افزایش فروش در شبکه اجتماعی و 9 نکته برای افزایش موفقیت

0

کسب‌وکارهای بسیاری اقدام به ساخت حساب در شبکه‌های اجتماعی متفاوت کرده‌اند. دلیل این امر را با باید افزایش فروش در شبکه اجتماعی دانست. بر اساس برخی آمار منتشر شده بیش از 92 درصد کاربران برای تصمیم‌گیری در خصوص خریدهای متفاوت خود از شبکه‌های اجتماعی کمک می‌گیرند. همین امر اهمیت و نقش شبکه‌های اجتماعی را در موفقیت و افزایش فروش کسب‌وکارهای متفاوت نشان می‌دهد. به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم که این مطلب از بلاگ پادرو را به افزایش فروش در شبکه اجتماعی و نکات مربوط به آن اختصاص دهیم. تا انتها با ما همراه باشید. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

نقش شبکه‌های اجتماعی در زندگی امروزی

نقش شبکه‌های اجتماعی در زندگی امروزی

شبکه‌های اجتماعی با سرعتی بسیار زیاد و باور نکردنی محبوب شدند. اکنون افراد به قدری سرگرم شبکه‌های اجتماعی شده‌اند که روزانه افراد بسیاری وقت نه چندان کمی را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند. همین امر باعث شده تا این اپلیکیشن‌ها تبدیل به مکان‌های مناسبی برای فعالیت کسب‌وکارهای گوناگون شوند. کسب‌وکارها به سرعت متوجه شدند که با فعالیت مناسب در این شبکه‌ها می‌توانند میزان فروش خود را افزایش دهند. همچنین این شبکه‌ها را باید بستری مناسب برای بازاریابی و تبلیغات دانست.

در حال حاضر بیش از 4 میلیارد نفر در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند و همین امر سبب شد تا کسب‌وکارها نیز به این حوزه برای افزایش فروش وارد شوند.

تأثیر حضور در شبکه‌های اجتماعی روی افزایش فروش

بر اساس اطلاعات منتشر شده بیش از 4 میلیارد نفر در شبکه‌های اجتماعی متفاوت عضویت دارند. همین امر سبب شده تا نتوان نقش شبکه‌های اجتماعی و تأثیر آن‌ها بر کسب‌وکارها را نادیده گرفت. همین افزایش فروش در شبکه اجتماعی باعث شده تا بسیاری از برندها، کسب‌وکارها و مجموعه‌های متفاوت در پلتفرم‌های متفاوت عضو شوند و فعالیت کنند. از مهم‌ترین تأثیرها و مزایای حضور در شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- برندسازی

یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که منجر به افزایش فروش در شبکه اجتماعی می‌شود، برند سازی است. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توان به شکل‌های متنوعی به برند سازی کمک کرد. این روش‌های عبارتند از:

افزایش آگاهی از برند

با توجه به جمعیت بسیار زیادی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند، حضور در این شبکه‌ها باعث می‌شود تا افراد بیشتری با برند شما آشنا شوند. هر برند نوپا یا قدیمی‌ می‌تواند با حضور در شبکه‌های مختلف اجتماعی، برند خود را در معرض دید کاربران زیادی قرار دهد و همین امر سبب افزایش فروش در شبکه اجتماعی خواهد شد.

شخصیت‌ سازی برای برند

یکی دیگر از تأثیرات مناسب شبکه‌های اجتماعی بر برندینگ، شخصیت‌سازی برای برند است. با معرفی کارمندان، نحوه کار و بسیاری موارد دیگر در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید میزان اعتماد و علاقه کاربران و مخاطبان را نسبت به مجموعه افزایش دهید. افزایش اعتماد مخاطبان هم معمولاً به افزایش فروش در شبکه اجتماعی ختم خواهد شد.

تبدیل شدن به اولویت

تقریباً 70 درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی متفاوت، حداقل روزی یک بار به حساب کاربری خود سر می‌زنند. همین امر نشان می‌دهد که شما می‌توانید با انتشار محتوای باکیفیت در زمان‌های مناسب همیشه در یاد آن‌ها بمانید و به یک اولویت در ذهن افراد تبدیل شوید. تبدیل شدن به یک اولویت در ذهن افراد در زمان‌هایی که آنها قصد خرید و استفاده از محصولات را دارند، بیشترین تأثیر را خواهد داشت. زیرا آنها ابتدا یاد کسب‌وکار مورد نظر می‌افتند و احتمال این که خرید خود را از آن کسب‌وکار انجام دهند بسیار زیاد است. همین امر هم منجر به افزایش فروش در شبکه اجتماعی خواهد شد.

2- رشد کسب‌وکار

تأثیر دیگر حضور در شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها، رشد آن به شیوه‌های متفاوت است. برخی از مواردی را که با حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌توان گسترش و رشد داد، در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.

