بهترین روش ارسال مرسوله به خارج از کشور

0

دنیا مانند یک دهکده است که اعضای آن به هر حال با هم در ارتباط هستند؛ همین ارتباط نیاز جابه‌جایی کالا بین افراد در کشورهای مختلف را پدید آورده و ارسال مرسوله به خارج از کشور با پست را به یکی از مباحث مهم بدل کرده است.

نحوه ارسال بسته پستی و هزینه پست به خارج از کشور تا حد زیادی به حجم و ارزش و نوع بار شما بستگی دارد و براساس نحوه ارسال و نیاز شما تعیین خواهد شد.

در این متن از نحوه ارسال بسته پستی به خارج از کشور خواهیم گفت و هزینه‌های مختلفی که در فرایند این جابه‌جایی تاثیرگذار است را بررسی خواهیم کرد؛ همچنین با یک پلتفرم بی‌نظیر و کاربردی در زمینه ارسال مرسولات که می‌توانید به وسیله آن انواع سرویس‌های پستی را مقایسه و انتخاب کنید، آشنا خواهیم شد؛ پس به هیچ وجه ادامه این متن را از دست ندهید!

ارسال مرسوله به خارج از کشور

ارسال مرسوله به خارج از کشور با پست

پست بین‌المللی به عنوان یکی از بهترین و امن‌ترین گزینه‌ها برای ارسال کالا به کشور دیگر است و انتخاب انواع مختلف آن بر اساس نوع محموله و نیاز شما صورت می‌گیرد؛ به همین خاطر نحوه ارسال بسته پستی به خارج از کشور و هزینه‌های آن می‌تواند متفاوت باشد.

ممکن است که یکی از آشنایان شما در کشوری دیگر با هزاران کیلومتر فاصله به مدارک یا محصولی که در دسترس شماست نیاز داشته باشد، یا به واسطه شرایط خاص کاری یا شخصی مجبور باشید تا به سرعت مرسوله‌ای را به خارج از کشور ارسال کنید؛ اما به دلیل تحریم‌ها و عدم آگاهی از شرایط و قوانین به کلی از انجام آن منصرف شوید!

در حالی که شرکت‌های پستی خصوصی با استانداردهای بالا می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارسال کالای شما را بر عهده گیرند؛ در این بین آشنایی با پلتفرمی که بتواند شما را در مقایسه خدمات این شرکت‌ها و انتخاب مناسب‌ترین آن‌ها راهنمایی کند تا بتوانید برآیند پست مرسوله خود را مدیریت کنید نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مزایای ارسال مرسوله به خارج از کشور با شرکت‌های پست بین‌المللی

ارسال محموله‌های پستی از طریق پست به کشورهای دیگر مزایای بسیاری دارد که موجب شده تا روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با استفاده از آن، کالاها یا مدارک خود را به دست گیرنده برسانند؛ مزایایی چون:

اعتبار بالا

سال‌ها است که افراد از این شیوه برای ارسال محصولات خارج از کشور استفاده می‌کنند و همین سابقه درخشان و تجربه بالا در این زمینه باعث شده انتخاب اول افراد برای ارسال مرسولات پستی، پست بین‌المللی باشد.

هزینه مناسب

 در ارسال کالا اگرچه که هزینه متناسب با نوع بار و حجم و وزن و مسافتی که باید طی شود محاسبه شده و زمان انجام کار نیز بسیار تاثیرگذار است؛ اما ارسال کالا با پست کماکان قیمت مناسبی داشته و طیف وسیعی از افراد این روش را انتخاب می‌کنند.

امنیت بالا

بسته شما درست مانند امانتی است که به دست افرادی دیگر سپرده شده تا به مقصد برسد پس اطمینان از روش ارسال کالا و امنیت بالای آن، یکی از ضروری‌ترین موارد در ارسال کالا به شمار می‌رود؛ ارسال مرسوله به خارج از کشور نیز از طریق پست دارای امنیت بالایی است.

