آموزش طراحی کاور ویدیو اینستاگرام برای رفتن به اکسپلور

0

جذابیت و زیبایی یکی از مهم‌ترین ملاک‌های بیشتر دیده شدن در اینستاگرام است. کاور ویدیو اینستاگرام باید به صورت تکنیکی انتخاب شود تا علاوه بر جذابیت پست در زیبایی ظاهر فید پیج اینستاگرام نیز اثرگذار باشد.

ظاهر زیبای پست‌های اینستاگرام در جذب مخاطبان تأثیر زیادی دارند و اگر پست شما در اینستاگرام نتواند در ثانیه‌های ابتدایی کاربر را به خود جذب کند، شما فرصت دیده شدن پستتان را از دست‌داده‌اید. در این مطلب با نحوۀ طراحی و انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام که یکی از کارهای مهم برای پیج های اینستاگرام است آشنا می‌شوید.

راز پیج اینستاگرامی زیبا و جذاب ویدئوهایی است که دارای کاور زیبا باشند و ظاهر جذابی برای فروشگاه اینترنتی بسازند. انتخاب کاور ویدیو یک گام اساسی برای زیبایی بخشی و جذب مخاطب بیشتر و در نتیجه فروش موفقیت آمیزتر است.

چرا باید در اینستاگرام از ویدئو استفاده کنید؟

بر اساس آمارهایی که از بخش اینسایت پیجهای اینستاگرامی به‌دست‌آمده، معلوم شده است که میزان محبوبیت پست‌های ویدئویی بسیار بیشتر از پست‌های عکس‌دار است.

این آمار و اطلاعات نشان می‌دهد که شما برای جذب کاربران بیشتر در اینستاگرام باید به سراغ ساخت ویدئوهای جذاب بروید. ویدئوها از اثربخشی بیشتری برخوردار هستند و کاربران راحت‌تر می‌توانند با رفتار و ویژگی‌های صاحبان پیج های اینستاگرامی آشنا شوند.

چرا باید در اینستاگرام از ویدئو استفاده کنید؟

نقش ویدیوهای جذاب در اینستاگرام مارکتینگ

فروشگاه‌های اینستاگرامی باید با ساخت ویدئوهای جذاب محصولات خود را معرفی کنند و مخاطبان را از صحت فروشگاه اینستاگرامی خودآگاه کنند. فروشگاه‌های اینستاگرامی باید از روش‌های مختلف و جذاب برای جذب مخاطبان بیشتر استفاده کنند.

یکی از بهترین روش‌هایی که به جذب کاربران بیشتر کمک می‌کند این است که ویدئوهایی که برای معرفی محصولات و خدمات ساخته می‌شود از جذابیت زیادی برخوردار باشد. این ویدئوها باید اعتماد کاربران را جذب کنند و اعتماد آن‌ها را جلب کند.

جذابیت ویدیوها را فراموش نکنید

برای جذابیت بخشی به پست‌های اینستاگرام باید ویدئوها جذابیت زیادی به‌ظاهر فید پیج اینستاگرام ببخشد. انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت ویدئو در اینستاگرام است.

اگر کاور مناسب برای ویدئوهای اینستاگرام انتخاب نشود، اینستاگرام به صورت خودکار اولین فریم از ویدئو را به‌عنوان کاور انتخاب می‌کند و این کاور معمولاً نمی‌تواند جذابیت زیادی به‌ ظاهر پست و فید اینستاگرام بدهد. اگر ویدئوهای اینستاگرام کاور نداشته باشد ممکن است پست ویدئویی با یک صفحۀ مشکی در فید اینستاگرام نشان داده نشود که اصلاً زیبا نیست.


