشید، پست به صورت خودکار در پیج شما گذاشته می‌شود و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید با ابزارهای ارسال پست خودکار اینستاگرام و مزایای آن آشنا شوید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چرا پست خودکار اینستاگرام؟

افراد ممکن است به دلایل مختلفی چون مسافرت، مشاغل دوم و سوم و… نتوانند به صورت مداوم در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند. در اینجا اهمیت زمان‌بندی پست در اینستاگرام و ارسال پست خودکار اینستاگرام مشخص می‌شود. همچنین خیلی از افراد چندین پیج اینستاگرام دارند پس باید فکری برای مدیریت همزمان این پیح‌ها بکنند.

با استفاده از برنامه‌های ارسال پست خودکار اینستاگرام امکان مدیریت صفحات مختلف فراهم می‌شود و پست‌ها را می‌توان طبق زمان‌بندی مشخص منتشر کرد.

مزایای پست خودکار اینستاگرام

پست‌های زمان‌بندی شده، مزایت‌های زیادی برای کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین به دنبال دارند که در ادامه، به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد؛

با ارسال پست خودکار اینستاگرام در وقت خود صرفه جویی کنید

به جای اینکه هر روز وقت گران‌بهای خود را به ارسال پست اختصاص دهید و بعد از هر پست به فکر پست بعدی باشید می‌توانید با زمان‌بندی کردن پست‌ها، زمان زیادی را ذخیره کنید.

مثلا در ابتدای هر هفته مقداری وقت در نظر بگیرید و تمامی پست‌های طول هفته‌تان را طراحی کنید و با استفاده از برنامه‌های ارسال پست خودکار اینستاگرام زمان دقیق انتشار آن را مشخص کنید. توجه داشته باشد زمان‌هایی را برای انتشار پست انتخاب کنید که بیشترین بازدید را از سوی مخاطباتان بگیرید.

زمان کم‌تری را به تلفن همراه اختصاص می‌دهید

مدیران شبکه‌های اجتماعی بیشتر وقت خود را پای تلفن همراه می‌گذرانند. اگر از پست خودکار اینستاگرام استفاده کنید و مدیریت خوبی روی زمانی که پای شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانید داشته باشید، از نظر سلامت روانی برای شما بهتر خواهد بود. زمان‌بندی پست‌ها به شما کمک می‌کند از این فضا دور بمانید، این فضا ممکن است گاهی آسیب زننده باشد.

افزایش Engagement صفحه مهم‌ترین تاثیر پست خودکار اینستاگرام بر پیج

بر اساس الگوریتم‌های اینستاگرام یکی از عوامل مهم وتاثیرگذار در بالابردن بردن اینگیجمنت یک پیج اینستاگرام، ارسال به‌موقع و زمان‌بندی شده پست‌های اینستاگرام است.

پیج‌هایی که پست گذاری دقیق ومنظمی دارند و در زمان مشخص محتوای خود را منتشر می‌کنند، اینستاگرام به عنوان پاداش، اینگیجمنت پست هایشان را بهبود می‌دهد و پست هایشان را وارد اکسپلور می‌کند.

وارد شدن پست‌ها به اکسپلور برای پیج‌های اینستاگرامی بسیار حائز اهمیت است و مزایای زیادی دارد مثلا با ورود پست‌ها به اکسپلور اینستاگرام، تعداد فالوور واقعی افزایش می‌یابد، لایک و کامنت‌ها بیشتر می‌شود و درنتیجه افراد بیشتری از پیج شما بازدید می‌کنند اگر پیج شما فروشگاهی باشد تعداد زیادی از این بازدید‌ها منجر به خرید می‌شود. پس دقت داشته باشد یکی از نکات مهم در بالابردن اینگیجمنت اینستاگرام ارسال پست‌های زمان‌بندی شده است.

