چگونه برای اینستاگرام رمز بگذاریم + معرفی برنامه‌های پرقدرت لاکر اینستاگرام

0

اگر از آن دسته افرادی هستید که به امنیت اطلاعات خود در هر سطحی اهمیت زیادی می‌دهید، حتماً برای شما هم این مورد سؤال است که چگونه برای اینستاگرام رمز بگذاریم. قفل‌گذاری برای برنامه اینستاگرام به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. مهم این است که به بهترین شکل ممکن از برنامه خود در برابر دسترسی دیگران محافظت کنید. در این مقاله به طور خاص به مواردی می‌پردازیم که می‌توانید به کمک آن‌ها ورود به اینستاگرام خود را برای افراد مزاحم و حتی هکرها ممنوع کنید.

چگونه برای اینستاگرام رمز بگذاریم

روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید به کمک آن‌ها برای اینستاگرام رمز بگذارید. برای مثال از قابلیت خود گوشی‌ها استفاده کنید یا اینکه از اپلیکیشن‌های جانبی بهره‌مند شوید. به هر حال ممکن است سطح امنیت هر یک از روش‌های ذکر شده متفاوت باشد. به همین منظور استفاده از بهترین گزینه را در دستور کار خود قرار دهید. از سوی دیگر همه روش‌ها یکسان نیستند و ممکن است مجبور شوید برای استفاده از برخی از آن‌ها هزینه پرداخت کنید. البته این به خودتان و سطح امنیت مورد انتظارتان بستگی دارد.

چگونه برای اینستاگرام رمز بگذاریم

 استفاده از اینستاگرام رمز می‌تواند مزایای متعددی را برای کاربران به دنبال داشته باشد. برای مثال از آن‌جایی که امروزه بیش از گذشته به اینترنت متکی هستیم و از سویی ممکن است هر لحظه در معرض خطرات امنیتی از سوی مهاجمین قرار بگیریم، استفاده از یک پروتکل امنیتی در قالب اینستاگرام رمز اهمیت بسیار زیادی دارد. زمانی که از یک اینستاگرام رمز استفاده می‌کنید، هنگام ورود اشخاص ثالث به گوشی خود نگران نخواهید بود. از سوی دیگر در زمان گم شدن یا دزدیده شدن گوشی خود دسترسی افراد را به برنامه اینستاگرام و داده‌های آن مسدود می‌کنید.

استفاده از اینستاگرام رمز حتی زمانی که نمی‌خواهید فرزندتان وارد برنامه شما شود هم کاربرد دارد. از سوی دیگر جالب است بدانید آن دسته از کاربران همیشه آنلاینی که از رمز عبور برای برنامه‌های خود استفاده نمی‌کنند تا سه برابر بیش از سایر افراد در معرض سرقت اطلاعاتی قرار می‌گیرند. بنابراین قبل از اینکه بدانید چگونه باید برای اینستاگرام رمز بگذارید، آشنا شدن با روش‌های مختلف و مزایای هر شیوه اهمیت زیادی دارد.

اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چگونه برای اینستاگرام رمز بگذارید، باید بگوییم که این کار از طریق خود گوشی و البته برنامه‌های جانبی موسوم به برنامه‌های لاکر اینستاگرام قابل انجام است.

روش های قفل گذاری در برنامه اینستاگرام

همانطور که گفتیم قفل‌گذاری روی برنامه اینستاگرام هم به کمک خود برنامه و هم از طریق برنامه‌های جانبی قابل انجام است. بنابراین بسته به نیاز خود می‌توانید از روش‌های مختلف برای اینستاگرام رمز خود استفاده کنید. در ادامه به معرفی این روش‌ها به صورت دقیق می‌پردازیم.

قفل کردن اینستاگرام در اندروید

یکی از بهترین روش‌ها برای گذاشتن اینستاگرام رمز این است که بدون استفاده از هیچ‌گونه برنامه‌ای قفل اثر انگشت گوشی را فعال کنید. این روش برای گوشی‌های اندرویدی کاربرد دارد. به این منظور بهتر است طبق مراحل زیر پیش بروید.

