مدت استوری اینستاگرام برای عکس و فیلم چند ثانیه است؟

0

استوری یکی از قابلیت­‌های اینستاگرام است و مدت استوری اینستاگرام برای کاربران بسیار حائز اهمیت است. یکی از اپلیکیشن­‌هایی که در سال­های اخیر توانسته به محبوبیت بالایی در میان کاربران دست پیدا کند، اینستاگرام است. اینستاگرام امکان به اشتراک گذاشتن عکس­ها و فیلم­های مورد علاقه‌­تان را با سایر کاربران  به شما می‌­دهد. این اپلیکیشن برای سیستم‌ عامل اندروید و iOS  است.

اهداف کاربران برای استفاده از اینستاگرام با یکدیگر متفاوت است. برخی از کاربران فقط جهت سرگرمی و تفریح از اینستاگرام استفاده می‌کنند. برخی دیگر در جهت آموزش و فرهنگ­سازی از آن استفاده می­کنند. عده­ای از کاربران نیز هستند که جهت کارهای تجاری از اینستاگرام استفاده می­کنند. هدف از استفاده از اینستاگرام هر چه که باشد استفاده از قابلیت استوری می­تواند برای آنها بسیار مهم باشد.

این قابلیت اینستاگرام می­تواند به افراد در دستیابی به اهدافشان کمک شایانی کند. مدت استوری اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن عکس در اینستاگرام هم اکنون 7 ثانیه و برای فیلم 14 ثانیه است. در نسخه­های اولیه اینستاگرام اگر فیلمی را می­خواستید به اشتراک بگذارید که بیشتر از 14 ثانیه بود باید با کمک اپلیکیشن‌های دیگر فیلم را تکه­تکه می­کردید تا اینستاگرام قادر به استوری کردن آن باشد. اما هم ‌اکنون اینستاگرام خود فیلم‌های بالای 14 ثانیه را به بخش­های 14 ثانیه­ای تقسیم می­کند و این‌گونه به شما امکان استوری فیلم­های طولانی را می­دهد.

مدت زمان استوری اینستاگرام و قابلیت‌های مرتبط به آن

شما با کمک قابلیت استوری در اینستاگرام می‌توانید اتفاقات و رویدادهای یک روز خود را به‌صورت عکس و فیلم برای سایر کاربران روایت کنید.  این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که صفحه اینستاگرام شما پویاتر باشد. استوری­های شما تنها  24 ساعت روی صفحه اینستاگرام شما باقی می­ماند. پس از آن اینستاگرام به‌صورت خودکار اقدام به پاک‌کردن استوری­ها می­کند.

اضافه‌کردن افکت­ها و ایموجی­ها به استوری­ها  می­تواند داستان زندگی شما را در یک روز جذاب­تر هم بکند. جذاب شدن استوری­ها به افزایش دنبال­کنندگانی که تمایل دارند با شما در طول شبانه‌روز همراه باشند می­افزاید. افزایش دنبال‌کنندگان باعث می­شود شما با هر هدفی که عضو گروه کاربران اینستاگرام شده باشید بتوانید موفق­تر عمل کنید. همچنین افزایش دنبال­کنندگان در اینستاگرام به معنای این است که شما فرصتی برای نمایش در گوشی­های دنبال‌کنندگان خود دارید.

گاهی افراد برای اهداف تجاری از اینستاگرام استفاده می­کنند؛ بنابراین افزایش میزان کاربران به منزله افزایش مشتریان آنها خواهد بود. این افراد می­توانند کالاهای خود را در میان استوری­های خود به نمایش بگذارند. این کار به افزایش مشتری­های آنها و به دنبال آن میزان فروش و سود کمک بزرگی می­کند. اکنون که در مورد قابلیت استوری برایتان توضیح دادیم، متوجه می­شوید که مدت استوری اینستاگرام تا چه حد می­تواند برای افراد مهم باشد.

مدت استوری اینستاگرام

استوری ۶۰ ثانیه‌­ای اینستاگرام قابلیتی جدید

همان‌طور که گفتیم اینستاگرام جهت استوری فیلم تنها 14 ثانیه به شما زمان می­دهد. یعنی فیلمی که قصد استوری آن را دارید و زمان آن بیشتر از 14 ثانیه است باید تکه­تکه شود تا قابلیت انتشار از طریق استوری اینستاگرام را داشته باشد. اما به‌تازگی کاربری به نام مت ­ناوارا (matt nhvarra) در توییتر اسکرین‌شاتی را منتشر کرده است. این کاربر گفته نوتیفیکیشنی برای او ارسال شده که نشان می‌­دهد مدت استوری اینستاگرام به ۶۰ ثانیه افزایش‌یافته است.

لازم به ذکر است که اینستاگرام انتشار ویدئوهای طولانی‌تر برای تولیدکنندگان محتوا از طریق سرویس IGTV را ممکن کرده است. این قابلیت برای کاربران معمولی اینستاگرام هنوز فراهم شده است. احتمالاً Instagram تنها این قابلیت را برای معدودی کاربران فراهم کرده تا آن را تست کند. تغییر زمان استوری به 60 ثانیه برای تولیدکنندگان محتوا می‌تواند بسیار مهم­تر از سایر افراد باشد. زیرا  مدت استوری اینستاگرام می‌تواند بر کار آنها تأثیر مستقیم بگذارد.

