مرجع کامل آموزش اینستاگرام (مبتدی و پیشرفته) + آپدیت جدید

1

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی است که بسیاری از افراد در آن فعالیت دارند. اما برخی کاربران به دلایل متفاوت کار با این پلتفرم را به خوبی بلد نیستند. به همین دلیل لازم است تا با خواندن مطالبی در خصوص آموزش اینستاگرام، اطلاعات لازم را به دست آورند. در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص آموزش اینستاگرام مطالبی را بیان کنیم. نکاتی مانند نحوه ثبت‌نام، قسمت‌های متفاوت اینستاگرام، برخی از تنظیمات، نحوه گذاشتن پست، استوری، هشتگ و کامنت از جمله نکاتی است که در این مطلب می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید. تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش اینستاگرام برای افراد مبتدی

آموزش اینستاگرام برای افراد مبتدی

برای این که بتوان کار آموزش اینستاگرام و قسمت‌های متفاوت آن را به درستی بیان کرد، باید قدم به قدم جلو رفت. از مهم‌ترین بخش‌هایی افراد ناآشنا با اینستاگرام باید از آن آگاهی داشته باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

آموزش ثبت نام در اینستاگرام

اولین آموزش اینستاگرام که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم، نحوه ثبت‌نام در این پلتفرم است. اکانت اینستاگرام را می‌توان با استفاده از سایت و اپلیکیشن آن ساخت که در ادامه آموزش اینستاگرام به نحوه ساخت اکانت با استفاده از هر کدام از این روش‌ها پرداخته‌ایم.

ساخت اکانت اینستاگرام در سایت

برای این که بتوانید با استفاده از سایت اینستاگرام، اکانت بسازید، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. ابتدا در مرورگر خود سایت اینستاگرام را باز کنید.
  2. پس از باز شدن صفحه، با استفاده از گزینه (Sign Up) می‌توانید به صفحه ساخت اکانت جدید بروید.
  3. در صفحه جدیدی که باز شده، ابتدا باید شماره تلفن همراه خود را به همراه کد کشور وارد کنید.
    • می‌توانید به جای شماره تلفن همراه، از آدرس ایمیل خود نیز برای ساخت اکانت استفاده کنید.
  4. پس از آن نام کامل خود را در قسمت بعدی وارد کنید.
  5. بخش بعدی که باید در آن اطلاعات وارد کنید، نام کاربری است.
    • نام کاربری را می‌توانید با توجه به علایق خود انتخاب کنید.
  6. اگر نام کاربری که انتخاب کرده‌اید، توسط فرد دیگری استفاده شده باشد، باید نام کاربری جدیدی را وارد کنید.
    • این کار تا زمان مورد قبول واقع شدن نام کاربری باید ادامه پیدا کند.
  7. پس از آن رمز عبوری که در ذهن دارید را وارد کنید و پس از آن گزینه (Next) را انتخاب کنید.

اکنون اکانت اینستاگرام شما ساخته شده است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

ساخت اکانت با استفاده از اپلیکیشن

ساخت اکانت با استفاده از اپلیکیشن

دومین آموزش اینستاگرام برای ساخت اکانت، ثبت‌نام در این پلتفرم با استفاده از اپلیکیشن آن است. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. ابتدا باید اپلیکیشن اینستاگرام را دانلود و نصب کنید.
  2. بهتر است برای این کار از استورهای معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور استفاده کنید.
  3. پس از آن، اپلیکیشن را باز کنید و در صفحه باز شده، به دنبال گزینه (Sign Up) بگردید.
  4. با انتخاب این گزینه صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که در آن از شما اطلاعات متفاوتی خواسته شده است.
  5. در قسمت اول، شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
  6. قسمت دوم برای وارد کردن نام شماست.
  7. قسمت سوم، به نام کاربری اینستاگرام اختصاص دارد و در بخش آخر رمز عبور مورد نظر خود را وارد کنید.
  8. پس از آن با انتخاب گزینه (Next) کار ساخت اکانت شما به پایان رسیده و می‌توانید از اینستاگرام استفاده کنید.

برای ثبت‌نام در اینستاگرام و ساختن اکانت می‌توانید از اپلیکیشن و سایت آن استفاده کنید.

