قیمت بسته بندی و 4 روش برای کاهش هزینه آن

0

این روزها بسیاری افراد به تأسیس آنلاین شاپ‌های متفاوت اقدام کرده‌اند. این آنلاین شاپ‌ها محصولات متفاوتی را در پلتفرم‌های مختلف می‌فروشند. یکی از مواردی که می‌تواند در اعتبار و جذابیت این آنلاین شاپ‌ها نزد مشتریان تأثیر داشته باشد، بسته بندی مناسب است. اما عدم توجه به برخی نکات مانند قیمت بسته بندی نه تنها باعث افزایش سود نمی‌شود بلکه می‌تواند موجب کاهش آن نیز شود. در این مطلب از پادرو به نکاتی مهم در خصوص قیمت بسته بندی اشاره خواهیم کرد. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

چرا قیمت بسته بندی مهم است؟

این روزها بسیاری از موارد را می‌توان در بسته‌های متفاوت جا داد. محصولات آنلاین شاپ‌ها طیف وسیعی را شامل می‌شوند و از لباس و عینک گرفته تا میوه خشک و بسیاری اکسسوری‌ها را می‌توانید به صورت آنلاین تهیه کنید. اگر شما هم یک آنلاین شاپ دارید، باید بدانید که یکی از مهم‌ترین مواردی که در ذهن مشتری تأثیر می‌گذارد، بسته‌بندی کالاهای شماست. بسته‌بندی باید با توجه به کالا، میزان حساسیت آن و بسیاری موارد دیگر انجام شود تا کالا به صورت صحیح و در سلامت کامل به مقصد برسد.

چرا قیمت بسته بندی مهم است؟

عدم توجه به این نکته باعث می‌شود تا بازخورد نه چندان مناسبی از مشتریان خود دریافت کنید و به مرور شاهد کاهش مشتریان خود باشید. اما آیا تمام بسته‌بندی‌ها برای کار شما مناسب هستند؟ باید بدانید که علاوه بر مواردی مانند اندازه و نوع بسته‌بندی باید به قیمت بسته بندی نیز توجه کنید. در غیر این صورت بسته‌بندی هزینه زیادی را روی دست شما خواهد گذاشت که همین امر سبب کاهش میزان سود و یا حتی متضرر شدن کسب‌وکار شما خواهد شد.

بسیاری تصور می‌کنند که کیفیت و قیمت بسته بندی مهم نیست اما باید بدانند که کیفیت یک بسته را باید با توجه به نوع و قیمت کالا و اعتبار کسب‌وکار انتخاب کرد. به عنوان مثال اگر کسب‌وکاری اقدام به فروش میوه‌های خشک می‌کند، می‌تواند از بسته‌بندی با کیفیت کمتری در مقایسه با کسب‌وکاری که اکسسوری و زیورآلات می‌فروشد، استفاده کند.

همچنین باید توجه داشته باشید که بسته‌بندی باید به نوعی انتخاب شود که بتواند سلامت کالا را نیز حفظ کند. در صورتی که بسته‌بندی نامناسب باشد، موارد متفاوت می‌توانند به کالا آسیب برسانند و همین امر موجب نارضایتی مشتریان و پس فرستادن کالاها شود. پس برای جلوگیری از چنین ضررهایی باید بسته‌بندی به گونه‌ای باشد که قیمت و کیفیت مناسبی داشته باشد.

استفاده از بسته‌بندی‌های ارزان باعث می‌شود تا نظر مشتریان جلب نشود و حتی به کالاها آسیب برسد. انتخاب بسته‌بندی‌های بسیار گران نیز باعث افزایش هزینه، کاهش سود و مشکلات دیگری می‌شود.

تأثیر بسته‌بندی مناسب روی مشتریان

قیمت بسته بندی و 3 روش برای کاهش هزینه آن

این روزها دنیای مارکتینگ و بازاریابی دیگر دنیای ساده و قدیمی نیست. رقابت بسیار زیاد بین کسب‌وکارها باعث شده تا عوامل متفاوتی روی مشتریان تأثیر بگذارند. یکی از این عوامل، بسته‌بندی مناسب کالاهاست. باید بدانید که یکی از روش‌های تبلیغاتی جذاب و مناسبی که بسیاری از کسب‌وکارها از آن استفاده می‌کنند، بسته‌بندی‌های جذابی است که باعث جلب رضایت بسیار زیاد مشتریان می‌شود. این بسته‌بندی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نگاه مشتریان را به سمت خود جلب می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید اولین برخورد مشتری با شما در زمان تحویل کالا، مشاهده بسته‌بندی است. به همین دلیل نمی‌توان از تأثیر بسیار زیاد آن غافل شد.

