4 دلیل برای استفاده از سرویس (Next day delivery)

0

این روزها با محبوب‌تر شدن سفارشات به صورت اینترنتی، کار تحویل کالاها شکل جدیدتری به خود گرفته است. سرویس‌های متفاوتی برای این کار وجود دارند که سرویس (Next day delivery) یکی از آن‌هاست. همه افراد دوست دارند کالایی را که سفارش می‌دهند، در اسرع وقت تحویل بگیرند. اما شاید تمام مجموعه‌ها نتوانند همان روز اقدام به ارسال کالا کنند، به همین دلیل سرویس روز بعد به وجود آمده است. در این مطلب از بلاگ پادرو قصد داریم در خصوص سرویس (Next day delivery) نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

سرویس Next day delivery چیست؟

سرویس (Next day delivery) چیست؟

سرویس (Next day delivery) یکی از انواع روش‌های ارسال بارها و مرسوله‌های متفاوت است. همان‌طور که از نام آن می‌توان حدس زد، سرویس روز بعد یعنی روز سفارش و ارسال کالا با یکدیگر متفاوت است. با استفاده از این سرویس کالاها در روز بعد سفارش تا نهایتاً سه روز پس از سفارش به دست مشتریان خواهد رسید.

پس باید بگوییم که در سرویس (Next day delivery) میان روز ارسال کالا و دریافت آن توسط مشتری حداقل یک روز فاصله وجود دارد. درست است که شاید این نوع خدمات از سرویس ارسال و دریافت در همان روز کمی کندتر باشد اما می‌توان توسط آن حجم بیشتری از کالا را ارسال کرد. همچنین هزینه ارسال یا دریافت کالا نیز به میزان مناسبی کاهش پیدا می‌کند.

با استفاده از سرویس (Next day delivery) کالاها در روز بعد سفارش تا نهایتاً سه روز پس از سفارش به دست مشتریان خواهد رسید.

چه کسب‌وکارهایی می‌توانند از سرویس Next day delivery استفاده کنند؟

سرویس (Next day delivery) شاید برای تمام کسب‌وکارها مناسب نباشد. به عنوان مثال رستوران‌ها نمی‌توانند از این سرویس استفاده کنند زیرا غذای سرد و مانده موردی جذاب و مناسب برای مشتریان نیست.

پس می‌توان گفت که کسب‌وکارهایی مانند گل فروش‌ها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها و هر کسب‌وکاری که سرعت و تازگی در آن مهم است و مرسوله باید به صورت سرد یا گرم به دست مشتری برسد، بهتر است از این سرویس استفاده نکنند. اما در کنار این کسب‌وکارها، مشاغل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به راحتی از این سرویس استفاده کنند. در ادامه به برخی از مشاغلی که به راحتی می‌توانند از سرویس Next day delivery استفاده کنند، اشاره خواهیم کرد.

  • فروشندگان لباس
  • فروشندگان لوازم ورزشی
  • فروشندگان محصولات آرایشی و بهداشتی
  • کتاب فروشی‌ها
  • فروشندگان لوازم تحریر
  • فروشندگان صنایع دستی
  • فروشندگان شمع

البته موارد گفته شده تنها بخشی از کسب‌وکارهایی هستند که می‌توانند از سرویس (Next day delivery) استفاده کنند. این روزها تنوع مشاغل بسیار بالاست و افراد باید با توجه به کالایی که تولید می‌کنند و شرایطی که گفته شد، بررسی کنند که آیا استفاده از سرویس روز بعد برای آن‌ها مناسب است یا خیر.

هر کسب‌وکاری که در آن الزامی برای تحویل فوری کالا وجود نداشته باشد، می‌تواند از سرویس Next day delivery استفاده کند.

سرویس (Next day delivery) چگونه کار می‌کند؟

How does the service (Next day delivery) work?

در سرویس Next day delivery یک مجموع لجستیکی به عنوان واسط میان فرستنده یا فروشنده و مشتریان وجود دارد. معمولاً روش کار سرویس روز بعد به این شکل است که فروشنده، کالاهای خریداری شده را به مجموعه لجستیکی تحویل می‌دهد. این کالاها در انبار مجموعه جمع می‌شوند و سپس فرایندهای متفاوتی مانند دسته‌بندی، برچسب‌گذاری و برخی فرایندهای دیگر روی بسته‌ها انجام می‌شود. پس از آن این مرسوله‌ها به سمت مقصد ارسال می‌شوند تا به دست مشتریان برسند.

4 دلیل برای استفاده از سرویس Next day delivery

استفاده از سرویس Next day delivery در این روزها بسیار مرسوم شده است و مجموعه‌های بسیاری از این نوع روش ارسال استفاده می‌کنند. اما دلیل این استقبال از سرویس (Next day delivery) چیست؟ در ادامه به 4 دلیل مهم که باعث شده تا استفاده از سرویس روز بعد بسیار محبوب شود، اشاره خواهیم کرد.