بیشتر بخوانید: آموزش کامل ساخت کلیپ با برنامه اینشات

ویدئوهای معرفی محصولات در فروشگاه‌های اینستاگرامی

تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا برخی از فروشگاه‌های اینستاگرام فروش خیلی خوبی دارند و برخی از آن‌ها نمی‌توانند اعتماد مخاطبان خود را جلب کنند و محصولات را به فروش برسانند؟ راز این موفقیت بزرگ در تولید محتوای حرفه‌ای و تکنیکی است. اگر شما هم می‌خواهید فروشگاه اینستاگرامی خود را متحول کنید باید برای تولید محتوای خود وقت بگذارید.

ساخت ویدئو برای فروشگاه‌های اینستاگرام از اصول اولیۀ داشتن یک پیج فروشگاهی موفق در اینستاگرام است. در ویدئوهایی که برای پیج اینستاگرام خود می‌سازید باید از اشخاص حقیقی استفاده کنید تا با جلوی دوربین آمدن بتوانند اعتماد مشتریان را جلب کنند و محصولات و خدمات پیج فروشگاهی را با جزئیات دقیق آن‌ها معرفی کنند.

پس از ساخت این ویدئوها باید برای انتشار آن‌ها در اینستاگرام برایشان کاور زیبا و مناسب انتخاب کنید. این کاور تأثیر بسیار زیادی در دیده شدن ویدئوهای شما دارد.


در ادامه با روش‌های ساخت و نکاتی که باید در انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام به آن‌ها دقت کنید، آشنا می‌شوید.

انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام

ویدئوهای اینستاگرام در قسمت فید به صورت پست و IGTV نشان داده می‌شوند که باید انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام را بر اساس نوع فیلمی که در اینستاگرام آپلود می‌کنید، انتخاب کنید.

رازهای طراحی و انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام

اگر در اینستاگرام زیاد گردش کرده باشید حتماً دیده‌اید که برخی از پست‌ها که به‌راحتی شما را وسوسه می‌کنند تا آن‌ها ببینید، لایک کنید، کامنت بگذارید و حتی آن‌ها را ذخیره کنید اول با عکسی جذاب آغاز می‌شوند پس‌ازآن شما می‌توانید ویدئوی پست را ببینید.

به این تصاویر جذاب که در ابتدای ویدئو قرار می‌گیرند کاور پست گفته می‌شود. برای انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام باید برخی از نکات را رعایت کنید تا کاور جذاب‌تری را بسازید.

خیلی از وقت‌ها ما علاقه‌ای به خواندن یک عکس با چهل خط متن نداریم و از آن می‌گذریم.فالوورهای شما نیز در اینستاگرام قطعاً علاقه‌ای به این کار ندارند. ازآنجایی‌که در اینستاگرام با اسکرول کردن در یک پیج فقط می‌توان یک تصویر از محتوای پست را مشاهده کرد، اطلاعاتی که در این قسمت نمایش داده می‌شود اهمیت زیادی دارد.

انتخاب عکس و متن جذاب برای ساخت کاور ویدیو اینستاگرام

برای ساخت کاور ویدیوی جذاب باید این نکات را مدنظر داشته باشید:

  • از ترکیب عکس و متن استفاده کنید. بدون شک عکسی جذاب بسیار گویاتر از چندین خط، نوشته است. پس در مرحلۀ اول باید مناسب‌ترین عکس را برای کاور پست خود انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب عکس نوبت مرحلۀ نوشتن تیتر مناسب است. تیتر باید کوتاه و همراه با کلمات طلایی مرتبط با پست باشد تا بتواند گویای اطلاعات کاملی از محتوای پست شما باشد.
  • انتخاب فونت جذاب برای متن کوتاهی که روی کاور پست اینستاگرام قرار می‌گیرد لازم است که بسیار زیبا و متفاوت باشد.
انتخاب عکس و متن جذاب برای ساخت کاور ویدیو اینستاگرام

بیشتر بخوانید: آموزش بازاریابی در لایو اینستاگرام برای افزایش فروش

نکات مهم ساختن کاور ویدیو

از نکات بسیار مهم دیگری که در ساخت کاور پست‌های اینستاگرام باید به آن دقت کنید این است که در متن کاور از رنگ‌های متفاوت استفاده کنید. ترکیب رنگی انتخابی شما نباید شلوغ باشد و فقط باید کلمات مهم را پررنگ‌تر نشان دهد. فراموش نکنید که کاور ویدئویی که آن را می‌سازید فقط برای یک پست نیست و در فید اینستاگرام هم نشان داده می‌شود و در زیبایی ظاهر پیج اینستاگرام اثرگذار است.

