روش‌هایی برای نگهداری لوازم آرایش و افزایش طول عمر آنها

0

روش‌های نگهداری لوازم آرایش ممکن است در نگاه اول خیلی ضروری به نظر نرسد. با این حال این مورد برای کسانی که روزانه از لوازم آرایش استفاده می‌کنند و همچنین فروشگاه‌های لوازم آرایشی ضروری است. زیرا عدم نگه‌داری صحیح از محصولات آرایشی باعث خراب شدن آنها می‌شود. در این مقاله از پادرو قصد داریم به روش‌های نگهداری لوازم آرایش برای کسب‌وکارها بپردازیم. اگر قصد دارید اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چالش‌های مربوط به فروش لوازم آرایشی

درست مانند تازه و ایمن نگه داشتن غذاها، تولیدکنندگان لوازم آرایشی نیز از تکنیک‌های نگهداری فیزیکی و شیمیایی استفاده می‌کنند. این موارد شامل بهینه‌سازی بسته‌بندی، فرآیندها و مواد تشکیل‌دهنده هستند. بنابراین محصول نهایی باید تمام الزامات ایمنی را برآورده کند.

شما به عنوان فروشنده لوازم آرایشی نیز باید تمهیداتی برای نگهداری از این محصولات در نظر داشته باشید. به طور کلی چند مورد وجود دارد که بهتر است هنگام نگهداری از این محصولات بدانید. علاوه بر این می‌توانید از تکنولوژی‌های روز دنیا برای سالم نگه داشتن محصولات آرایشی و در راستای جلوگیری از فاسد شدن آنها استفاده کنید. یکی از بهترین محصولاتی که در این زمینه می‌توانید از آنها بهره ببرید، یخچال نگهداری لوازم آرایش است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    علاوه بر آنچه گفته شد صنعت آرایشی و بهداشتی برای مدیریت زنجیره تأمین خود به مجموعه وسیعی از خدمات لجستیکی نیاز دارد، از دریافت مواد اولیه تا توزیع محصولات نهایی. این خدمات لجستیکی شامل حمل‌و‌نقل جاده ای، دریایی، هوایی و راه آهن است. مدیریت گمرک، نمایندگان مالیاتی، مدیریت پلت فرم های لجستیک، مدیریت بسته‌بندی، چیدن، و لجستیک معکوس نیز همگی جزء مواردی هستند که باید به آنها توجه کافی را داشته باشید.

    روش‌های نگهداری لوازم آرایش

    به عنوان یک فروشنده لوازم آرایشی پیش از هرچیز سعی کنید، محصولات را از باکتری‌ها به دور نگه دارید.

    احتمالاً شما نیز دیده‌اید که برخی از افراد، لوازم آرایشی خود را درون یخچال نگهداری می‌کنند. یکی از مواردی که باعث سالم ماندن لوازم آرایشی می‌شود سرماست. در ادامه مطلب به این مورد می‌پردازیم.

    معرفی یخچال نگهداری لوازم آرایش

    یخچال مخصوص نگهداری لوازم آرایش ممکن است خریدی غیرضروری به نظر برسد، اما این محصولات از چند جهت مختلف بسیار مفید هستند. این یخچال‌ها برای فروشندگان و مصرف‌کنندگان لوازم آرایشی کاربرد زیادی خواهد داشت. نگهداری از ماسک‌های صورت، مرطوب‌کننده‌ها، سرم‌ها و کرم‌های دور چشم بهترین راه برای تسکین و بیدار کردن پوست هنگام صبح است. نکته‌ای که باید پیش از تهیه یخچال نگهداری لوازم آرایش بدانید آن است که سرما از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند. ما غذاهایمان را در یخچال نگهداری می‌کنیم، پس چرا مراقبت پوستمان نباشیم؟ انجام این کار محصولات آرایشی را برای مدت طولانی‌تری قابل استفاده نگه می‌دارد و در عین حال کیفیت محصول را در حالت استاندارد نگه می‌دارد.

    ناتالی آگیلار، زیبایی‌شناس مشهور، همیشه به مشتریانش یادآوری می‌کند که سرما تأثیر مثبت دارد. شعار او این است که سرما ضد پیری است و گرما باعث پیری زودرس پوست می‌شود. خنک نگه داشتن پوست و استفاده از محصولات مراقبتی که در دمای پایین نگهداری می‌شوند می‌تواند به طور موقت دمای پوست را کاهش دهد. این کار باعث می‌شود که التهاب پوست کاهش یابد. همانطور که می‌دانید التهاب ریشه پیری پوست است. آگیلار می‌گوید: نگهداری محصولات در یخچال ممکن است عمر مفید آنها را افزایش ندهد، اما ممکن است از رشد باکتری‌ها جلوگیری کند، به خصوص برای محصولاتی که مجبوریم انگشتان خود را درون آن‌ها فرو کنیم.