1- کاهش هزینه

شاید بتوان مهم‌ترین مزیت استفاده از سرویس Next day delivery را کاهش هزینه‌های جابه‌جایی کالاها نسبت به سرویس ارسال در همان روز دانست. افزایش هزینه‌های جابه‌جایی باعث می‌شود تا قیمت تمام شده کالاها برای مشتریان، افزایش یابد و همین امر سبب می‌شود تا برخی از مشتریان خود را از دست بدهید. اما با استفاده از سرویس (Next day delivery) در کنار این که کالاها با سرعت مناسب به دست مشتریان خواهند رسید، در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی شده و مشتریان رضایت بیشتری خواهند داشت. همچنین با دانستن روش‌هایی برای کاهش قیمت بسته‌بندی می‎‌توانید باز هم هزینه کالاها را برای مشتریان خود کاهش دهید.

2- زمان مناسب رسیدن کالا

شاید بهترین زمان رسیدن کالا به دست مشتریان همان روز باشد اما همان‌طور که در بخش قبل گفتیم، با توجه به هزینه بالاتر، سرویس Next day delivery را باید گزینه مناسب‌تری دانست. معمولاً با استفاده از این سرویس کالاها 1 تا 3 روز بعد به دست مشتریان خواهند رسید. همین امر سبب می‌شود تا مشتریان بدانند که برای تحویل گرفتن کالاهای خود نباید مدت زیادی را منتظر بمانند و یا هزینه بسیار بالایی را پرداخت کنند. به همین دلیل استفاده از این سرویس از محبوبیت مناسبی برخوردار است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    3- آرامش در خرید

    استفاده از یک مجموعه لجستیکی مناسب و باکیفیت باعث می‌شود تا زمان دقیق تحویل کالا به دست مشتریان مشخص شود. همه افراد دوست دارند بدانند که کالا دقیقاً چه زمانی به دستشان می‌رسد. همین نکته باعث می‌شود تا بتوانند برنامه‌ریزی مناسب برای تحویل گرفتن کالا را انجام دهند. این مسئله باعث می‌شود تا رضایت آن‌ها از خرید از مجموعه مورد نظر بیشتر شود و دوباره در زمان لازم به سراغ همان مجموعه برای خرید بروند.

    4- تجربه یک خرید خوب

    زمانی که کالاهای خریداری شده در اینترنت در زمان مناسب، به شیوه‌ای خوب و با کیفیت به دست مشتریان برسند، رضایت آن‌ها از آن خرید بیشتر خواهد شد. هر چه تجربه خرید افراد از یک مجموعه بهتر باشد، میزان اعتماد آن‌ها افزایش خواهد یافت. همین امر سبب می‌شود تا مجموعه را به افراد دیگر معرفی و کامنت مناسب برای آن مجموعه بگذارند که این نکات در بهبود کسب‌وکار هر مجموعه‌ای نقش مهمی دارد.

    از مهم‌ترین مزایای استفاده از سرویس Next day delivery می‌توان به کاهش هزینه، زمان مناسب رسیدن کالا، افزایش آرامش در هنگام خرید و تجربه یک خرید خوب اشاره کرد.

    معروف‌ترین ارائه دهندگان سرویس (Next day delivery) در جهان

    مجموعه‌های (Drop-Off) و (DHL) را باید معروف‌ترین ارائه دهندگان سرویس (Next day delivery) در جهان دانست. این مجموعه‌ها سال‌هاست که اقدام به ارائه این سرویس به مشتریان خود می‌کنند و شاید بتوان گفت که بخش عمده‌ای از سفارشات آن‌ها به همین نوع سرویس اختصاص دارد.

    چرا باید از مجموعه‌های معتبر برای سرویس Next day delivery استفاده کرد؟

    چرا باید از مجموعه‌های معتبر برای سرویس (Next day delivery) استفاده کرد؟

    همان‌طور که گفتیم یکی از مزایای استفاده از سرویس (Next day delivery) این است که مشتریان می‌دانند زمان دقیق تحویل کالا ( معمولاً در یک بازه زمانی دو ساعته)، چه موقع است. اگر از مجموعه‌هایی نامعتبر یا با کیفیت پایین استفاده کنید که زمان تحویل به مشتریان اطلاع داده نشود، در حقیقت از یکی از مزایای استفاده از سرویس روز بعد محروم خواهید شد. همین امر باعث می‌شود تا با مشکلاتی مانند عدم حضور مشتری و برگشت خوردن کالا مواجه شوید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که از مجموعه‌های معتبر برای این کار استفاده کنید.

