میم اینستاگرام چیست و چطور ساخته می‌شود؟

0

میم اینستاگرام یکی از جذاب‌ترین و بهترین گزینه‌های این اپلیکیشن است که خیلی از افراد برای جذاب‌تر شدن پست‌های خود، از آن‌ها استفاده می‌کنند. در حال حاضر، میم‌ها یکی از جدانشدنی‌ترین گزینه‌های اینستاگرام شناخته می‌شوند که توانسته تا به اینجای کار طرفداران خاص خود را داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های میم‌های اینستاگرام، این است که به حالتی طنز، جملات مختلف را بیان می‌کنند. بااین‌حال، اگر همچنان نمی‌دانید که میم اینستاگرام چیست و برای چه مواردی استفاده می‌شود، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. همچنین در این مقاله، می‌توانید برخی از بهترین میم های اینستاگرامی را نیز مشاهده کنید.

نکته جالب‌توجه درباره میم‌های اینستاگرام این است که تا حد بسیار زیادی موجب فرهنگ‌سازی در کاربران فعال در این پلتفرم می‌شوند. به علاوه، خیلی راحت می‌توان آن‌ها را ویرایش کرد و بر اساس مواقع مختلف، از آن‌ها استفاده کرد.

علاوه بر این، برخی مواقع خیلی از افراد از میم‌های اینستاگرام برای موارد سیاسی و یا حتی تابو‌های اجتماعی نیز استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که میم تلاش می‌کند که با زبانی طنز و ساده، موضوعات مختلف را به چالش بکشد.

می‌توان گفت که میم‌های اینستاگرام باعث شده‌اند که ارتباط برقرار کردن در میان خیلی از افراد راحت‌تر باشد. باتوجه‌به این موضوعات، هر چه میم‌های اینستاگرام بیشتر وایرال شوند، می‌توانند اثر بیشتری بر جامعه و فرهنگ‌سازی بگذارند. به‌طورکلی، میم اینستاگرام تاثیر زیادی بر ذهن کاربران این پلتفرم دارد.

میم اینستاگرام چیست؟

قبل از این‌که بهترین میم های اینستاگرامی را به شما معرفی کنیم، خوب است که در ابتدا بدانید که اصلا میم چیست و برای چه چیزی از آن استفاده می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم که میم اینستاگرام (meme) در واقع ویدیو یا یک تصویر نسبتا طنز است که در آن از یک پیام متنی استفاده شده است.

در حال حاضر، میم‌ها در رسانه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام، طرفداران بسیار زیادی دارند و به همین دلیل هم می‌توان از آن‌ها برای موارد مختلف استفاده کرد. همان‌طورکه پیش از این نیز گفتیم، متن نوشته شده روی میم قابل ویرایش است و خیلی راحت می‌توان بر اساس رویداد‌های مختلف، آن‌ها را تغییر داد. باتوجه‌به این مسئله، کاربرد میم بسیار بیشتر از چیزی است که شما فکر می‌کنید و می‌توانید از آن‌ها برای هر موضوعی که بخواهید، استفاده کنید.

میم اینستاگرام

نحوه ساخت میم‌های اینستاگرام

احتمالا شما هم در اپلیکیشن اینستاگرام و یا حتی سایر رسانه‌های اجتماعی،‌ میم‌های زیادی دیده‌اید. بااین‌حال، باید بگوییم که میم‌ها بدون داشتن پیام متنی، در واقع نمی توانند اثر خاصی روی افراد بگذارند. به همین دلیل هم خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که متون مختلفی را روی میم‌های پرطرفدار اینستاگرام بگذارند و اثرپذیری آن را افزایش دهند.

برای ساخت میم‌ها در پلتفرم‌های مختلف اینستاگرام، توییتر و یا واتساپ، فقط کافی است که متون مختلفی درباره هر موضوعی که بخواهید را روی آن‌ها بنویسید. فونت و متن نوشته شده روی میم می‌تواند بسته به شرایط مختلف، به‌راحتی تغییر کند و این موضوع به خود شما بستگی دارد که بخواهید چه چیزی روی آن بنویسید.