سرعت قابل قبول

معمولاً افراد ترجیح می‌دهند که بسته پستیی‌شان به سرعت به مقصد برسد و حتی در برخی شرایط این موضوع به یک ضرورت تبدیل می‌شود. استفاده از پست به واسطه هماهنگی‌های بالا و استانداردهای جهانی سرعت خوبی دارد؛ همچنین  وجود کادر مجرب و حرفه‌ای در کشورهای مختلف و در شرکت‌های گوناگون موجب شده تا بسته شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست گیرنده برسد.

امکان پیگیری و رصد فرایند پستی

به واسطه ثبت کوچکترین جزئیات در صورت بروز هرگونه مشکل، به سادگی و با استفاده از کد رهگیری می‌توانید از وضعیت لحظه‌ای بسته خود مطلع شده و در هر زمان از موقعیت آن با خبر باشید.

حتی ارسال مرسوله پستی فروشگاه‌های آنلاین در مراکز استان و شهرهای بزرگ نیز به سادگی و از طریق راهنمای استفاده از خدمات شرکت‌های پستی و پلتفرم هوشمند این شرکت‌ها قابل انجام است؛ در حقیقت حتی افراد در این سطح هم ترجیح دادند که دیگر خود را درگیر جابه‌جایی کالا نکرده و همه چیز را به شرکت‌های پستی بسپارند.

نحوه ارسال بسته پستی به خارج از کشور

در زمان ارسال مرسوله به خارج از کشور آگاهی از انواع روش‌های پست بین‌المللی و تطابق آن و شرایط و نیازهای شخصی خود می‌تواند در یک تصمیم‌گیری صحیح بسیار حائز اهمیت باشد؛ روش‌هایی چون:

  • درب به درب یا Door to Door (DTD)

یکی از بهترین و ایمن‌ترین روش‌ها در لیست نحوه ارسال بسته پستی به خارج از کشور، روش DTD است که براساس آن بسته مدنظر از درب لوکیشن فرستنده جمع‌آوری شده و درب لوکیشن گیرنده در کشوری دیگر تحویل داده خواهد شد.

به واسطه راحتی و سرعت مناسب، بسیاری از افراد این روش را برای ارسال مرسولات خود بر سایر روش‌‌ها ترجیح می‌دهند؛ البته که هزینه پست به خارج از کشور با استفاده از این روش به واسطه خدمات منحصر‌به‌فردی که دریافت می‌کنید، کمی بالاتر از سرویس‌های دیگر بوده و شما باید با توجه به راحتی خود و ارزشمندی بسته، آن را انتخاب و یا به روش‌های دیگر نیم نگاهی داشته باشید.

  • فرودگاه به درب یا Airport to Door (ATD)

یک روش دیگر برای ارسال مرسوله به خارج از کشور، ATD است که به واسطه آن بسته پستی باید به فرودگاه کشور فرستنده ارسال و پس از آن درب لوکیشن گیرنده، دریافت شود؛ این سرویس نسبت به روش قبل میزان راحتی کمتری خواهد داشت، اما از آن‌جایی که هزینه به مراتب کمتری دارد، طیف وسیعی از افراد آن را انتخاب می‌کنند.

امنیت و سرعت قابل قبول در ارسال و دریافت بسته پستی در این روش بسیار مورد توجه بوده و شاید همین موضوع موجب شده تا در میان روش‌های ارسال کالا به خارج از کشور، ATD یکی از محبوب‌ترین‌ها باشد.

  • درب به فرودگاه یا Door to Airport (DTA)

این نحوه ارسال بسته پستی به خارج از کشور درست برعکس روش قبلی است و این بار بسته از مقابل درب منزل یا محل کار فرستنده توسط شرکت پستی جمع آوری شده و به فرودگاه کشور گیرنده ارسال می‌شود؛ این روش برای افرادی مناسب است که آدرس دقیقی از فرد گیرنده نداشته و یا نمی‌خواهند در این ترافیک و مشغله‌های ریز و درشت تا فرودگاه بروند.

  • فرودگاه به فرودگاه یا Airport to Airport (ATA)

در این روش ارسال مرسوله به خارج از کشور، دیگر بسته پستی از درب منزل فرستنده در کشور ایران جمع آوری نشده و درب منزل فرد گیرنده در خارج از کشور تحویل داده شود؛ بلکه تمامی راه‌ها به فرودگاه‌ ختم خواهد شد!