کاربرد بخش‌های مختلف اینستاگرام

زمانی که با استفاده از اکانت خود به اینستاگرام وارد شدید، با بخش‌های متنوعی مواجه خواهید شد که در آموزش اینستاگرام باید به آن‌ها نیز اشاره کرد. در پایین صفحه پنج گزینه وجود دارد که آن‌ها عبارتند از:

1- بخش (Home)

بخش هوم یا فید اولین بخشی است که در اینستاگرام مشاهده خواهید کرد. این بخش با شکل یک خانه مشخص شده و از طریق آن می‌توانید جدیدترین پست‌های افرادی را که دنبال می‌کنید، به صورت منظم مشاهده کنید. در بالای این بخش می‌توانید استوری افراد متفاوت را نیز مشاهده کنید.

2- جست‌وجو (Serach)

دومین گزینه که با علامت ذره‌بین مشخص شده است، برای جست‌وجوی افراد، پیج‌های متفاوت و هشتگ‌هاست. با استفاده از این بخش می‌توانید دوستان، سلبریتی‌ها، اینفلوئنسرها و دیگر پیج‌های مورد علاقه خود را پیدا کنید. همچنین در این بخش می‌توانید هشتگ‌های مورد نظر خود را وارد کنید. تا پست‌های مرتبط و جذابی را پیدا کنید که به دنبال آن‌ها هستید.

افزایش فروش در اینستاگرام

3- ارسال پست جدید

سومین گزینه ای که در پایین صفحه مشاهده می‌کنید، مربعی است که در داخل آن یک علامت جمع وجود دارد. با زدن این گزینه صفحه جدیدی باز می‌شود که در آن می‌توانید عکس یا ویدیوی مد نظر خود را انتخاب کنید و پست جدیدی ارسال کنید و آن را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

4- نوتیفیکیشن

چهارمین بخش صفحه اصلی اینستاگرام، بخش نوتیفیکیشن‌هاست. در این بخش که با شکل قلب مشخص شده، می‌توانید از اتفاقات جدیدی که در پیج شما افتاده یا به شما ارتباط دارد، باخبر شوید. شما می‌توانید مواردی مانند لایک افراد جدید، کسانی که شما را فالو کرده‌اند، کامنت جدیدی که برای شما ارسال شده یا پاسخی را که به کامنت شما داده شده است، در این بخش مشاهده کنید.

5- پروفایل

آخرین گزینه‌ای که در پیج اصلی اینستاگرام وجود دارد و باید در آموزش اینستاگرام به آن پرداخت، گزینه پروفایل است. این گزینه در صورتی که پروفایل شما عکس نداشته باشد، شبیه آدمک است و در صورتی که برای پروفایل خود عکس انتخاب کنید، عکس شما نمایش داده خواهد شد. در این صفحه قسمت‌های متفاوتی مانند تنظیمات و ویرایش پروفایل وجود دارد. همچنین می‌توانید در پروفایل، تعداد دنبال‌کنندگان خود و کسانی که شما آن‌ها را دنبال می‌کنید، به همراه تعداد پست‌های خود، بیو و عکس خود را مشاهده کنید.

آموزش اینستاگرام برای کامل کردن پروفایل

بخش دیگری که در هر آموزش اینستاگرام باید به آن پرداخت، پروفایل است. پروفایل افراد شامل بخش‌های متفاوتی مانند تصویر و بیو خواهد بود. برای این که بتوانید پروفایل خود را ویرایش کنید باید از میان گزینه‌های صفحه اصلی که در متن به آن اشاره شد، به بخش (Profile) بروید. در این صفحه گزینه ادیت پروفایل وجود دارد که با انتخاب آن به صفحه جدیدی وارد خواهید شد. در این قسمت بخش‌های متفاوتی وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کامل کردن پروفایل یکی از اولین کارهایی است که معمولاً افراد در اینستاگرام انجام می‌دهند.

تغییر تصویر

اولین گزینه‌ای که در این بخش وجود دارد و باید در آموزش اینستاگرام به آن اشاره شود، گزینه تغییر یا قرار دادن تصویر است. با انتخاب گزینه (Change Profile Photo) می‌توانید تصویر جدیدی برای پروفایل خود انتخاب کنید. همچنین با استفاده از این گزینه می‌توانید برای اولین بار پس از باز کردن اکانت در اینستاگرام، برای آن عکس قرار دهید.

نام (Name)

همان‌طور که در بخش‌های قبلی آموزش اینستاگرام به آن اشاره کردیم، در هنگام ثبت نام باید نام خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید. در این بخش می‌توانید نام خود را تغییر دهید یا اصلاح کنید.

نام کاربری (User Name)

در سومین بخش ویرایش حساب کاربری، می‌توانید نام کاربری خود را تغییر دهید و نام جدیدی را انتخاب کنید. افراد بسیاری به دلایل متفاوت مانند تغییر اکانت شخصی به کاری یا وجود اشتباه تایپی دوست دارند که نام کاربری خود را عوض کنند که این کار را در این بخش می‌توانند انجام دهند.