در روش‌های متفاوت بازاریابی هزینه‌ای برای تبلیغات در نظر گرفته می‌شود. کسب‌وکارها می‌توانند بخشی از این هزینه را برای طراحی و ساخت بسته‌بندی مناسب خرج کنند. زیرا با استفاده از این روش و استفاده از بسته‌بندی‌های خلاقانه، جذاب و متفاوت، اعتبار بیشتری نزد مشتریان خود به دست خواهید آورد.

هر کسب‌وکاری در زمان راه‌اندازی هزینه‌های متفاوتی دارد. یکی از مهم‌ترین این هزینه‌ها که برای تبلیغات خرج خواهد شد، طراحی و ساخت بسته‌بندی مناسب است. به همین دلیل باید از قیمت بسته بندی آگاه بود و آن را به شکلی مناسب و با کیفیت خوب تهیه کرد. بسته‌بندی انواع متفاوتی دارد که یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها، کارتن بسته‌بندی است. در ادامه در خصوص کارتن بسته‌بندی توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

قیمت بسته‌ بندی به عوامل متفاوتی مانند نوع جنس، طراحی، اندازه، موادی که توسط آن بسته‌بندی را پر می‌کنید و برچسب‌ها و لوگوها بستگی دارد.

قیمت کارتن بسته بندی

قیمت کارتن بسته بندی با توجه به عوامل بسیار متفاوتی مشخص می‌شود. از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت کارتن بسته‌بندی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • روش تولید کارتن
  • جنس مواد اولیه
  • خطوط تولید کارتن
  • تعداد سفارش
  • نوع طراحی
  • قیمت مواد اولیه

هر کدام از موارد گفته شده در قیمت تمام شده کارتن بسته‌بندی تأثیر دارد. پس بهتر است در زمانی که قصد دارید کارتن بسته‌بندی مناسب برای خود بسازید، قیمت مجموعه‌های متفاوت را بررسی کنید تا بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

موارد تأثیرگذار و مهم در قیمت بسته بندی

یک بسته‌بندی مناسب و استاندارد باید شرایط و ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد. برخی موارد ساده در این میان وجود دارد که عدم توجه مناسب به آن‌ها باعث می‌شود تا قیمت بسته بندی افزایش یابد. از مهم‌ترین نکاتی که باید در محاسبه قیمت بسته بندی به آن توجه کرد، می‌توان از موارد زیر نام برد.

1- جنس بسته‌بندی

هر چه از موادی با کیفیت بالاتر در بسته‌بندی خود استفاده کنید، هزینه تمام شده آن بیشتر خواهد شد. در صورتی که کالاهایی متفاوت و بسیار جذاب دارید، پیشنهاد می‌کنیم که کیفیت بسته‌بندی خود را به شکلی مناسب افزایش دهید تا چشم‌گیرتر شود و برای مشتریان جذاب‌تر باشد.

2- طراحی بسته‌بندی

موارد تأثیرگذار و مهم در قیمت بسته بندی

از دیگر موارد تأثیرگذار در قیمت بسته بندی، طراحی آن است. ساخت بسته‌بندی بر اساس برخی طراحی‌های خلاقانه و جذاب سخت است و همین امر سبب افزایش هزینه بسته‌بندی خواهد شد. به همین دلیل در طراحی خود دقت بالایی داشته باشید تا هزینه خود را بیش از حد افزایش ندهید.

3- استفاده از برچسب

استفاده از برچسب برای نوشتن آدرس فرستنده و گیرنده یکی از کارهایی است که می‌تواند جذابیت بسته‌بندی را افزایش دهد. با استفاده از این روش، نوشته‌های روی بسته‌بندی به شکلی خوانا و مناسب خواهد بود و مأمور رساندن این بسته‌ها به دست مشتریان اشتباه کمتری خواهد داشت. همچنین این کار باعث شیک و جذاب‌تر شدن بسته‌بندی نیز می‌شود. اما خرید پرینتر مناسب و برچسب‌ها باعث افزایش قیمت بسته بندی به میزان اندکی خواهد شد. اما با توجه به فوایدی که این کار دارد، پیشنهاد می‌کنیم در صورت صلاحدید از این روش استفاده کنید.

