آموزش طراحی بنر اینستاگرام + نکات طلایی ساخت جذاب‌ترین بنرها

0

به عنوان یک فروشگاه اینستاگرامی باید با طراحی بنر اینستاگرام آشنا باشید. با اینکه استفاده از بنر در اینستاگرام بسیار مهم است و تأثیر زیادی در بازاریابی و افزایش فروش دارد، اما هنوز هم بسیاری از کاربران و فروشندگان در این شبکه اجتماعی نمی‌دانند چرا باید از بنرها استفاده کنند یا اصلاً چگونه می‌توان آن‌ها را ساخت. در اینجا به معرفی مزایای طراحی بنر اینستاگرام می‌پردازیم، سپس در ادامه نحوه ساخت بنر اینستاگرامی را با ابزارهای مختلف به شما آموزش خواهیم دارد. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

بنر اینستاگرام چیست؟

بنر اینستاگرام یکی از محتواهای موجود در این شبکه اجتماعی است که به دلیل نوع طراحی خود، کاربران و مخاطبان هدف را به تعامل تشویق می‌کند. در بین محتواهایی مختلف و رنگارنگی که در این رسانه یافت می‌شوند، بنرها از اولین چیزهایی هستند که توجه سایرین را به خود جلب می‌کنند. طراحی بنر اینستاگرام اخیراً بسیار مورد توجه کاربران از اینفلوئنسرها گرفته تا برندهای مختلف، قرار گرفته است. این محتوای تقریباً جدید، ابزاری قدرتمند برای کسب‌وکارهای موجود در این رسانه محسوب می‌شود.

اما سؤال اینجاست که چرا طراحی بنر اینستاگرام و استفاده از آن کارآمد است؟ پاسخ ساده است، زیرا اگر بنرها را به خوبی طراحی کنید، از سایرین متمایز خواهید شد. خصوصاً اگر تصمیم بگیرید از آن‌ها در تصویر پروفایل خود استفاده کنید، توجه افراد بیشتری را به سمت فروشگاه آنلاین خود جلب خواهید کرد.

مزایای طراحی بنر اینستاگرامی

مزایای طراحی بنر اینستاگرامی

فرقی ندارد که بخواهید یک محصول یا خدمات جدیدی را معرفی کنید، یا صرفاً به تبلیغ یک رویداد و کمپین بپردازید، زیرا در هر حالتی طراحی بنر اینستاگرام می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. بنرها اغلب بر اساس موضوع حساب کاربری و مخاطبان هدف طراحی می‌شوند. از این ابزارهای تبلیغاتی همچنین می‌توانید به عنوان بخشی از استراتژی برندسازی خود با هدف ایجاد آگاهی و نرخ تعامل استفاده کنید. در طراحی بنر اینستاگرام باید یک فراخوان برای عمل (CTA) مناسب ایجاد کنید تا دنبال‌کنندگان بدانند که قصد دارید چه کاری انجام دهید. یک بنر اینستاگرام همچنین روشی خلاقانه برای انتقال پیام بازاریابی شما به مخاطب هدف خواهد بود. از دیگر مزایای طراحی بنر اینستاگرام می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • تبلیغات بنری را می‌توان در رده جذاب‌ترین اشکال بازاریابی آنلاین قرار داد.
  • از تبلیغات بنری اینستاگرام می‌توانید به عنوان راهی برای رهبری برند خود استفاده کنید.
  • تبلیغات بنری از روش‌های هدفمند تبلیغات محسوب می‌شوند.
  • طراحی بنر اینستاگرام و استفاده از آن‌ها در بازاریابی مقرون‌به‌صرفه است.
  • از بنرها می‌توان به صورت مجدد در سایر بسترهای آنلاین هم استفاده کرد.
  • بنرها بهترین روش تبلیغات بصری برای اطمینان از دیده شدن برند شما و جذب مشتریان بالقوه هستند.

طراحی بنر اینستاگرام راهی مقرون‌به‌صرفه برای تعامل با مخاطبان هدف و جذب مشتریان بالقوه است.

ساخت بنر اینستاگرامی

طراحی بنر اینستاگرام برای بسیاری از افراد نیاز به کار و تلاش زیادی دارد. در عین حال برخی از فروشندگان آنلاین در بستر این فضا حتی مهارت لازم را برای تولید بنر ندارند. به همین دلیل اغلب آن را برون‌سپاری می‌کنند یا فردی را برای انجام کارهای گرافیکی پیج، از جمله ساخت بنر استخدام می‌کنند. در بیشتر موارد برای ساخت بنر اینستاگرام باید بنر خود را در یک کادر با 3، 6، 9 و 12 عکس ایجاد کنید.