در واقع بسته پستی به فرودگاه کشور مبدا تحویل داده شده و پس از مدت کوتاهی، فرد گیرنده آن را از فرودگاه کشور خودش دریافت خواهد کرد؛ بزرگترین مزیت این روش حذف سرویس‌های ویژه شرکت‌های پستی و کاهش چشمگیر هزینه ارسال بسته به حساب می‌آید که همین مورد، توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است.

  • روش تجاری DDP

نحوه ارسال بسته پستی به خارج از کشور می‌تواند به روش تجاری DDP صورت پذیرد؛ براساس این روش پس از خرید مرسوله از یک شرکت، در ازای مبلغی بیشتر، وظیفه ارسال و باربری و ترخیص کالا را برعهده آنان گذاشته می‌شود؛ بدین ترتیب بدون این که نیاز باشد از روش‌های گفته شده استفاده کنید، پس از اتمام فرآیند خرید، فرآیند پست محصول آغاز خواهد شد.

البته ناگفته نماند که در این روش، اعتبار و خوش‌نام بودن شرکت یا برندی که این وظیفه مهم را به او می‌سپارید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و اعتماد به هر شرکت کوچک و بزرگ، می‌تواند چالش‌های بسیاری برای بسته پستی شما به وجود آورد!

هزینه پست به خارج از کشور به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه پست به خارج از کشور به عوامل مختلفی بستگی داشته و می‌تواند بسته به شرایط خاص شما یا مرسوله‌تان مقادیر متفاوتی داشته باشد؛ در حقیقت این شما هستید که باید متناسب با نیاز خود و در نظر داشتن این عوامل، بهترین روش ارسال کالا به خارج از کشور را انتخاب کنید.

  • ارزش و نوع مرسوله

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در هزینه ارسال مرسوله به خارج از کشور، میزان ارزشمندی و نوع مرسوله است که طبیعتا میزان مراقبت متفاوتی را توسط شرکت‌های پستی در پی خواهد داشت؛ در واقع هرچه یک بسته برای شما ارزشمندتر باشد، انتظار شما از شرکت‌های پستی برای تامین امنیت آن بیشتر بوده و آن‌ها برای جبران انتظارات شما، ناچار به دریافت هزینه بیشتر خواهند بود.

  • وزن و ابعاد بسته پستی

بسیار بدیهی است که هرچه وزن و ابعاد یک مرسوله بیشتر باشد، هزینه دریافتی از شما نیز بیشتر خواهد شد؛ در واقع وزن و ابعاد بسته پستی و محدودیت در آن، جزو اولین مواردی است که در پر کردن فرم‌‌های مربوطه با آن مواجه خواهید شد و در هزینه‌ها بسیار اثرگذار است.

  • مسافت طی شده

مسافتی که بین دو کشور باید طی شود تا بسته شما به دست گیرنده برسد نیز کاملا بر هزینه پست بین‌المللی موثر است؛ به عنوان مثال، اگر بسته پستی شما برای فردی در ترکیه باشد قطعا هزینه کمتری توسط شرکت‌های پستی دریافت خواهد شد تا ارسال مرسوله برای فرد گیرنده در کشور کانادا!

همچنین وجود یا عدم وجود پرواز مستقیم بین دو کشور نیز می‌تواند در هزینه پست به خارج از کشور موثر باشد؛ چرا که عدم وجود پرواز مستقیم به اجبار پای پرواز به کشورهای ثالث را به میان کشیده و بدین ترتیب بر مسافت طی شده، افزوده خواهد شد.

هزینه پست به خارج از کشور
  • روش‌های ارسال بسته

همان گونه که پیش‌تر نیز گفتیم، نحوه ارسال بسته پستی به خارج از کشور در هزینه تمام شده برای شما، تاثیر مستقیم خواهد داشت؛ طبیعتا هرچه سرویس بیشتری از شرکت‌های پستی دریافت کنید و میزان هزینه‌های شما هم افزایش خواهد یافت.