4- مهر و موم اصولی بسته

هیچ فردی دوست ندارد زمانی که کالا را تحویل می‌گیرد، مشاهده کند که بسته‌بندی آن باز شده است. این امر در اعتماد مشتریان به کسب‌وکار تأثیر منفی خواهد گذاشت. به همین دلیل برای مهر و موم کردن بسته‌بندی از لوازم و موادی استفاده کنید که کیفیت بالایی داشته باشند و بسته در هنگام حمل‌ونقل باز نشود. درست است که استفاده از مواد با کیفیت برای مهم و موم بسته‌ها باعث افزایش قیمت بسته بندی به میزان اندکی می‌شود اما در دراز مدت این هزینه کم نخواهد بود. اما با توجه به تأثیر مناسب این مورد نباید آن را نادیده گرفت و از کنار آن ساده عبور کرد.

5- استفاده از لوگو روی بسته‌بندی

استفاده از لوگو روی بسته‌بندی باعث می‌شود تا بازخورد بهتری کسب کنید. مشتریان به راحتی می‌توانند متوجه شوند که بسته‌ای که به دست آن‌ها رسیده را کدام کسب‌وکار برایشان ارسال کرده است. همچنین این کار باعث تبلیغات به میزان اندکی نیز می‌شود. اما چاپ لوگو روی بسته‌بندی یا روی برچسب خود هزینه در پی دارد و باعث افزایش قیمت بسته بندی می‌شود. به همین دلیل باید بودجه آن را در نظر گرفت.

6- پر کردن بسته‌بندی با مواد مناسب

یکی از مهم‌ترین اصول بسته‌ بندی استاندارد عدم وجود فضای خالی در بسته‌بندی است. یک بسته را می‌توان با موارد مختلفی مانند کاغذ کرافت، بالشتک‌های هوا، پلاستیک حباب‌دار، فوم بسته‌بندی و برخی موارد دیگر پر کرد. اما تهیه و استفاده از این کالاها نیز باعث افزایش قیمت بسته‌ بندی خواهند شد. پس بهتر است از مورد مناسب استفاده کنید و به دنبال محلی برای تهیه آن با پایین‌ترین قیمت ممکن باشید.

مواردی مانند خرید عمده، انتخاب بسته‌بندی در اندازه مناسب و خرید از مکان‌های مناسب باعث کاهش هزینه‌های بسته‌بندی خواهد شد.

راه‌ های کاهش قیمت بسته بندی

درست است که یک بسته‌بندی مناسب و با کیفیت باید برای کالاهای خود انتخاب کنید اما با توجه به برخی نکات می‌توانید قیمت بسته بندی را کاهش دهید. این روش‌ها عبارتند از:

1- انتخاب بسته‌بندی مناسب

گاهی افراد کیفیت بسته‌بندی را بیش از حد افزایش می‌دهند. این کار تأثیر خاصی در جذابیت بسته‌بندی و یا سالم ماندن کالا ندارد. به همین دلیل بهتر است در هنگام انتخاب نوع و جنس بسته‌بندی بهترین و مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود تا هم بسته‌بندی مناسبی داشته باشید و هم هزینه‌های بسیار زیادی برای این کار پرداخت نکنید. همچنین اندازه بسته‌بندی از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

انتخاب یک بسته‌بندی بزرگ برای کالایی کوچک نه تنها جذاب و مفید نیست بلکه باعث افزایش قیمت بسته بندی می‌شود. شما هزینه بیشتری برای خرید آن بسته بندی پرداخت خواهید کرد و همچنین باید برای پر کردن آن، از کالاهای مربوطه بیشتری استفاده کنید که هر دو نکته باعث افزایش هزینه بسته‌بندی خواهد شد.

2- انتخاب محل خرید مناسب

برخی برندها و فروشگاه‌ها اقدام به فروش بسته‌بندی‌ها و موارد لازم برای پر کردن بسته‌بندی با قیمت مناسب‌تری می‌کنند. به همین دلیل بهتر است در زمان خرید، جست‌وجوی بیشتری انجام دهید و بهترین گزینه که کالا را با قیمت و کیفیت مناسب‌تری عرضه می‌کند را انتخاب کنید.

3- خرید عمده

معمولاً کسب‌وکارها در طول زمان نیاز به انواع بسته‌بندی‌ها در تعداد زیاد دارند. به همین دلیل بهتر است که بسته‌بندی‌های خود را به صورت عمده و در تعداد بالا خریداری کنید. معمولاً فروشندگان کالا، به خریدهای عمده تخفیف بیشتری می‌دهند و این امر در کاهش قیمت بسته بندی تأثیر خواهد داشت. البته توجه داشته باشید که در این کار افراط نکنید، زیرا خرید تعداد بسیار زیادی بسته‌بندی نیز به فضایی برای نگهداری نیاز دارد و در طولانی مدت ممکن است به آن‌ها آسیب وارد شود. پس تعداد مناسبی بسته‌بندی را به صورت عمده خریداری کنید تا از مزایای این کار بهره‌مند شوید.

