نمایش نظرات مشتریان و بررسی تأثیر آن بر رشد فروش آنلاین

0

نمایش نظرات مشتریان در رابطه با محصولات، برای کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد. فروشندگان آنلاین باید تمام تلاش خود را در جلب نظرات مثبت خریداران داشته باشند. اگرچه حتی وجود برخی از نظرات منفی می‌تواند در افزایش اعتماد خریداران بالقوه مؤثر باشد. به همین منظور فروشندگان درباره موارد متعددی از جمله تعداد نمایش نظرات مشتریان یا تأثیر آن‌ها بر حجم ترافیک ورودی به سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینستاگرامی خود دچار تردید هستند. پس با ما همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات مفیدی را به همراه آمار دقیق به شما ارائه کنیم. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

تأثیر تعداد نظرات مشتریان در موفقیت برند

یکی از سؤالات پرتکراری که ممکن است ذهن اغلب فروشندگان آنلاین را به خود جلب کند، این موضوع است که نمایش نظرات مشتریان تا چه میزان خوب است؟ به عبارتی وجود چه تعداد نظر در بخش بررسی‌ها می‌تواند منجر به موفقیت برند شود؟ پاسخ به چنین پرسشی کمی کلی است، زیرا از فروشگاهی به فروشگاه دیگر متفاوت است. برای مثال ممکن است شما یک فروشگاه لوازم آرایشی باشید که مخاطبین شما تنها بانوان هستند. در چنین صورتی احتمالاً به دلیل حساسیت‌ها، این گروه از افراد به نظرات بیشتری نیاز خواهند داشت.

در مقابل ممکن است در حال فروش ظروف خانه باشید و نظرات کمتری نسبت به گروه اول منجر به دیده شدن برند شما شوند. به طور کلی حجم نظرات مشتریان در نهایت به مکانی برمی‌گردد که شما در آن مشغول به فروش محصولات خود هستید. برای مثال این حجم در سایت فروشگاهی و فروشگاه اینستاگرامی با هم متفاوت خواهد بود. ضمن اینکه میزان نظرات رقبا هم در این تعداد مؤثر است. با این وجود یک قانون کلی در زمینه نمایش نظرات مشتریان وجود دارد و آن هم این است که هر چه بتوانید افراد بیشتری را برای گرفتن نظر ترغیب کنید، در مسیر خود موفق‌تر خواهید بود. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم مقاله مرتبط کامنت مارکتینگ چیست را بررسی کنید.

تأثیر تعداد نظرات مشتریان در بازدید از فروشگاه

تأثیر تعداد نظرات مشتریان در بازدید از فروشگاه

فرقی نمی‌کند که طراحی و ساخت سایت فروشگاهی در چه فضایی است، زیرا در نهایت هر چه حجم نظرات مشتریان بالاتر برود، در رشد ترافیک ورودی به فروشگاه شما مؤثرتر است. برای درک بهتر این موضوع کافی است که به تصویر نمودار بالا دقت کنید. در این نمودار مشخص شده است که بیش از 60 درصد از کل صفحات اینترنت، فاقد نمایش نظرات مشتریان هستند. در حالی که این صفحات حدود 11.59 درصد از کل بازدید از صفحات را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین صفحات با بیش از 1000 نظر و بررسی، حدود 10.64 درصد از کل بازدید صفحات را به خود اختصاص داده‌اند. اما آمار جالب این‌جاست که متوجه شوید صفحات سری دوم تنها 1.67 درصد از کل صفحات مربوط به محصولات هستند و این در مقابل آمار 60 درصدی ناچیز به نظر می‌رسد.

هر چه میزان نمایش نظرات مشتریان بیشتر باشد، بازدید از فروشگاه شما هم بیشتر خواهد شد.

تأثیر تعداد نمایش نظرات مشتریان بر نرخ تبدیل

زمانی نمایش نظرات مشتریان می‌تواند برای فروشگاه آنلاین شما سودمند باشد که تأثیر خوبی در نرخ تبدیل شما داشته باشد. اینجاست که به این موضوع پی می‌بریم هر چه تعداد نظرات ثبت شده بیشتر باشد، برای برند شما بهتر است. زیرا در ترغیب افراد بیشتر به خرید از شما کمک خواهد کرد. برای اینکه درک بهتری از این موضوع داشته باشید به جدول زیر نگاه کنید.

تعداد نظرات نمایش داده شده
میزان تأثیر نظرات بر رشد نرخ تبدیل
0
0 درصد رشد
1 تا 100
76.7 درصد رشد
101 تا 250
143.2 درصد رشد
251 تا 500
166.4 درصد رشد
501 تا 1000
172.1 درصد رشد
1001 تا 5000
224.7 درصد رشد
بیش از 5000
292.6 درصد رشد

نکته مهم: با بررسی نمایش نظرات مشتریان در بالاترین سطح نباید در مورد استراتژی‌های خود خیال‌پردازی کنید، زیرا هر برندی توانایی جلب نظرات چند هزار نفری را ندارد و حتماً باید در رده مجموعه‌های بسیار شناخته شده یا هلدینگ باشد. به همین منظور باید بر اساس توانمندی‌های فروشگاهی خود روی یکی از بخش‌های جدول بالا برنامه‌ریزی کنید. هدفی که دستیابی به آن برای شما امکان‌پذیر باشد. البته این حجم نظر به مرور قابل افزایش است.

