راه‌اندازی پیج عکاسی اینستاگرام و 10 نکته در خصوص آن

0

این روزها افراد متفاوتی با توجه به علاقه و حرفه خود به ساخت پیج در اینستاگرام اقدام می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا بتوانند علاوه بر به اشتراک گذاشتن بسیاری موارد، در درازمدت برای خود منبع درآمدی مناسب درست کنند. پیج عکاسی اینستاگرام یکی از انواع پیج‌هایی است که می‌توان در اینستاگرام ساخت. پیج‌های عکاسی طرفداران بسیاری دارند و اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به عکاسی علاقه دارید و می‌توانید عکس‌های جذابی بگیرید، می‌توانید از مزایای آن استفاده کنید.

در این مطلب از وبلاگ پادرو قصد داریم تا در خصوص پیج عکاسی اینستاگرام نکاتی را بیان کنیم تا بتوانید بهتر این کار را انجام دهید. تا انتها با ما همراه باشید.

چرا پیج عکاسی اینستاگرام طرفداران بسیاری دارد؟

چرا پیج عکاسی اینستاگرام طرفداران بسیاری دارد؟

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است. اساس کار این پلتفرم بر انتشار عکس، ویدیو و به طور کلی محتوای تصویری است. به همین دلیل عکس‌ها در آن بیشتر از متون دیده می‌شوند. همین عامل باعث شده تا بتوان از اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم مناسب و جذاب برای عکاسان و کسانی که به عکس‌های جذاب علاقه دارند، نام برد. در این اپلیکیشن روش‌های متفاوتی برای نشان دادن عکس‌های شما به مخاطبان وجود دارد که اگر بتوانید از آن‌ها به درستی استفاده کنید، پیج شما به سرعت رشد کرده و مخاطبان بسیاری جذب خواهید کرد.

راه‌ اندازی پیج عکاسی در اینستاگرام

ساخت پیج در اینستاگرام کار بسیار ساده‌ای است و هر فردی با داشتن یک شماره تلفن یا ایمیل می‌تواند این کار را انجام دهد. اما ساختن یک پیج عکاسی اینستاگرام که موفق باشد، به این سادگی نیست. برای این که پیج عکاس موفقی داشته باشید باید به چند اصول توجه داشته باشد. از مهم‌ترین اصولی که باید در نظر داشته باشید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- ساخت برند

یکی از مهم‌ترین اصولی که در هنگام ساخت پیج عکاسی اینستاگرام باید به آن توجه کنید، ساخت یک برند مناسب برای خود است. افراد باید شما و پیجتان را به خوبی بشناسند و میان پیج شما و پیج‌های عکاسی دیگر تفاوت قائل باشند. به همین دلیل باید به بسیاری موارد برندینگ مانند بیوگرافی، سبک پست گذاشتن، نوع عکس‌ها و بسیاری موارد دیگر توجه داشته باشید تا پیجی جذاب، منحصربه‌فرد و جالب داشته باشید.

پیج عکاسی اینستاگرام را باید یکی از انواع پیج‌های پرطرفدار دانست که در صورتی که عکس‌های جذابی منتشر کند، به سرعت رشد خواهد کرد.

2- انتشار عکس‌های فوق‌العاده

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های پیج‌های جذاب با پیج عکاسی اینستاگرام معمولی، انتشار عکس است. عکاسانی که پیج‌های جذاب با مخاطب زیاد دارند، تمام عکس‌های خود را منتشر نمی‌کنند. بلکه در میان آن‌ها بهترین عکس‌ها را انتخاب و منتشر می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا بیشتر عکس‌ها برای مخاطبان جذاب باشند و افراد بیشتری تمایل به دنبال کردن آن پیج داشته باشند. پس وسواس در انتخاب عکس برای پیج عکاسی اینستاگرام را نباید فراموش کرد.

