معرفی بهترین ابزارهای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

0

بهترین ابزارهای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی کدامند؟ محتوا پادشاه است؛ جمله‌ای بسیار پرتکرار در زمینه نتایج جست‌وجو در وب سایت‌های اینترنتی و سئو و کسب‌وکارهای آنلاین و… که اهمیت تولید محتوا در اشکال مختلف آن را بیان می‌کند؛ از محتوای صوتی و تصویری و متنی گرفته تا محتوای ویدیویی که بنا بر گزارش‌های مؤسسات تحقیقاتی بیش از ۸۰ درصد ترافیک آنلاین را به خود اختصاص داده‌اند.

درواقع بسیاری از کاربران که روز به روز هم بر تعدادشان افزوده می‌شود، این نوع محتوا را بر انواع آن ترجیح داده و همین امر موجب شده است ساخت ویدیو به یکی از اهداف اصلی کسب‌وکارهای آنلاین در فضای اینترنت و شبکه‌های مجازی بدل شود. رشد چشمگیر فناوری هوش مصنوعی نیز عده‌ای را به این فکر فرو برده تا با استفاده از ابزارهایی ساخت ویدیو با هوش مصنوعی را امتحان کنند؛ راهکاری به‌مراتب راحت‌تر، به‌صرفه‌تر و هوشمندانه‌تر!

ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

همان‌گونه که گفتیم ساخت و انتشار محتوای ویدیویی می‌تواند تأثیر شگرفی بر بازدید از وب‌سایت‌های اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین داشته باشد. همچنین می‌تواند ارتباط مشتریان را با شما عمیق‌تر کند، جزئیات بیشتری از کار شما به آن‌ها نشان دهد و در درازمدت نقشی انکارناپذیر در توسعه برند شما داشته باشد، اما چرا باید ساخت ویدیو با هوش مصنوعی را در دستور کار خود قرار دهیم؟ چرا ابزار تولید ویدیو در این زمینه تا این حد در بین نتایج موتورهای جست‌وجو پرتکرار شده است؟

تولید محتوای ویدیویی به شکل عادی آن سخت، زمان‌بر و به‌شکل قابل‌توجهی هزینه‌بر خواهد بود؛ تولید ویدیو نیازمند مجموعه‌ای از نفرات با تخصص‌های گوناگون، ایده‌های بکر و جابه‌جایی بین لوکیشن‌های مختلف خواهد بود. مراحل ساخت حتی یک کلیپ کوتاه ویدیویی نیز می‌تواند طاقت‌فرسا باشد و علاوه ‌بر نیاز به زمانی مشخص برای تولید هزینه‌های زیادی نیز از تهیه دوربین حرفه‌ای، ابزارهای نور، صدا، ادیت و… به مجموعه‌ها تحمیل خواهد کرد.

اما ساخت ویدیو با هوش مصنوعی به‌مراتب آسان‌تر است، در زمان بسیار کوتاه‌تری به نتیجه رسیده و بسیاری از هزینه‌ها را حذف خواهد کرد. تنها کافی است که با بهترین ابزار تولید ویدیو در این عرصه آشنا باشید، گذشته از کسب‌وکارها ساخت ویدیو با هوش مصنوعی می‌تواند برای بسیاری از افراد جنبه سرگرمی داشته باشد. همچنین ساخت عکس با هوش مصنوعی نیز به‌دلیل اجرای انواع رؤیاها و ایده‌ها در دنیای واقعی با ابزارهای پیشرفته و عموماً رایگان درهای جدیدی از تبلیغات اجرای پروژه‌های جاه‌طلبانه و حتی سرگرمی را به روی ما باز کرده است.

ده ابزار تولیدی ویدیو با هوش مصنوعی

ساخت ویدیو با هوش مصنوعی همان‌گونه که گفته شد مزایای بسیاری دارد و با اهداف مختلفی می‌تواند انجام شود، اما حتی با وجود داشتن بهترین ایده‌ها تا با بهترین ابزار تولید ویدیوی موجود کار نکنید به نتیجه دلخواه نخواهید رسید؛ ابزارهایی چون:

Synthesys

توسعه الگوریتم‌هایی به‌منظور تبدیل متن به صدا و ویدیو توسط شرکت‌های پیشگامی چون Synthesys انجام شده و می‌تواند یک انتخاب عالی برای مقاصد تجاری باشد؛ ساخت ویدیوهایی همچون ویدیوهای آموزشی ظرف تنها چند دقیقه از طریق فناوری Text to Video یا متن به تصویر بر پایه تبدیل اسکریپت‌ها به ارائه‌های مدیا انجام خواهد شد.