وب‌سایت (website)

در این قسمت می‌توانید لینک وب‌سایت یا لینک کوتاه شده کانال‌های شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند تلگرام را قرار دهید تا راه دیگری برای ارتباط با شما برای دنبال‌کنندگانتان وجود داشته باشد.

بیو (Bio)

بخش بعدی که در آموزش اینستاگرام باید به آن اشاره شود، بیو یا بایو نام دارد. در این بخش می‌توانید به صورت خلاصه در خصوص خود یا کسب‌وکارتان نکاتی را بنویسید. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بایو مطلب بایو اینستاگرام را مطالعه کنید تا بهترین بیو را برای خود بنویسید.

آموزش اینستاگرام برای گذاشتن پست جدید

آموزش اینستاگرام برای گذاشتن پست جدید

نکته بعدی که در آموزش اینستاگرام باید به آن اشاره شود، نحوه گذاشتن پست در این اپلیکیشن است. برای این که بتوانید پست حاوی عکس یا ویدیو در اینستاگرام منتشر کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا باید وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.
  2. زمانی که اپلیکیشن باز شد، همان‌طور که در قسمت آموزش اینستاگرام در خصوص بخش‌های مختلف آن گفتیم، آیکون مربع را که داخلش علامت جمع وجود دارد، انتخاب کنید.
  3. در بخش جدیدی که برای شما باز می‌شود می‌توانید همان لحظه عکس جدیدی بگیرید یا ویدیوی جدیدی ضبط کنید و یا از گالری خود عکس یا ویدیویی را منتشر کنید که پیش از این انتخاب کرده‌اید.
  4. پس از انتخاب عکس یا ویدیو مورد نظر و لمس گزینه (Next)، به بخش ادیت عکس یا ویدیو وارد خواهید شد.
  5. در این بخش می‌توانید ادیت‌های لازم مانند نور، شارپنس و بسیاری تغییرات دیگر را روی عکس‌ها و ویدیوها اعمال کنید تا پست جذاب‌تری داشته باشید.
  6. پس از آن با انتخاب گزینه (Next) به صفحه بعدی خواهید رفت.
  7. در این صفحه می‌توانید موارد متفاوتی مانند کپشن، لوکیشن و هشتگ را وارد کنید.
    • برای این که بتوانید بهترین هشتگ‌ها را برای پست خود استفاده کنید، مطلب هشتگ پر بازدید را مطالعه کنید.
  8. پس از وارد کردن اطلاعات لازم، با لمس گزینه (Share) پست شما منتشر خواهد شد و افراد دیگر می‌توانند آن را مشاهده کنند.

توجه داشته باشید که می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای خود را به صورت آلبومی متشکل از 2 تا 10 اسلاید داشته باشید که در آن‌ها از عکس و ویدیوهای متفاوت استفاده کرده باشید. برای آموزش اینستاگرام در خصوص پست‌های آلبومی، پیشنهاد می‌کنیم مطلب عکس های چندتایی اینستاگرام را مطالعه کنید.

اینستاگرام پلتفرمی مبتنی بر محتوای تصویری مانند عکس و ویدیوست. در این پلتفرم می‌توانید علاوه بر به اشتراک گذاشتن این نوع محتوا با دوستان، از ویژگی لایو نیز استفاده کنید تا به طور زنده با آن‌ها صبجت کنید.

آموزش اینستاگرام برای انتشار استوری

بخش دیگری از آموزش اینستاگرام که در این مطلب به آن پرداخته‌ایم، انتشار استوری است. استوری یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی است که در چند سال اخیر به اینستاگرام اضافه شده و توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. استوری در حقیقت ویدیو کوتاه یا عکسی است که اگر آن را در قسمت هایلایت قرار ندهید، تنها برای مدت زمان 24 ساعت برای دنبال‌کنندگان قابل مشاهده خواهد بود. با انجام مراحل زیر می‌توانید در اینستاگرام استوری منتشر کنید.