3- استفاده از ابزار مناسب

استفاده از ابزار مناسب

یکی از مواردی که باعث می‌شود تا عکس‌های شما جذاب باشد، استفاده از ابزار مناسب است. درست است که گوشی‌های هوشمند و دوربین آن‌ها در چند سال اخیر پیشرفت زیادی کرده‌اند اما هنوز هم کیفیت و جذابیت عکس‌های آن‌ها به پای دوربین‌های حرفه‌ای نمی‌رسد. البته این به این معنی نیست که با گوشی موبایل خود عکاسی نکنید و آن عکس‌ها را در پیج عکاسی اینستاگرام منتشر نکنید. اما توجه داشته باشید که عکاسی با ابزار مناسب بسیار مهم است و می‌تواند نقش مهمی در موفقیت یک پیج عکاسی ایفا کند.

4- ویرایش مناسب عکس

فرایند ادیت و ویرایش عکس از دیگر مواردی است که باید آن را جدی گرفت. یک عکس خوب را می‌توان با یک ویرایش ساده اما مناسب، جذاب‌تر کرد. یک عبارت میان عکاسان حرفه‌ای وجود دارد. در این عبارت آمده است که عکس‌های عالی گرفته نمی‌شوند بلکه ساخته می‌شوند. همین جمله می‌تواند اهمیت ادیت مناسب عکس را نشان دهد. ابزارهای متفاوتی برای ویرایش عکس وجود دارد که فتوشاپ یکی از معروف‌ترین آن‌هاست. با استفاده از این ابزارها عکس‌های خود را جذاب‌تر کنید و سپس منتشر کنید.

برای ساخت پیج عکاسی اینستاگرام باید به اصولی توجه کرد. این اصول شامل مواردی مانند ساخت برند شخصی، انتشار عکس‌های فوق‌العاده و جذاب، استفاده از ابزارهای مناسب و توجه به ویرایش عکس‌هاست.

داشتن بهترین پیج عکاسی در اینستاگرام

برای رشد پیج عکاسی اینستاگرام چه باید کرد؟

همان‌طور که گفتیم هر فردی که به عکاسی علاقه دارد و می‌تواند عکس‌های جذابی بگیرد، می‌تواند به جامعه دارندگان پیج عکاسی اینستاگرام بپیوندد. فقط در این میان باید به نکاتی توجه داشته باشد که بتواند رشد مناسبی را تجربه کند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین نکات در این خصوص اشاره می‌کنیم.

1- فالو کردن پیج‌های جذاب

یکی از کارهایی که بسیاری افراد برای رشد اینستاگرامشان می‌کنند، فالو کردن افراد بسیار زیادی است به این امید که آن‌ها نیز پیجشان را فالو کنند. این کار در اینستاگرام رواج بسیاری دارد اما می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند بن شدن پیج برای مدتی شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که این کار را انجام دهید. به جای آن پیج‌های جذاب متفاوت، مخصوصاً پیج‌های جذاب مربوط به عکاسی را فالو کنید. این کار باعث می‌شود تا هم انگیزه بیشتری داشته باشید و هم ایده‌های جدیدی از این پیج‌ها بگیرید تا بتوانید کار خود را با راحتی بیشتری انجام دهید.

2- ارتباط با مخاطب

ارتباط با مخاطب را باید بسیار جدی بگیرید. زمانی که یک مخاطب زیر عکس شما کامنت می‌گذارد می‌توانید با بیانی جذاب از او تشکر کنید. این کار باعث می‌شود تا آن‌ها تشویق به گذاشتن کامنت بیشتر شوند. دریافت کامنت بیشتر منجر به افزایش ایمپرشن خواهد شد. همین امر باعث می‌شود تا زودتر به اکسپلور راه پیدا کنید و افراد بیشتری عکس‌های شما را مشاهده کنند. بسیاری از این افراد ممکن است پست‌های شما را لایک و شما را فالو کنند. با استفاده از این روش می‌توان پیج عکاسی اینستاگرام موفق‌تری داشته باشید.