برای ساخت کاور ویدیو اینستاگرام می‌توانید از روش الگوبرداری هم استفاده کنید. اگر پیج‌های اینستاگرامی را که تعداد زیادی دنبال کننده دارند مشاهده کنید می‌بینید که پست‌ها از جذابیت زیادی برخوردار هستند. شما می‌توانید از این پیج های اینستاگرام الگوبرداری کنید و از طراحی‌هایی که آن‌ها برای کاور پست‌های خود استفاده کرده، استفاده کنید.

البته برای فروشگاه‌های اینستاگرام خیلی مهم است که اطلاعات لازم در رابطه به محصول در کاور ویدئوها و پست‌ها آورده شده باشد. پس برای بازدهی بهتر باید چند فروشگاه اینستاگرامی موفق با اینگیجمنت بالا را دنبال کنید و با چاشنی کردن ایده و خلاقیت کاور تخصصی خود را بسازید.

برای انتخاب متن‌های جذاب و کوتاه باید کمی بیشتر مطالعه کنید تا کلمات بیشتری را وارد دایرۀلغات خود کنید. برای این کافی است هر روز نگاهی به تیترهای روزنامه‌ها و مجلات بیندازید و کتاب‌های مرتبط را مطالعه کنید. البته اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام هستید پست‌ها زیبا و جذاب با متن‌های کاربردی هم به شما کمک زیادی می‌کنند.

طراحی و انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام اصلاً سخت و پیچیده‌ای نیست و فقط باید دو عنصر عکس و متن به‌درستی انتخاب شوند و با ترکیبی جذاب در کنار هم قرار بگیرند.  

آموزش ساخت کاور ویدیو اینستاگرام

با توجه به مطالب قبلی آموختید که انتخاب کاور ارزش زیادی دارد و به بیشتر دیده شدن پست‌های شما کمک زیادی می‌کند. دقت کنید که اگر می‌خواهید پست‌های شما به اکسپلورر راه پیدا کند باید حتماً از کاور زیبا و جذاب برای ویدئوهای استفاده کنید. حتماً تابه‌حال برای شما پیش‌آمده که به یک پاساژ رفته‌اید که مغازه‌ها تعداد زیادی محصولات مشابه دارند.

در این پاساژ اولین فروشگاهی که توجه شما را به خود جلب می‌کند قطعاً فروشگاهی است که تابلوی معرفی جالبی داشته باشد و اطلاعاتی متمایز از محصولات خود ارائه کرده باشد بسیار راحت‌تر از سایر فروشگاه‌ها می‌تواند توجه مشتریان را جلب کند. انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام نیز نقش مهمی دارد.


در ادامه با روش ساخت و انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام آشنا می‌شوید.

چگونه کاور پست اینستا بسازیم؟

برای ساخت کاور ویدئو اینستاگرام راه‌های ساده و مناسبی در اختیاردارید. استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی حرفه‌ای مانند فتوشاپ کار طراحی‌های گرافیکی را بسیار پیچیده و زمان‌بر اما اصولی و دقیق انجام می‌دهند. چیزی که برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکار در اینستاگرام اهمیت دارد این است که بتوانند خودشان تولید محتوا انجام دهند و در هرلحظه با استفاده از امکانات ساده برای فروشگاه اینستاگرامی خود محتوای جذاب تولید کنند.