به عنوان مثال، در روش DTD که بسته از درب منزل شما به درب منزل گیرنده ارسال می‌شود، هزینه‌ها به مراتب بیشتر از تحویل بسته به فرودگاه مبدا و ارسال به فرودگاه مقصد خواهد بود.

  • نوسانات ارز

از آن‌جا که می‌خواهید بسته پستی خود را به خارج از کشور و به وسیله پست بین‌المللی ارسال کنید، طبیعتا بالا و پایین شدن قیمت ارز می‌تواند در هزینه‌های شما تاثیرگذار باشد؛ حتی شاید بهتر باشد که در زمان رخ دادن نوسانات شدید قیمت ارز، اگر ضرورت خاصی در ارسال کالا ندارید، دست نگه داشته و مدتی بعد پس از متعادل شدن شرایط، اقدام کنید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

پادروپین؛ یک انتخاب بی‌نظیر برای ارسال مرسوله

فرض کنید که قصد ارسال کالا به هر نقطه‌ای را دارید از محله‌ای در شهر خودتان گرفته تا شهری با هزاران کیلومتر فاصله در کشوری دیگر، ارسال به وسیله شرکت‌های پستی همواره اولین گزینه شما خواهد بود. وجود شرکت‌ها و برندهای مختلف در زمینه پست و ارسال کالا با خدمات و امکانات منحصر‌به‌فرد می‌تواند حسابی شما را سردرگم کرده و احتمال انتخاب صحیح در بین آن‌ها را به طرز چشمگیری پایین آورد.

این‌جاست که پلتفرم پادروپین به شما کمک خواهد کرد تا از معتبرترین شرکت‌های پستی و خدمات‌شان مطلع شده، آن‌ها را با هم مقایسه کنید و بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید؛ همچنین این پلتفرم با ایجاد پشتیبانی اختصاصی برای شما، ارتباط با مشتریان شرکت‌های پستی و رهگیری بسته پستی را در هر مرحله ممکن کرده است و از طریق سرویس پیام کوتاه و لینک رهگیری فرستنده و گیرنده به صورت لحظه‌ای و آنلاین از وضعیت مرسوله با خبر خواهند شد.

البته که API، پلاگین و پنل کاربری در پادروپین نیز امکان اتصال سیستم ارسال به سرویس‌های این پلتفرم را به سادگی ممکن کرده می‌توان از مجرب‌ترین کارشناسان مشاوره رایگان لجستیک برای انتخاب بهترین خدمات پستی استفاده کرد؛ همچنین وجود تنوع بالا در لیست شرکت‌هایی که با این پلتفرم همکاری دارند، دست شما را برای انتخاب بهترین گزینه حسابی باز خواهد گذاشت!

انتخاب پادروپین به واسطه کاهش بیش از ۴۰ درصد از تماس‌های پشتیبانی و دقت نزدیک به ۱۰۰ درصدی در جمع‌آوری مرسولات از آدرس‌های مورد نظر و سرویس‌های فعال در بیش از ۱۲۰۰ شهر در ایران فرایند ارسال را به طرز چشمگیری بهبود بخشیده است.

سوالات متداول

  1. ارسال مرسوله به خارج از کشور چه مزایایی دارد؟

علاوه‌بر امنیت بالا و سرعت مناسب در تحویل بسته‌ها، هزینه مناسب، امکان رصد فرآیند پستی و پیگیری اداری در صورت بروز مشکل، از مزایای این امر به شمار می‌رود.

  • روش ارسال کالا DTD به چه صورت است؟

در روش Door to Door بسته پستی از درب منزل فرد فرستنده به درب منزل فرد گیرنده ارسال خواهد شد.

  • ارزان‌ترین و گران‌ترین روش ارسال کالا، کدام‌ها هستند؟

می‌توان ATA که براساس آن بسته پستی در فرودگاه مبدا تحویل و در فرودگاه مقصد دریافت می‌شود را ارزان‌ترین و روش DTD را گران‌ترین دانست.

  • آیا نوسانات ارز بر هزینه‌های پست به خارج از کشور موثر است؟

بله، نوسانات قیمت ارز بر هزینه‌های پست به خارج از کشور کاملا اثرگذار خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.