بستن کامنت در استوری اینستاگرام چگونه است؟

0

بسیاری از پیج‌ها و افراد بنا به دلایل متفاوت دوست دارند که کسی نتواند استوری‌های آن‌ها را ریپلای کند. این افراد می‌توانند از روش‌هایی که برای بستن کامنت در استوری اینستاگرام وجود دارد، استفاده کنند تا این کار را به بهترین شکل انجام دهند. همچنین باید بدانید که با استفاده از روش‌ها و ترفندهای مرتبط با مدیریت دایرکت دیگر نیازی به بستن کامنت در استوری اینستاگرام نباشد. در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص نحوه بستن کامنت در استوری اینستاگرام و نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

چرا برخی پیج‌ها اقدام به بستن کامنت می‌کنند؟

باید گفت که بستن کامنت برای پست‌ها، استور‌ی‌ها و لایو یکی از بهترین ویژگی‌هایی بود که در سال‌ها اخیر به اینستاگرام اضافه شد. بسیاری افراد به دلایل متفاوت دوست ندارند تا کامنتی برای آن‌ها ارسال شود. این افراد می‌خواهند پست‌ها یا استوری‌های مد نظرشان را بدون توجه به نظر و قضاوت مردم در اینستاگرام منتشر کنند. همچنین برخی افراد که دنبال‌کننده‌های بسیار زیادی دارند، نمی‌توانند پاسخ تمام آن‌ها را بدهند و همین امر باعث می‌شود تا کامنت را ببندند. این کار باعث می‌شود تا وقت بسیاری را صرف پاسخگویی به مردم نکنند. همین امر باعث شده تا اهمیت بستن کامنت در استوری اینستاگرام یا برای پست‌ها و لایوها بسیار افزایش یابد.

برخی از پیج‌های اینستاگرام با توجه به موارد متفاوتی اقدام به بستن کامنت در استوری اینستاگرام می‌کنند.

نحوه بستن کامنت در استوری اینستاگرام

نحوه بستن کامنت در استوری اینستاگرام

باید بدانید که بستن کامنت در استوری اینستاگرام به سادگی و با سپری کردن چند مرحله ساده انجام می‌شود. به همین دلیل استفاده از این ویژگی بسیار راحت است و برای این‌که بتوانید این کار را انجام دهید، تنها کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا وارد اپلیکیشن اینستاگرام و اکانت خود شوید.
  2. از قسمت پایین صفحه، گزینه پروفایل را انتخاب کنید.
  3. پس از ورود به بخش پروفایل، با استفاده از آیکون سه خط که در بالای صفحه وجود دارد، صفحه جدیدی را باز کنید.
  4. در صفحه جدیدی که باز شده با انتخاب گزینه تنظیمات یا (Settings) وارد آن شوید.
  5. در این قسمت از میان گزینه‌های موجود، گزینه (Privacy) را انتخاب کنید.
  6. در صفحه جدیدی که باز شده باید گزینه استوری را انتخاب کرد.
  7. در این قسمت گزینه‌ای با نام (Allow Replies and Reactions) وجود دارد.
  8. با انتخاب این گزینه، سه حالت متفاوت را مشاهده خواهید کرد. حالت‌های (EveryOne) به معنی همه افراد، (People You Follow) به معنی کسانی که آن‌ها را فالو کرده‌اید و (Off) به معنی خاموش وجود دارند.
  9. برای بستن کامنت در استوری باید گزینه خاموش یا (Off) را انتخاب کنید.
  10. با انتخاب این گزینه دیگر کادر ریپلای و پاسخ به کامنت در هنگامی که استوری می‌گذارید وجود ندارد و کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

نحوه باز کردن کامنت استوری اینستاگرام

پس از بستن کامنت در استوری اینستاگرام، ممکن است به دلایل متفاوتی قصد داشته باشید تا آن را باز کنید. ممکن است مشکلی که برایشان پیش آمده، مرتفع شده باشد یا اکنون قصد دارند که محصولات جدید را بفروشند. حتی ممکن است اکنون زمان پاسخگویی به تمام افراد را نیز داشته باشند. این کار نیز به راحتی و با انجام مراحل زیر امکان‌پذیر است.

  1. وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید.
  2. با انتخاب گزینه سه خط وارد بخش تنظیمات و سپس (Privacy) شوید.
  3. در این قسمت با انتخاب گزینه استوری به بخش بعدی وارد شوید.
  4. در قسمت (Allow Replies and Reactions)، گزینه (EveryOne) به معنی همه افراد یا (People You Follow) به معنی کسانی که آن‌ها را فالو کرده‌اید را انتخاب کنید.
  5. اکنون قسمت کامنت برای افراد مورد نظر با توجه به گزینه‌ای که انتخاب کرده‌اید، باز می‌شود.