طراحی کاور اینستاگرام با استفاده از نرم‌افزارهای سیستم‌عامل ویندوز مانند فتوشاپ و پریمیر برای همه راحت نیست و امکان دسترسی دائمی به آن‌ها نیز وجود ندارد. به همین دلیل در این قسمت آموزش بسیار جذاب و ساده‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهیم که بتوانید به‌سادگی انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام را انجام بدهید.

برای انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام می‌توانید به دو صورت این کار انجام دهید. اول از طریق خود اینستاگرام و دوم از طریق نرم‌افزارهای ویرایش فیلم و عکس موبایل.

انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام با استفاده از اینستاگرام

انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام با استفاده از اینستاگرام بسیار ساده است. برای انتخاب کاور ویدئو مهم است که مشخص شود نوع ویدئویی باید آپلود شود چه مدلی است؟

کاور ویدئو اینستاگرام برای ویدئوهای یک‌دقیقه‌ای

اگر ویدئویی که برای آپلود کردن انتخاب کرده‌اید یک ویدئوی یک‌دقیقه‌ای یا چند حداکثر 10 اسلاید یک‌دقیقه‌ای است می‌توانید از روش زیر برای انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام استفاده کنید:

  1. ویدئو یا ویدئوهای یک‌دقیقه‌ای خود را برای آپلود کردن در اینستاگرام انتخاب کنید و گزینۀ NEXT را بزنید.
  2. در این قسمت سه گزینه به شما نشان داده می‌شود:
  • Trim
  • Filter
  • Cover
  1. در این مرحله باید گزینۀ Cover را انتخاب کنید.
  2. بعد از انتخاب Cover فریم‌های ویدئوی که قرار است آپلود شود در یک نوار به شما نشان داده می‌شوند.
  3. با کشیدن نوار فریم‌های ویدئو می‌توانید بهترین فریمی که می‌توانید به‌عنوان کاور ویدئو باشد انتخاب کنید.
  4. بعد از انتخاب یکی از قاب‌های فریم که برای گذاشتن کاور روی فیلم اینستاگرام انتخاب کرده‌اید باید گزینۀ NEXT را بزنید.
  5. کپشن و تنظیمات لازم را اعمال کنید و ویدئوی خود را با کاور موردنظر به اشتراک بگذارید.

کاور ویدئو اینستاگرام برای ویدئوهای IGTV

ویدئوهای طولانی یا IGTV ها از جذاب‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام هستند که معمولاً برای فروشگاه‌های اینترنتی کاربرد زیادی دارند. برای گذاشتن کاور روی فیلم اینستاگرام برای ویدئوهای IGTV باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ویدئوی خود را برای انتشار در اینستاگرام انتخاب کنید.
  2. بعد از آپلود کردن ویدئوی IGTV در صفحه‌ای که تایم لاین ویدئو نمایش داده می‌شود می‌توانید یکی از فریم‌های ویدئو را به‌عنوان کاور برای پست خود انتخاب کنید.
  3. اگر مایل هستید برای ویدئوی IGTV خود یک عکس از گالری انتخاب کنید باید گزینۀ Add from Camera Roll را انتخاب کنید. با استفاده از این گزینه می‌توانید عکس موردنظر موجود در گالری را به‌عنوان کاور ویدئوی خود انتخاب کنید.
طراحی کاور اینستاگرام

انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام با استفاده از عکس آماده

بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند پیج اینستاگرامی آن‌ها با خلاقیت بیشتری همراه باشد و زیبایی و جذابیت بصری بیشتری داشته باشد. آن‌ها ترجیح می‌دهند برای انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام زمان کافی را اختصاص دهند و از کاورهای زیباتر و خلاقانه‌تر استفاده کنند.

در این مواقع ممکن است انتخاب کاور برای ویدئو از بین فریم‌های فیلم به همین سادگی نباشد و باید از تصویر مجزایی برای کاور استفاده شود.