  1. به اکانت اینستاگرام خود وارد شوید.
  2. در صفحه فید یا هوم و قسمت بالای آن، عکس پروفایل خود را مشاهده خواهید کرد.
    • در کنار این عکس استوری افراد دیگر نیز وجود دارد.
  3. با لمس آن، صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود.
  4. در این صفحه می‌توانید در همان لحظه عکس یا ویدیویی را که مد نظر دارید، ضبط کنید یا از ویدیو و عکس‌های موجود در گالری خود یکی را انتخاب کنید.
  5. پس از آن با استفاده از گزینه‌هایی که روی صفحه وجود دارد، می‌توانید به استوری عکس، شکلک و نظر سنجی و بسیاری موارد دیگر را اضافه کنید.
  6. پس از انجام تمام این کارها استوری شما آماده انتشار است.
  7. در پایین صفحه دو گزینه (Your Story) و (Close Friends) وجود دارد که با انتخاب گزینه اول، استوری برای تمام فالوئرهای شما و با انتخاب گزینه دوم، تنها برای افرادی که آن‌ها را در لیست دوستان نزدیک قرار داده‌اید، قابل مشاهده خواهد بود.
  8. با انتخاب گزینه مناسب از میان گزینه‌های گفته شده، استوری شما منتشر می‌شود و افراد دیگر می‌توانند آن را مشاهده کنند.

آموزش اینستاگرام برای گذاشتن لایو

آموزش اینستاگرام برای گذاشتن لایو

لایو اینستاگرام ابزاری برای نمایش زنده از خود به دنبال‌کنندگان شماست. این ویژگی نیز چند سالی است که به اینستاگرام اضافه شده و بسیاری از آن استفاده می‌کنند یا به تماشای لایو افراد دیگر علاقه‌مند هستند. لایو اینستاگرام باعث می‌شود تا رابطه صمیمی‌تری با مخاطبان خود برقرار کنید. افراد مشهور و کسب‌وکارها استفاده بسیاری از این نکته می‌کنند. نحوه لایو گذاشتن به شرح زیر است.

  1. ابتدا اکانت اینستاگرام را باز کنید و به بخش فید یا هوم بروید.
  2. در این بخش دست خود را روی صفحه اصلی از چپ به راست بکشید تا صفحه جدیدی برای شما باز شود.
  3. در پایین صفحه جدید و در میان گزینه‌های موجود، به دنبال گزینه لایو بگردید.
  4. با انتخاب آن و لمس دکمه دایره، لایو شما شروع می‌شود.
    • تصویر شما برای مخاطبینی که وارد لایو می‌شوند تا شما را ببینند، ارسال خواهد شد.
  5. اکنون شما در لایو هستید و پس از این که مطالب مورد نظر را بیان کردید با انتخاب گزینه (End) به لایو خود پایان دهید.

تنظیمات اینستاگرام

یکی دیگر از بخش‌های این اپلیکیشن که حتماً باید در آموزش اینستاگرام به آن اشاره شود، تنظیمات آن است. در بخش تنظیمات، شما می‌توانید موارد بسیاری را تغییر دهید تا پیج مناسب‌تری داشته باشید. برای ورود به بخش تنظیمات باید وارد بخش پروفایل خود شوید و از گوشه بالا، آیکون سه خط را انتخاب کنید تا منوی جدیدی برای شما باز شود. در این منو علاوه بر تنظیمات، بخش‌های متفاوت دیگری وجود دارد که این بخش‌ها عبارتند از:

1- تنظیمات (Setting)

اولین گزینه‌ای که در بخش وجود دارد، تنظیمات است. با انتخاب آن شما وارد منوی جدیدی می‌شوید که در آن موارد متنوع زیر وجود دارند.

2- فالو دوستان (Follow and Invite Friends)

از طریق این بخش می‌توانید دوستان خود را در اینستاگرام پیدا کنید یا افرادی را که اکانت اینستاگرام ندارند به ساخت اکانت در این پلتفرم دعوت کنید.

3- نوتیفیکیشن

این بخش تنظیمات مربوط به تنظیمات نوتیفیکیش‌هاست. در این بخش می‌توانید مواردی مانند روشن یا خاموش بودن نوتیفیکیش برای کامنت، استوری، پست، پیام مستقیم و بسیاری موارد دیگر را مشخص کنید. با استفاده از این بخش می‌توانید میزان نوتیفیکیشن‌هایی را که برای شما می‌آیند، مشخص کنید تا تجربه بهتری از کار با اینستاگرام داشته باشید.

4- حریم شخصی (Privacy)

گزینه بعدی که در این بخش که حتماً باید در آموزش اینستاگرام از آن یاد شود، حریم شخصی است. با انتخاب این گزینه به صفحه‌ای جدیدی وارد می‌شوید که در ابتدای آن می‌توانید گزینه پرایوت (Private) یا شخصی کردن اکانت را مشاهده کنید. با فعال کردن این قابلیت، تنها کسانی می‌توانند پست، استوری و لایو شما را مشاهده کنند که پیج شما را فالو داشته باشند. همچنین برای این که شخصی بتواند شما را فالو کند باید به شما در اینستاگرام درخواست فالو دهد و اگر او را تأیید کردید، به جمع فالوئرهای شما اضافه خواهد شد.


