لوازم پت شاپ چیست و 5 مزیت خرید از پت شاپ‌های آنلاین

0

هر فردی که تا کنون حیوان خانگی داشته، با مفهوم پت شاپ به خوبی آشناست. سایر افراد نیز این کلمه را احتمالاً بارها شنیده‌اند. به مراکز فروش فیزیکی یا اینترنتی لوازم حیوانات خانگی، شاپ می‌گویند. لوازم پت شاپ انواع متفاوتی دارند تا صاحبان حیوانات خانگی گوناگون با خرید آن‌ها بتوانند از حیوان خود به خوبی نگهداری کنند. در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص لوازم پت شاپ، بسته‌بندی و ارسال آن‌ها نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

پت شاپ چیست؟

پت شاپ چیست؟

در سال‌های اخیر، علاقه مردم به نگهداری از حیوانات خانگی افزایش پیدا کرده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این امر، همه‌گیری ویروس کرونا و احساس تنهایی بیشتر بسیاری از افراد است. همین امر باعث شده تا پت شاپ‌های متفاوتی در سراسر کشور به وجود بیایند. همچنین در کنار پت شاپ‌های فیزیکی، این روزها پت شاپ‌های آنلاین نیز وجود دارند. اما پت شاپ چیست؟

پت شاپ (Pet Shop) از دو کلمه مجزا در زبان انگلیسی تشکیل شده است. کلمه (Pet) به معنی حیوان خانگی و (Shop) به معنی فروشگاه، دو جزء این کلمه را تشکیل می‌دهند. پس باید بگوییم که ترجمه فارسی پت شاپ همان فروشگاه لوازم حیوانات خانگی است. در این فروشگاه‌ها لوازم متفاوت و بسیاری برای حیوانات خانگی مانند گربه‌ها، سگ‌ها، جوندگان، پرندگان، ماهی‌ها و آبزیان متفاوت به فروش می‌رسد.

این روزها به دلیل علاقه بیشتر مردم به نگهداری از انواع حیوانات خانگی، پت شاپ‌های متفاوتی در کشور به وجود آمده است.

مهم‌ترین لوازم پت شاپ

همان‌طور که گفتیم در پت شاپ‌ها انواع وسایل و لوازم متفاوتی به فروش می‌رسد. برخی از مهم‌ترین لوازم موجود در پت شاپ‌ها عبارتند از:

  • خوراکی‌ها و غذاهای متفاوت حیوانات خانگی
  • مکمل‌‌های دارویی حیوانات
  • لوازم آرایشی و بهداشتی پت‌ها
  • انواع قفس، باکس و نگهدارنده
  • انواع تشویقی‌ها
  • اسباب‌بازی‌های متفاوت حیوانات
  • لباس و برخی موارد تزئینی
  • قلاده و نگه‌دارنده

البته موارد گفته شده را باید مهم‌ترین لوازم پت شاپ دانست. اما برخی پت شاپ‌ها پا را فراتر گذاشته‌اند و اقدام به فروش بسیاری از حیوانات خانگی نیز می‌کنند.

انواع پت شاپ‌ها

انواع پت شاپ‌ها

همان‌طور که گفتیم این روزها پت شاپ‌ها به دو صورت اینترنتی و حضوری فعالیت می‌کنند. هر کدام از این پت شاپ‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت

1- پت شاپ حضوری

پت شاپ حضوری مانند بسیاری از مغازه‌ها و کسب‌وکارهای فیزیکی است. به عبارتی شما باید به صورت حضوری به این مراکز مراجعه کنید تا خریدهای لازم را برای حیوانات خانگی خود انجام دهید.

مزایای پت شاپ حضوری

از مهم‌ترین مزایای پت شاپ‌های حضوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- قابلیت بررسی کالا

در زمانی که به صورت حضوری از لوازم پت شاپ خرید انجام می‌دهید، می‌توانید آن‌ها را از نظر بسیاری موارد به خوبی بررسی کنید تا بهترین گزینه را برای حیوان خانگی خود انتخاب کنید.