    مزایای استفاده از یخچال نگهداری لوازم آرایش چیست؟

    یخچال نگهداری از لوازم آرایش تنها برای مصرف‌کننده‌ها نیست. فروشگاه‌های لوازم آرایشی نیز می‌توانند از این وسیله برای نگهداری صحیح از محصولات آرایشی استفاده کنند. استفاده از محصولات مراقبت از پوست سرد نه تنها احساس خوبی دارد، بلکه به طور موقت پوست را تازه و شاداب می‌کند.

    استفاده از کرم صورت سرد، کرم دور چشم و ماسک صورت رگ‌های خونی را منقبض می‌کند، قرمزی را کاهش می‌دهد و به سفت شدن موقت منافذ کمک می‌کند. سرما همچنین دارای اثر تخلیه‌کننده، رفع احتقان، تسکین‌دهنده و سفت‌کننده پوست است. احساس سرما توسط گیرنده‌های پوست گرفته می‌شود و باعث ایجاد پدیده‌ای می‌شود که سلول‌های عصبی پوست را تحریک می‌کند و اثر سفت‌کننده‌ای روی اپیدرم دارد. همه این موارد در نهایت باعث می‌شوند پوست سفت‌تر به نظر برسد و منافذ نیز کوچک‌تر شوند.

    همانطور که اشاره شد این یخچال‌ها فقط برای مصرف‌کننده‌ها نیستند. اگر فروشگاه لوازم آرایشی دارید و برخی از محصولات شما به دلیل گرما آسیب‌پذیرتر هستند، می‌توانید از یخچال نگهداری لوازم آرایش استفاده کنید. حتی از این مورد می‌توانید در تبلیغات و بازاریابی خود نیز استفاده کنید. مشتریان زمانی که متوجه شوند شما برای کالاهایی که به دست آنها می‌رسانید، ارزش قائل هستید، اعتمادشان به شما و برندتان بیشتر خواهد شد.

    حمل‌ونقل محصولات آرایشی

    یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، بخش حمل‌ونقل است. محصولات آرایشی ممکن است به دلیل حمل‌ونقل نامناسب آسیب ببیند. عوامل خارجی نیز مانند دمای و رطوبت محیط نیز بر سلامت این محصولات تأثیرگذار هستند. بنابراین نوع ارسال شما بهتر است که با ارسال محصولاتی که فاسد نمی‌شوند، متفاوت باشد.

    اگر محصولات آرایشی را در ابعاد زیاد و برای مسیرهای طولانی ارسال می‌کنید، باید به دمای نگهداری آنها توجه کنید. هوای گرم مهم‌ترین دلیل خراب شدن لوازم آرایشی است. یکی از مواردی که در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند، یخچال نگهداری لوازم آرایش است.

    دمای یخچال نگهداری لوازم آرایش باید چقدر باشد؟

    در حالی که در نهایت بستگی به محصولاتی دارد که در یخچال قرار می‌دهید، حفظ دمای بین 45 تا 50 درجه ایدئال است.

    چه محصولاتی را باید درون دمای یخچال نگهداری لوازم آرایش قرار دهید؟

    سرم‌های مبتنی بر آب، تونرها، ژل‌ها، سرم‌های ویتامین (C)، ماسک‌های ورقه‌ای، کرم‌های دور چشم، مرطوب کننده‌ها و رتینول بهترین عملکرد را هنگام نگهداری در یخچال مراقبت از پوست دارند. این محصولات مراقبت از پوست زمانی که در معرض دمای سرد قرار می‌گیرند تأثیر بیشتری خواهند داشت. کرم‌های دور چشم به خصوص بهتر است در یخچال نگهداری شوند. استفاده از کرم‌های دور چشم سرد می‌تواند به کاهش پف‌کردگی و سفت شدن موقت پوست اطراف چشم کمک کرده و چشم را احیا کند.

