ترتیب استوری و نحوه چینش صحیح آن + 2 کاربرد مهم استفاده از استوری

0

اینستاگرام چیزی بیش از یک پلتفرم به اشتراک‌گذاری عکس و فیلم است. اینستاگرام یک بستر اجتماعی است که شما با سایر کاربران تعامل می‌کنید و کسب‌وکارها خود را توسعه می‌دهید. اگر دوست دارید بیشتر در جلوی چشم فالوئرهایتان باشید، به نحوه ترتیب استوری اینستاگرام توجه کنید. به استوری خود می‌روید و روی لیست بازدیدکنندگان کلیک می‌کنید. ناگهان لیستی را مشاهده خواهید کرد که احتمالاً شامل چندین چهره آشنا خواهد بود.

موضوع مهم این است که الگوریتم اینستاگرام دقیقاً چگونه تصمیم می‌گیرد که بازدیدکنندگان استوری شما چگونه طبقه‌بندی می‌شوند؟ اینستاگرام پاسخ به این پرسش را نمی‌دهد! اگر کسی این الگوریتم اینستاگرام می‌شناخت، می‌توانست یک ربات ایجاد کند تا آن را دور بزند. این حال، ما یک ایده کلی در مورد نحوه عملکرد این الگوریتم و ترتیب استوری داریم که در این مطلب از بلاگ پادرو مورد بحث قرار می‌دهیم.

استوری‌های اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام برای اولین بار استوری را در سال 2016 به نمایش گذاشت و به سرعت به یک ویژگی فوق‌العاده محبوب تبدیل شد. هر روز، بیش از 500 میلیون نفر استوری اینستاگرام خود را به روز می‌کنند. این عدد دیوانه‌وار است و نشان می‌دهد که مردم چقدر دوست دارند استوری را مشاهده کنند. به عبارت دیگر، هر استوری خاص احتمالاً بیننده‌های مختلفی خواهد داشت.

نحوه چینش استوری اینستاگرام

مجموعه متا پس از مشاهده جذابیت استوری در اینستاگرام این ویژگی استوری را به دو برنامه دیگر خود یعنی جمله فیسبوک و واتساپ اضافه کرد. استوری در هر سه سرویس تقریباً یکسان هستند و ویژگی‌های مشابه را ارائه می‌دهد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به این توانایی اشاره کرد که چه کسی استوری شما را مشاهده کرده و ترتیب استوری چگونه است. این باعث می‌شود استوری متفاوت از پست‌ها باشند. در پست‌ها نمی‌توانید ببینید چه کسی آنها را مشاهده کرده است. در پست فقط می‌توانید کسی را ببینید که لایک کرده است، وگرنه هزاران یا میلیون‌ها نفر ممکن است پست شما را ببیند، اما شما متوجه نشوید.

نحوه چینش و ترتیب استوری اینستاگرام

احتمالاً فرض می‌کنید که لیست بازدیدکنندگان استوری شما به صورت زمانی مرتب شده است. شما جدیدترین بیننده را در بالا مشاهده خواهید کرد و به دنبال آن دومین بیننده اخیر و غیره. انتهای لیست اولین کسی را می‌بینید که استوری شما را مشاهده کرده است. در حقیقت، این ترتیب زمانی معکوس دقیقاً چگونه کار می‌کند؟ پاسخ این است: «حداقل تا زمانی که بیش از 50 بیننده داشته باشید.» اما در آن مرحله، شما در حال حاضر به یک لیست نسبتاً طولانی نگاه می‌کنید که احتمالاً شامل یک دسته از افراد آشنا و غریبه‌ها است.

اگر سعی داشتید شخص خاصی را پیدا کنید، انجام این کار دشوار خواهد بود. در عوض، اینستاگرام وقتی استوری شما به مرز 51 بازدید می‌رسد، همه چیز را تغییر می‌دهد. در آن مرحله، الگوریتم اینستاگرام شروع به کار می‌کند. اینستاگرام می‌خواهند افرادی را به شما نشان دهد که بیشتر به استوری‌های شما علاقه‌مند هستند.