  1. وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  2. برای تنظیم اثر انگشت خود ابتدا وارد تنظیمات برنامه شوید و درست مانند تعیین اثر انگشت برای قفل گوشی یا سایر برنامه‌ها از آن استفاده کنید.
  3. در مرحله بعد باید گزینه حریم خصوصی را انتخاب کرده و وارد بخش قفل برنامه شوید.
  4. در ادامه روی قفل برنامه کلیک کرده و از بین برنامه‌های مختلف گوشی روی اینستاگرام کلیک کنید.
  5. در سمت راست گوشی شاهد یک نماد قفل هستید که در سمت راست آن هم دکمه‌ای وجود دارد.
    • باید روی دکمه مورد نظر کلیک کنید تا برنامه قفل شود.

نکته: تنظیم اثر انگشت یا رمز عبور اضافی (علاوه بر رمز عبور اصلی) ممکن است بسته به نوع دستگاه تلفن متفاوت باشد. اما همه گوشی‌ها چنین قابلیتی را دارند که بدون کمک گرفتن از یک برنامه جانبی، برای اینستاگرام رمز اضافی بگذارید.

پسورد گذاشتن روی برنامه اینستاگرام در آیفون

گذاشتن پسورد در آیفون روند متفاوتی نسبت به گوشی‌های اندرویدی دارد. به همین منظور اگر دارای یک گوشی آیفون هستید، توضیحات بالا به شما کمکی نخواهند کرد. یکی از روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن برای اینستاگرام رمز بگذارید، این است که مراحل زیر را طی کنید.

  1. به تنظیمات گوشی بروید و تب (Screen Time) را باز کنید.
  2. سپس به بخش (App Limits) رفته و گزینه (Add Limit) را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله لیستی از برنامه‌های مختلف نصب شده روی گوشی آیفون خود را مشاهده می‌کنید که باید در بین آن‌ها اینستاگرام را برگزینید.
  4. با کلیک کردن روی دسته‌ها می‌توانید برنامه‌های خاصی را در آن دسته قرار دهید.
  5. حال در این مرحله باید یک محدودیت زمانی برای برنامه خود در نظر بگیرید. به این منظور می‌توانید روزهایی را که می‌خواهید قفل اینستاگرام رمز فعال باشد، به صورت سفارشی شده تعیین کنید.
  6. در انتها با تنظیم محدودیت زمانی اینستاگرام قفل می‌شود. این محدودیت زمانی قابل تمدید است.

بدون نصب هیچ برنامه‌ای می‌توانید اینستاگرام را در گوشی‌های اندروید و آیفون قفل کنید، اگرچه روش قفل‌گذاری اینستاگرام در آیفون از اندروید متفاوت است.

نحوه رمزگذاری برای اینستاگرام با کمک برنامه‌های جانبی

نحوه رمزگذاری برای اینستاگرام با کمک برنامه‌های جانبی

برنامه‌های زیادی هستند که می‌توانند برای اینستاگرام رمز عبور قوی ایجاد کنند تا هر فرد مزاحمی چه به صورت فیزیکی و چه به شکل آنلاین نتواند به راحتی به حساب شما در این شبکه اجتماعی دسترسی داشته باشد. مزیت اغلب این برنامه‌ها این است که از تایپ دستی اطلاعات برای همیشه خلاص خواهید شد. در واقع این کار به صورت خودکار انجام می‌شود. معمولاً چنین برنامه‌هایی از ویژگی‌های بیومتریک و اثر انگشت استفاده می‌کنند.

سایر برنامه‌ها ممکن است در چند دستگاه به طور همزمان کار کنند. ضمن اینکه می‌توانید طوری آنها را تنظیم کنید که حتی پس از تلاش‌های ناموفق افراد مزاحم برای باز کردن قفل برنامه، از آنها عکس بگیرند. بنابراین به راحتی می‌توانید ببینید که چه کسی قصد ورود به اینستاگرام شما را دارد. نحوه عملکرد هر چه که باشد، مهم میزان امنیتی است که شما در این فضا به آن احتیاج دارید. در ادامه به معرفی برخی از برنامه‌های مفیدی می‌پردازیم که می‌توانید با استفاده از آنها برای اینستاگرام رمز عبور قوی قرار دهید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    (Locker for Insta Social App)

    این برنامه را می‌توان یکی از بهترین برنامه‌ها برای قفل کردن اینستاگرام در نظر گرفت، زیرا می‌تواند داده‌های اینستاگرام شما را با روش‌های مختلف ایمن کند. یعنی شما علاوه بر قفل کردن برنامه می‌توانید چت‌های خود را نیز ایمن نگه دارید. (Locker for Insta) دارای ویژگی‌های مختلفی است. برای مثال از یک رمز عبور پشتیبانی می‌کند، اسکنر دارد و از اثر انگشت نیز برای دسترسی سریع به برنامه استفاده می‌کند. از مزایای خوب این برنامه می‌توان به استفاده کم آن از باتری اشاره کنیم. از این برنامه قفل اینستاگرام می‌توان در گوشی‌های اندروید استفاده کرد.

