لجستیک کودکان و نقش آن در زندگی امروزه

0

لجستیک مدیریت جریان منابع بین نقطه مبدا و مقصد به منظور برآوردن برخی از الزامات، به عنوان مثال، مشتریان یا شرکت‌هاست. منابع مدیریت شده در لجستیک می‌تواند شامل اقلام فیزیکی مانند غذا، مواد، تجهیزات، مایعات و کارکنان و همچنین موارد انتزاعی مانند اطلاعات، ذرات و انرژی باشد. تدارکات اقلام فیزیکی معمولاً شامل ادغام جریان اطلاعات، جابجایی مواد، تولید، بسته‌بندی، موجودی، حمل و نقل، انبارداری و اغلب امنیت است. پیچیدگی لجستیک را می‌توان با نرم افزار شبیه سازی اختصاصی مدل سازی، تحلیل، تجسم و بهینه‌سازی کرد. به حداقل رساندن استفاده از منابع و زمان انگیزه‌های رایج لجستیک به خصوص لجستیک کودکان است. حال سوال اینجاست که لجستیک کودکان چیست؟ در ادامه نقش لجستیک کودکان را مورد بررسی قرار می‌دهیم و می‌گوییم که این نوع از لجستیک چیست. پس با پادرو همراه باشید.

اهداف اصلی لجستیک

لجستیک یکی از وظایف اصلی یک شرکت است. اهداف اصلی لجستیک را می‌توان به اهداف مرتبط با عملکرد و مرتبط با هزینه تقسیم کرد. چند نمونه عبارتند از: قابلیت اطمینان بالای سررسید، زمان تحویل کوتاه، سطح موجودی پایین و استفاده زیاد از ظرفیت. زمانی که تصمیم‌ گیری می‌شود، یک مبادله بین اهداف وجود دارد.

زمینه‌های لجستیک شامل چه مواردی است؟

با توجه به خدمات انجام شده توسط تدارکات، زمینه‌های اصلی لجستیک را می توان به شرح زیر تقسیم کرد:

  • لجستیک تدارکات
  • لجستیک تولید
  • لجستیک توزیع
  • لجستیک پس از فروش
  • تدارکات دفع
  • لجستیک معکوس
  • لجستیک جهانی
  • لجستیک داخلی
زمینه‌های لجستیک شامل چه مواردی است؟

لجستیک تدارکات شامل فعالیت‌هایی مانند تحقیقات بازار، برنامه‌ریزی نیازمندی‌ها، تصمیم‌گیری خرید، مدیریت لجستیک، سفارش و کنترل سفارش است. اهداف در لجستیک تدارکات ممکن است متناقض باشند: به حداکثر رساندن کارایی با تمرکز بر شایستگی‌های اصلی، برون سپاری با حفظ استقلال شرکت، یا به حداقل رساندن هزینه‌های تدارکات در حالی که امنیت در فرآیند تامین به حداکثر می‌رسد.

لجستیک تولید، تدارکات را به لجستیک توزیع متصل می‌کند. وظیفه اصلی آن استفاده از ظرفیت‌های تولیدی موجود برای تولید محصولات مورد نیاز در لجستیک توزیع است. فعالیت‌های لجستیک تولید با مفاهیم سازمانی، برنامه‌ریزی چیدمان، برنامه‌ریزی تولید و کنترل مرتبط است.

لجستیک توزیع به عنوان وظایف اصلی، تحویل محصولات نهایی به مشتری است. این شامل پردازش سفارش، انبارداری و حمل و نقل است. لجستیک توزیع ضروری است زیرا زمان، مکان و کمیت تولید با زمان، مکان و مقدار مصرف متفاوت است.

احتمالاً شما نیز معتقدید که یکی از کلیدهای خوشبختی، کسب درآمد خوب از انجام کاری است که دوست دارید. اگر اینطور است، وقت آن رسیده که به دنبال یک حرفه در لجستیک باشید. بنابراین راهنمای ما را بررسی کنید که در آن اطلاعاتی در مورد هر چیزی که بچه‌ها می‌خواهند و نیاز دارند در زمینه هیجان انگیز لجستیک بدانند، پیدا خواهید کرد.