2- تهیه سریع در مواقع اجبار

برخی مواقع مشکلات متفاوتی مانند نیاز فوری به غذای خشک، مکمل‌های دارویی و برخی موارد دیگر باعث می‌شود که افراد زمان کافی نداشته باشند تا خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. در این مواقع می‌توان با حضور در پت شاپ‌ها، لوازم مورد نیاز خود را خریداری کرد.

معایب پت شاپ‌های حضوری

پت شاپ‌های حضوری و فیزیکی معایب متفاوتی دارند. برخی از مهم‌ترین معایب این‌گونه پت شاپ‌ها را در ادامه با هم می‌خوانیم.

1- عدم وجود پت شاپ در تمام شهرها

با این که اکنون در بسیاری از شهرهای ایران پت شاپ وجود دارد اما هنوز هم برخی شهرها پت شاپ ندارند. همچنین ممکن است لوازم پت شاپ آن شهر کامل نباشد و برخی موارد را نداشته باشد. این یکی از مهم‌ترین معایب پت شاپ‌های فیزیکی یا حضوری است.

2- دوری از محل زندگی

مدت‌هاست که همه افراد با معضل ترافیک، دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی مواقع پت شاپ ممکن است از خانه افراد فاصله زیادی داشته باشد. همین امر سبب تلف زمان زیادی می‌شود. در این مواقع باید وقت بسیاری را برای رفت و برگشت بگذارید تا بتوانید از میان لوازم پت شاپ، موارد مورد نظر خود را خریداری کنید.

3- تنوع پایین لوازم پت شاپ فیزیکی

پت شاپ‌های فیزیکی معمولاً محصولات محدودی دارند. هر چه پت شاپ کوچک‌تر باشد، میزان لوازم موجود در آن نیز کمتر است. همین مورد ممکن است باعث شود تا شما پس از صرف وقت بسیار و رسیدن به آن پت شاپ متوجه شوید که وسیله مورد نظر شما تمام شده است یا اصلاً آن را ندارد.

در پت شاپ‌ها لوازم متفاوتی مانند غذاها و خوراکی‌های حیوانات خانگی، تشویقی‌ها، قلاده، باکس و قفس، مکمل‌های غذایی و دارویی، اسباب بازی حیوانات خانگی، لوازم تزئینی مانند لباس و بسیاری موارد دیگر به فروش می‌رسند.

2- پت شاپ آنلاین

پت شاپ آنلاین

نوع دیگری از پت شاپ‌ها در سال‌های اخیر به وجود آمده و آن هم پت شاپ آنلاین است. در این نوع از پت شاپ‌ها شما لازم است به صفحه این مراکز مراجعه کنید و لوازم مورد نیاز خود را انتخاب کنید تا در اسرع وقت آن‌ها را تحویل بگیرید. وجود این پت شاپ‌ها باعث راحتی بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی شده است. دیگر لازم نیست آن‌ها برای خرید لوازم متفاوت برای حیوان خانگی خود، زمان زیادی را در ترافیک بگذرانند تا به پت شاپ‌های فیزیکی برسند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    مزایای استفاده از پت شاپ آنلاین

    یکی از دلایل پیشرفت و افزایش پت شاپ‌های آنلاین، مزایای بسیار زیاد و مناسب آن‌هاست. وجود این مزایا باعث شده تا افراد راحتی بیشتری را تجربه کنند و به همین دلیل به پت شاپ‌های آنلاین علاقه‌مند شوند. از مهم‌ترین مزایای استفاده از پت شاپ‌های آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    1- دسترسی آسان

    مهم نیست در چه شهری و چه منطقه‌ای زندگی می‌کنید. تا زمانی که به گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر متصل به اینترنت دسترسی داشته باشید، می‌توانید از میان لوازم پت شاپ، موارد مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن‌ها را جلوی در منزل تحویل بگیرید.

    2- تنوع محصولات

    تنوع لوازم پت شاپ آنلاین بسیار بالاست. همین امر باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنید. همچنین در صورتی که آن پت شاپ لوازم مورد نظر شما را نداشته باشد یا تمام کرده باشد، شما به سادگی و بدون اتلاف وقت متوجه آن خواهید شد و می‌توانید به سراغ یک پت شاپ آنلاین دیگر بروید.