    انواع یخچال نگهداری لوازم آرایش

    یخچال نگهداری لوازم آرایش انواع مختلفی دارد. اما همه آنها یک کار را انجام می‌دهند. این یخچال‌ها را می‌توانید در اندازه و شکل‌های مختلف تهیه کنید. وابسته به اینکه چه اندازه‌ای از این یخچال‌ها مناسب کسب‌وکار شما خواهد بود می‌توانید بهترین گزینه را برای فروشگاه خود تهیه کنید.

    اگر فروشگاه لوازم آرایشی دارید و برخی از محصولات شما به دلیل گرما آسیب‌پذیرتر هستند، می‌توانید از یخچال نگهداری لوازم آرایش استفاده کنید.

    مهم‌ترین عوامل در نگهداری لوازم آرایش

    همانطور که اشاره شد، لوازم آرایشی همانند غذا در معرض خراب شدن قرار دارند. بنابراین باید با روش‌های نگهداری لوازم آرایش آشنا باشید. در ادامه قصد داریم به این موارد بپردازیم.

    دور نگه داشتن محصولات آرایشی از محیط‌های آلوده

    برای نگهداری لوازم آرایش آنها را در انبار یا محیط‌هایی به دور از آلودگی قرار دهید. همچنین باید بدانید که رطوبت می‌تواند باعث خراب شدن لوازم آرایشی شود. بنابراین علاوه بر آلودگی، باید دما و رطوبت هوا را در مکانی که این محصولات را نگهداری می‌‎کنید، کنترل کنید.

    اجازه ندهید محصولات آرایشی خشک شوند

    جلوگیری از ورود اکسیژن به لوازم آرایشی و کنترل دما

    هوای تازه برای ما انسان‌ها مفید و سالم است، اما وقتی صحبت از وسایل زیبایی به میان می‌آید، هوای تازه و اکسیژن می‌تواند قاتل آنها باشد. اگر می‌خواهید لوازم آرایش عمر بیشتری داشته باشند، سعی کنید قرار دادن آنها در معرض اکسیژن را به حداقل برسانید. برای نگهداری لوازم آرایش بهتر است آنها را در محیط‌های خشک نگه‌داری کنید.

    یکی از مواردی که می‌تواند از خشک شدن لوازم آرایشی جلوگیری کند، استفاده از تکنولوژی یخچال‌های نگهداری لوازم آرایشی است. در ادامه بیشتر به معرفی این یخچال‌ها اشاره خواهیم کرد.

    اگر محصولات آرایشی را در ابعاد زیاد و برای مسیرهای طولانی ارسال می‌کنید، باید به دمای نگهداری آنها توجه کنید. هوای گرم مهم‌ترین دلیل خراب شدن لوازم آرایشی است.

    رابطه تاریخ انقضا و نگهداری لوازم آرایش

    رابطه تاریخ انقضا و نگهداری لوازم آرایش

    لوازم آرایشی مانند مواد غذایی حتی اگر حاوی مواد نگهدارنده باشند نیز تاریخ انقضا دارند. برخلاف مواد غذایی، تاریخ انقضای یک محصول آرایشی معمولاً خیلی بیشتر است.

    محصولات دارای تاریخ انقضای باز نشده یا ماندگاری روی بسته‌بندی خواهند بود. این تاریخ به ما می‌گوید که چه زمانی یک محصول خراب می‌شود حتی اگر باز نشده و استفاده نشده بماند.

    تاریخ انقضای دوم معمولاً بر روی خود محصول درج می‌شود و پس از باز شدن تعداد ماه‌هایی را که محصول تازه و ایمن می‌ماند مشخص می‌کند. بنابراین اگر محصول آرایشی دارید که امکان خراب شدن آن نزدیک است، مراقب باشید که تاریخ انقضای صحیح را مشاهده کرده باشید.

    جمع‌بندی

    • در این مقاله با روش‌های نگهداری لوازم آرایش آشنا شدید. روش‌های مختلفی برای نگهداری این محصولات وجود دارد.
    • بهتر است برخی از لوازم آرایشی را که در متن به آنها اشاره شد درون یخچال قرار دهید.
    • سرما از التهاب پوست جلوگیری کرده و آن را احیا می‌کند. سعی کنید دمای برخی از این محصولات را همیشه پایین نگه دارید.
    • محصولات آرایشی دارای دو تاریخ انقضا هستند. یکی تاریخ خراب شدن کلی محصول است و دیگری از زمان باز شدن بسته‌بندی محاسبه می‌شود. برای نگهداری لوازم آرایشی برای مدت طولانی به این تاریخ‌ها توجه کافی داشته باشید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع:

    Elle

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.