اگرچه این انتخاب بر اساس سلیقه شما خواهد بود ولی برای جلوگیری از شلوغی طرح بنر، تصویر بنر با 6 عکس بهترین گزینه ممکن است. برای طراحی بنر اینستاگرام نمی‌توانید از خود پلتفرم اینستاگرام استفاده کنید، زیرا هیچ‌کدام از ویژگی‌های داخلی این برنامه امکان ایجاد بنر را به شما نمی‌دهند. به همین دلیل باید با انتخاب برنامه‌های مرتبط یا خدمات آنلاین ساخت بنر را انجام دهید.

طراحی بنر اینستاگرام با گوشی

همانطور که گفتیم شما می‌توانید برای طراحی بنر اینستاگرام با کسی همکاری کنید یا خودتان دست به کار شوید و این طرح گرافیکی را طراحی کنید. در ادامه به شما نشان می‌دهیم که به کمک گوشی چگونه این کار را انجام دهید.

انتخاب تصویر

برای طراحی بنر اینستاگرام اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب بهترین تصویر است. تصویری که بتواند تأثیر لازم را روی مخاطبان شما داشته باشد. فکر نکنید که هر عکس تصادفی یا چیزی که توجه شما را جلب کند، گزینه مناسبی خواهد بود. برای این کار باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. برای مثال قرار است چه پیامی را به مخاطب منتقل کنید یا نوع مخاطب خود را مشخص کنید. از طرف دیگر در انتخاب رنگ عکس خود دقت کنید که با پروفایل اینستاگرام شما هم‌خوانی لازم را داشته باشد.

انتخاب مفهوم درست

قبل از استفاده از برنامه‌های مخصوص طراحی بنر اینستاگرام، باید تصویری واضح از مفهوم بنر خود در ذهن داشته باشید. در برنامه‌های مذکور قالب‌ها و طرح‌های متنوعی وجود دارند که انتخاب شما را سخت می‌کنند. پس اگر به درستی ندانید که چه طرحی می‌خواهید، ممکن است انتخاب به یک چالش وقت‌گیر برای شما تبدیل شود. اما وقتی دقیقاً می‌دانید که بنر شما باید چه طرحی داشته باشد، طراحی آن آسان‌تر خواهد بود.

برای طراحی بنر اینستاگرام با گوشی می‌توانید خودتان دست به کار شوید، طراح گرافیکی را استخدام کرده یا این کار را برون‌سپاری کنید.

انتخاب برنامه ساخت بنر اینستاگرام

انتخاب برنامه ساخت بنر اینستاگرام

همانطور که گفتیم برای طراحی بنر اینستاگرام باید از یک برنامه استفاده کنید. بسته به اینکه چه برنامه‌ای را انتخاب می‌کنید، طراحی بنر می‌تواند کار ساده‌ای باشد. اغلب این برنامه‌ها به شکل رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند، اما گاهی شاید مجبور شوید برای استفاده از ویژگی‌های اضافی و حرفه‌ای در طراحی، هزینه اشتراک بپردازید.

طراحی بنر اینستاگرام

برای طراحی بنر اولین کاری که باید انجام دهید این است که به فروشگاه گوگل‌پلی رفته و برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید. برنامه (Grid Post-Grids Photo Crop) یکی از گزینه‌های مناسب برای انجام این کار است. سپس بعد از نصب آن مراحل زیر را طی کنید.

  1. برنامه را اجرا و باز کنید.
  2. گزینه (Photo Grids) را انتخاب و روی آن کلیک کنید.
  3. تصویری را که قرار است به عنوان بنر در پروفایل اینستاگرام خود قرار دهید، از گالری گوشی انتخاب کنید.
  4. از بین گزینه‌های موجود تعداد عکس‌های یک بنر که در بالا به آن اشاره کردیم، یک مورد را انتخاب کنید. توجه کنید که تصاویر شلوغ‌تر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.
  5. بعد از انتخاب تصویر و تعداد عکس‌های آن، گزینه (Next) را انتخاب کرده و روی کادر سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  6. در ادامه دوباره باید روی گزینه (Next again) و پس از آن روی گزینه (Done) کلیک کنید.
  7. برای استفاده از طرح بنر، باید وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شوید.
  8. در این مرحله باید روی علامت + واقع در گوشه سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید. در این مرحله باید تصویر پست خود یعنی عکس بنر را انتخاب کنید.
  9. برای انجام درست کار باید تصاویر را یکی یکی آپلود کنید. اما در نهایت بعد از اتمام کار متوجه می‌شوید که یک بنر کامل از مجموع این تصاویر در نمایه شما ظاهر شده است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    ساخت بنر اینستاگرام با اینشات

