آموزش بازنشر ویدیوهای تیک تاک در اینستاگرام در چند مرحله ساده

0

کسانی که در اینستاگرام فعال هستند، خصوصاً افرادی که این شبکه اجتماعی منبع درآمد آن‌هاست، از روش‌های متنوعی برای جذب مخاطبان استفاده می‌کنند. برای مثال ارسال ویدئو از تیک تاک در اینستاگرام یکی از این روش‌ها محسوب می‌شود. البته بسیاری از افراد هم ممکن است در دو پلتفرم اینستاگرام و تیک تاک فعال باشند و بخواهند پست‌هایی را که در یکی منتشر می‌کنند در دیگری نیز به اشتراک بگذارند. در این مطلب آموزشی از پادرو قصد داریم به آموزش آپلود ویدیوهای تیک تاک در اینستاگرام بپردازیم و نکات مهم مرتبط با آن را بررسی کنیم.

قابلیت تیک تاک در اینستاگرام

بیش از یک سال پیش بود که متا به عنوان شرکت مادر اینستاگرام اعلام کرد که قابلیتی شبیه به ویژگی (Duets) تیک تاک را به اینستاگرام اضافه کرده است. این قابلیت که (Reels) نام گرفت به کاربران این شبکه اجتماعی امکان می‌دهد که با ارسال ویدئوهای کوتاه خود با سایر افراد ارتباط برقرار کنند. در قابلیت ریلز اینستاگرام که یک نسخه کپی شده از قابلیتی مشابه در تیک تاک است، کاربران می‌توانند ویدئوهای ریلز خود را در کنار سایر محتواها ضبط کرده و آن‌ها را با مخاطبان به اشتراک بگذارند. البته ناگفته نماند که این قابلیت تنها برای محتواهای جدید قابل استفاده است.

در حال حاضر اینستاگرام در رقابت با تیک تاک توانسته بیش از 20 درصد از زمان صرف شده کاربران خود را به این قابلیت اختصاص دهد. از ویژگی‌های این قابلیت تیک تاک در اینستاگرام می‌توانیم به تجربه نمایش تمام صفحه با حذف نوار استوری اشاره کنیم. اما شما علاوه بر استفاده از این قابلیت می‌توانید ویدیوهای تیک تاک را در اینستاگرام منتشر کنید. در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

اینستاگرام برای افزایش جذابیت پلتفرم خود قابلیت ریلز را از ویژگی (Duets) تیک تاک کپی‌برداری کرده است.

آپلود ویدیوی تیک تاک در اینستاگرام

آپلود ویدیوی تیک تاک در اینستاگرام

شاید اگر به بسیاری از ویدیوهای موجود در اینستاگرام دقت کنید، متوجه شوید که بسیاری از آن‌ها با نشان و آرم تیک تاک در حال نشر هستند. یکی از دلایل محبوبیت استفاده از ویدیوهای تیک تاک در اینستاگرام این است که افکت‌های تیک تاک از جمله ویژگی‌های مربوط به موسیقی‌گذاری آن بسیار پرطرفدار هستند. بنابراین پست‌هایی که با این رسانه ساخته و منتشر می‌شوند، می‌توانند بینندگان زیادی را نیز در اینستاگرام جذب کنند. مزیت استفاده از تیک تاک نسبت به بسیاری از شبکه‌های اجتماعی این است که می‌توانید فیلم‌های خود را به سادگی در اینستاگرام، واتس‌اپ یا دیگر پیام‌رسان‌ها منتشر کنید.

البته برای انجام این کار قبل از هر چیز باید اکانت پلتفرم مورد نظر خود را به تیک تاک متصل کنید. این حالت در مورد حساب‌های اینستاگرامی نیز صادق است. زمانی که بتوانید حساب‌های خود را یکپارچه‌سازی کنید، تنها در چند مرحله ساده می‌توانید ویدیوهای خود یا سایر سازندگان را از تیک تاک به اینستاگرام ارسال کنید. برای انجام این کار طبق مراحل زیر پیش بروید.

اتصال حساب‌ تیک تاک به اینستاگرام

همانطور که گفتیم اولین قدم در ارسال ویدیوی تیک تاک در اینستاگرام این است که اکانت‌های دو پلتفرم را به هم وصل کنید. برای انجام این کار می‌توانید به سادگی مراحل زیر را طی کنید:

  1. در اولین قدم در پلتفرم تیک تاک یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  2. در قدم بعدی باید وارد اکانت خود در تیک تاک شوید و روی بخش قرار داده شده در گوشه سمت راست پایین اکانت کلیک کنید.
  3. در این مرحله وارد صفحه‌ای خواهید شد که در آن اطلاعات حساب کاربری شما از جمله پروفایل‌، پست‌ها و فالوئرهایتان قابل مشاهده است.
    • اما برای اتصال اکانت تیک تاک به اینستاگرام باید روی بخش (Edit profile) کلیک کنید.
  4. در قدم بعد باید هنگام ورود به صفحه جدید با وارد کردن رمز ورود و نام کاربری خود وارد حساب اینستاگرامتان شوید.
  5. بعد از طی کردن مراحل قبلی می‌توانید برای استفاده‌های بعدی اطلاعات حساب خود را ذخیره کنید.
    • در همین حین با پرسشی مواجه می‌شوید که درباره اتصال شما می‌پرسد که باید آن را تأیید کنید.
  6. در نهایت روی عبارت مجاز شدن کلیک کنید. حالا می‌توانید با اتصال تیک تاک و اینستاگرام نسبت به ارسال ویدیوها اقدام کنید.

کاربران اینستاگرام برای آپلود ویدیوهای تیک تاک در این شبکه اجتماعی باید حساب اینستاگرام خود را به اکانت تیک تاک وصل کنند.

آپلود پست تیک تاک در اینستاگرام

در این مرحله می‌توانید پست‌های خود را از تیک تاک به اینستاگرام منتقل کنید تا هم در تولید محتوا صرفه‌جویی کرده باشید و هم از یک محتوا بیشترین استفاده را ببرید. ضمن اینکه این کار می‌تواند به افزایش دنبال‌کنندگان شما نیز منجر شود. البته آپلود ویدیوی تیک تاک در اینستاگرام به دو شکل مختلف انجام می‌شود. در واقع نحوه انجام کار به این بستگی دارد که شما بخواهید یک فیلم خصوصی را با مخاطبان به اشتراک بگذارید یا قصد دارید فیلمی عمومی را از تیک تاک در اینستاگرام منتشر کنید. در هر صورت در ادامه به معرفی هر دو مرحله می‌پردازیم.

ارسال ویدیوی عمومی از تیک تاک به اینستاگرام

برای جذب مخاطبان می‌توانید درست مانند مراحل زیر ویدیوهای عمومی انتشار  داده شده در تیک تاک را در اینستاگرام بازنشر کنید.

  1. وارد برنامه تیک تاک شوید.
  2. روی نماد (+) در بخش پایینی صفحه کلیک کنید.
  3. در این مرحله باید انگشت خود را روی دکمه قرمز ‌رنگ نگه‌دارید تا بتوانید فیلم مورد نظر خود را از گالری انتخاب کنید.
  4. در ادامه باید گزینه بعدی (Next) را انتخاب کنید و بعد از انجام ویرایشات، دوباره روی عبارتی با همین نام کلیک کنید.
  5. در این مرحله وارد صفحه‌ای می‌شوید که گزینه‌ای با عبارت (who can view this video) قرار دارد.
    • در این مرحله باید روی کلمه (public) جلوی عبارت ذکر شده کلیک کنید.
  6. حالا باید روی آرم اینستاگرام در بخش پایینی صفحه کلیک کرده و در نهایت گزینه ارسال را انتخاب کنید.
  7. پس از ارسال ویدیو باید چند ثانیه‌ای صبر کنید.
    • سپس بنا بر انتخاب خود یکی از گزینه‌های فید یا استوری را برای اشتراک‌گذاری محتوای ارسالی از تیک تاک انتخاب کنید.

نکته: شما می‌توانید هنگام آپلود ویدیو از تیک تاک در اینستاگرام، فیلم مورد نظر را ویرایش کرده و بر اساس خلاقیت خود قبل از به اشتراک‌گذاری، چیزی را به آن اضافه کنید.

در این مرحله قرار است به معرفی آموزش گام به گام ارسال ویدیوهای خصوصی بپردازیم. جالب است بدانید که این فیلم‌ها در خود تیک تاک تنها برای سازندگان آن‌ها در دسترس هستند. اما شما می‌توانید با کمک مراحل زیر آن‌ها را به سادگی در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

ارسال ویدیوی خصوصی از تیک تاک به اینستاگرام

  1. درست مانند مرحله قبل وارد برنامه تیک تاک شوید.
  2. روی نماد (+) در بخش پایین صفحه کلیک کنید.
  3. در این مرحله باید انگشت خود را روی دکمه قرمز ‌رنگ نگه‌دارید تا بتوانید فیلم مورد نظر خود را از گالری انتخاب کنید.
  4. در ادامه باید گزینه بعدی (Next) را انتخاب کرده و بعد از انجام ویرایشات دوباره روی عبارتی با همین نام کلیک کنید.
  5. در این مرحله باید هنگام پرسیدن اینکه «چه کسی می‌تواند فیلم را نگاه کند»، گزینه (Private) و سپس عبارت (Post) را انتخاب کنید.
  6. به بخش من (me) در حساب تیک تاک خود بروید و روی بخش تنظیمات یا سه نقطه در سمت راست برنامه کلیک کنید.
  7. حالا می‌توانید روی عبارت حاوی «دانلود ویدیو» کلیک کنید.
  8. سپس به حساب اینستاگرام خود رفته و روی نماد (+) در بخش پایین صفحه کلیک کنید.
  9. در این مرحله باید فیلمی را که دانلود کرده‌اید از قسمت گالری خود انتخاب کنید و با کلیک روی عبارت (Next) به مرحله نهایی بروید.
  10. سپس می‌توانید برای ویدیو کپشن مورد نظر خود را بنویسید و کمی آن را ویرایش کنید.
  11. در نهایت نیز آن را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