    3- امکان مقایسه قیمت و محصولات

    زمانی که از پت شاپ‌های آنلاین استفاده می‌کنید، می‌توانید لوازم پت شاپ‌های متفاوت را به راحتی با یکدیگر مقایسه کنید تا بهترین آن‌ها از نظر قیمت و کیفیت را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود تا شما هزینه کمتری برای خرید لوازم مورد نیاز حیوان خانگی خود پرداخت کنید.

    4- صرفه‌جویی در وقت و هزینه

    در هنگام خرید از میان لوازم پت شاپ آنلاین دیگر لازم نیست با ماشین شخصی خود یا تاکسی به آن مراکز مراجعه کنید. کافی است گوشی تلفن همراه خود را بردارید و از میان پت‌ شاپ‌های متفاوت، محصولات مورد نظر خود را سفارش دهید تا آن‌ها را جلوی در منزل تحویل بگیرید. همین امر باعث صرفه‌جویی زیادی در وقت و هزینه شما خواهد شد.

    5- جابه‌جایی راحت محصولات سنگین

    برخی محصولات مانند خاک گربه، وزن بالایی دارند. جابه‌جایی این محصولات شاید برای همه راحت نباشد. اما زمانی که از پت شاپ‌های آنلاین این محصولات را خریداری می‌کنید، دیگر نیازی به جابه‌جایی زیاد آن‌ها ندارید و تنها کافی است از جلوی در منزل آن‌ها را به داخل خانه ببرید.

    معایب پت شاپ‌های آنلاین

    البته پت شاپ‌های آنلاین نیز بدون عیب و ایراد نیستند. به همین دلیل در هنگام استفاده از آن‌ها باید به برخی نکات توجه کرد. مهم‌ترین معایب استفاده از پت شاپ‌های آنلاین به شرح زیر است.

    1- احتمال کلاه‌برداری

    باید بدانید که در هنگام خرید اینترنتی نامناسب همیشه احتمال کلاه‌برداری وجود دارد. به همین دلیل برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است تنها از مراکز و پت شاپ‌های آنلاین معتبر خریدهای خود را انجام دهید تا با برخی مشکلات مواجه نشوید.

    2- عدم تحویل درست کالا

    همیشه باید جایی برای بروز خطا باقی گذاشت. این خطا در زمان خرید اینترنتی ممکن است بیشتر پیش بیاید. یکی از مشکلاتی که ممکن است افراد با آن مواجه شوند، عدم یکسان بودن کالای سفارش داده شده با آن چیزی است که تحویل گرفته‌اند. در این زمان‌ها افراد کالا را مرجوع می‌کنند تا لوازم پت شاپ مورد نظر خود را تحویل بگیرند اما در این میان اندکی زمان تلف خواهد شد.

    در هنگام بسته بندی لوازم پت شاپ باید به نکاتی مانند وزن، اندازه و میزان آسیب‌پذیری کالا توجه کرد.

    بسته بندی وسایل پت شاپ

    بسته بندی وسایل پت شاپ

    همان‌طور که گفتیم لوازم پت شاپ انواع متفاوتی دارد. برخی از آن‌ها حجیم، برخی سنگین و برخی دیگر آسیب‌پذیر هستند. به همین دلیل باید به بسته‌ بندی وسایل پت شاپ در هنگام ارسال دقت ویژه‌ای شود تا آن‌ها آسیب نبینند و به بهترین شکل به دست مشتریان برسند. پیشنهاد می‌کنیم با خواندن مطلب 9  نکته در خصوص بسته بندی استاندارد برای ارسال با پست در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید کار بسته بندی وسایل پت شاپ را به بهترین شکل انجام دهید. از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام بسته بندی لوازم پت شاپ به آن‌ها توجه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • استفاده از بسته‌بندی مناسب با توجه به جنس، وزن و اندازه کالا
    • عدم وجود فضای خالی در بسته به دلیل کاهش احتمال صدمه دیدن آن
    • قابلیت جابه‌جایی مناسب