4- افزایش کارایی

شاید افزایش کارایی بسته‌بندی در ابتدا باعث کاهش قیمت بسته بندی نشود، اما در طولانی مدت برای کسب‌وکار سودمند خواهد بود. اگر بسته‌بندی به گونه‌ای باشد که افراد بتوانند از این بسته‌ها برای کارهای دیگر استفاده کنند، برای مدت بیشتری در چشم افراد خواهید بود و همین امر باعث جذب مشتریان بیشتر خواهد شد.

توجه به محیط‌زیست در بسته‌بندی

توجه به محیط‌زیست در هنگام انتخاب نوع بسته‌بندی یکی از مواردی است که خود می‌تواند باعث جذب مشتریان بیشتری برای کسب‌وکار شما شود. این روزها بسیاری افراد به محیط‌زیست توجه بیشتری می‌کنند و زمانی که کسب‌وکار شما از بسته‌بندی‌هایی استفاده می‌کنید که کمترین آسیب به محیط‌زیست را می‌رسانند، کار شما از جذابیت بیشتری برای این افراد برخوردار می‌شود. این کار باعث می‌شود تا هم محیط‌زیست سالم‌تری داشته باشیم و هم علاقه بسیاری افراد به کسب‌وکار شما بیشتر شود.

قیمت بسته بندی لباس

قیمت بسته بندی لباس

یکی از کالاهایی که این روزها در آنلاین شاپ‌ها می‌توان مشاهده کرد، لباس‌های متفاوت و جذاب است. بسته‌بندی مناسب این لباس‌ها از جمله کارهایی است که باعث افزایش اعتبار برند خواهد شد. زیرا لباس‌ها می‌توانند به راحتی در شرایط مرطوب صدمه ببینند و خراب شوند. به همین دلیل بهتر است از یک کاور پلاستیکی روی لباس استفاده کنید و آن را در کیف‌های مقوایی مناسب یا کارتن بسته‌بندی قرار دهید.

درست است که خرید کاور باعث افزایش قیمت بسته بندی خواهد شد اما خیالتان از سالم رسیدن بسته به دست مشتری راحت خواهد بود. هیچ مشتری‌ای دوست ندارد لباس کثیف، خیس و یا خراب شده را تحویل گیرد. به همین دلیل به این نکته توجه خاصی داشته باشید. قیمت بسته‌بندی لباس با توجه به قیمت کاور، قیمت جعبه یا کیف مقوایی تعیین می‌شود. اگر از جعبه مقوایی استفاده می‌کنید بهتر است با برچسبی حاوی لوگوی کسب‌وکار خود، آن را مهم و موم کنید تا مشتری اولین فردی باشد که آن را باز می‌کند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • قیمت بسته بندی یکی از مهم‌ترین مواردی است که کسب‌وکارها باید به آن توجه کنند.
    • استفاده از بسته‌بندی‌های ارزان باعث می‌شود تا نظر مشتریان جلب نشود و حتی به کالاها آسیب برسد.
    • انتخاب بسته‌بندی‌های بسیار گران نیز باعث افزایش هزینه، کاهش سود و مشکلات دیگری می‌شود.
    • انتخاب بسته‌بندی با قیمت، کیفیت، اندازه و طراحی مناسب، بهترین روشی است که می‌توان به کسب‌وکارهای مختلف پیشنهاد داد.
    • قیمت بسته‌ بندی به عوامل متفاوتی مانند نوع جنس، طراحی، اندازه، موادی که توسط آن بسته‌بندی را پر می‌کنید و برچسب‌ها و لوگوها بستگی دارد.
    • قیمت کارتن بسته‌بندی با توجه به مواردی مانند جنس کارتن، اندازه کارتن، نوع مواد اولیه، تعداد، دستگاه‌هایی که آن را می‌سازند و برخی موارد دیگر تعیین می‌کنند.
    • در هنگام بسته‌بندی لباس توجه داشته باشید که بهتر است از کاوری نایلونی استفاده کنید تا لباس آسیب نبیند.
    • مواردی مانند خرید عمده، انتخاب بسته‌بندی در اندازه مناسب و خرید از مکان‌های مناسب باعث کاهش هزینه‌های بسته‌بندی خواهد شد.
    • هنگام انتخاب بسته‌بندی توجه به محیط‌زیست را از یاد نبرید.
    • شما از چه بسته‌بندی‌هایی استفاده می‌کنید؟ قیمت بسته بندی تا چه میزان برای شما مهم است؟ آیا بسته‌بندی‌های بسیار لوکس و گران در نظر شما نسبت به کسب‌وکار تأثیر دارد؟
    • نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    gwp.co

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.