چگونه استوری بهتری بسازیم

اغلب افرادی که از اینستاگرام استفاده می­کنند توانایی آن را دارند که عکس و یا فیلم خود را استوری کنند. اما اینکه چگونه استوری بسازیم که بتوانیم نظر سایر کاربران را جلب کنیم موضوع دیگری است. گاهی وقتی یک کاربر با تعدادی استوری پشت‌سرهم مواجه می­شود بدون اینکه استوری­ها را تماشا کند به‌صورت آنها را رد می­کند. این موضوع به این دلیل است که استوری اول نتوانسته کاربر را ترغیب به تماشای باقی استوری­ها کند. ما اکنون روش­هایی را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید بهتر استوری بسازید و کاربران بیشتری را جذب صفحه اینستاگرام خود کنید.

  • استوری­های خود را به یک داستان تصویری تبدیل کنید

همان‌طور که می­دانید مدت استوری اینستاگرام کوتاه است؛ ‌بنابراین زمان کمی دارید تا کاربران را به تماشای ادامه استوری‌های خود ترغیب کنید. توجه داشته باشید که همه افراد از داستان خوششان می­آید و درصورتی‌که با یک داستان روبرو شوند به دنبال ادامه آن می­گردند. اگر شما استوری­هایتان را مانند یک داستان دنباله‌دار بسازید، افراد زیادی ترغیب می­شوند که به تک تک استوری­های شما توجه کنند و آن­ها را تماشا کنند.

برای این کار استوری­های خود را ترکیبی از عکس و فیلم قرار دهید. بر روی عکس­ها متنی در مورد استوری قبلی و یا بعدی قرار دهید که کاربران را برای تماشای استوری مشتاق کند. سعی کنید به‌وسیله سؤال و نظرسنجی کاربران را با خود همراه کنید و دائماً در تعامل با آنها باشید. جوابگوی واکنش­های دریافتی باشید. این واکنش­ها را در صورت نیاز با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

  • متن­های رنگین کمانی بنویسید

اگرچه مدت استوری اینستاگرام برای جلب نظر کاربران کوتاه است. اما با ساخت متن­های رنگین کمانی می­توانیم جلب‌توجه کنیم. بسیاری از کاربران از این قابلیت در اینستاگرام خبر ندارند. برای این کار ابتدا  متنی را که مد نظرتان است را بنویسید. سپس با انتخاب گزینه Select All تمام متن را انتخاب کنید. حالا اسلاید نوار رنگی را با کشیدن انگشت روی پایین صفحه ظاهر کنید. سپس با یک انگشت متن را نگه دارید و به چپ و راست بکشید و با انگشت دیگر طیف رنگی را چپ و راست کنید. در ابتدا شاید این کار برایتان مشکل باشد اما با کمی تمرین همه چیز درست می­شود.

  • با افکت سایه نوشته­های جذاب بسازید

با استفاده از آیکون Aa اقدام به نوشتن دو متن مشابه با رنگ­های متفاوت کنید.  سپس یکی از متن­ها را به دیگری نزدیک کنید. نباید دو متن کاملاً روی‌هم قرار گیرند. باید طوری آنها را نزدیک هم قرار دهید که یکی سایه دیگری شود. با این ترفند می‌توانیم استوری خود را جذاب­تر کنیم. این ترفند به ما این امکان را می‌دهد که از مدت استوری اینستاگرام نهایت استفاده را ببریم.

بوم‌رنگ قابلیتی برای ساخت استوری­های خلاقانه

با استفاده از قابلیت بوم‌رنگ اینستاگرام، شما می­توانید گیفت­های سه ثانیه­ای بسازید. اگر این قابلیت را با خلاقیتی که دارید ترکیب کنید می­توانید استوری­هایی بسازید که بسیار جذاب باشد. شما می‌توانید در اینترنت نمونه­هایی از کار­های خلاقانه با استفاده از قابلیت بوم‌رنگ را مشاهده کنید و این‌گونه ایده­های نو و جدیدی از آنها بگیرید.

مدت استوری اینستاگرام
  • تعامل با کاربر و افزایش جذب آنها

اگر به دنبال ساخت استوری­هایی هستید که بتوانید کاربران را به مشاهده آن ترغیب کنید، بهترین کار تعامل با کاربران در مدت استوری اینستاگرام است. دنبال­کنندگان شما می­توانند از طریق استیکر سؤال، اسلایدر و نظرسنجی که شما برای استوری خود فعال می­کنید با شما در تعامل باشند.

  • اضافه‌کردن استیکر و جلب‌توجه بیشتر کاربران

استیکر­ها وسیله‌ای هستند که می­توانند در مدت استوری اینستاگرام  احساس شما را کم‌وبیش به دنبال­کنندگان منتقل کنند. اینکه دنبال­کنندگان از احساس شما آگاه شوند باعث همراهی بیشتر آنها با استوری شما می­شود. همچنین استیکر­ها جذابیت بیشتری به تصاویر می­دهند و این‌گونه کیفیت استوری شما را افزایش می­دهد. استیکرها را برای عکس­ها و یا بوم‌رنگ‌ها و ویدئوهای خود بکار ببرید تا حرفه‌ای‌تر استوری بسازید.   

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    کلام آخر

    در این مقاله در مورد اهمیت مدت استوری اینستاگرام و چگونگی ساخت استوری­های بهتر با شما صحبت کردیم. مدت استوری اینستاگرام از موضوعی است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است حتما نکات و موارد مرتبط به این موضوع را به بهترین شکل ممکن پوشش داده باشید. امیدواریم توانسته باشیم گامی هر چند کوچک در ارتقای آگاهی شما برداشته باشیم.

    منبع:

    demandcurve

    time

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.