روشی که اینستاگرام بازدیدکنندگان و ترتیب استوری را مرتب می‌کند توسط یک الگوریتم مخفی تعیین می‌شود. این الگوریتم بازدیدها، لایک‌ها و کامنت‌ها پروفایل را در نظر می‌گیرد تا بازدیدکنندگان را برای یک استوری رتبه‌بندی کند. ترتیب بازدیدکنندگان بر اساس نحوه تعامل دیگران با شما در پلتفرم است، نه نحوه تعامل شما با این پیج‌ها! این بدان معناست که افرادی که بیشتر از پیج شما بازدید می‌کنند، در بالای لیست ظاهر می‌شوند.

اینستاگرام بازدیدکنندگان استوری خود را از دو طریق تا مرز 50 بازدید مرتب می‌کند. هنگامی که 50 بازدید یا کمتر دارید، بازدیدکنندگان به ترتیب زمانی معکوس ذکر می‌شوند. هنگامی که 51 یا بیشتر دارید، بازدیدکنندگان مطابق با الگوریتم مخفی اینستاگرام ایجاد می‌شوند.

نحوه قرار گرفتن و ترتیب استوری اینستاگرام

نظم یا ترتیب استوری اینستاگرام واقعاً مهم نیست. این موضوع بیشتر به علاقه شخصی شما و افرادی که استوری شما را مشاهده می‌کنند، مربوط می‌شود. همانطور که گفتیم، یکی از قدرتمندترین توانایی‌هایی که اینستاگرام ارائه می‌دهد، دیدن لیست افرادی است که استوری‌های شما را مشاهده کرده‌اند. کاربران می‌توانند هنگامی که استوری ارسال شده آنها در حال پخش است، انگشت خود را روی صفحه به سمت بالا بکشند تا به کل لیست بازدیدکنندگان دسترسی داشته باشند. در حالی که اینستاگرام دقیقاً نحوه تصمیم‌گیری در بالای لیست را نشان نمی‌دهد، ترتیب مشاهده بر اساس تعاملات روی پلتفرم است.

ترتیب استوری بر اساس عواملی مانند میزان تعامل شما با فالوورها و تعداد دفعات بازدید از پروفایل، لایک کردن پست‌ها، کامنت دادن در مورد پست‌ها و مشاهده استوری‌های آنها است.به این معنا که باید افرادی را که با آنها تعامل دارید، عوض کنید تا بتوانید ترتیب نمایش استوری خود را تغییر دهید. این سفارش برای مشاغل و بازاریاب‌هایی که به تعامل در اینستاگرام متکی هستند مهم است. ترتیب بازدیدهای استوری اینستاگرام می‌تواند به آنها کمک کند تا در بهبود روابط با افراد مناسب کار کنند. ترتیب استوری اینستاگرام اطلاعات مفیدی را برای کمک به بازاریابان برای استفاده از این پلتفرم برای نرخ تبدیل بهتر ارائه می‌دهد.

اهمیت نحوه قرار دادن استوری در اینستاگرام

شما ممکن است یک اینفلوئنسر باشید یا ممکن است یک حساب کاربری اینستاگرام خود را برای تجارتتان اداره کنید. در این شرایط، ترتیب استوری می‌تواند بسیار مهم باشد، اما به شکلی که فکر می‌کنید نیست. در حقیقت، فرقی نمی‌کند که مردم استوری شما را به چه ترتیب مشاهده کنند. بنابراین پیگیری 50 بازدید اول بی‌معنی است. اما هنگامی که از 50 بازدید فراتر رفتید، همه چیز تغییر می‌کند. افراد در صدر لیست نمایش‌های شما آنهایی خواهند بود که اینستاگرام فکر می‌کند به احتمال زیاد در تعامل بالایی با شما هستند. در نهایت می‌توانید استوری‌های خود را هایلایت کنید و با قرار دادن یک کاور هایلایت اینستاگرام به جذابیت بصری آن کمک کنید.

ترتیب استوری اینستاگرام به صاحب پیج‌ها این ایده را می‌دهد که چه کسی بیشتر به محتوای آنها علاقه دارد. ترتیب بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام به ترتیب زمانی مرتب نشده است، زیرا یک الگوریتم پیچیده در پشت لیست وجود دارد. هر استوری که مردم می‌بینند، بازدید ایجاد می‌کند. این بازدیدها در لیست بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام مرتب شده‌اند. برای دسترسی به این لیست، کارهای زیر را انجام دهید:

  1. اپ اینستاگرام را باز کنید و روی عکس پروفایل خود در سمت راست پایین ضربه بزنید تا به پروفایل خود بروید.
  2. در بالا سمت راست ضربه بزنید و (Archive) را انتخاب کنید.
  3. به استوری بروید که می‌خواهید بازدیدکنندگان آن را ببینید.
  4. روی استوری ضربه بزنید. برای دیدن بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام، انگشت خود را روی صفحه بکشید.