بیشتر بخوانید: شادوبن اینستاگرام (Shadowban) چیست

در قسمت‌های دیگر این بخش مواردی مانند کلماتی که دوست ندارید در کامنت‌ها از آن استفاده شود، چه کسانی که پست، استوری یا لایو شما را مشاهده نکنند، چه افرادی که بتوانند در اینستاگرام شما را منشن کنند و قسمت مربوط به اکانت‌هایی که آن‌ها را بلاک یا میوت کرده‌اید، وجود دارد.

5- امنیت (Security)

بخش امنیت بخش بعدی موجود در این قسمت است. شما در این قسمت می‌توانید رمز عبور (Password) خود را عوض کنید، مشاهده کنید که چه دستگاه‌هایی به اینستاگرام شما دسترسی دارند و نحوه ورود به اینستاگرام را به شکل دو مرحله‌ای تغییر دهید تا احتمال هک شدنتان به شدت کاهش پیدا کند.

6- اکانت

بخش بعدی که باید حتماً در آموزش اینستاگرام به آن اشاره شود، اکانت است. در این بخش موارد متفاوتی مانند اطلاعات شخصی شما، تصاویر و ویدیوهای ذخیره شده، دوستان نزدیک، آواتار اینستاگرام، تغییر زبان و بسیاری موارد دیگر وجود دارد. آواتار اینستاگرام یکی از قابلیت‌های جدید و جذاب اینستاگرام است که می‌توانید آن را به راحتی بسازید.

7- تماس با پشتیبانی (help)

در این قسمت می‌توانید با پشتیبانی اینستاگرام مکاتبه داشته باشید و مشکلات خود را به آن‌ها بگویید. همچنین با استفاده از این بخش می‌توانید مشکلاتی مانند بن شدن را نیز حل کنید. باید بدانید که اینستاگرام محدودیت‌های بسیاری دارد و عدم توجه به آن‌ها باعث می‌شود تا نتوانید برخی از کارها را برای مدت زمان مشخصی یا همیشه انجام دهید. توجه به این نکات باعث می‌شود تا کار با اینستاگرام بدون مشکل باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص پیشنهاد می‌کنیم مطلب محدودیت های اینستاگرام را مطالعه کنید.

8- قالب (Theme)

آخرین بخشی که در آموزش اینستاگرام باید به آن بپردازیم، قسمت قالب یا تم است. شما در این بخش می‌توانید تم اینستاگرام خود را سفید یا سیاه کنید. انتخاب این گزینه کاملاً به سلیقه افراد بستگی دارد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • کار با اینستاگرام بسیار ساده است و اکنون افراد بسیاری بخشی از وقت خود را در روز، در این شبکه اجتماعی می‌گذرانند اما افراد مبتدی شاید نیاز به آموزش اینستاگرام داشته باشند که بتوانند به شکل بهتری از آن استفاده کنند.
    • برای ساخت اکانت در اینستاگرام می‌توانید از طریق اپلیکیشن و سایت این برنامه اقدام کنید.
    • اینستاگرام پلتفرمی مبتنی بر عکس و ویدیو محسوب می‌شود و یکی از رایج‌ترین کارها در آن انتشار عکس، ویدیو و استوری است که می‌توانید به راحتی و با خواندن این آموزش اینستاگرام آن را یاد بگیرید.
    • یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش اینستاگرام، بخش تنظیمات است.
    • در بخش تنظیمات می‌توانید با استفاده از گزینه‌های متفاوت، امنیت پروفایل خود را بالاتر ببرید، اکانت را به صورت بهتری برای خود درآورید و حریم شخصی خود را حفظ کنید.
    • یکی از تنظیمات حریم شخصی، پرایوت کردن اکانت است. شما با ورود به بخش حریم شخصی و فعال کردن این گزینه، کاری می‌کنید که تنها افرادی که فالوئر شما هستند، پست‌ها، استوری‌ها و لایو شما را مشاهده کنند.
    • شما چه نکات دیگری در خصوص اینستاگرام می‌دانید؟ آیا می‌توانید از این برنامه به راحتی استفاده کنید؟
    • نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنت با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    instagram

    help.instagram

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. محمد می گوید

      سلام‌ من خواستم اکانت بسازم میگه باید یه کاغذ دستت باشه سلفی بگیری