تأثیر ثبت امتیاز ستاره در بازدید از فروشگاه

به عنوان یک فروشگاه آنلاین استفاده از نمایش امتیاز ستاره در مجموعه شما می‌تواند علاوه بر اعتبار بخشیدن به فروشگاه، باعث رشد ترافیک ورودی سایت (البته در صورت تعداد بالای ستارگان) شود. به همین علت است که امتیاز ستاره در کنار نمایش نظرات مشتریان می‌تواند گزینه مهمی برای جلب نظر مصرف‌کنندگان محسوب شود. در این بین هر چه بتوانید به امتیاز 5 نزدیک‌تر شوید، می‌توانید نتایج جذاب‌تری از رشد ترافیک فروشگاه خود دریافت کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    شیرین‌ترین نقطه برای تبدیل امتیاز ستاره به مشتری و البته رشد ترافیک ورودی به سایت فروشگاهی، امتیازی بین 5/4 تا 99/4 ستاره است. وقتی به بررسی آمار در این زمینه می‌پردازیم، به نکته جالبی برخورد می‌کنیم. بر این اساس صفحاتی که بتوانند در محدوده 4.5 تا 4.74 ستاره جذب کنند، بیش از صفحات دارای 4.75 تا 4.99 ستاره رشد بازدید خواهند داشت. این در حالی است که رقم‌های بالاتر برای رشد نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری، بیش از امتیازهای ستاره پایین‌تر اثربخش هستند.

    گرفتن میانگین 5/4 تا 99/4 ستاره بیشترین تأثیر را بر رشد ترافیک ورودی فروشگاه شما خواهد داشت.

    بر اساس امتیاز به دست آمده از نمایش نظرات مشتریان و ثبت آن با امتیاز ستاره می‌توانید باعث جلب توجه مصرف‌کننده شوید. ضمناً به این موضوع دقت کنید که مصرف‌کنندگان در نهایت به میانگین نظرات توجه می‌کنند و این توجه می‌تواند در خرید یک محصول اثرات فوق‌العاده‌ای داشته باشد. به همین دلیل است که شاید در سال‌های اخیر شاهد رشد استفاده از امتیاز ستاره در فروشگاه‌های آنلاین متفاوت هستیم.

    نکته جالب دیگر در این بین، عدم اعتماد مشتریان به امتیاز 5 ستاره است. به همین دلیل است که می‌گوییم حتی وجود چند نظر منفی در بین انبوهی از نظرات مثبت برای کسب‌وکار شما ضروری است. زیرا نمره کامل می‌تواند برای هر برندی مشکوک باشد. این امر به دلیل این است که هیچ‌وقت تمامی عقاید و نیازها مانند هم نیستند، پس همیشه یک فرد ناراضی وجود دارد.

    خریداران تا چه اندازه برای نظرات ارزش قائل هستند؟

    خریداران تا چه اندازه برای نظرات ارزش قائل هستند

    برای درک اینکه نمایش نظرات تا چه میزان بر نظر مشتری بالقوه اثر می‌گذارد، شاید بهتر باشد که به آخرین تحقیقات و آمار به دست آمده در این زمینه رجوع کنیم. بر این اساس تقریباً 97 درصد از مصرف‌کنندگان اعتقاد دارند که نمایش نظرات مشتریان و بررسی آن‌ها برای خرید یک محصول جدید اهمیت دارد. به عبارتی از 100 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، حدود 61 درصد بر این باور هستند که بررسی نظرات اهمیت بسیار زیادی دارد. 36 درصد اعتقاد دارند که بررسی نظرات مهم هستند و در نهایت تنها 3 درصد از این گروه از افراد معتقد هستند که بررسی نظرات در خرید آن‌ها بی‌تأثیر است.

    اما یک نکته قابل تأمل زمان ارسال نظر است. از آن‌جایی که انتظار مشتری به طور مداوم در حال تغییر و رشد است، بنابراین بررسی نظرات زمانی ارزش بیشتری پیدا می‌کنند که به تازگی منتشر شده باشند. این یعنی اینکه نمایش نظرات مشتریان قدیمی در نگاه مصرف‌کنندگان جدید از اعتبار کمتری نسبت به نظرات تازه منتشر شده برخوردار هستند. پس برای رشد بهتر همیشه باید روی تولید جریان مداومی از نظرات کار کنید و از مشتریان بخواهید که به شکل مستمر نظرات خود را در مورد محصولات شما در کانال‌های مختلف فروشگاهی با سایرین به اشتراک بگذارند.

    97 درصد از مشتریان معتقد هستند که بررسی نظرات جدید برای خرید یک محصول از نظر آن‌ها اهمیت دارد.