افزایش ترافیک و بازدید سایت

شاید افزایش ترافیک وب‌سایت را بتوان به عنوان یکی از مهم‌ترین تأثیرات حضور در شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارهای متفاوت دانست. با استفاده از این شبکه‌ها می‌توانید افراد را به دیدن مقالات و محتواهای گوناگونی که روی سایت قرار می‌دهید، دعوت کنید. این کار به مرور باعث رشد و افزایش رتبه سایت در موتورهای جست‌وجو مانند گوگل خواهد شد. این امر زمانی تأثیر خود را نشان می‌دهد که افرادی که در گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو به دنبال کالایی می‌گردند هم به آن سایت وارد شوند. این یکی دیگر از روش‌های افزایش فروش در شبکه اجتماعی است.

تشکیل قیف فروش

بخش مهمی از قیف فروش توسط شبکه‌های اجتماعی شکل می‌گیرد. قیف فروش در حقیقت فرآیندی است که مخاطبان به مشتری تبدیل می‌شوند. زمانی که افراد برای خریدهای خود تحت تأثیر تبلیغات و محتوای تولید شده توسط یک مجموعه در شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرند، این فرایند اتفاق افتاده و افزایش فروش در شبکه اجتماعی اتفاق افتاده است.

تبلیغات با هزینه کمتر و تأثیر بیشتر

بسیاری از روش‌های تبلیغاتی مانند تبلیغ‌های تلویزیونی، بیلبوردها و موارد مشابه دیگر هزینه بسیاری را به مجموعه‌های متفاوت تحمیل می‌کنند. اما در شبکه‌های اجتماعی با هزینه‌ای بسیار کمتر می‌توان تأثیر مناسبی را دریافت کرد. همکاری با اینفلوئنسرها، تولید محتوای باکیفیت، ساخت ویدیوهایی برای آموزش یا استفاده بهتر از محصولات و موارد مشابه دیگر می‌توانند به راحتی منجر به افزایش فروش در شبکه اجتماعی شوند.

3- شناخت و تعامل

حضور در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود تا کسب‌وکارها در خصوص مشتریان، رقیبان و نقاط ضعف و قوت خود شناخت و دانش بیشتری کسب کنند. همچنین در شبکه‌های اجتماعی می‌توان با مخاطب تعامل بیشتری داشت. در ادامه در خصوص این دسته از مزایای حضور در شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارهای متفاوت نکاتی را بیان خواهیم کرد.

شناخت بیشتر با نظر مشتریان

در شبکه‌های اجتماعی می‌توان به صورت بهتری با مشتریان تعامل داشت. همین امر سبب می‌شود که با بررسی و تحلیل آمار و اطلاعات مشتریان، بتوانید با جامعه هدف مجموعه بهتر آشنا شوید و این مورد را در برنامه‌ریزی‌های خود برای آینده کسب‌وکار مد نظر قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید محصولات و خدمات مناسب‌تر و جذاب‌تری برای مشتریان خود تولید و یا به آن‌ها عرضه کنید. تولید و عرضه محصولات جذاب‌تر هم قطعاً به افزایش فروش در شبکه اجتماعی ختم خواهد شد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    شناخت نقاط ضعف و قوت

    علاوه بر بررسی آمارها و اطلاعات مشتریان، با استفاده از آمارهایی که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، مانند لایک پست محصولات متفاوت و یا برگزاری نظرسنجی می‌توانید نقاط قوت و ضعف مجموعه و کالاها یا خدمات متفاوت را متوجه شوید. با برطرف کردن و بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت می‌توان انتظار داشت که شانس موفقیت و میزان فروش مجموعه افزایش پیدا کنید.

    شناخت رقبا

    یکی دیگر از مزایای حضور در شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها، شناخت بهتر از رقباست. بسیاری از رقبای مجموعه‌های متفاوت در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و می‌توان با بررسی و تحلیل صفحات آن‌ها به نقاط ضعف و قوت آن‌ها پی برد. همچنین می‌توان دلایل و عوامل ضعف و شکست‌های آن‌ها را بررسی کرد و تدابیری اتخاذ کرد تا با آن موارد مواجه نشد.

    4- از بین بردن محدودیت‌ها

    تأثیر دیگر حضور کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی، از بین بردن برخی محدودیت‌هاست. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به گروه بسیار بزرگ و متنوعی از مخاطبان دسترسی دارید و می‌توانید کالاها و خدمات را به تمام این افراد به سادگی معرفی کنید. این امر حتی در مراحل بعدی می‌تواند از یک کشور فراتر رود و کسب‌وکارها به صورت بین‌المللی فعالیت کنند. همین موضوع باعث خواهد شد که جامعه مخاطب و مشتریان افزایش چشم‌گیری پیدا کند که در نهایت منجر به افزایش فروش در شبکه اجتماعی می‌شود.