    (Lock for Instagram)

    اگر به دنبال امنیت اینستاگرام خود هستید، می‌توانید از (Lock for Instagram) نیز استفاده کنید. سازنده این برنامه شخصی به نام ابراهیم هیج است و از آن می‌توانید برای قفل کردن برنامه و تمام چت‌های خود استفاده کنید. بسته به نظر خود می‌توانید از قفل پین‌دار یا قفل طرح‌دار برنامه کمک بگیرید. در حالی که شاید ویژگی بارزش حجم کم آن باشد.

    (Fingerprint Pattern App Lock)

    برنامه الگوی اثر انگشت یکی از بهترین لاکرهای اینستاگرام است که البته با برنامه‌های دیگر از جمله واتس‌اپ، فیس‌بوک، جی‌میل و دیگر برنامه‌های مشابه سازگاری دارد. به همین دلیل می‌توان از آن برای قفل کردن تمامی این اپ‌ها استفاده کنید. اگرچه شعار این برنامه استفاده از اثر انگشت برای ایمن‌سازی برنامه است، اما در نهایت می‌توانید از یک پین خاص نیز برای آن استفاده کنید. از ویژگی‌های جالب این برنامه می‌توانیم به جلوه‌های صدا، رابط کاربری زیبا و لرزش جالب آن اشاره کنیم.

    از بهترین برنامه‌های قفل اینستاگرام می‌توانیم به اپ‌هایی همچون (Locker for Insta Social App)، (Lock for Instagram) و (Fingerprint Pattern App Lock) اشاره کنیم.

    نکات مهم هنگام قفل گذاشتن روی برنامه اینستاگرام

    ایجاد رمز برای اینستاگرام ممکن است با وجود داشتن مزایا، برخی از معایب را نیز به دنبال داشته باشد. برای مثال افزودن زمان ورود به اپلیکیشن یا پرداخت هزینه یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. اما وجود مزایای بسیار زیاد برنامه‌های قفل‌کن، استفاده از آن‌ها را برای این رسانه اجتماعی بالا برده است. در مقابل تغییر رمز اینستاگرام نیازمند توجه به نکاتی است که در ادامه به ذکر برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

    شهرت برنامه و سازنده آن

    شهرت برنامه و سازنده آن

    هنگام استفاده از یک برنامه به منظور اینستاگرام رمز، باید حتماً درباره شهرت سازنده، تعداد بارگیری و رضایت مشتریان از آن تحقیقات کافی را انجام دهید. تعداد بسیار زیادی برنامه وجود دارند که همگی نمی‌توانند ایمنی و کارایی مد نظر شما را داشته باشند. پس نباید با دیدن یک برنامه قبل از انجام تحقیقات لازم، آن را دانلود و جهت قفل کردن اینستاگرام از آن استفاده کنید.

    استفاده از رمز عبور قوی در کنار روش‌های جانبی

    بهتر است برای ایجاد یک لایه امنیتی فوق قوی، تنها به برنامه یا قفل اینستاگرام رمز اکتفا نکنید. بلکه بهتر است رمز عبور اصلی خود را نیز به شکلی تعیین کنید که حدس زدن آن برای هر کسی بسیار سخت باشد. برای مثال به جای یک یا دو عبارت ساده باید از یک رمز عبور طولانی و با کاراکترهای متنوع استفاده کنید. البته همیشه چیزی را به عنوان رمز عبور تعیین کنید که به خاطر سپردن آن برای خودتان سخت نباشد.