مدیریت دایرکت یکی از کارهایی است که باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی و شیوه مناسب، پاسخ پیام‌های خود را بدهید.

مدیریت دایرکت‌ها در اینستاگرام

مدیریت دایرکت‌ها در اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم بسیاری افراد برای این که نمی‌توانند دایرکت‌ها را پاسخ دهند، اقدام به بستن کامنت در استوری اینستاگرام می‌کنند. این افراد باید بدانند که مدیریت دایرکت در اینستاگرام یکی از روش‌هایی است که می‌تواند به آن‌ها کمک کند. باید بدانید که هر چه تعداد افرادی که برای شما پیام مستقیم ارسال می‌کنند، بیشتر می‌شود، کار مدیریت دایرکت‌ها نیز سخت‌تر خواهد شد. استفاده از برخی ترفندها باعث می‌شود تا بتوانید این کار را با سادگی بیشتری انجام دهید. این موارد و ترفندها عبارتند از:

1- زمان پاسخگویی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مدیریت دایرکت می‌توانید انجام دهید تا لازم نباشد اقدام به بستن کامنت در استوری اینستاگرام کنید، مشخص کردن زمان پاسخگویی در قسمت بایو است. افراد متفاوت در ساعت‌های مختلف ممکن است به پیج پیام دهند. اگر ساعت کاری مشخصی تعیین کنید، زمان کمتری در پیج به پاسخ دادن پیام‌ها خواهید پرداخت و مشتریان و مخاطبان نیز بابت تأخیر در پیام دادن ناراحت نخواهند شد. همین امر می‌تواند در مدیریت دایرکت‌ها به صورت صحیح تأثیر بسیار مطلوب و مناسبی داشته باشد.

2- تنظیم میانبر روی صفحه کلید

یکی از قابلیت‌های گوشی هوشمند، تنظیم پیام‌های متفاوت به عنوان میانبر روی گوشی است. در صورتی که پیج شما از آن دسته پیج‌هایی است که کامنت‌های مشابه زیادی دریافت می‌کند مانند نحوه ارسال کالا، زمان ارسال و بسیاری موارد مشابه، می‌توانید از این میانبرها استفاده کنید تا به سادگی و با یک لمس کوتاه تلفن همراه به آن‌ها پاسخ دهید. این کار شما را از تایپ کردن موارد مشابه بی‌نیاز می‌کند و لازم نیست برای هر پیام مدت زمانی را صرف تایپ کردن آن کنید. همچنین این کار میزان اشتباه را نیز پایین خواهد آورد و همچنین دیگر نیاز به بستن کامنت در استوری اینستاگرام احساس نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: نکات طلایی تبلیغات اینستاگرام

نحوه تنظیم میانبر روی اینستاگرام

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های اینستاگرام برای مدیریت کامنت، پاسخ سریع یا (Quick Replies) است. با استفاده از این قابلیت‌ دیگر نیازی به بستن کامنت در استوری اینستاگرام نخواهید داشت و می‌توانید پاسخ کامنت‌ها را با سرعت بیشتری دهید. برای این که از این قابلیت اینستاگرام استفاده کنید باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
  2. به صفحه پروفایل خود مراجعه کرده و با استفاده از گزینه سه خط، تنظیمات را باز کنید.
  3. در این قسمت گزینه (Business) را پیدا و آن را انتخاب کنید.
  4. در صفحه جدیدی که باز می‌شود به دنبال گزینه (Saved Replies) بگردید.
  5. با انتخاب این گزینه صفحه جدیدی باز می‌شود که در آن گزینه‌ای به نام (New Saved Reply) وجود دارد.
  6. زمانی که این گزینه را لمس می‌کنید، صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که در آن می‌توانید متن مورد نظر خود را بنویسید.
  7. پس از نوشتن متن یا متن‌های مورد نظر خود، آن‌ها را ذخیره کنید تا در دایرکت به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
  8. اکنون زمانی که به پیام اشخاص متفاوت وارد می‌شوید در قسمت پایینی صفحه علامت (+) را لمس کنید و از میان گزینه‌هایی که قبلاً آن‌ها را نوشته‌اید، گزینه مناسب را انتخاب کنید.
  9. متن مورد نظر در قسمت پیام به صورت خودکار نوشته خواهد شد و شما تنها لازم است آن را ارسال کنید.