تفاوت میم با گیف و استیکر

وقتی درباره میم اینستاگرام صحبت می‌کنیم، ممکن است خیلی از افراد آن را با گیف و یا حتی استیکر اشتباه بگیرند. این در حالی است که باید به شما بگوییم که میم‌های اینستاگرام هیچ شباهتی به گیف و استیکر ندارند و به‌طورکلی، با یکدیگر متفاوت هستند. همان‌طورکه این میم‌ها با گیف و استیکر در اینستاگرام و سایر پلتفرم‌های اجتماعی با یکدیگر متفاوت هستند، کاربردهای متفاوتی نیز دارند.

برای مثال، خیلی از افراد از استیکر و گیف در رسانه‌های اجتماعی برای نشان دادن نظر و یا احساس خود استفاده می‌کنند که فقط زمان خاصی دارد و نمی توان همیشه از آن‌ها استفاده کرد. این در حالی است که همان‌طورکه گفتیم، میم‌های اینستاگرام قابلیت بسیار گسترده‌تری دارند و به شکل یک ویروس واگیر، بین همه مردم در گردش هستند. به علاوه، می‌توان برای هر موقعیتی از آن‌ها استفاده کرد و فقط باید متن روی آن را تغییر داد. باتوجه‌به این موضوع، خیلی راحت می‌توان تفاوت میم با گیف و یا استیکر را متوجه شد.

بیشتر بخوانید: نصب مجدد اینستاگرام

دلیل تاثیرگذاری میم های اینستاگرامی

بعد از این‌که با کاربرد میم اینستاگرام آشنا شدید، وقت آن می‌رسد که بدانید چرا این موضوعات اجتماعی تاثیرگذار هستند؟ چه دلیلی باعث شده که مردم تا این حد به میم‌های اینستاگرام علاقه‌مند شوند و حتی ممکن است روی آن‌ها تاثیر بگذارد؟

به‌طورکلی، استفاده از زبان طنز در هر زمینه‌ای می‌تواند یکی از تاثیرگذارترین موضوعاتی باشد که در مقایسه با زبان تلخ و گزنده، همیشه موفق بوده است. البته باید بدانید که در این شرایط، نحوه ساخت میم هم تاثیرگذار است و به خلاقیت زیادی نیاز دارد. برخی مواقع، اگر تولید محتوا در ساخت میم به‌درستی انجام نشود، این احتمال وجود دارد که نه‌تنها تأثیر مثبتی نگذارد، بلکه باعث بروز مشکلاتی نیز شود.

باتوجه‌به این موضوع، می‌توان متوجه شد که اصلی‌ترین ویژگی میم‌های اینستاگرام که باعث تاثیرگذاری مثبت بر افراد می‌شوند، تحریک و ترغیب کردن مخاطبان به اشتراک‌گذاری آن است. همان‌طورکه گفتیم، میم‌های اینستاگرام، خاصیتی واگیردار و ویروسی دارند. به همین دلیل خیلی از افراد ترغیب می‌شوند که به طور مدام، آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند و یا حتی در استوری‌های اینستاگرام خود از آن‌ها استفاده کنند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این موضوع می‌تواند یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای موفقیت یک تجارت خاص در زمینه میم باشد. البته این موضوع فقط به‌خاطر وجود میم‌ها نیست. درحال‌حاضر، تقریبا همه افراد برای هر کاری از اینترنت استفاده می‌کنند. علاوه بر این، رسانه‌های اجتماعی نیز توانسته‌اند اثرات مختلف و مثبتی روی کاربران بگذارند. یکی از محبوب‌ترین و بهترین رسانه‌های اجتماعی بسیار پرطرفدار در سراسر جهان، اپلیکیشن اینستاگرام است. پس می‌توان گفت که میم‌های اینستاگرام در این پلتفرم، می‌توانند یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای تاثیرگذاری بر افراد و چه بسا تجارت‌های آن‌ها باشند.