    اگر از اینستاگرام به صورت حرفه‌ای استفاده می‌کنید، حتماً با برنامه اینشات و کاربردهای آن از قبل آشنایی دارید. این برنامه به عنوان یک نرم‌افزار ویرایش عکس و فیلم با رابط کاربری ساده است که می‌تواند بیشتر نیازهای گرافیکی شما را برطرف کند. برای استفاده از این برنامه باید اول آن را از یک منبع معتبر روی گوشی خود نصب کنید. برای طی کردن سایر مراحل مطابق با توضیحات زیر پیش بروید.

    1. برنامه را باز کنید و روی گزینه (Video) کلیک کنید.
    2. در این بخش باید یک پروژه جدید خالی را ایجاد کرده و با انتخاب گزینه بوم، نسبت تصویر کلی ویدیو را تغییر دهید.
    3. در ادامه باید لایه مورد نظر را انتخاب و روی آن کلیک کنید. سپس با انتخاب گزینه پس‌زمینه، رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.
    4. در این مرحله باید عکس خود را به برنامه اضافه کنید. برای انجام این کار باید روی گزینه برچسب کلیک کنید. سپس از بخش اضافه کردن تصویر، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
    5. تصویر خود را در قسمت مناسب قرار داده و با کلیک روی گزینه ویرایش تصویر، تغییرات لازم را اعمال کنید.
    6. در صورتی که می‌خواهید روی بنر خود متنی بنویسید، باید ابزار قلم را انتخاب کنید. هر یک از گزینه‌های موجود ویژگی‌ خاصی را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای مثال اضافه کردن لایه پس‌زمینه یا عکس و متن جدید از جمله این موارد هستند. می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.
    7. برای جذاب کردن بنر می‌توانید از فلش‌های متحرک استفاده کنید. در این راستا باید گزینه (arrow) را انتخاب کنید.
    8. در نهایت می‌توانید از طریق افکت صدا، موسیقی خاصی را روی بنر خود اعمال کنید. سپس برای ذخیره کردن بنر خود از آن خروجی بگیرید.

    اینشات یک ابزار عالی برای طراحی عکس و فیلم و ویرایش آن‌هاست. شما می‌توانید برای طراحی بنر هم از این برنامه استفاده کنید.

    نکات مهم در طراحی بنر اینستاگرام

    برای اینکه بتوانید بهترین تصویر بنر را برای حساب اینستاگرامی خود انتخاب کنید، باید از نکات مهم آن اطلاع کامل داشته باشید. در ادامه به معرفی برخی از این نکات می‌پردازیم.

    تصویر را برای نشان دادن اهداف تجاری انتخاب کنید

    برای جذب مخاطب در اینستاگرام بهتر به جای استفاده از کلمات، از تصاویر بصری برای جلب توجه آن‌ها استفاده کنید. وقتی که می‌خواهید بنر خود را انتخاب کنید، مطمئن شوید که تصویر مورد نظر با اهداف تجاری شما سازگار است، سپس از یک دکمه کلیک برای فراخوان به عمل در آن استفاده کنید.

    از تصاویر جذاب برای تقویت بنر استفاده کنید

    از تصاویر جذاب برای تقویت بنر استفاده کنید

    جذابیت بصری در اینستاگرام حرف اول را می‌زند. در جایی که همه چیز رنگارنگ و جذاب است، ممکن است انتخاب تصویر مناسب کمی سخت به نظر برسد. برای شروع می‌توانید چند عکس دلخواه را انتخاب کنید و در نهایت با کار روی آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید. اگر تصویر جزئیات مهمی را به نمایش می‌گذارد، از پر کردن فضا با متن خودداری کنید و در عوض اجازه دهید تصویر هدف شما را به مخاطب منتقل کند.

    از جلوه‌های تصویر برای خاص کردن بنر کمک بگیرید

    روش‌های مختلفی برای طراحی بنر اینستاگرام وجود دارند که هر یک از آن‌ها جلوه‌های ویژه و خاص خود را خواهند داشت. برای استفاده از این جلوه‌ها می‌توانید از برنامه‌ها آنلاین یا برنامه‌های جانبی استفاده کنید. برای طراحی بنر اینستاگرام سعی کنید همه چیز واضح و روشن باشد و با فوکوس کردن روی آن وضوح تصویر کم نشود. در نهایت با کمی خلاقیت هنری، فیلترهای لازم را روی آن‌ها اعمال کنید.