برای آپلود ویدیوی تیک تاک در اینستاگرام می‌توانید به دو شکل مختلف عمل کنید. اما فراموش نکنید که ویدیوهای خصوصی تیک تاک در خود پلتفرم تنها برای سازندگان آن‌ها در دسترس هستند.

لغو کردن گزینه اتصال

شاید به هر دلیلی بخواهید اتصال تیک تاک به اینستاگرام را لغو کنید. در این صورت درست مانند مراحل قبل باید چند قدم ساده را طی کنید تا لغو یکپارچه‌سازی انجام شود. به این منظور باید مانند توضیحات زیر عمل کنید:

  1. وارد حساب کاربری خود در تیک تاک شوید.
  2. حالا روی قسمت من (me) در بخش پایینی و راست نرم‌افزار کلیک کنید.
  3. در این مرحله هم درست مانند زمان اتصال تیک تاک به اینستاگرام باید وارد بخش ویرایش پروفایل شوید.
  4. برای لغو یکپارچه‌سازی کافی است که روی گزینه اینستاگرام کلیک کنید تا اتصال مورد نظر به صورت خودکار لغو شود.
  5. در نهایت نیز لغو اتصال را با کلیک روی گزینه پیش روی خود تأیید کنید.

افکت های تیک تاک در اینستاگرام

افکت های تیک تاک در اینستاگرام

همانطور که در توضیحات قبل به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید هنگام آپلود ویدیوی تیک تاک در اینستاگرام آن را ویرایش کنید. به عبارتی قابلیت افزودن فیلتر به افکت‌های تیک تاک را دارا هستید. استفاده از فیلترهای مختلف برنامه اینستاگرام راهی خلاقانه برای ایجاد تغییراتی در ویژگی‌های ویدیوهای تیک تاکی است. در گذشته شما تنها به 5 فلیتر و یک ابزار روشنایی در اینستاگرام دسترسی داشتید. اما در حال حاضر به مجموعه‌ای غنی از افکت‌ها، استیکرها، گیف‌ها و حتی موسیقی‌های بی‌پایان دسترسی دارید.

اگر استفاده از فیلترها برای شما کافی نیستند، می‌توانید به کمک سایر ابزارها به راحتی عکس‌های خود را ویرایش کنید. برای ویرایش باید به بخش پایینی در سمت راست اپلیکیشن خود بروید و ابزار مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید از افکت‌های تیک تاک و اینستاگرام برای ویروسی شدن محتواهای خود و افزایش بازدید از آن‌ها استفاده کنید. برندهای مختلف از جمله فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند از فیلترهای واقعیت افزوده به منظور تنوع بخشیدن به محتواهای خود و جذب مخاطبان استفاده کنند. حتی به عنوان یک کاربر معمولی استفاده از این فیلترها می‌تواند پست‌هایی به مراتب خلاقانه‌تر و زیباتری برای پیج شما ایجاد کند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • بسیاری از افراد به دلایل متعدد دوست دارند ویدیوهای خود یا دیگران را از تیک تاک به اینستاگرام منتقل کرده و آن‌ها را با مخاطبان به اشتراک بگذارند.
    • بازنشر ویدیوهای تیک تاک در اینستاگرام می‌تواند در جلب توجه دنبال‌کنندگان بالقوه و فالوئرهای فعلی بسیار مؤثر باشد و هزینه‌های تولید محتوا را برای برندها کاهش دهد.
    • برای آپلود ویدیو از تیک تاک در اینستاگرام باید حتماً حساب اینستاگرام خود را به تیک تاک وصل کنید.
    • همانطور که مشاهده کردید امکان ارسال ویدیوهای عمومی و خصوصی تیک تاک در اینستاگرام وجود دارد. در حالی که ویدیوهای خصوصی تیک تاک در خود پلتفرم تنها برای سازندگان آن‌ها در دسترس هستند.
    • آیا شما راه‌حل ساده‌تری برای بازنشر ویدیوهای تیک تاک در اینستاگرام سراغ دارید؟ منتظر پاسخ‌های شما در بخش نظرات هستیم.

    پرسش‌های پرتکرار

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.