    تأثیر شبکه‌های اجتماعی در افزایش فروش کسب‌وکارها به قدری زیاد بوده که برندها و کسب‌وکارهای معروف جهان نیز هزینه‌های بسیاری برای حضور در این پلتفرم‌ها پرداخت کرده‌اند تا بتوانند افزایش فروش در شبکه اجتماعی را تجربه کنند.

    راهکارهایی برای افزایش فروش در شبکه اجتماعی

    راهکارهایی برای افزایش فروش در شبکه اجتماعی

    با استفاده از برخی راهکارها و روش‌ها می‌توان موفقیت صفحه کسب‌وکار را در شبکه‌های اجتماعی افزایش داد و همین امر در نهایت منجر به افزایش فروش در شبکه اجتماعی خواهد شد. از مهم‌ترین راهکارهای افزایش فروش در شبکه اجتماعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    1- تولید محتوای باکیفیت

    تولید محتوای باکیفیت را باید به عنوان مهم‌ترین عامل افزایش مخاطب شبکه‌های اجتماعی معرفی کرد. مشتریان به محتوایی کاملاً تبلیغاتی علاقه ندارند. اما اگر محتوایی که تولید می‌شود برای مخاطب ارزش افزوده داشته باشد، جذاب، مفید و کاربردی باشد و موارد جدید و اطلاعات مناسب را با مخاطب به اشتراک بگذارد، باعث خواهد شد تا افراد بیشتری صفحه مجموعه را دنبال کنند.

    2-استفاده از هشتگ

    هشتگ در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام شبیه یک قیف عمل می‌کند و مخاطب را به سمت محتوایی که مد نظر دارد، راهنمایی می‌کند. استفاده از هشتگ‌های مناسب می‌تواند به عنوان یک عامل مهم در افزایش بازدید از صفحه کسب‌وکار عمل کند و مخاطبان بیشتری محتوای منتشر شده توسط مجموعه را مشاهده کنند. این کار در برندسازی، افزایش تعداد دنبال‌کننده و در نهایت افزایش فروش در شبکه اجتماعی تأثیر خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با هشتگ‌ها، مطلب هشتگ پربازدید چیست و چگونه باید آن‌ها را پیدا کرد؟ را مطالعه کنید.

    3- استفاده از تصاویر باکیفیت

    تصاویر باکیفیت و جذاب می‌تواند عامل بسیار خوبی برای جلب توجه مخاطبان باشند. مخاطبان دوست ندارند تصاویر ژورنالی، تکراری و کپی را مشاهده کنند. اما با دیدن تصاویر مناسب و جذاب از کالاها، توجه آن‌ها به این کالاها جلب خواهد شد. این کار در توجه بیشتر به کالاها و همچنین افزایش احتمال خرید این محصولات می‌تواند نقش داشته باشد.

    4- انتشار محتوا به میزان مناسب

    انتشار تعداد زیادی پست و محتوا در یک روز برای صفحات مجازی کسب‌وکارها مضر است. این کار باعث خواهد شد که مخاطبان خسته شوند و احتمال این که دیگر شما را دنبال نکنند بسیار زیاد خواهد بود. همچنین انتشار تعداد بسیار کمی محتوا در هفته نیز باعث خواهد شد که پیج کسب‌وکار حالتی غیرفعال پیدا کند و افراد کمتری علاقه به دنبال‌ کردن آن داشته باشند. به همین دلیل داشتن یک تقویم محتوایی اصولی و انتشار محتوا در زمان‌های مناسب اهمیت بسیاری پیدا خواهد کرد.

    افزایش اعتماد مخاطبان یکی از مهم‌ترین مواردی است که باعث افزایش فروش در شبکه اجتماعی خواهد شد.

    5- پاسخگویی مناسب و سریع به مخاطب

    اعتماد مخاطب را باید یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش فروش در شبکه اجتماعی به حساب آورد. یکی از روش‌های جلب اعتماد مخاطب، پاسخگویی سریع و مناسب به پیام‌ها و کامنت‌های آن‌هاست. برای این کار می‌توان از یک ادمین مناسب استفاده کرد. همچنین بهتر است اگر تنها در زمان‌های خاصی از روز کار پاسخگویی را انجام می‌دهید، این ساعات را اعلام کنید تا مخاطبان بدانند در چه زمان‌هایی می‌توانند منتظر پاسخ شما به سؤالات و مسائلشان باشند. هر چه به مخاطبان در مدت زمان کوتاه‌تری پاسخ داده شود، اعتماد آن‌ها به کسب‌وکار افزایش می‌یابد و احتمال این که از محصولات مجموعه خرید کنند بیشتر خواهد شد.