در دنیای امروز، تقریبا اغلب کاربران اینستاگرامی به‌راحتی با میم‌هایی که محتوای طنز، جذاب و سرگرم‌کننده دارند، ارتباط برقرار می‌کنند. به همین دلیل هم اگر فقط کمی برای ساخت میم وقت بگذارید، می‌توانید در این زمینه موفق شوید. برای اطمینان از این قضیه، فقط کافی است که نگاهی به بهترین میم های اینستاگرامی بیندازید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    میم های اینستاگرامی چه مزایایی دارند؟

    باتوجه‌به موضوعات بالا، به احتمال زیاد متوجه شدید که استفاده از بهترین میم های اینستاگرامی در این پلتفرم، می‌تواند تا چه حد بر کسب‌وکار شما تاثیر بگذارد. به همین دلیل همیشه سعی کنید که به دنبال یک محتوای جذاب و ترغیب‌کننده باشید تا سایر افراد نیز به سمت شما جذب شوند.

    علاوه بر این موارد، میم اینستاگرام مزایای دیگری نیز دارد که باعث می‌شود افراد راحت‌تر بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. در این بخش، برخی از مهم‌ترین مزایای میم‌های اینستاگرام را برای شما توضیح می‌دهیم تا با خیالی آسوده، یک تولید محتوای باکیفیت و جذاب برای آن‌ها باشید.

    میم اینستاگرام

    دسترسی به بالا

    یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از میم اینستاگرام که باعث افزایش کاربرد و عملکرد آن شده، دسترسی بسیار بالای آن‌هاست. ازآنجاکه تقریبا همه افراد به طور روزانه از اینستاگرام و کلا اینترنت استفاده می‌کنند، خیلی راحت می‌توان به این میم‌ها دسترسی داشت.

    علاوه بر این که میم های اینستاگرامی تقریبا برای همه افراد جامعه با هر گروه سنی مناسب هستند و هر کسی با هر تفکری، خیلی راحت می‌تواند میم مربوط به خود را بسازد و یا آن را پیدا کند. در نتیجه، می‌توان گفت که میم اینستاگرام یکی از بهترین گزینه‌های برقراری ارتباط در میان افراد مختلف جامعه به شمار می‌آید.

    از سوی دیگر، اگر موقع ساخت میم، از هشتگ‌های مناسبی استفاده کنید، این امکان را دارید که مخاطبان بسیار زیادی را به سمت خود جذب کنید. بعد از این ویژگی، میم‌های اینستاگرام به‌صورت غیر مستقیم باعث تبلیغ کسب‌وکارهای مختلف می‌شوند و همین تبلیغ غیرمستقیم، می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل جذابیت و شناخته شدن آن برند باشند.

    قیمت ارزان

    اگر تاکنون به‌درستی درک کرده باشد که میم اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد، احتمالا متوجه این قضیه شده‌اید که این میم‌ها کاملا ارزان هستند و فقط با گشتن در اینترنت و یا اینستاگرام، خیلی راحت می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. برای ساخت میم هم نیازی به گذشتن وقت و یا هزینه خیلی زیادی ندارید و می‌توانید در کمترین زمان ممکن، در هزینه خود صرفه‌جویی کرده و بهترین روش تبلیغاتی را نیز داشته باشید.

    اگر در اینستاگرام کسب‌وکاری دارید و به دنبال رشد پیج خود هستید، به احتمال زیاد تاکنون از روش‌های تبلیغاتی مختلف استفاده و هزینه زیادی هم برای آن‌ها پرداخت کرده‌اید. در این شرایط، باید به شما بگوییم که میم اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا حد بسیار زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. تنها چیزی که برای جذب مخاطب در این زمینه نیاز دارید، داشتن خلاقیت و محتوای باکیفیت و جذاب است. اگر همه این موارد را رعایت کنید، احتمال این‌که میم شما ویروسی شده و در میان افراد زیادی رد و بدل شود، بسیار زیاد است.