درحقیقت با استفاده از این ابزار دیگر نیازی به دوربین و مجموعه از افراد در پشت صحنه نیست و پس از انتخاب آواتار مورد نظر و تایپ اسکریپت خود ویدیوهایی با کیفیت بسیار بالا تحویل خواهید گرفت. گفتنی است Synthesys از ۴۰ زبان مختلف پشتیبانی کرده و با استفاده از فناوری ویدیویی AI می‌توان همگام‌سازی لب را به شکل حرفه‌ای در محتوا مشاهده کرد.

علاوه بر این ۶۹ هوماتار واقعی، ۲۵۴ سبک خاص در تولید محتوا با امکان سفارشی‌سازی، رابط کاربری آسان و رندر یا خروجی با وضوح بسیار بالا این ابزار را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی به‌ویژه برای تولید ویدیوهای آموزشی، آموزش الکترونیک، سوشال مدیا و توضیحات محصولات و خدمات بدل کرده است.

 ابزار تولید ویدیو

Deepbrain

این ابزار تولید ویدیو توسط هوش مصنوعی یکی از بهترین‌های بازار است که به‌سرعت و به‌سادگی با استفاده از متن اصلی ساخت ویدیو را به سرانجام می‌رساند؛ درواقع پس از آماده کردن اسکریپت و بهره‌گیری از ویژگی Text to Speech یا متن به صدا زمان زیادی تا دریافت اولین ویدیوی ساخته شده با ای آی فاصله نخواهید داشت!

برای آغاز پروژه ابتدا باید الگوی ppt خود و یکی از قالب‌های مدنظر را انتخاب کنید. در گام بعدی به‌صورت دستی یا جای‌گذاری اسکریپت خود را وارد کرده و پس از آن شاهد ورود خودکار محتوای ppt آپلود شده خواهید بود. پس از این مراحل اکنون کافی است تا زبان و مدل هوش مصنوعی را با توجه به نیازها و اهداف خود انتخاب کنید، فرایند ویرایش را کامل کرده و پس از آن ویدیو منتشر خواهد شد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های Deepbrain باید به امکان انتخاب راحت آواتاری که با برند شما تطابق دارد، رابط کاربری آسان که امکان استفاده از آن برای افراد مبتدی را هم ساده کرده است، سرعت بالا در خلق ویدیو و همچنین صرفه‌جویی در وقت و هزینه نیز اشاره کرد.

Heygen

اگر به دنبال ساخت ویدیو با هوش مصنوعی به‌شکلی جذاب و به‌سادگی ساخت پاورپوینت هستید، پلتفرم HeyGen با موارد استفاده مختلف یک گزینه عالی برای شماست. با استفاده از این ابزار قدرتمند در عرض چند دقیقه به‌صورت مستقیم متن از مرورگر کاربر به یک ویدیوی حرفه‌ای تبدیل خواهد شد. همچنین می‌توانید با ضبط صدای خود و آپلود آن یک آواتار سفارشی‌سازی‌شده ایجاد کرده یا متن مورد نظرتان را به‌صورت دستی تایپ کنید.

با استفاده از این پلتفرم می‌توانید از بین ۳۰۰ صدا به ۴۰ زبان گوناگون حق انتخاب داشته باشید، چندین صحنه را در یک ویدیو ترکیب کنید، موسیقی متناسب با شرایط ویدیو را انتخاب و به محتوای خود روح ببخشید و اقدام به ساخت فیلم‌ها و عکس‌های تعویض چهره کنید.

HeyGen

Colossyan

یکی از نخستین ابزار تولید ویدیو به‌کمک هوش مصنوعی Colossyan است که می‌تواند به شما در ساخت ویدیو به شکلی ساده کمک کرده و همگان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. امکان انتخاب آواتار مورد نظر از میان انبوهی از آواتارها، امکان ترجمه خودکار کل ویدیو برای هدف قرار دادن مخاطبان مناطق مختلف و حتی تغییر لباس و لهجه و انتخاب زبان از بین ۱۲۰ مورد متفاوت همه و همه از امکانات این ابزار محبوب به حساب می‌آید. همچنین به این لیست ارتباط با مخاطبان، قابلیت افزودن زیرنویس به ویدیوها و افزایش پیام‌های ویدیویی به‌واسطه ضبط روی صفحه را نیز باید اضافه کرد.