    عدم توجه به این نکات باعث می‌شود تا بسته‌بندی لوازم پت شاپ مناسب نباشد و کار را برای مأمور رساندن بسته به مقصد سخت کند. همچنین ممکن است بسته در هنگام جابه‌جایی صدمه ببیند و مشتریان به همین دلیل نسبت به آنلاین شاپ شما بی‌اعتماد شوند. پس حتماً اگر پت شاپ آنلاین دارید، باید به بسته‌‌بندی لوازم پت شاپ توجه ویژه‌ای داشته باشید.

    ارسال لوازم پت شاپ

    ارسال لوازم پت شاپ در صورتی که به درستی بسته‌بندی شده باشند کار سختی نیست و می‌توان آن‌ها را با استفاده از روش‌های متفاوت مانند پست یا استفاده از خدمات ارسال پادرو انجام داد. این بخش را باید ساده‌ترین بخش کار فروش لوازم پت شاپ به صورت آنلاین دانست که به راحتی می‌توان آن‌ها را به روش‌های مناسب انجام داد.

    جمع‌بندی

    • این روزها به دلیل علاقه بیشتر مردم به نگهداری از انواع حیوانات خانگی، پت شاپ‌های متفاوتی در کشور به وجود آمده‌اند.
    • در پت شاپ‌ها لوازم متفاوتی مانند غذاها و خوراکی‌های حیوانات خانگی، تشویقی‌ها، قلاده، باکس و قفس، مکمل‌های غذایی و دارویی، اسباب بازی حیوانات خانگی، لوازم تزئینی مانند لباس و بسیاری موارد دیگر به فروش می‌رسد.
    • پت شاپ‌های فیزیکی و آنلاین را می‌توان مهم‌ترین نوع پت شاپ‌های موجود در ایران دانست.
    • پت شاپ‌های فیزیکی مزایایی مانند بررسی محصول و خرید سریع در مواقع لازم دارند.
    • از مهم‌ترین معایب پت شاپ‌های فیزیکی می‌توان به صرف وقت و هزینه برای خرید، عدم وجود پت شاپ در برخی شهرها، نداشتن یا تمام کردن برخی از لوازم مورد نیاز شما، محدود بودن تنوع کالاها و دوری از محل زندگی اشاره کرد.
    • پت شاپ‌های آنلاین مزایای بیشتری نسبت به نوع فیزیکی دارند.
    • از مهم‌ترین مزایای پت شاپ‌های آنلاین، می‌توان به مواردی مانند صرفه‌جویی در وقت و هزینه، قابلیت مقایسه کالاها، دسترسی راحت، عدم جابه‌جایی بارهای سنگین، تحویل در اسرع وقت جلوی در منزل و دسترسی آسان اشاره کرد.
    • البته استفاده از پت شاپ‌های آنلاین معایبی مانند مواجه شدن با کلاه‌برداران و عدم تحویل کالای درست نیز دارد که با خرید از پت شاپ‌های معتبر می‌توان از برخورد با این مشکلات اجتناب کرد.
    • در هنگام بسته‌بندی لوازم پت شاپ باید به نکاتی مانند وزن، اندازه و میزان آسیب‌پذیری کالا توجه کرد.
    • بسته‌بندی مناسب باید با توجه به وزن و اندازه باشد. همچنین باید بسته‌بندی به گونه‌ای باشد که بتوان آن را به راحتی و بدون رسیدن آسیب به محصولات جابه‌جا کرد.
    • برای ارسال لوازم پت شاپ می‌توان از خدمات ارائه شده توسط مجموعه پادرو استفاده کرد.
    • شما در خصوص لوازم پت شاپ چه می‌دانید؟ آیا تا به حال از پت شاپ‌های آنلاین خرید کرده‌اید؟ در بسته‌بندی لوازم پت شاپ آنلاین باید به چه نکات دیگری توجه کرد؟
    • نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع:

    Feedalpha

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.