3- نظم در انتشار پست

برخی افراد هرچند روز یک‌بار به اینستاگرام مراجعه می‌کنند و چندین پست ارسال می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا فید (Feed) مخاطبان پر شود و همه عکس‌های شما به خوبی دیده نشود. همچنین ممکن است باعث خسته شدن مخاطب شود و سپس کاربر پیج عکاسی اینستاگرام شما را آنفالو کند. بهترین روش این است که به صورت منظم پست بگذارید. این کار شاید اندکی وقت‌گیر باشد اما نتیجه مناسبی خواهد داشت.

4- استفاده از هشتگ مناسب

هشتگ‌ها مانند یک قیف در اینستاگرام عمل می‌کنند و باعث می‌شوند تا مخاطبان راحت‌تر محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. در زیر پست‌های خود از هشتگ‌های مناسب و مرتبط استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا مخاطبانی که به دنبال عکس‌های متفاوت می‌گردند، راحت‌تر شما را پیدا کنند. البته در استفاده از هشتگ زیاده روی نکنید و از هشتگ‌های غیرمرتبط نیز استفاده نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هشتگ‌ها، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «هشتگ پربازدید چیست و چگونه باید آن را پیدا کرد» را مطالعه کنید.

5- توجه به مخاطب

چند سالی است که ابزار اینسایت به پیج‌های کاری یا بیزینسی اینستاگرام افزوده شده است. با استفاده از این ابزار می‌توانید به راحتی متوجه شوید که مخاطبان به کدام پست‌های شما علاقه بیشتری دارند. مثلاً اگر عکس‌هایی که از ماه گرفته‌اید، بسیار بیشتر از سایر عکس‌های شما لایک دریافت کرده‌اند، می‌توانید متوجه شوید که بسیاری از مخاطبان شما به این نوع عکس علاقه بیشتری دارند. همچنین می‌توانید بهترین زمان انتشار پست را متوجه شوید.

پس با استفاده از این اطلاعات می‌توانید عکس‌هایی که از ماه گرفته‌اید را در بهترین زمان منتشر کنید تا مخاطبان بیشتری این عکس‌ها را ببینند، لایک کنند، برای آن کامنت بگذارند و حتی آن را سیو کنند و با فالوئرهای خود به اشتراک بگذارند. پس بررسی بخش اینسایت پیج عکاسی اینستاگرام را نباید فراموش کرد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    6- آموزش مخاطب

    یکی از کارهایی که می‌تواند سبب رشد بسیار خوب یک پیج عکاسی شود، انتشار محتوای آموزشی است. شما می‌توانید پست‌های آموزشی در خصوص عکاسی مانند کادربندی، تنظیم نور، ادیت عکس و بسیاری موارد دیگر در پیج خود منتشر کنید. این کار باعث می‌شود تا علاقه‌مندان به عکاس و کسانی که دوست دارند عکاسی یاد بگیرند به شما و پیجتان علاقه بیشتری داشته باشند.

    8- برگزاری مسابقه عکاسی

    برگزاری مسابقه عکاسی

    یکی از کارهایی که در سال‌های گذشته در اینستاگرام بسیار رایج شده و نتایج بسیار خوبی برای پی‌جویی کردن‌ها به همراه دارد، برگزاری مسابقات جذاب و متفاوت است. اگر شما می‌خواهید پیج عکاسی اینستاگرام شما با سرعت بیشتری رشد کند، می‌توانید هرچند وقت یک‌بار یک مسابقه عکاسی در آن برگزار کنید و به برندگان جوایز متفاوتی اهدا کنید. همچنین می‌توانید با کسب اجازه از کسانی که در این مسابقه شرکت کرده‌اند، عکس‌های آن‌ها را در کنار بردن نامشان پست کنید. این کار هم باعث می‌شود افراد بیشتری به پیج شما علاقه‌مند شوند و هم اعتبار بیشتری به دست خواهید آورد.