Synths Video

ساخت ویدیو با هوش مصنوعی از طریق تبدیل ولاگ به ویدیوهایی با وضوح بالا آن هم تنها ظرف چند دقیقه معجزه Synths Video است. ایجاد حرکات طبیعی لب بر پایه واژه‌هایی که در متن وجود دارد به‌صورت خودکار، نیاز نداشتن به هیچ‌گونه دانش و تجربه در زمینه ادیت و ویرایش، امکان انتخاب آواتار بین ۴۰ گزینه گوناگون و آپلود مستقیم ویدیو رندرشده بر پلتفرم‌های مشخص از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار به شمار می‌رود. مراحل کار با آن هم بسیار ساده است؛ یک پست وبلاگ نوشته و آن را داخل ابزار آپلود می‌کنید. فرایند تبدیل متن به ویدیو و آپلود مستقیم بر پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب نیز کاملاً خودکار انجام خواهد شد.

Pictory

اگر به‌دنبال یک ابزار تولید ویدیو با هوش مصنوعی که امکان ساخت و ویرایش ویدیوهایی با کیفیت بدون نیاز به هیچ‌گونه دانش یا تجربه‌ای در حوزه ادیت و طراحی ویدیو می‌شوید، Pictory برای شما ساخته شده است. در گام نخست یک اسکریپت یا مقاله یا پست وبلاگ را به‌عنوان پایه محتوای ویدیویی ارائه خواهید کرد و در عرض چند دقیقه ویدیویی جذاب با قابلیت استفاده برای سوشال مدیا و وب‌سایت‌ها با هدف افزایش تعامل دریافت خواهید کرد. گفتنی است امکان کاربردی ویرایش ویدیو با استفاده از متن که برای موارد مختلفی مانند وبینارها پادکست‌هایی ایده‌آل است نیز در دسترس خواهید داشت. با استفاده از Pictory همچنین امکان تولید حلقه‌های برجسته ویدیویی قابل اشتراک‌گذاری اضافه کردن زیرنویس و خلاصه کردن ویدیوهای طولانی را نیز خواهید داشت.

Pictory

Synthesia

ساخت ویدیو با هوش مصنوعی توسط پلتفرم Synthesia نیز می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد. شما با این ابزار می‌توانید به‌سرعت و با بهره‌گیری از آواتارهای هوش مصنوعی در میان بیش از ۶۰ زبان و قالب مختلف کتابخانه‌ای از رسانه به‌صورت رایگان و… اقدام به تهیه محتوای ویدیویی کنید. جالب است بدانید برخی از معتبرترین برندهای جهان مانند گوگل، رویترز بی‌بی‌سی و نایکی سابقه استفاده از خدمات این پلتفرم را دارند.

این ابزار بدون نیاز به تجهیزات فیلم‌برداری و گذراندن روال عادی ساخت ویدیو علاوه ‌بر امکان انتخاب بین ۷۰ آواتار و شخصی‌سازی آن، امکان دریافت صدای با کیفیت و منسجم و شخصی‌سازی قالب‌ها را نیز برای شما فراهم کرده است.

InVideo

ابزار تولید ویدیو می‌تواند تفاوت در سطح و کیفیت محتوای ویدیویی تولیدشده را تعیین کند. اگر هیچ تجربه‌ای در ساخت و ویرایش ویدیو ندارید، قالب‌های مختلفی به شکل حرفه‌ای و متحرک نیاز دارید و نمی‌توانید بیش از چند دقیقه برای دریافت خروجی منتظر بمانید. در این میان پلتفرم یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شماست.

InVideo

برای ساخت ویدیو با این ابزار کافی است متن خود را وارد کرده، الگوی مورد نظر را برگزینید یا قالب مدنظرتان را سفارشی‌سازی و پس از چند دقیقه ویدیو را دانلود کنید. می‌توان این ویدیو را به‌صورت مستقیم در سوشال مدیا و پلتفرم‌های مختلف مانند یوتیوب، اینستاگرام و فیسبوک به اشتراک گذاشت.

Veed.io

ساخت ویدیو با هوش مصنوعی به‌کمک ابزاری چون Veed که دریایی از انتخاب‌های مختلف را در مقابل شما قرار می‌دهد، می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد؛ امکان سفارشی‌سازی رنگ، فونت، متن، موسیقی، تم و بسیاری از موارد مؤثر بر کیفیت ویدیو در این پلتفرم برای شما فراهم شده است. همچنین این ابزار امکان رونویسی فایل‌های ویدیویی را مهیا کرده و به هیچ برنامه‌ای برای دانلود و هیچ‌گونه تجربه یا دانش خاصی در زمینه ویرایش ویدیو و… نیاز نخواهد داشت.