    تصمیم‌گیری بین خدمات رایگان یا ممتاز

    اگر می‌خواهید برای اینستاگرام رمز بگذارید، باید با توجه به نیاز خود از یک برنامه پولی یا رایگان استفاده کنید. اگرچه تمامی برنامه‌هایی که باید بابت آن‌ها حق اشتراک بپردازید، لزوماً خوب و حرفه‌ای نیستند، اما بیشتر آن‌ها خدماتی فراتر از برنامه‌های قفل معمولی به شما ارائه می‌کنند. از طرف دیگر اغلب برنامه‌های پرمیوم معمولاً در چند دستگاه برای اکانت اینستاگرام شما قابل استفاده هستند. به همین دلیل بسته به نیازها و ترجیحات خودتان باید یکی از دو گزینه پولی یا رایگان را انتخاب کنید. البته شاید بخواهید اول نیاز خود را با یک نسخه از برنامه‌های رایگان شروع کنید و در نهایت اگر به ویژگی‌های اضافی نیاز داشتید، آن را به نسخه پرمیوم ارتقاء دهید.

    توجه به خطرات بالقوه همیشگی

    علاوه بر موارد بالا باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که حتی اگر بهترین برنامه را برای اینستاگرام رمز خریداری کنید، اما ممکن است هنوز در خطر هک قرار داشته باشید. در واقع استفاده از قوی‌ترین برنامه‌ها به معنی عدم توجه شما به سایر نکات امنیتی نیست. به همین دلیل اگر به ایمنی اکانت اینستاگرام خود اهمیت زیادی می‌دهید، شاید بهتر باشد که همیشه چه در فضای آنلاین و چه در فضای زندگی فیزیکی به خطرات بالقوه موجود توجه کنید و خود را از قرار گرفتن در معرض چنین خطراتی مصون نگه دارید.

    تغییر رمز اینستاگرام

    گاهی اوقات به دلیل فراموشی رمز یا برای افزایش امنیت حساب اینستاگرام خود ممکن است بخواهید رمز عبور این اپ را بازنشانی کرده یا تغییر دهید. به همین منظور می‌توانید از طریق روش زیر اقدام کنید.

    1. برنامه اینستاگرام را باز کرده و از طریق نماد حساب در گوشه سمت راست پایین، به صفحه نمایه خود بروید.
    2. در ادامه روی سه خط افقی گوشه راست بالای برنامه و به دنبال آن روی تنظیمات کلیک کنید.
    3. در این مرحله باید روی بخش امنیت (Security) کلیک کنید.
    4. در صفحه باز شده روی بخش رمز عبور یا همان پسورد کلیک کنید.
    5. حالا می‌توانید رمز عبور فعلی را وارد کرده و سپس رمز عبور جدید را تعیین کنید.
    6. در نهایت برای اتمام کار خود روی عبارت ذخیره (Save) کلیک کنید.

    می‌توانید رمز عبور اینستاگرام را از منوی تنظیمات اپلیکیشن یا وب‌سایت اینستاگرام تغییر دهید.

    جمع‌بندی

    • حریم خصوصی امروزه در رسانه‌های اجتماعی بسیار مهم است، زیرا فناوری به قدری گسترش پیدا کرده است که برنامه‌های نصب شده روی گوشی شما از جمله اینستاگرام تا هک شدن و سرقت اطلاعات تنها چند کلیک فاصله دارند.
    • در این مطلب به شما نشان دادیم که چگونه با  استفاده از روش‌های مختلف برای اینستاگرام رمز قوی قرار دهید تا از هک شدن یا استفاده افراد مزاحم جلوگیری کنید.
    • شما هم می‌توانید از تنظیمات گوشی آیفون یا اندروید خود برای اینستاگرام رمز تعیین کنید و هم اینکه از برنامه‌های جانبی استفاده کنید.
    • برنامه‌های لاکر اینستاگرام مزایای بسیار زیادی دارند. برای مثال به اثر انگشت یا ورود بیومتریک مجهز هستند و حتی می‌توانند هنگام تلاش‌های ناموفق افراد مزاحم برای ورود به برنامه اینستاگرام شما از آن‌ها عکس بگیرند.
    • برنامه‌های قفل‌کننده اینستاگرام در دو دسته رایگان و پولی یا پرمیوم تقسیم‌بندی می‌شوند و هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند.
    • هنگام انتخاب برنامه‌های لاکر اینستاگرام باید به نکات متعددی از جمله نیاز و انتظارات خود توجه کنید.

    پرسش‌‌های پرتکرار

    منابع:

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.