بازنشر نظرات مشتریان؛ تکنیکی فوق‌العاده برای جذب مشتری جدید

0

بازنشر نظرات مشتریان سابق یکی از روش‌های بی‌نظیر برای جلب اعتماد مشتریان جدید است. به عبارتی شما برای رشد فروش خود نیاز دارید تا در خریداران اطمینان لازم را ایجاد کنید که بازنشر نظرات مشتریان در این بین کمک‌کننده خواهد بود. ثبت نظرات و میانگین ستاره‌های دریافتی از جمله مواردی هستند که می‌توانند در تبدیل یک کاربر به مشتری مؤثر باشند. به همین دلیل به اشتراک‌گذاری یا بازنشر (sharing) نظرات مشتریان سابق در کانال‌های مختلف می‌تواند یک تاکتیک اساسی برای افزودن اعتبار به برند شما باشد. با ما همراه باشید تا مفهوم این اصطلاح را برای شما بازتر کنیم و درباره چگونگی استفاده از آن‌ اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

بازنشر نظرات مشتریان راهی برای جذب مشتری جدید

بسیاری از فروشندگان آنلاین از بازنشر نظرات مشتریان غافل هستند. اما این موضوع برای هر کسب‌وکار آنلاینی ضروری و مهم است. شاید از خود بپرسید چرا؟ واضح است، چون با بازنشر نظرات مشتریان می‌توانید ارزش محصولاتتان را در معرض دید سایر افراد قرار دهید. روشی که می‌تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند. فردی را تصور کنید که در مورد خرید یک محصول تردید دارد. زمانی که نظرات به اشتراک‌گذاری شده سایر افراد را درباره محصول بررسی می‌کند، تصمیم خرید خود را نهایی می‌کند. زیرا با بالا رفتن سطح اطلاعاتش در مورد محصول و دیدن رضایت دیگران مانند قبل احساس خطر نخواهد کرد.

بازنشر نظرات مشتریان راهی برای جذب مشتری جدید

زمانی که قرار است کار فروشندگی در فضای آنلاین را ایجاد کنید، شاید چنین تصوری داشته باشید که با تولید یک محصول خوب، تعیین قیمت مناسب برای آن و ساخت یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای، همه چیز کامل است و تنها کاری که باید انجام دهید، تماشا کردن میزان فروش محصولات است. اما این یک نگاه کمال‌گرایانه و ایده‌آل است و اغلب در حد همان تصور باقی می‌ماند. زیرا شما برای رشد فروش خود به بازاریابی نیاز دارید و لازم است در کانال‌های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا کنید. آن هم در دنیایی که رقابت حرف اول را می‌زند.

در ادامه به معرفی مواردی می‌پردازیم که علاوه بر بازنشر نظرات مشتریان، می‌توانند در دیده شدن بیشتر برند شما، اعتبار بخشیدن به آن و رشد فروشتان مؤثر باشند. یکی از این موارد هم نشری (syndication) نظرات است که در کنار بازنشر نظرات مشتریان عاملی مؤثر خواهد بود.

بازنشر نظرات مشتریان به این معناست که شما نظرات مشتریان خود را با سایر کاربرانی که از فروشگاه شما دیدن می‌کنند، به اشتراک بگذارید.
این نظرات می‌توانند در ترغیب سایر افراد به خرید از شما کمک‌کننده باشند.

هم نشری (syndication) چیست و چگونه کار می‌کند؟

هم نشری در واقع به این معناست که علاوه بر بازنشر نظرات در کانال‌های خود مانند فروشگاه اینستاگرامی‌تان، افراد دیگر هم اقدام به انتشار دوباره نظرات مشتریان شما کنند. در دنیای تولید محتوا هم این حالت قابل استفاده است. البته تصور نکنید که بازنشر یک اصطلاح جدید است، بلکه بسیاری از کسب‌وکارها سال‌هاست که دانسته یا ندانسته از آن استفاده می‌کنند. در محتوانویسی به انتشار دوباره یک محتوا (متن، فیلم، عکس) در سایت دیگر هم نشری می‌گویند. شاید بسیاری از افراد آن را مصداق کپی بدانند. اما این کار با ذکر منبع خواهد بود. به همین دلیل اجازه دهید برای روشن‌تر شدن موضوع یک مثال بزنیم.

تصور کنید که شما نظرات بسیاری را در فروشگاه خود دریافت کرده‌اید. سپس شما با بازنشر نظرات مشتریان در استوری اینستاگرام خود آن را در معرض دید دیگران قرار می‌دهید. اما این پایان کار بازاریابی شما نیست. اگر شما یک برند مرجع محسوب شوید، برای مثال محصولات خود را به سایر خرده‌فروشان تحت مجموعه خود یا خرده‌فروشان همکار نیز بفروشید، می‌توانید از آن‌ها بخواهید که نظرات مشتریان شما را در سایر کانال‌های فروششان منتشر کنند.