    9- به اشتراک گذاشتن اخبار دنیای عکاسی

    می‌توانید در بخش استوری پیج عکاسی اینستاگرام خود برخی از مهم‌ترین اخبار دنیای عکاسی مانند زمان آمدن دوربین‌های جدید برندهای پرطرفدار و بسیاری موارد دیگر را قرار دهید. این کار باعث می‌شود افراد علاقه‌مند به دنیای عکاسی به سراغ پیج شما بیایند تا بتوانند علاوه بر مشاهده عکس‌های جذاب، از آخرین اخبار دنیای عکاسی نیز مطلع شوند.

    10- انتشار پشت‌صحنه

    گاهی مواقع در هنگام عکاسی از سوژه‌های متفاوت ماجراهای جالبی در پشت‌صحنه اتفاق می‌افتد. می‌توانید از این پشت‌صحنه‌های جذاب استفاده کنید و آنها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. این امر باعث می‌شود تا هم مخاطبان با حال‌وهوای عکاسی بیشتر آشنا شوند و هم پشت‌صحنه کارهای شما را مشاهده کنند و با شما احساس نزدیکی بیشتری داشته باشند. این موارد در نهایت باعث افزایش فالوئر پیج خواهد شد.

    انتشار منظم، توجه به سلیقه مخاطب، انتشار پشت‌صحنه، انتشار ویدیوهای آموزشی، انتشار محتوای مربوط به آخرین اخبار دنیای عکاسی و استفاده از هشتگ‌ها از کارهایی است که باعث پیشرفت مناسب پیج عکاسی خواهد شد.

    کسب درآمد از پیج عکاسی اینستاگرام

    پیج‌هایی با مخاطب بالا می‌توانند از اینستاگرام درآمد کسب کنند. برای این کار تنها کافی است که تبلیغات برندها و پیج‌های دیگر را قبول و منتشر کنند. پس از این که پیج شما رشد کرد و تعداد مناسبی فالوئر داشتید، می‌توانید اقدام به انتشار تبلیغ‌های متفاوت کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم که در میان برندها و پیج‌هایی که به سراغ شما می‌آیند بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها را که به کار شما نیز ارتباط دارند، انتخاب کنید.

    به عنوان مثال بهتر است در یک پیج عکاسی برای یک برند سازنده شامپو و صابون تبلیغ انجام ندهید. این کار ممکن است باعث ریزش فالوئر پیج شما شود. همچنین برخی از فروش عکس نیز کسب درآمد می‌کنند که باید در این خصوص نکات بیشتری یاد بگیرند تا بتوانند این کار را انجام دهند.

    جمع‌بندی

    • این روزها افراد بسیاری اقدام به ساخت پیج‌های متفاوت برای کسب درآمد در اینستاگرام می‌کنند.
    • پیج عکاسی اینستاگرام را باید یکی از انواع پیج‌های پرطرفدار دانست که در صورتی که عکس‌های جذابی منتشر کند، به سرعت رشد خواهد کرد.
    • برای ساخت پیج عکاسی اینستاگرام باید به اصولی توجه کرد. این اصول شامل مواردی مانند ساخت برند شخصی، انتشار عکس‌های فوق‌العاده و جذاب، استفاده از ابزارهای مناسب و توجه به ویرایش عکس‌هاست.
    • اما تنها با توجه به این اصول نمی‌توان پیج عکاسی اینستاگرام موفقی داشت.
    • نکات دیگری نیز وجود دارد که در موفقیت یک پیج عکاسی مؤثر است که از آن‌ها می‌توان به انتشار منظم، توجه به سلیقه مخاطب، انتشار پشت‌صحنه، انتشار ویدیوهای آموزشی، انتشار محتوای مربوط به آخرین اخبار دنیای عکاسی و استفاده از هشتگ‌ها اشاره کرد.
    • ارتباط با مخاطب و برگزاری مسابقات عکاسی از کارهایی است که می‌تواند باعث جذب مخاطب و فالوئر بیشتری برای یک پیج عکاسی شود.
    • شما در خصوص ساخت پیج عکاسی اینستاگرام چه می‌دانید؟ آیا پیج‌های معروف عکاسی را می‌شناسید؟ چه نکات دیگری در این خصوص می‌دانید؟
    • نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    thenextscoop

    nixplay

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.