3- خاموش کردن وضعیت آنلاین

خاموش کردن وضعیت آنلاین اینستاگرام

باید بدانید که افراد در اینستاگرام می‌توانند متوجه شوند که شما چه زمان‌هایی آنلاین هستید. همین امر ممکن است برای آن‌ها این توقع را ایجاد کند که شما در آن لحظه باید پاسخ آن‌ها را دهید. برای جلوگیری از به وجود آمدن این توقع، می‌توانید وضعیت اینستاگرام خود را تغییر دهید تا کسی متوجه زمان آنلاین شدن شما نشود. این کار علاوه بر راحتی بیشتر باعث عدم بستن کامنت در استوری اینستاگرام یا قسمت‌های دیگر مانند پست می‌شود.

نحوه تغییر وضعیت

برای این که بتوانید وضعیت خود را تغییر دهید تا کسی متوجه زمان آنلاین بودن شما نشود باید برخی تنظیمات را در اینستاگرام تغییر دهید. برای این کار باید مراحل زیر را طی کرد.

  1. ابتدا وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
  2. به قسمت پروفایل خود وارد شوید و از طریق گزینه سه خط به بخش تنظیمات وارد شوید.
  3. در این قسمت گزینه (Activity Status) را پیدا کنید.
  4. تنها کاری که در این بخش لازم است انجام دهید، این است که حالت آن را روی خاموش قرار دهید.
  5. اکنون دیگر افراد متوجه زمان آنلاین بودن شما نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: کال تو اکشن اینستاگرام

4- استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر

راه دیگری که می‌توانید از آن برای مدیریت دایرکت و بهبود وضعیت کاری خود در آنلاین شاپ‌ها انجام دهید، استفاده از خدمات سایت‌ها و پلتفرم‌های دیگر است. این روزها سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های بسیاری اقدام به ارائه خدمات در خصوص اینستاگرام و بخش‌های متفاوت آن می‌کنند. این کار باعث می‌شود دیگر نیازی به بستن کامنت در استوری اینستاگرام نباشد. یکی از این پلتفرم‌ها پادروشاپ است. در پادروشاپ شما به امکانات بسیاری دسترسی دارید و می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. از مهم‌ترین امکانات پادروشاپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان مدیریت و ارسال سفارشات در یک اپلیکیشن
  • داشتن فروشگاهی اینترنتی با لینک اختصاصی
  • گرفتن درگاه پرداخت امن
  • جمع‌آوری و ارسال سفارشات با راحتی بیشتر و هزینه ثابت
  • دریافت و ثبت اطلاعات مانند آدرس خریدار در هنگام خرید نهایی محصول
  • ارسال کد پیگیری بسته برای خریدار

این موارد باعث شده تا بسیاری به استفاده از امکانات این مجموعه علاقه‌مند باشند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • بسیاری افراد به دلایل مختلف اقدام به بستن کامنت در استوری اینستاگرام می‌کنند.
    • این کار باعث می‌شود تا با حجم پیام کمتری در دایرکت مواجه باشند.
    • یکی از راه‌هایی که توسط آن می‌توان بدون بستن کامنت در استوری اینستاگرام یا بخش‌های دیگر کار کنترل پیج را به راحتی انجام داد، استفاده از روش‌های مدیریت دایرکت است.
    • با استفاده از روش‌هایی مانند مشخص کردن زمان پاسخگویی، استفاده از پیام‌های میانبر اینستاگرام و استفاده از پلفترم‌های دیگر می‌توان به راحتی پیام‌های موجود در دایرکت را مدیریت کرد و به آن‌ها پاسخ صحیح داد.
    • فروشگاه ساز آنلاین پادروشاپ یکی از مواردی است که استفاده از آن می‌تواند برای پیج‌های آنلاین شاپ بسیار مفید باشد.
    • با استفاده از این پلتفرم می‌توان به امکانات بسیار آن مانند مدیریت و ارسال سفارش‌ها، ثبت اطلاعات مشتریان و هزینه ثابت برای ارسال کالا در شهرها دسترسی داشت.
    • شما چه تجربه‌ای در خصوص بستن کامنت در استوری اینستاگرام دارید؟ آیا این کار برای شما مفید بوده است؟ برای مدیریت کامنت از چه روشی استفاده می‌کنید؟
    • نظرات و تجربیات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    instagram

    osxdaily

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.