    چه تعداد از مشتریان به دریافت اطلاعات دقیق در نظرات اهمیت می‌دهند؟

    افراد وقتی بازخورد دیگران را بررسی می‌کنند، می‌خواهند اطلاعات کاملی از محصول مورد نظر دریافت کنند. پس تصور نکنید که صرفاً ثبت چندین نظر یا دریافت امتیاز ستاره بالا به خودی خود کافی است. بلکه بد نیست بدانید مشتریان امروزه بیشتر به دنبال یک نقد و بررسی واقعی هستند تا چیزی که سطحی‌نگر باشد. برای درک بهتر در ادامه به این آمار می‌پردازیم که چند درصد از مشتریان با بررسی نمایش نظرات مشتریان، از اطلاعات اولیه مانند تاریخ بررسی یا میانگین ستاره فراتر می‌روند.

    • 46 درصد از مشتریان بر این عقیده هستند که بررسی نظرات برای دریافت اطلاعات عمیق همیشه برای آن‌ها مهم است.
    • 42 درصد از مشتریان معتقد هستند که بررسی نظرات برای دریافت اطلاعات کامل به صورت منظم برای آن‌ها اهمیت دارد.
    • 11 درصد از مصرف‌کنندگان نیز بر این موضوع اعتقاد دارند که گاهی اوقات بررسی نظرات به شکلی عمیق برای آن‌ها مهم است.
    • 1 درصد از خریداران هم به بررسی عمیق نظرات برای درک اطلاعات کامل هیچ اهمیتی نمی‌دهند.

    مشتریان در بررسی نظرات به دنبال چه اطلاعاتی هستند؟

    تا به اینجا از تأثیر نمایش نظرات مشتریان در رشد فروش سخن گفتیم. با این اوصاف باید کم کم خود را برای یک استراتژی قوی در این زمینه آماده کنید. اما شاید هنگام نوشتن طرح استراتژی خود با این پرسش مواجه شوید که مشتریان هنگام بررسی نظرات به دنبال چه چیزی هستند؟ پاسخ این سؤال خصوصاً بسته به حوزه کاری شما بسیار مهم است. اما در کل مشتریان به موضوعات مختلفی اهمیت می‌دهند. برای درک بهتر این موضوع به آمار زیر توجه کنید.

    • 84 درصد از مشتریان به دنبال نواقص و معایب احتمالی محصول هستند.
    • 78 درصد از مشتریان به دنبال اطلاعاتی هستند که آن‌ها را در مورد عملکرد قابل انتظار آن‌ها از محصول مطمئن کند.
    • 73 درصد از خریداران به دنبال یافتن اطلاعاتی هستند که ادعای سازنده در مورد محصول را تکذیب یا تأیید کنند.
    • 70 درصد از خریداران درباره اطلاعات مربوط به اندازه محصول کنجکاو هستند.
    • 64 درصد از مشتریان می‌خواهند از زمان ماندگاری و کارکرد محصول اطمینان حاصل کنند.
    • 57 درصد از مصرف‌کنندگان می‌خواهند از این موضوع مطمئن شوند که محصول مورد نظر ارزش قیمت ثبت شده را دارد.
    • 53 درصد از خریداران به دنبال بررسی نظراتی هستند که ثبت‌کننده آن‌ها بیش از یک بار از محصول استفاده کرده باشد.

    در فروشگاه ساز رایگان پادروشاپ شما می‌توانید از نظرات مشتریان مطلع شوید و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. همچنین به ویژگی‌هایی مانند تعریف کد تخفیف، جمع‌آوری و ارسال مرسوله و ارسال پیامک و… هم دسترسی داشته باشید. برای ثبت نام در پادروشاپ روی لینک زیر کلیک کنید.

    آن‌چه در نمایش نظرات مشتریان اهمیت دارد، تنها تکیه بر حجم و تعداد نظرات نیست. بلکه شما علاوه بر کار بر روی کسب نظر بیشتر، باید روی کیفیت نظرات هم کار کنید تا بتوانید منجر به جلب اعتماد بهتر در مشتری شوید.

    جمع‌بندی

    • نمایش نظرات مشتریان برای رشد فروش آنلاین بسیار مهم است.
    • هر چه تعداد نظرات مشتریان بیشتر باشد، بازدید از فروشگاه آنلاین هم بیشتر خواهد شد.
    • جالب است بدانید که رشد نرخ نظرات مشتریان رابطه مستقیمی با رشد نرخ تبدیل خواهد داشت.
    • علاوه بر نمایش نظرات مشتریان، استفاده از ابزار ستاره هم برای رشد فروش بسیار مؤثر است.
    • محصولات با امتیاز ستاره 5/4 تا 99/4 بیشترین میزان ترافیک ورودی و رشد نرخ تبدیل را به دنبال دارند. این در حالی است که خریداران به 5 ستاره به اندازه میانگین‌های قبلی اعتماد ندارند.
    • تقریباً 99 درصد از کسانی که نمایش نظرات مشتریان را بررسی می‌کنند اعتقاد دارند که دریافت اطلاعات دقیق از نظرات برای آن‌ها مهم است.

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع:

    powerreviews

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.