    تاثیرگذاری بالا

    مطمئنا تاکنون متوجه شدید که میم اینستاگرام تا چه حد می‌تواند بر افراد تاثیر بگذارد. علاوه بر این‌که به‌خاطر داشتن محتوای طنز، باعث بروز احساس خیلی خوب در مخاطبان می‌شوند. این موضوع را می‌توان یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از میم‌های اینستاگرام به شمار آورد که تا حد بسیار زیادی بر افراد تاثیر می‌گذارد و در نتیجه این امر، آن‌ها بیشتر به سمت شما جذب می‌شوند.

    البته برای موفقیت در این زمینه و تاثیر گذاشتن بر مخاطبان، باید بتوانید موضوعات مختلف را با تعبیر‌های طنزگونه بیان کنید. برای مثال، باید تا حد امکان موقعیت‌های استرس‌آور و ترسناک را به‌گونه‌ای بیان کنید که موجب سرگرمی و خندیدن افراد شود. کمک به کاهش استرس افراد و خنداندن آن‌ها، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های میم‌های اینستاگرام به شمار می‌رود که باعث افزایش تاثیرگذاری آن‌ها می‌شود.

    امکان به اشتراک‌گذاری

    میم های اینستاگرامی که شما در این پلتفرم مشاهده می‌کنید، توسط همان افراد یا پیج‌ها ساخته نشده‌اند و اغلب آن‌ها، این میم‌ها را از مکان‌های دیگری پیدا کرده و در پیج خود قرار داده‌اند. باتوجه‌به این موضوع، می‌توان خیلی راحت گفت که میم‌های اینستاگرام قابلیت به اشتراک‌گذاری دارند و می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن، آن را برای افراد مختلف ارسال کرد. همان‌طورکه گفتیم، میم‌های اینستاگرام خاصیت ویروسی دارند و اگر فردی از آن‌ها خوشش بیاید، می‌تواند خیلی سریع آن را برای دوستانش نیز ارسال کند.

    پس اگر می‌خواهید برای کسب‌وکار خود از میم اینستاگرام استفاده کنید، بهتر از محتوایی بسازید که مخاطبان را ترغیب کند تا آن را برای سایر افراد نیز بفرستند. احتمالا برای خود شما هم پیش آمده که بعد از دیدن یک میم اینستاگرام خنده‌دار و سرگرم‌کننده، آن را با دوستان خود نیز به اشتراک گذاشته باشید. این قابلیت را می‌توانید که دیگر از مهم‌ترین مزایای میم های اینستاگرامی به شمار آورد که کمک زیادی به دیده شدن کسب‌وکارها می‌کنند.

    دریافت واکنش سریع

    اگر کسب‌وکار آنلاین خودتان را داشته باشید و از روش‌های مختلف تبلیغاتی برای جذب فالوور و رشد پیج خود استفاده کرده باشید، به احتمال زیاد تاکنون متوجه شده‌اید که دریافت بازخورد و واکنش از سمت مخاطبان در زمان کوتاه، می‌تواند تا چه دشوار باشد. به بیان دیگر، اگر بخواهید از روش‌های معمولی برای جذب مخاطب استفاده کنید، باید زمان نسبتا زیادی بگذارید.

    این در حالی است که میم اینستاگرام این قابلیت را ندارد و به شما این امکان را می‌دهد که در سریع‌ترین زمان ممکن، به تعداد مخاطبان بسیار زیادی برسید. اگر میم شما به‌صورتی جذاب و هدفمند ساخته شده باشد، این احتمال وجود دارد که در زمان بسیار سریعی ویروسی شود و بعد از این‌که افراد زیادی آن را برای یکدیگر ارسال کردند، در زمان خیلی کوتاهی به پیج شما سر بزنند. البته هیچ تضمین صددرصدی برای این موضوع وجود ندارد و مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در این زمینه، داشتن خلاقیت و برنامه‌ریزی برای ساختن میم اینستاگرام است.