    6- برقراری ارتباط با مشتری

    با استفاده از امکانات موجود در شبکه‌های اجتماعی مانند لایو اینستاگرام، گفت‌وگوی تلگرام و موارد مشابه دیگر می‌توانید با مشتریان ارتباط بیشتری برقرار کنید. این برقراری ارتباط با مشتریان باعث افزایش اعتماد آن‌ها به کسب‌وکار خواهد شد و همان‌طور که در بخش‌های قبل به آن اشاره کردیم، افزایش اعتماد مشتری به کسب‌وکار مساوی با افزایش فروش در شبکه اجتماعی است.

    7- ساخت ویدیوهای جذاب

    ساخت ویدیوهای جذاب در خصوص محصولات، روش استفاده، کاربرد بهتر و بسیاری موارد مشابه دیگر از جمله روش‌هایی است که می‌تواند در افزایش اعضای یک کسب‌وکار در شبکه‌های اجتماعی تأثیر داشته باشد. این کار علاوه بر این که باعث افزایش اعضا خواهد شد، آن‌ها را با محصولات و خدمات متفاوت مجموعه به خوبی آشنا می‌کند و همین امر می‌تواند باعث افزایش در شبکه اجتماعی شود.

    8- داشتن استراتژی

    حضور موفق در شبکه‌های اجتماعی نیاز به داشتن استراتژی، هدف و بسیاری موارد مشابه دیگر دارد. پس به همین دلیل قبل از این که در این شبکه‌ها عضو شوید، بهتر است ابتدا اهداف خود را مشخص کنید و برای رسیدن به آن‌ها یک برنامه واقعی و قابل اجرا داشته باشید. این کار باعث خواهد شد تا به مرور به اهداف مشخص شده برسید و بتوانید افزایش فروش در شبکه اجتماعی را تجربه کنید.

    9- توجه به خلاقیت

    خلاقیت را باید یکی دیگر از مواردی دانست که می‌تواند در موفقیت یک برند نقش مؤثری داشته باشد. اما توجه داشته باشید که این خلاقیت را باید به شکلی اصولی و درست اجرا کنید. زیرا تمام ایده‌های خلاقانه به موفقیت منجر نخواهد شد.

    محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها

    این روزها شبکه‌های اجتماعی بسیار زیادی وجود دارد که می‌توان در آن فعالیت کرد. اما برخی از آن‌ها را می‌توان پلتفرم مناسب‌تری برای کسب‌وکارها دانست. با بررسی حضور کسب‌وکارهای متفاوت در شبکه‌های اجتماعی می‌توان متوجه شد که کدام یک از آن‌ها برای کسب‌وکارها مناسب‌تر هستند. محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها عبارتند از:

    • اینستاگرام
    • فیس‌بوک
    • توییتر
    • لینکدین
    • یوتیوب
    • پینترست
    • گوگل پلاس
    • تلگرام

    یکی از راه‌های افزایش فروش در شبکه اجتماعی، فعالیت اصولی در پلتفرم مناسب است.

    جمع‌بندی

    • در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی مانند طوفانی دنیا را درنوردیدند و کاربران برخی از آن‌ها با سرعت بسیار زیادی بالا رفت.
    • در حال حاضر بیش از 4 میلیارد نفر در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند و همین امر سبب شد تا کسب‌وکارها نیز به این حوزه برای افزایش فروش وارد شوند.
    • تأثیر شبکه‌های اجتماعی در افزایش فروش کسب‌وکارها به قدری زیاد بود که برندها و کسب‌وکارهای مطرح و معروف جهان نیز هزینه‌های بسیاری برای حضور در این پلتفرم‌ها پرداخت کرده‌اند تا بتوانند افزایش فروش در شبکه اجتماعی را تجربه کنند.
    • از مهم‌ترین تأثیرات شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها می‌توان به مواردی مانند از بین رفتن برخی محدودیت‌ها، شناخت و بررسی مخاطبان و رقبا، آشنایی با نقاط قوت و ضعف، پرداخت هزینه کمتر برای تبلیغات، برند سازی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.
    • برای اینکه یک کسب‌وکار بتواند در شبکه‌های اجتماعی موفق باشد باید به نکاتی مانند استفاده مناسب از هشتگ‌ها، تولید محتوای مناسب، استفاده از تصاویر باکیفیت، تعامل با مخاطب، استفاده از خلاقیت و پاسخگویی مناسب و سریع به مشتریان توجه کند.
    • اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، تلگرام، گوگل پلاس، پینترست، لینکدین و توییتر را باید محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها دانست.
    • شما در خصوص افزایش فروش در شبکه اجتماعی چه می‌دانید؟ از چه روش‌های دیگری برای افزایش فروش در شبکه اجتماعی استفاده کرده‌اید؟
    • نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنت با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    optinmonster

    mention

    socialmediamarketingtipscanada

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.