در این حالت فروشگاه‌های آنلاین زیادی می‌توانند با اشاره به منبع اصلی بازنشر نظرات مشتریان، اقدام به هم نشری نظرات و بررسی‌ها کنند. اما نتیجه این کار چیست؟ احتمال اینکه افراد را ترغیب به خرید از خود کنید زیاد است. به عبارتی مورد توجه خریدارانی قرار می‌گیرید که تا پیش از این اطلاعی از برند شما نداشتند.

اهمیت بازنشر نظرات مشتریان

بازنشر نظرات در کانال‌های مختلف می‌تواند در اطمینان خریدار برای تهیه یک محصول مؤثر باشد. این کار پتانسیل جذب مشتری و افزایش فروش شما را بیشتر می‌کند. به همین دلیل شما باید حضورتان را در این پلتفرم قوی‌تر کنید و بتوانید پیشتاز از سایر رقبا در معرض دید مخاطب قرار بگیرید. به عبارتی لازمه دیدن نظرات خریداران شما، دیده شدن برند شما قبل از سایر فروشندگان مشابه است. به همین دلیل اگر بتوانید یک استراتژی مؤثر برای تولید نقدوبررسی محصولات خود ایجاد کنید، می‌توانید مشتریان جدیدی جذب کنید.

تبلیغات پولی

از دیگر روش‌های بازاریابی برای دیده شدن در فضای تجارت الکترونیک استفاده از تبلیغات پولی در بازنشر نظرات مشتریان است. این کار به شما کمک می‌کند تا مشتریان جدید و وفادار بیشتری را به سمت خود جذب کنید. این تبلیغات حتی در رتبه‌بندی‌های ستاره‌ای محصولات هم مؤثر هستند. برای مثال شما می‌توانید تعداد ستاره‌های کسب کرده توسط نظرات یک محصول را در تبلیغات پولی و اینفلوئنسری خود بگنجانید و مخاطب را تحریک به انجام واکنش کنید. اینجاست که ترافیک ورودی به صفحه محصول شما افزایش پیدا می‌کند.

بازنشر نظرات در آمازون

بازنشر نظرات در آمازون

بر اساس آمارهای دریافتی 95 درصد از مردم قبل از خرید یک محصول به آمازون مراجعه می‌کنند تا نظرات سایرین را درباره کالایی خاص را بدانند. این روش در افزایش دیده شدن برندهای مختلف مؤثر است. اما همانطور که می‌دانید امکان استفاده از آمازون برای فروشندگان داخلی فراهم نیست. آن هم در صورتی که هیچ خریدار فرامرزی برای شما وجود ندارد. اما این مثال را زدیم تا بدانید که اگرچه نمی‌توانید از امتیاز بازنشر نظر در آمازون استفاده کنید، اما امکان استفاده از پادروشاپ را خواهید داشت و می‌توانید نظراتی که در پادروشاپ گذاشته می‌شود را در استوری خود منتشر کنید. همچنین می‌توانید هایلایت نظر مشتری داشته باشید.

بعد از ساخت سایت فروشگاهی، بازنشر نظرات مشتریان در سایت‌های معروف مانند نمونه خارجی آمازون، می‌تواند در دیده شدن برند شما تأثیرات فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

بازنشر نظرات در سایت‌های خرده‌فروشی بزرگ

اگر از جمله فروشندگانی هستید که محصولاتتان را علاوه بر فروشگاه آنلاین خود در سایر سایت‌های خرده‌فروش بزرگ به دست مصرف‌کننده می‌رسانید، می‌توانید از بازنشر نظرات مشتریان در چنین سایت‌هایی هم برای رشد بیشتر استفاده کنید. به عنوان یک فروشنده چندکاناله، استفاده از بازنشر نظرات مشتریان در سایت‌های بزرگ برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر خریدار باید در اولویت شما قرار بگیرد. این شیوه خود نوعی بازاریابی محسوب می‌شود که در صورت اجرای درست بسیار هم مؤثر است. زیرا چنین روشی یک فرصت فوق‌العاده برای جلب توجه افرادی است که تا کنون با برند شما آشنا نشده‌اند یا از شما خرید نکرده‌اند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    با بازنشر نظرات مشتریان در سایت‌های بزرگ می‌توانید به طرز هیجان‌انگیزی تعداد مشتریان خود را بالا ببرید. حتی اگر مردم به صورت مستقیم از شما خرید نکنند، اما با بررسی نظرات مشتریانتان، ارتباط عمیقی با شما برقرار می‌کنند و با به خاطر سپردن نام برند شما، سری بعد زمانی که دچار تردید در خرید هستند، به صورت ناخودآگاه به سمت خرید از شما کشیده می‌شوند. زیرا قبلاً احساس خوبی نسبت به برند شما پیدا کرده‌اند. به همین دلیل نه تنها شما نباید از چنین فرصتی بگذرید، بلکه باید در اولین برداشت عالی مشتریان جدید هم بسیار قوی عمل کنید. در ادامه نحوۀ انجام این کار را به شما نشان خواهیم داد.