    میم اینستاگرام

    مهم‌ترین نکات برای ساخت میم های اینستاگرامی

    اگر نگاهی به بهترین میم‌های اینستاگرامی بیندازید، متوجه می‌شوید که اغلب آن‌ها یک ویژگی مشترک دارند و آن هم جذابیت و خلاقیت است. بااین‌حال، اگر شما هم می‌خواهید برای رشد پیج خود از میم اینستاگرام استفاده کنید، باید به نکات بسیار زیادی توجه داشته باشید تا در این زمینه موفق شوید.

    برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در همه بهترین میم های اینستاگرامی وجود دارند را در این بخش مشاهده می‌کنید؛ بنابراین، اگر شما هم می‌خواهید میم اینستاگرامی بسازید، باید به همه این نکات توجه داشته باشید تا بتوانید مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کنید.

    • توجه به سلیقه مخاطبان

    ازآنجاکه شما در حال ساختن میم اینستاگرام برای مخاطبان خود هستید، باید توجه زیادی به سلیقه آن‌ها داشته باشید. به بیان دیگر، می‌توانید از الگوهای رفتاری مخاطبان خود کمک بگیرید تا مطمئن شوید که کدام یک از میم‌های اینستاگرام برای آن‌ها خنده‌دار‌تر و جذاب‌تر است. بعد از این‌که مطمئن شدید کدام گزینه ارتباط بیشتری با آن‌ها دارد، نوبت به ساخت و انتشار میم می‌رسد.

    • عدم بکارگیری موضوعات توهین‌آمیز

    نکته بسیار مهم دیگری که اهمیت زیادی برای ساخت میم اینستاگرام دارد، این است که تا حد امکان، نباید از موضوعات توهین‌آمیز در آن‌ها استفاده شود. زیرا مهم‌ترین هدف میم، جذابیت و به دست آوردن مخاطبان است و همان‌طورکه گفتیم، اولین کاری که یک میم اینستاگرامی انجام می‌دهد، خنداندن افراد است.

    به همین دلیل هیچ کسی نمی‌خواهد که با ساخت و اشتراک‌گذاری یک میم، با عصبانی شدن و یا گارد گرفتن گروه خاصی از افراد مواجه شود. به همین دلیل هم تا حد امکان، باید از موضوعاتی استفاده کنید که در آن‌ها به هیچ قشری از افراد جامعه توهین شود.

    • تبلیغ نکردن کسب‌وکار به‌صورت آشکار

    علاوه بر موارد قبلی، نکته دیگری که برای ساختن میم اینستاگرام حتما باید به آن توجه داشته باشید، این است که به هیچ عنوان نباید کسب‌وکار خود را به‌صورت آشکار و واضح تبلیغ کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی میم‌های اینستاگرام این است که به شما این امکان را می‌دهد تا در کسب‌وکار خود را به‌صورت پنهان و با زبانی طنز، تبلیغ کنید. اما باید بدانید که استفاده از تبلیغ آشکار در میم‌ها می‌تواند نتیجه برعکس دهد و نه‌تنها مخاطبان به سمت شما جذب نمی شوند، بلکه شاید علاقه آن‌ها به شما نیز کاهش یابد.

    سخن نهایی

    همان‌طورکه متوجه شدید،‌ میم اینستاگرام کاربردهای بسیار زیادی دارد و به همین دلیل هم می‌توان از آن‌ها در کسب‌وکارهای مختلف استفاده کرد. بااین‌حال، نکات زیادی برای داشتن یک میم باکیفیت وجود دارند که باید آن‌ها را رعایت کنید تا بتوانید در کسب‌وکار خود با استفاده از میم، موفق شوید. اما به‌طورکلی، تمام تلاش خود را کنید که میم‌های خنده‌دار و سرگرم‌کننده‌ای بسازید تا افراد زیادی در زمان کوتاهی به سمت صفحه شما بیایند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.