افزایش Engagement صفحه مهم‌ترین تاثیر پست خودکار اینستاگرام بر پیج

مدیریت چندین حساب

اگر شما چندین حساب تجاری در اینستاگرام دارید یا مدیر شبکه‌های اجتماعی سایر برندها هستید برای مدیریت همزمان این حساب‌ها و ارسال مداوم پست‌ها، وقت و برنامه‌ریزی زیادی نیاز دارید‌. استفاده از ابزارهای ارسال پست خودکار اینستاگرام این بار را از دوش شما برمی‌دارد. در نتیجه شما می‌توانید بیشترین تمرکزتان را روی خلق محتوا بگذارید و محتوایی کاربرپسند و خوب تولید کنید.

مدیریت محتوا

سازماندهی محتوا در شبکه‌های اجتماعی مسئولیت بسیار مهمی است، خصوصا اگر چندین پیج داشته باشید. شما با استفاده زمابندی دقیق و منظم پست‌های خود می‌توانید تعیین کنید که کدام پست در چه زمانی منتشر شود که از مزایای این کار ثبات ارسال پست و بهبود کیفیت محتوای فید اینستاگرام شما است. با ارسال پست خودکار اینستاگرام از ارسال پست‌های عجله‌ای و دقیقه آخری که معمولا بی‌کیفیت هستند و زمان لازم برای تولید آن گذاشته نشده، جلوگیری می‌شود. بنابراین کیفیت کلی محتوای پیج شما افزایش خواهد یافت.

برنامه‌ریزی جهت فیدهای اینستاگرام

ارسال پست خودکار و زمان بندی شده به شما این امکان را می‌دهد که برای فید اینستاگرامی خود برنامه ریزی کنید. (پست‌های خود را با فیلتر، پالت رنگ، کپشن و … مشابه منتشر کنید) از این رو صفحه اینستاگرام شما از زیبایی بیشتری برخوردار می‌شود و محتوای پیج شما منسجم‌تر خواهد شد و پست‌ها هماهنگی بهتری با یکدیگر خواهند داشت‌. وقتی کاربر این هماهنگی و نظم را در فید اینستاگرامی شما می‌بیند قطعا پیج شما را فالو خواهد کرد.

امکان انتشار محتوا در ساعات پربازدید و افزایش فالوور

مخاطبان شما در ساعاتی از شبانه روز مثل بازه زمانی ۹ شب تا ۱ صبح بیشتر آنلاین هستند. اگر در ساعات شلوغ اقدام به انتشار پست کنید، قطعا لایک و کامنت بیشتری دریافت خواهید کرد. پس می‌توان گفت که این زمان‌ها، بهترین اوقات برای انتشار پست هستند‌. البته همیشه به این آسانی هم نیست. اگر فالوور‌های شما در مناطق زمانی مختلف باشند، قضیه مشکل‌تر خواهد شد.

زمان‌بندی کردن پست‌های اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بهترین زمان‌های حضور مخاطبان‌تان را شناسایی کنید و در این زمان‌ها حتی اگر امکان دسترسی به اینترنت را هم نداشته باشید بتوانید پست بگذارید. پست گذاشتن در زمان‌های مشخص و پربازدید موجب پیشرفت پیج و افزایش دنبال‌کننده می‌شود.

به روز بودن پیج اینستاگرامی با ارسال پست خودکار

با استفاده از زمان‌بندی کردن پست‌ها و ارسال خودکار آن‌ها حتی زمانی که در سفر هستید، زمان ارسال پست جدید ندارید، یا به اینترنت دسترسی ندارید، پیج شما به روز می‌شود. شما می‌توانید در ابتدای هر ماه یا ابتدای هر هفته پست‌های خود را تهیه و تولید کنید و آنها را در برنامه‌های ارسال پست خودکار اینستاگرام ثبت کنید و زمان انتشار آن را تعیین کنید. این برنامه‌ها ارسال پست اینستاگرام طبق زمانی که برای آن تعیین کرده‌اید را انجام می‌دهند و شما فقط بر روی تولید محتوای جدید و جذاب تمرکز کنید. این‌گونه پیج شما همیشه به روز خواهد بود و افزایش فالوور سریع‌تر انجام می‌شود.