    انتقال محتوای نظرات به شرکای خرده‌فروش

    در حالت عادی خریداران در همان فروشگاهی نظر خود را ثبت می‌کنند، که محصولی را از آن خریداری کرده‌اند. به همین دلیل فقط کسانی می‌توانند از بازنشر نظرات مشتریان شما استفاده کنند که وارد فروشگاه آنلاین شما شوند. اما زمانی که از بازنشر نظرات مشتریان در سایر سایت‌های شریک هم استفاده می‌کنید، به دیده شدن نظرات افراد مختلف در مورد محصولات خود کمک کرده‌اید و این می‌تواند جرقه‌ای برای فروش بیشتر باشد. مشتریان وارد وب‌سایت یا فروشگاه خرده‌فروش مورد نظر می‌شوند، بازنشر نظرات مشتریان شما را در آن پلتفرم بررسی می‌کنند و با اعتمادسازی صورت گرفته توسط شما، به خرید محصولتان ترغیب می‌شوند.

    این کار صرف نظر از کانالی که برای بازنشر نظر مشتری در نظر می‌گیرید، بسیار مؤثر است. برای مثال یک فروشگاه اینستاگرامی را در نظر بگیرید که با بازنشر نظرات مشتریان خود در سایر پیج‌ها، منجر به جذب دنبال‌کننده و در نتیجه فروش بیشتر شده است. وقتی کاربران فضای آنلاین نظرات مثبت سایرین را نسبت به محصولات شما بررسی کنند، ارزش برند خود را در نظر آن‌ها افزایش می‌دهید و این می‌تواند برگ برنده‌ای برای شما باشد. زیرا سفر مشتریان جدید از این نقطه آغاز می‌شود.

    نحوه استفاده از هم نشری نظرات

    نحوه استفاده از هم نشری نظرات

    تا اینجا به صورت دقیق و جزء به جزء درباره بازنشر نظرات مشتریان صحبت کردیم. اما همانطور که گفتیم هم نشری نظرات هم می‌تواند در این بین به شما کمک کند. اما شاید این پرسش برای شما مطرح شود که چگونه این کار را انجام دهیم؟ شما باید برای این کار از دیگران کمک بگیرید. به این ترتیب میزان دسترسی خود را افزایش داده‌اید. اما برای انجام این کار باید به یک نکته مهم دقت کنید و آن هم این است که در انتخاب سایت‌هایی که قرار است در هم نشری نظرات شما کمک‌کننده باشند، دقت داشته باشید. زیرا باید این کار را به صورت عادلانه برای شما انجام دهند تا سرمایه‌گذاری شما در این بخش به هدر نرود.

    گاهی یک بازنشر یا هم نشری اشتباه توسط یک سایت اشتباه، می‌تواند روند جذب مشتری را حتی معکوس کند. پس باید در انتخاب کانال‌های خود برای به اشتراک‌گذاری و هم نشری نظرات خریداران خود دقت لازم را داشته باشید.

    هنگام انتخاب مرجع مورد نظر برای هم نشری نظرات دقت کنید تا از این طریق دچار آسیب نشوید.

    جمع‌بندی

    • بازنشر نظرات مشتریان یکی از تکنیک‌ها فوق‌العاده برای افزایش فروش است.
    • فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند از طریق بازنشر نظرات مشتریان یا به اشتراک‌گذاری آن‌ها در کانال‌های مختلف، علاوه بر دیده شدن برند و رشد ترافیک ورودی، نظرات مشتریان بیشتری را نیز نسبت به خود جلب کنند.
    • در کنار بازنشر نظرات مشتریان، هم نشری نظرات هم در رشد برند بسیار مؤثر است. هم نشری به معنای کپی کردن نظرات دیگران با ذکر منبع در یک کانال دیگر مانند سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینستاگرامی است.
    • آیا شما هم تا به حال از تکنیک‌های بازنشر نظرات مشتریان و هم نشری آن‌ها استفاده کرده‌اید؟ دیدگاه خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع:

    powerreviews

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.