Elai.io

این ابزار تولید ویدیو نیز توانسته است ظرف مدت کوتاهی توجه طیف وسیعی از افراد را به خود جلب کند. اداره این پلتفرم بر عهده تیمی از خبره‌ترین کارشناسان فناوری در سطح جهانی است که امکان تولید محتوای ویدیویی از متن را در مقیاس وسیعی فراهم کرده‌اند. برای ساخت ویدیو با این پلتفرم پیشرو ابتدا URL پست وبلاگ یا متن HTML را جای‌گذاری کرده و پس از بازبینی و اعمال تغییرات احتمالی، نسبت به گرفتن خروجی اقدام کنید. این ابزار برای ساخت محتوای ویدیویی بدون بازیگر، صداگذاری و پست پروداکشن ایده‌آل است و با بیش از 60 زبان در دسترس و 25 آواتار گوناگون، نقش مؤثری در بهبود فرایند بازاریابی دارد.

Elai.io

پادروشاپ؛ بهترین ابزار ساخت فروشگاه اینستاگرامی

ساخت ویدیو با هوش مصنوعی و جذب مخاطبان به سایت‌ها و پیج‌های اینستاگرامی و افزایش بازدید، در بیشتر موارد با هدف کسب درآمد انجام می‌شود. فروشگاه‌های آنلاین از این تکنیک با استفاده از بهترین ابزار ساخت ویدیو به کمک هوش مصنوعی برای فروش و درآمد بیشتر بهره می‌برند؛ اما استفاده از بهترین پلتفرم مدیریت فروش و ارسال سفارش‌ها برای فروشگاه‌های اینستاگرامی نیز نباید غافل شد!

پادروشاپ در کوتاه‌ترین زمان ممکن فروشگاه شما را ساخته، با ایجاد لینک اختصاصی و درگاه پرداخت اینترنتی تمامی راه‌های ارتباطی را اضافه کرده و فضایی امن برای خرید توسط مشتریان را فراهم خواهد کرد؛ این پلتفرم مدیریت پرداخت‌ها و فروش و ارسال سفارشات را بسیار راحت کرده و پس از گذشت مدت کوتاهی، افزایش اعتبار فروشگاه اینستاگرامی‌تان نزد مشتریان، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

سخن پایانی

محتوای متنی با جذابیت‌های بصری و عمق دادن به احساسات افراد در مقابل یک کسب‌وکار آنلاین، به‌شدت مورد توجه است، اما از آنجا که تولید آن دشوار، زمان‌بر، نیازمند تیمی خبره در زمینه، نیازمند لوکیشن مناسب و تجهیزات فراوان و البته هزینه‌های ریز و درشت بسیاری است، بسیاری قید آن را می‌زنند، اما ساخت ویدیو با هوش مصنوعی بدون نیاز به هیچ‌یک از موارد بالا و حتی بدون نیاز به داشتن هیچ‌گونه دانش و تجربه‌ای خاص در این حوزه، تنها با ابزار تولید ویدیوی کاربردی می‌تواند راهی باشد تا ایده‌های بکر و جاه‌طلبانه‌تان را بدون دغدغه‌های مالی نمایش دهید.

سوالات متداول

  • ساخت ویدیو با هوش مصنوعی چه مزیتی دارد؟

ساخت ویدئو به‌کمک فناوری هوش مصنوعی در مقایسه با روش سنتی آن، به مراتب راحت‌تر، سریع‌تر و به‌صرفه‌تر خواهد بود.

  • اهداف افراد از ساخت ویدیو به‌کمک فناوری هوش مصنوعی چیست؟

اهداف افراد با توجه به شرایط و نیازهای آن‌ها متفاوت است و می‌تواند از مقاصد تجاری و بازاریابی و توسعه برند تا سرگرمی شخصی متغیر باشد.

  • آیا ساخت ویدئو با ابزار تولید ویدیوی هوش مصنوعی به دانش یا تجربه خاصی نیاز دارد؟

در بسیاری از ابزارها، به هیچ‌گونه تجربه یا دانشی در زمینه ادیت ویدئو یا طراحی نیاز نیست و از طریق الگوریتم‌های مختلف، تنها پس از تایپ اسکریپت شاهد خروجی موردنظر خواهیم بود.

  • از بهترین ابزار ساخت ویدیو به‌واسطه فناوری هوش مصنوعی می‌توان به کدام موارد اشاره کرد؟

از بهترین ابزارها می‌توان به Pictory، HeyGen، InVideo، Deepbrain و Synthesia اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.