چگونه می‌توان پست زمان‌بندی شده و خودکار در اینستاگرام ارسال کرد؟

قطعا با وجود این همه مزایا که در مورد پست خودکار اینستاگرام گفتیم شما هم دوست دارید بدانید چگونه می‌توان پست‌ها را زمان‌بندی کرد و آن‌ها را به صورت خودکار ارسال کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برنامه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که با استفاده از آن‌ها به راحتی می‌توان چندین صفحه را مدیریت کرد. با استفاده از این ابزارها پست گذاشتن در زمان‌هایی که نمی‌توان همزمان چندکار را مدیریت کرد، امکان‌پذیر می‌شود.

در ادامه تعدادی از بهترین برنامه‌های ارسال پست خودکار اینستاگرام را به شما معرفی می‌کنیم و نحوه کار با آن‌ها را هم آموزش می‌دهیم.

معرفی چند برنامه ارسال پست خودکار اینستاگرام

در این بخش بهترین برنامه‌های ارسال پست خودکار و زمان‌بندی ارسال پست اینستاگرام را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها برای صرفه‌جویی در زمان و مدیریت چندین پیج اینستاگرامی استفاده کنید:

ارسال پست خودکار اینستاگرام با ابزار Buffer

بافر یکی از ابزارهای قدرتمند ارسال پست خودکار اینستاگرام است که بسیار پرطرفدار بوده و کاربران زیادی در سراسر دنیا دارد. با استفاده از این برنامه علاوه بر اینستاگرام در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر، پینترست‌ و…. هم می‌توانید پست اتوماتیک بگذارید. شما می‌توانید بافر را در گوشی موبایل خود چه اندروید و چه ios نصب کنید و به راحتی از آن استفاده کنید‌. همچنین می‌توانید از نسخه وب آن هم استفاده کنید.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد برنامه بافر

  • برای هر حساب اجتماعی خود یک برنامه زمان‌بندی جداگانه تنظیم کنید.
  • پست‌های خود را برای شبکه اجتماعی خود مشخص و مشاهده کنید.
  • مشاهده نمایی کلی از محتواهایی که آماده کرده‌اید در اختیار دارید.

در ادامه کار با این برنامه را آموزش می‌دهیم.

نحوه ارسال پست با ابزار Buffer

برای استفاده از این برنامه وارد سایت http://buffer.com شوید. سپس بر روی  گزینه Get Started‌ کلیک کنید.

در مرحله بعد وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن چند آیتم مختلف از قابلیت‌های بافر را می‌بینید. در این صفحه برای ارسال پست خودکار اینستاگرام روی گزینه Publish کلیک کرده و از بین سه گزینه دیگر با توجه به انتخاب و ترجیح خودتان، روی یک مورد کلیک کنید.

بافر در ابتدا قابلیت استفاده رایگان را برای شما فراهم می‌کند و پس از اتمام مهلت مشخص شده که 14 روز است باید اشتراک بخرید.

پس از آن صفحه account set up را مشاهده می‌کنید که باید ایمیل و پسورد مورد‌نظرتان را وارد کنید و بعد روی گزینه sign up کلیک کنید.

در صفحه بعد باید به سوالاتی درباره خودتان و کسب وکار اینستاگرامی‌تان پاسخ بدهید.

بعد از پاسخ به سوالات صفحه‌ای باز می‌شود که connect your social accounts را نشان می‌دهد. روی آن کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه صفحات مورد نظر مانند اینستاگرام، فیسبوک و… نمایش داده می‌شود برای ارسال پست خودکار اینستاگرام روی صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

یوزرنیم و پسورد خود را وارد سپس گزینه I’ve enabled Push Notifications را انتخاب کنید.