کاربرد قرارگیری و ترتیب استوری در اینستاگرام

با ترتیب استوری به درستی با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنید. از فهرست لیست بازدیدکنندگان به عنوان راهنمایی در مورد اینکه چه کسی باید در میان همه بازدیدکنندگان استوری خود درگیر شود، استفاده کنید و آنها را وادار کنید تا حتی بیشتر با محتوای شما تعامل داشته باشند. مراحل زیر به شما کمک می‌کنند تا بازدیدکنندگان بیشتری را برای استوری‌های خود ایجاد کنید:

1- تعامل با بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام با رتبه بالاتر

بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام به عنوان یک ابزار مفید برای تولید کنندگان محتوا و برندها عمل می‌کند تا مشخص کنند که چه کسی از بین مخاطبانشان بیشتر به محتوای آنها علاقه‌مند هستند. برای استفاده کامل از این لیست، باید استراتژی خوبی برای تعامل با افرادی که در بالای لیست هستند داشته باشید. ابتدا به نکات زیر توجه کنید:

  • با ردیابی افرادی که دائماً در لیست شما ظاهر می‌شوند و یک استوری را مشاهده کرده‌اند، بیشترین تعامل را تعیین کنید.
  • آنها را در محتوای مربوط به استوری‌هایی که مشاهده کرده‌اند تگ کنید.
  • با آنها در پیام‌های عمومی و خصوصی تعامل داشته باشید.

از آنجایی که بازدیدکنندگان برتر در حال مشاهده استوری‌های شما هستند، کمی تلاش از طرف شما می‌تواند آنها را بیشتر با محتوایتان درگیر کند. ترتیب استوری به شما کمک می‌کند تا آنها را به خرید یا اقدام به عمل تشویق کنید.

2- تعامل با بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام با رتبه پایین تر

نحوه استفاده از ترتیب قرار گرفتن استوری در اینستاگرام

جلب توجه مردم از پایین لیست ترتیب استوری اینستاگرام برای یک اینفلوئنسر یا پیج کاری حیاتی است. وقتی متوجه می‌شوید که افراد در لیست شما در حال پیشرفت هستند، نشان‌دهنده علاقه روزافزون آنها به محتوای شماست. این امر به شما کمک می‌کند محتوای با کیفیت‌تری را به آنها ارائه دهید. دفعات مشاهده پیج یک عامل مهم برای چنین بازدیدکنندگانی است.

تولید کنندگان محتوا باید بازدیدکنندگان را وادار کنند که بیشتر از استوری‌هایشان به صفحه اصلی پیجشان بروند. یکی از راه‌های انجام این کار، قرار دادن برچسب پروفایل خود در استوری‌هایتان است. این ویژگی به افراد امکان می‌دهد فقط با ضربه زدن روی برچسب در استوری به صفحه پروفایل شما یا هر لینک دیگری که ارائه می‌دهید مراجعه کنند. نشانه‌های بصری و فراخوان‌هایی برای اقدام در استوری خود اضافه کنید تا بازدیدکنندگان را ترغیب کنید تا روی آن ضربه بزنند و از صفحه خاصی بازدید کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    کلام آخر

    • اینستاگرام بازدیدکنندگان و ترتیب استوری خود را از دو طریق تا مرز 50 بازدید مرتب می‌کند.
    • هنگامی که 50 بازدید یا کمتر دارید، بازدیدکنندگان به ترتیب زمانی معکوس ذکر می‌شوند.
    • هنگامی که 51 یا بیشتر دارید، بازدیدکنندگان مطابق با الگوریتم مخفی اینستاگرام ایجاد می‌شوند.
    • ترتیب استوری اینستاگرام براساس میزان تعامل شما با بازدیدکنندگان صورت می‌گیرد.
    • مهم نیست نحوه چیدمان شما در استوری‌ها چگونه است، زیرا بازدیدکنندگان به سرعت به استوری مورد علاقه خود می‌رسند. 
    • هدف شما باید ایجاد تعامل قوی با فالوورهای وفادارتان باشد.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع:

    pallyy

    statusbrew

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.