    مورد دیگری که بسیار مهم است، عدم رسیدن آسیب به کالاها در زمان جابه‌جایی است. دیده شده که برخی از مجموعه‌ها در هنگام جابه‌جایی کالا، تمام موارد لازم را به دقت رعایت نمی‌کنند و همین امر باعث می‌شود تا به کالاها یا بسته‌بندی آن‌ها در زمان جابه‌جایی آسیب وارد شود. این مورد در نظر مشتریان بسیار ناپسند است و باعث می‌شود تا اعتبار کسب‌وکار شما آسیب ببیند. پس باز هم باید تأکید کنیم که بهتر است از مجموعه‌های معتبر و مناسب برای کار ارسال کالاهای خود استفاده کنید.

    مجموعه‌های لجستیکی معتبر برای ارائه سرویس Next day delivery باید از ساز و کار مناسبی برخوردار باشند. تحویل درست کالا در زمان مناسب نیاز به هماهنگی سریع و سازماندهی مناسب مجموعه دارد. برخی از مجموعه‌ها توان انجام این کارها را با کیفیت مناسب ندارند و همین امر باعث می‌شود تا کالاها با تأخیرهایی چند ساعته و حتی یک روزه به دست مشتریان برسند. این مورد هم از دیگر مواردی است که با انتخاب یک مجموعه مناسب و باکیفیت با آن مواجه نخواهید شد.

    مقایسه سرویس (Next day delivery) با سرویس تحویل در همان روز

    سرویس Next day delivery با سرویس تحویل در همان روز تفاوت‌های بسیاری دارد. مهم‌ترین تفاوت‌های این دو روش هزینه و زمان رسیدن کالاست. درست است که با استفاده از سرویس تحویل در همان روز، کالا با سرعت بیشتری به دست مشتریان می‌رسد اما هزینه ارسال کالا نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

    به همین دلیل شاید بسیاری از مشتریان به سرویس (Next day delivery) علاقه بیشتری داشته باشند. زیرا اگر به آن کالا نیاز فوری و مبرم نداشته باشند، ترجیح می‌دهند هزینه کمتری برای جابه‌جایی پرداخت کنند و در نهایت کالا را در زمان مناسب و با فاصله یک یا دو روزه تحویل بگیرند. به همین دلیل باید بگوییم که یکی از بهترین روش‌های ارسال کالا برای آنلاین شاپ‌ها و مجموعه‌های اینترنتی، استفاده از سرویس (Next day delivery) است.

    درست است که با استفاده از سرویس تحویل در همان روز، کالا با سرعت بیشتری به دست مشتری می‌رسد اما هزینه ارسال کالا نیز افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

    پادروپین در ایران از این سیستم استفاده می‌کند که به واسطه آن شما می‌توانید محصولات‌تان را روز بعد به دست مشتری برسانید. پادروپین با شرکت‌های پستی از جمله پست ایران، ماهکس، اکوپیک، اسپید و… کار می‌کند. برای ثبت نام در پادروپین و استفاده از افزونه حمل و نقل آن از لینک زیر استفاده کنید.

    جمع‌بندی

    • سرویس Next day delivery یک نوع روش ارسال کالاهای متفاوت برای مشتریان است.
    • با استفاده از این سرویس، کالاهای سفارش داده شده توسط مشتری 1 تا 3 روز بعد، به دست او خواهند رسید.
    • از مهم‌ترین مزایای استفاده از سرویس Next day delivery می‌توان به کاهش هزینه، افزایش اعتماد مشتری، ارائه خدمات مناسب و برنامه‌ریزی مشتری برای تحویل کالا اشاره کرد.
    • شرکت‌های (DHL) و (Drop-off) را باید معروف‌ترین ارائه دهندگان سرویس Next day delivery در جهان دانست.
    • حتماً توجه داشته باشید که برای استفاده از تمام مزایای سرویس روز بعد، باید از خدمات مجموعه‌های مناسب و باکیفیت لجستیکی استفاده کنید.
    • عدم استفاده از مجموعه‌های معتبر می‌تواند باعث شود تا کالا با تأخیر به دست مشتری برسد، بسته‌بندی آسیب ببیند و مشکلات دیگری در جابه‌جایی پیش بیاید که تمام این موارد در اعتبار کسب‌وکار اثر منفی خواهند گذاشت.
    • سرویس تحویل در همان روز با سرویس (Next day delivery) دو تفاوت عمده دارد. اولین تفاوت هزینه بالاتر سرویس تحویل در همان روز است.
    • تفاوت دیگر این دو روش ارسال کالا، زمان تحویل است. در سرویس تحویل در همان روز کالا در همان روز به دست مشتریان می‌رسد در حالی که در سرویس (Next day delivery) کالا 1 تا 3 روز به دست مشتریان خواهد رسید.
    • شما در خصوص سرویس (Next day delivery) چه می‌دانید؟ آیا تا به حال از این روش برای ارسال کالای خود استفاده کرده‌اید؟ با چه مزایا یا معایبی در هنگام استفاده از این سرویس برخورد داشته‌اید؟
    • نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    parcel2go

    flashbox

    Fedex

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.