در این صفحه پیامی مبنی بر موفقیت ساخت اکانت دریافت می‌کنید و شما در این مرحله می‌توانید به داشبورد مدیریت حساب اینستاگرام دسترسی پیدا کنید و باید روی Go to dashboard کلیک کنید.

در ادامه مشاهده می‌کنید که این برنامه امکان ساخت تقویم محتوایی اینستاگرام، برنامه‌ریزی روزانه، هفتگی و ماهیانه را برای شما فراهم کرده‌ است.

ارسال پست خودکار اینستاگرام به وسیله Tailwind

یکی دیگر از برنامه‌های محبوب و پرطرفدار پست گذاری خودکار اینستاگرام Tailwind است. Tailwind را شما می‌توانید در گوشی موبایل خود نصب یا از نسخه وب آن استفاده کنید.

آموزش کار با برنامه Tailwind

در مرحله اول وارد سایت https://www.tailwindapp.com شوید و سپس روی signup with instagram کلیک کنید و وارد صفحه ورود اینستاگرام شوید. یوزرنیم و پسورد اینستاگرام خود را وارد کنید.

در صفحه بعد بر روی گزینه Authorize بزنید و سپس Dashboard را انتخاب کنید. در این قسمت پس از انتخاب عکس، متن و ساخت پست،زمان دقیق انتشار شامل روز و ساعت را مشخص کنید.

ارسال پست اتوماتیک اینستاگرام با postfity

Postfity یکی دیگر از برنامه‌های ارسال پست خودکار اینستاگرام است که کار با آن بسیار ساده و راحت بوده و مدیریت صفحات اینستاگرامی را لذت‌بخش می‌کند. این برنامه ویژگی‌های منحصربه‌فردی چون؛

  • امکان مدیریت چندین حساب مختلف در یک پنل
  • امکان برنامه‌ریزی و انتشار پست هم زمان در چند اکانت
  • کنترل و مدیریت پنل کاربری از روی تلفن و یا تبلت همراه

را دارا هستند.

نحوه کار با برنامه postfity

در مرحله اول به سایت Postfity به آدرس http://postfity.com/ بروید. سپس گزینه Start scheduling for free را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

در صفحه جدید برای ساخت اکانت باید یک ایمیل و پسورد وارد کنید و روی گزینه sign up بزنید.

در مرحله بعد دو گزینه برا‌یتان نمایش داده می‌شود، این دوگزینه را تیک بزنید و بر روی save کلیک کنید.

اکنون وارد صفحه داشبور می‌شوید در این صفحه گزینه connect account را انتخاب کنید. در صفحه باز شده باید از بین گزینه ها، اینستاگرام را انتخاب کنید.

با وارد کردن یوزنیم و پسورد خود اکانت اینستاگرام شما وارد داشبورد می‌شود که باید شما با انتخاب نام پروفایل خود آن را انتخاب کنید و بعد از آن بر روی گزینه Connect accountبزنید.

اکنون می‌توانید عکس و متن انتخاب کنید و پست بسازید و زمان دقیق انتشار آن را مشخص کنید.

ابزار پست خودکار اینستاگرام Zoho Social

ابزار Zoho Social، یکی دیگر از برنامه‌هایی است که می‌توان ارسال پست خودکار اینستاگرام را با آن مدیریت کرد. از این برنامه همچنین می‌توانید برای مدیریت دیگر شبکه‌های اجتماعی چون فیسبوک و لینکدین و … هم استفاده کنید. یکی از مزایای استفاده از برنامه Zoho Socialبالابردن بازدید پست‌ها و صفحه اینستاگرام شما است.

در ادامه مراحل کار با این برنامه را به شما آموزش می‌دهیم.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    مراحل ارسال پست خودکار با Zoho Social

    در ابتدا وارد سایت https://www.zoho.com/social/ بشوید و گزینه SIGN Up FOR FREE را انتخاب کنید. در مرحله بعدی روی گزینه Connect instagramکلیک کنید‌. با زدن یوزرنیم و پسورد وارد‌ اکانت اینستاگرام خود شوید. در مرحله بعدی گزینه نیو پست را بزنید و پست جدید بسازید. در مرحله آخر تاریخ و ساعت دقیق انتشار پست را مشخص کنید.