لجستیک برای کودکان چیست؟

لجستیک همه چیز در مورد رساندن چیزها از نقطه A به نقطه B است، ایمن و به موقع. این زمینه در مورد راه حل های نوآورانه و طوفان فکری است. لجستیک کودکان می‌تواند یافتن پاسخ به سؤالاتی مانند “سریع ترین و کم هزینه ترین راه برای گرد هم آوردن تمام قطعات مورد نیاز برای ساخت پلی استیشن یا ایکس باکس چیست؟”  یا «چگونه می‌‌توانیم قطعات صدها کارخانه مختلف از ده‌ها کشور را برای ساخت یک استادیوم المپیک ترکیب کنیم؟»

متخصصان لجستیک به عنوان تدارکات شناخته می‌شوند. تدارکات برای تحقق هدف خود در تحویل ایمن، کارآمد و به موقع، از هر نوع حمل و نقلی که برای انسان شناخته شده، استفاده می‌کنند. (و اگر این نوع حمل و نقل هنوز برای بشر شناخته نشده است، تدارکات آن را در ذهن مهندسان می‌پرورانند تا اختراع کنند!) کامیون، هواپیما، قطار و قایق – و چند موشک، زیردریایی و کالسکه از این دست وسایل هستند.

نقش لجستیک کودکان در زندگی چیست؟

بنابراین اکنون می ‌دانید که لجستیک به چه معناست: رساندن چیزها از نقطه A به نقطه B. اما این باعث می‌‌شود لجستیک خسته‌‌کننده به نظر برسد، در حالی که در واقعیت، چیزی جز این نیست. در واقع، تدارکات بسیار مهم است که بر زندگی روزمره شما تأثیر می‌گذارد. به طور جدی، تقریباً همه جنبه‌های زندگی مدرن به لجستیک تدارکات متکی است.

راه دیگری برای فهمیدن مبحث لجستیک وجود دارد: برای هر پیوند در زنجیره تامین (این شامل مواردی است که مصرف می‌کنید و رشد یا پرورش نمی‌دهید) لجستیک نقش کلیدی ایفا می‌کند. بیایید فقط یک مثال بزنیم: تلفن همراه شما. تلفن همراه شما فقط با چند ماده اولیه شروع به ساخت می‌شد.

تدارکات به رساندن این مواد خام به کارخانه‌‌هایی که فلز را ذوب می‌کردند و پلاستیک می‌ساختند، کمک می‌کردند. سپس لجستیک‌دان ترتیب انتقال آن را به کارخانه‌های دیگر داد که آن فلز و پلاستیک را به صدها جزء تبدیل کردند. سپس تدارکات، حمل و نقل آن قطعات را به کارخانه‌ای که تلفن همراه شما را سر هم می‌کند، سازماندهی کردند. و در نهایت، تدارکات ترتیب دادند که تلفن شما به یک فروشگاه تلفن همراه محلی ارسال شود، جایی که شما یا والدین‌تان آن را خریداری کرده‌اید. پس می‌بینید که تدارکات پروسه طولانی را طی می‌کند.

نقش لجستیک کودکان در زندگی چیست؟

و تدارکات فقط یک گوشی هوشمند را در دست شما قرار نداده است. در اینجا چند مورد دیگر که لجستیک برای ما فراهم می‌کند، آورده شده است:

  • صبحانه، ناهار و شام: از میوه‌های تازه گرفته تا غلات یا برند ماکارونی مورد علاقه شما، لجستیک این اقلام را از کشور مبدا و سازنده به قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی منتقل می‌کند.
  • الکترونیک: کنسول بازی ویدیویی مورد علاقه شما، هدفون، لپ‌تاپ شما و … همه لوازم الکترونیکی از قطعات کوچکی تشکیل شده‌اند که در کارخانه‌های سراسر جهان تولید می‌شوند. لجستیک هر ریزتراشه، کارت حافظه و بخش کنسول را از محل تولید خود به کارخانه می‌رساند که همه آن‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند. سپس، لجستیک محصول نهایی را به فروشگاه لوازم الکترونیکی محلی شما منتقل می‌کند.
  • مراقبت‌های بهداشتی: بدون تدارکات، هیچ راهی برای دریافت دارو، واکسن و سایر کالاهای نجات دهنده در جایی که باید بروند، به موقع و در شرایط مناسب وجود نخواهد داشت. لجستیک کودکان به روش‌های واقعی، دنیا را به مکانی بهتر تبدیل می‌کند.
  • ورزش: برای هر جام جهانی یا بازی‌های المپیک، میلیون‌ها جزئیات لجستیکی برای رسیدگی وجود دارد. بدون تدارکات، هیچ توپ فوتبال در جام جهانی و هیچ مانعی در پیست پرش المپیک وجود نخواهد داشت.
  • سرگرمی: از ساخت صحنه‌های کنسرت گرفته تا فیلمبرداری برنامه‌های تلویزیونی و نماهنگ، صنعت سرگرمی بر تدارکات حمل و نقل، عرضه و تحویل متکی است. این دسته مهم‌ترین مورد از لجستیک کودکان است.
  • محیط زیست: یکی دیگر از مواردی که در لجستیک کودکان نقش دارد، محیط زیست است. باور کنید یا نه، لجستیک نقش بزرگی در حفاظت از محیط زیست دارد. تدارکات موظف به توسعه روش‌های بهتر، کارآمدتر و پایدارتر برای انجام تجارت هستند، به طوری که ما بتوانیم با کمترین تأثیر زیست محیطی ممکن از اقتصاد جهانی لذت ببریم.

بیشتر بخوانید: دراپ شیپینگ

بیایید اینطور بیان کنیم: بدون تدارکات (و البته فناوری مدرن)، ما به معنای واقعی کلمه در قرون تاریک زندگی می‌کردیم. در واقع لجستیک کودکان به این معنی است که به جای اینکه روزهای خود را در مدرسه برای کسب دانش بگذرانید، باید در مزرعه کار کنید تا بتوانید غذا بخورید. موبایل، اسکیت، بازی‌های کامپیوتری، کنسرت آخر هفته و تلویزیون وجود نخواهد داشت.

شما فقط به سرگرمی‌هایی که می‌توانید برای خود بسازید محدود می‌شوید، مانند پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان باید خودتان برای خودتان اسباب بازی درست کنید. از خرده پارچه ها عروسک بدوزید یا در کوچه یه قل دو قل بازی کنید. پس واضح است که لجستیک کودکان و تدارکات نقش برجسته‌ای در هر جنبه‌ای از زندگی مدرن خصوصا برای بچه‌ها ایفا می‌کند.

فواید لجستیک کودکان چیست؟

یکی از مهم‌ترین فواید لجستیک کودکان، داشتن شغل و آینده‌ای بهتر است. می پرسید چگونه؟ ادامه مطلب را بخوانید.