برای اینکه بتوان از یک تصویر مجزا برای ویدئوهای اینستاگرام استفاده کرد باید از نرم‌افزارهای ویرایش عکس و ویدئو استفاده شود. با استفاده از این نرم‌افزارها می‌توان تصویر موردنظر همراه با متن جذابی که انتخاب کرده‌اید را طراحی کنید و از آن تصویر به‌عنوان کاور ویدئو استفاده کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    طراحی کاور با گوش‌های هوشمند

    برای انجام کارهای گرافیکی و تدوین فیلم در سیستم‌عامل‌های اندروید و آی او اس نرم‌افزارهای زیادی وجود دارد که کار کردن با آن‌ها ساده است و به‌راحتی می‌توان کارهای زیادی را انجام داد.

    در مرحلۀ اول سعی کنید برای انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام از یک عکس زیبا که متناسب با ویدئو است استفاده کنید. پس از انتخاب عکس باید متنی کوتاه و جذاب را برای کاور انتخاب کنید. برای کاور از فونت و رنگ‌های مناسبی که باهم هارمونی دارند استفاده کنید.
    پس از ویرایش عکس موردنظر برای کاور ویدئو باید این عکس را در ابتدای فیلم خود قرار دهید.

    پس‌ازآن می‌توانید هنگام آپلود کردن فیلم فریم عکس را به‌عنوان کاور ویدئو انتخاب کنید. این روش ظاهر زیبایی به فید اینستاگرام فروشگاه آنلاین شما می‌دهد و مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند.

    برای ویرایش عکس می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند InShot استفاده کنید. کار کردن با نرم‌افزار این شات ساده است و هنگام ساخت ویدئو کافی است که عکس کاور و ویدئوی موردنظر را برای ساخت ویدئو انتخاب کنید.

    با درگ کردن عکس می‌توانید آن را در ابتدای ویدئو قرار دهید و از قسمت Speed زمان نمایش آن را کوتاه کنید تا در فیلم نمایش داده نشود. برای ساخت کاور در ویدئوهای IGTV دقت کنید که باید سایز کاور را 420px x 654px انتخاب کنید. سایز کاور ویدئو در پست‌های یک‌دقیقه‌ای 1×1 است.

    یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای ساخت کاور ویدیو اینستاگرام این است که از عکس افراد یا محصولات به همراه یک نوشتۀ جذاب استفاده شود. این روش یکی از بهترین روش‌ها برای ساخت کاور است که بسیاری از بلاگرها نیز از آن استفاده می‌کنند.

    جمع‌بندی

    • ویدئوها از جذاب‌ترین محتواهایی هستند که معمولاً بین 45 تا 65 درصد بازدید دارند.
    • تولید محتوای ویدئویی یکی از بهترین روش‌ها برای فروشگاه‌های اینستاگرامی است که محصولات خود را معرفی کنند و از این طریق بازدید پیج فروشگاهی را بالا ببرند.
    • با تولید محتوای ویدئویی، فروشگاه‌های اینستاگرامی می‌توانند اینگیجمنت پیج را بالا ببرند. پس‌ازاین پست‌ها وارد اکسپلورر اینستاگرام می‌شوند و تعداد دنبال کنندگان نیز افزایش پیدا می‌کند.
    • یکی از روش‌های جذاب‌تر کردن پست‌های ویدئویی انتخاب کاور ویدیو اینستاگرام است. با این روش تصویر ویدئوها در فید پیج و اکسپلورر اینستاگرام با ظاهر زیباتری نشان داده می‌شود و مخاطبان بیشتر ترغیب می‌شوند که پست را ببینند.
    • استفاده از عکس و متن جذاب یکی از روش‌های مؤثر برای ساخت کاور ویدئو است.
    • برای انتخاب کاور ویدئو می‌توان از طریق اینستاگرام یک فریم از ویدئو را به‌عنوان کاور انتخاب کرد.
    • روش خلاقانه‌تر برای انتخاب کاور برای پست‌های ویدئویی استفاده از نرم افزارهای ویرایش عکس و فیلم در گوشی‌های موبایل است.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.