    گزینه‌های غیرمتعارف را امتحان کنید

    در هنگام ساخت بنر باید به اصول طراحی آن پایبند باشید. اما در عین حال به خود اجازه دهید کمی غرق در طراحی شده و از چارچوب ذهنی خود جدا شوید. استفاده از طراحی‌های غیرمتعارف گاهی می‌تواند تصویر خارق‌العاده‌ای را ایجاد کند. اما در ایجاد این تصاویر موارد مهم مانند انتخاب رنگ درست و طرح منسجم را از یاد نبرید.

    از ایده کلاژ عکس استفاده کنید

    یکی دیگر از روش‌های طراحی بنر اینستاگرام، استفاده از کلاژ عکس است. در این حالت شما می‌تواند بینش بیشتری به مخاطبان خود ارائه دهید و از آن برای ثبت لحظات منحصربه‌فرد خود استفاده کنید.

    رویکرد ساده گرایانه را در پیش بگیرید

    برای طراحی بنر اینستاگرام باید با رویکرد مینیمالیستی، تصویر خود را ساده اما چشمگیر نگه دارید. در سال‌های اخیر بازاریابان از طراحی ساده برای تأکید بر پیام تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود تا هیچ چیزی برای حواس‌پرتی وجود نداشته باشد. شما می‌توانید از یک تصویر ساده و در عین حال مفهومی در کنار متنی کوتاه یا لوگوی خود برای جلب توجه مخاطب استفاده کنید.

    یک بنر حرفه‌ای طراحی کنید

    اولین کاری که در طراحی بنر اینستاگرام باید انجام دهید این است که از خود بپرسید بنر خود را برای چه هدفی می‌خواهید. با این بنر قرار است هدف سازمانی را به رخ بکشید یا اینکه بنر دربرگیرنده اهداف یک کسب‌وکار آنلاین باشد؟ البته در اینجا منظور ما بیش از هر چیز با فروشگاه‌های اینستاگرامی است که در این صورت باید برند خود را به شکلی جسورانه در طراحی بنر نشان دهید. برای این کار می‌توانید از ترکیب لوگو با رنگ‌های حرفه‌ای در کنار تصاویر و حتی شعارهای تبلیغاتی برند خود استفاده کنید.

    در انتخاب رنگ دقت کنید

    رنگ‌ها ابزاری عالی برای جلب توجه افراد هستند. این در مورد کسب‌وکار شما هم صادق است. پس باید قبل از طراحی بنر اینستاگرام درباره مخاطب هدف خود و اینکه چه رنگی بیش از همه توجه او را جلب می‌کند، تحقیق کنید. شما باید ببینید چه رنگ‌هایی با هم ارتباط بیشتری قرار می‌کنند، سپس آن‌ها را بر اساس نیاز مخاطب با هم ترکیب کنید. زمانی که قرار است یک پیام فوری یا هشدار را به مخاطب خود منتقل کنید، قرمز رنگ مناسبی است، زیرا یکی از پر سروصداترین رنگ‌ها محسوب می‌شود. در مورد رنگ‌های دیگر هم همین روند جریان دارد. شما باید هدف پشت پرده بنرتان را مشخص کنید و از آن برای انتخاب رنگ مناسب بهره ببرید.

    مواردی همچون طراحی مینیمالیستی در کنار انتخاب رنگ حرفه‌ای باعث ایجاد یک بنر کاربردی می‌شوند.

    جمع‌بندی

    • طراحی بنر اینستاگرام راهی عالی برای افزایش تعامل در این پلتفرم است.
    • برندها از طراحی بنر اینستاگرام برای بازاریابی و دسترسی بیشتر به مخاطبان خود استفاده می‌کنند.
    • از آنجایی که خود برنامه اینستاگرام ویژگی‌هایی برای طراحی بنر اینستاگرام ارائه نمی‌دهد، پس برای انجام این کار باید از یک برنامه جانبی کمک بگیرید یا کار خود را برون‌سپاری کنید.
    • بنرها را می‌توان در سبک‌های مختلف با 3، 6، 9 و 12 تصویر ایجاد کرد. این بنرها می‌توانند ساده و متنی باشند یا تصاویر مختلفی را دربرگیرند.
    • ایده‌های شما برای طراحی بنر اینستاگرام چیست؟ به نظر شما مزایایی که برای این طرح گرافیکی برشمردیم همگی قابل دستیابی هستند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع:

    destinationiran

    boostmeup

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.