  1. فرصت‌های زیادی خواهید داشت: یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای خود انجام دهید این است که شغلی با پتانسیل نامحدود انتخاب کنید. لجستیک یکی از این مشاغل است. در واقع، پیش‌بینی می‌شد که مشاغل در لجستیک بین سال‌های 2010 تا 2020، 26 درصد رشد کنند. یعنی سریع‌ تر از رشد متوسط ​​برای هر حرفه دیگر. در واقع شما فرصت‌های زیادی برای انجام آنچه می‌خواهید دارد و احتمال موفقیت در آن زیاد است.
  2. شغل شما پایدار خواهد بود: ثبات ممکن است مانند یک مهارت ژیمناستیک دشوار به نظر برسد، اما برای آینده شغلی شما بسیار مهم است. ایالات متحده به تنهایی 1.331 تریلیون دلار در سال 2012 برای لجستیک هزینه کرد! یعنی تا زمانی که آماده بازنشستگی شوید، شغل خواهید داشت.
  3. شما می‌توانید در هر سطح تحصیلی موفق باشید: نکته مهم در مورد تدارکات این است که فرصت برای فارغ التحصیلان دبیرستان، فارغ التحصیلان دانشگاه و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد. یعنی اگر در هر مقطع تحصیلی هستید و اگر با مردم خوب هستید و مهارت‌‌های بالایی دارید، اعتماد به نفس، پشتکار و نگرش دوستانه هم دارید، خیلی از شرکت ‌ها مایلند شما را استخدام کنند.
  4. شما به سفرهای زیادی خواهید رفت: چند نفر به اندازه کافی خوش‌شانس هستند که به دنیا سفر کنند و با انجام این کار پول دریافت می کنند؟ اقتصاد رو به رشد جهانی به این معنی است که شرکت ‌ها بیشتر و بیشتر گسترش خواهند یافت، و این بدان معناست که از کارشناسان لجستیک برای بازدید از مکان ‌های دوردست و اغلب عجیب و غریب برای انجام تجارت استفاده می‌ شود.
  5. با افراد عالی ملاقات خواهید کرد: وقتی سفر می‌کنید، با افراد جدیدی آشنا می شوید. مردم شگفت‌انگیز مثل افرادی که سفرگردی می کنند یا کسانی که در دریای کارائیب موج سواری می‌کنند و با گاوهای نر در پامپلونا می‌دوند. به عبارت دیگر، هم فال است هم تماشا.
  6. زبان‌های جدید یاد می گیرید: اگر به زبان‌های خارجی علاقه دارید، به عنوان یک تدارکات ارزش بیشتری خواهید داشت. در تدارکات، اغلب باید با افرادی صحبت کنید که انگلیسی بلد نیستند: رانندگان، ماموران گمرک و دیگران در سراسر جهان. پس می توانید این مهارت‌های زبانی را گسترش دهید.
فواید لجستیک کودکان چیست؟

افزونه حمل و نقل پیشرفته

یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت ارسال مرسولات فروشگاه‌ها استفاده از افزونه حمل و نقل پیشرفته پادروپین است. این افزونه که مانند یک دستیار هوشمند حمل و نقل برای شما عمل می‌کند، امکان دسترسی خدمات شرکت‌های پستی مختلف را به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید وضعیت ارسال بسته‌ها را مشاهده و رهگیری کنید.

همچنین مزایای دیگری مانند رهگیری سفارشات با ارسال رایگان پیامک، چاپ بارنامه، جمع‌آوری مرسولات از درب فروشگاه یا منزل شما، محاسبه دقیق هزینه‌های شرکت پستی، پشتیبانی اختصاصی و… است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    سخن آخر

    لجستیک دنیایی پویا و همیشه در حال تغییر است. وجود لجستیک کودکان باعث شده تا کارها دارای روال مشخص و سریعی باشند. کودکان بدون توجه به مسائل پیرامون فقط به کسب دانش می پردازند و نیازی نیست برای معشیت خود در مزرعه زحمت بکشند و غذا فراهم کنند.

    این گونه می توان پی به اهمیت لجستیک کودکان برد. شما با لجستیک آینده شغلی دارید مثلا می ‌توانید با استارت ‌آپ ‌های کوچک (جایی که مسئولیت‌ های بزرگی بر عهده دارید) یا شرکت ‌های بزرگ و چندملیتی کار کنید. و هر روز، کار متفاوتی انجام خواهید داد: مثلا خواهید فهمید که چگونه یک وسیله نقلیه بزرگ را از مکزیک به کانادا ببرید. یا چگونه لوازم مورد نیاز المپیک را به کشور برگزار کننده ارسال خواهید کرد.

    منابع:

    kids.kiddle

    camcode

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.