    ابزار پست خودکار اینستاگرام hootsuite

    hootsuite یک نرم‌افزار عالی و قدرتمند برای ارسال پست خودکار اینستاگرام است که برای پیج‌های فروشگاهی و فریلنسرهای بزرگ مناسب است اما مشاغل کوچک‌تر هم می‌توانند برای زمان بندی ارسال پست خوکار از آن استفاده کنند.

    این نرم افزار یک نسخه رایگان یک ماهه است اما بعد از یک ماه باید اشتراک بخرید. اشتراک‌های آن شامل پلن 29 دلاری درماه، پلن 129 دلاری در ماه، پلن 599 دلاری در ماه است. پلن آخر این نرم افزار به شرکت‌ها و تجارت‌های مختلف امکانات متفاوتی با هزینه مشخص را ارائه می‌دهد.

    این برنامه هم مزایای سایر برنامه‌ها دارد و امکان زمان‌بندی محتوا برای شبکه‌های اجتماعی مختلف و در نسخه CVSایجاد می‌کند. شما با استفاده از این برنامه می‌توانید برنامه‌ریزی تیمی انجام دهید و از امکانات آن شامل هشتگ‌گذاری، کشف موقعیت مکانی و ایجاد کتابخانه محتوایی بهره مند شوید.

    این برنامه گزارش‌های موردنظر شما را در قالب فایل اکسل، پاورپوینت و پی دی اف ارائه می‌دهد.

    نحوه کار با ابزار hootsutie

    برای استفاده از این برنامه ابتدا در سایت hootsuite ثبت نام کنید. ثبت نام برنامه تقریبا مانند ثبت نام برنامه‌های قبلی است که کاملا برایتان توضیح دادیم. باید وارد حساب اینستاگرام خود شوید. بهتر است که حساب خود را به یک business account تبدیل کنید.

    با انتخاب عکس، کپشن، هشتگ و… پست خود را آماده کنید و گزینه ارسال را بزنید. همزمان می‌توانید این پست را در سایر شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید. همانطور که گفتیم استفاده از این برنامه در 30 اول رایگان است سپس از شما درخواست می‌شود اطلاعات حساب paypal را وارد کنید. از این رو باید دارای حساب paypal باشید یا باید از روش‌های تغییر‌ IP استفاده کنید.

    جمع‌بندی

    • پست گذاشتن در اینستاگرام به صورت مداوم و مستمر کاری زمان‌بر، خسته‌کننده و حتی طاقت فرساست. برای حل این مشکلات قابلیت ارسال پست زمان‌بندی شده وخودکار به وجود آمد.
    • برای ارسال پست‌های زمان‌بندی شده باید یکی از برنامه‌های ارسال پست خودکار اینستاگرام (buffer,tailwind,postfity,zoho social,hootsutie ) را دانلود کنید و پست‌های خود را در آن آپلود کرده و برای آن‌ها تاریخ تعیین کنید تا در زمان معین منتشر شوند و دیگر نیاز نباشد در زمان‌های مختلف به آپلود فیلم و عکس بپردازید.
    • ارسال پست خودکار اینستاگرام مزایای زیادی چون صرفه‌جویی در زمان، به‌روز بودن پیج اینستاگرامی، داشتن تولید محتوای حرفه‌ای و برنامه‌ریزی‌شده، امکان مدیریت دقیق چند پیج اینستاگرامی، بالا بردن اینگیجمنت اینستاگرام، افزایش تعداد دنبال کنندگان، ایجاد یک تقویم زمانی برای پست‌گذاری منظم، راه‌یابی سریع و آسان‌تر به اکسپلور را دارد.

    در این قسمت به چند سوال رایج و پرتکرار در مورد پست خودکار اینستاگرام پاسخ می‌دهیم:

    منبع:

    later

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.