فروش فراگیر چیست و روش‌های رقابتی آن کدامند؟

0

به همان اندازه که مخاطبان تنوع بیشتری در برنامه‌ها و رسانه‌های اجتماعی دارند، باید از روش‌های متنوع‌تری هم برای جذب آنها به کسب‌وکارهای مختلف استفاده کرد که استفاده از فروش فراگیر می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها باشد. استفاده از این روش به شما کمک می‌کند که در بازار کسب‌وکار، به موفقیت‌های بالایی دست پیدا کنید و احتمال افزایش فروش شما نیز تا حد خیلی زیادی بیشتر می‌شود.

به‌طورکلی، استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. این مسئله موجب شده که هرکسی در هر بازه سنی بتواند از این موارد استفاده کند. در عین حال، تنوع بسیار زیاد در این زمینه موجب شده که خیلی از کسب‌وکارهای آنلاین ندانند که باید چگونه به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنند. در اینجاست که اهمیت استفاده از فروش فراگیر به میان می‌آید.

سایر مقالات پادروشاپ از جمله مزایای فروشگاه ساز برای موفقیت کسب‌وکارها را از دست ندهید.

فروش فراگیر چیست؟

فروش فراگیر به نوعی تکنیک بازاریابی گفته می‌شود که در آن برای افزایش میزان بازدهی تبلیغ، از روش‌های متنوعی استفاده می‌شود. در این روش، صاحبان کسب‌وکارها از تنوع و تفاوت‌های مشهودی استفاده می‌کنند تا بتوانند ویژگی‌های خود را به شیوه‌ای متفاوت نشان دهند.

به‌طورکلی، بازاریابی فراگیر می‌تواند به شکل‌های مختلفی ظاهر شود و هر یک از آن‌ها بسته به نوع خود با یکدیگر متفاوت هستند. به علاوه، این مسئله بر اساس مخاطب هدف شما دسته بندی می‌شود. مهم‌ترین فاکتورهایی که در تعیین فروش فراگیر تاثیر گذار هستند عبارت‌اند از:

  • ظاهر مخاطبان
  • بازه سنی
  • جنس
  • قومیت
  • نژاد
  • وضعیت تأهل
  • دین
  • توانایی جسمی و ذهنی
  • وضعیت اجتماعی و اقتصادی

با توجه به موارد قبل، می‌توان متوجه شد که فروش فراگیر تقریبا همه مردم را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. شاید به همین دلیل است که استفاده از آن در کسب‌وکارهای امروزی رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. بازاریابی فراگیر برای نیازهای افراد از همه اقشار جامعه طراحی شده است. در ابتدا، از فروش فراگیر به عنوان یک استراتژی بازاریابی استفاده می‌شد و در حال حاضر به عنوان یک رشته کامل با تغییرات اجتماعی فوق‌العاده شناخته می‌شود.

نکته جالب توجه درباره فروش فراگیر آنلاین این است که شما می‌توانید از آن در انواع کسب‌وکارهای مختلف استفاده کنید و هیچ محدودیتی از این نظر ندارد. به عنوان مثال، شما می‌توانید از روش‌های رقابتی برای فروش فراگیر آنلاین در کسب‌وکارهای مختلفی مانند لباس، کالاهای لوکس، غذا، وسایل فنی، خدمات مالی، محصولات خودرو وسایل و موارد این‌چنینی استفاده کنید. استفاده از این استراتژی‌ها در رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌های کسب‌وکار‌ها و محتوای بازاریابی مختلف قابل رویت هستند.

فروش فراگیر

اهمیت فروش فراگیر

بر اساس اطلاعاتی که در بخش‌های بالا به دست آوردید، به احتمال زیاد متوجه شدید که چرا فروش فراگیر آنلاین تا این حد طرفدار دارد. ازآنجاکه امروزه افراد در کسب‌وکارهای مختلف بسیار متنوع هستند، کسب‌وکار‌ها هم باید برای افزایش شهرت برند خود و فروش از ابتکارات متنوع‌تری استفاده کنند. این امر موجب می‌شود تا آنها بتوانند بهتر با مشتریان مختلف خود ارتباط برقرار کنند.

مهم‌ترین استراتژی برای موفقیت در این دنیای متنوع و شلوغ، استفاده از فروش فراگیر است. این روش علاوه بر افزایش شهرت برند می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر تعداد مشتریان و تجربه بهتر برای رفتار با آنها در اختیار شما قرار دهد. به کمک فروش فراگیر آنلاین، شما این امکان را دارید که با انواع مخاطبان خود در هر بازه سنی و هر نوع شرایطی رابطه مناسبی برقرار کنید. در ادامه، سایر دلایلی که موجب افزایش اهمیت فروش فراگیر شده‌اند را نام می‌بریم.

گسترش مخاطبان

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که اهمیت خیلی زیادی برای کسب‌وکار‌های مدرن و شلوغ دارد، دسترسی به مخاطبان هدف است. ممکن است افراد بسیار زیادی شما را دنبال کنند. بااین‌حال، آنها تا زمانی که از شما خرید نکرده باشند، نمی‌توانند به عنوان یک مخاطب هدف در نظر گرفته شوند.

فروش فراگیر با درک تنوع در میان مخاطبان مختلف، می‌تواند به شما این امکان را دهد که مخاطبان خود را تا حد خیلی زیادی گسترش دهید. به علاوه، فروش فراگیر موجب می‌شود که شما بتوانید بر اساس عکس‌العمل مخاطبان، پیشنهادات جدیدی برای فعالیت‌های جدید خود در نظر بگیرید.

در نتیجه همه این موارد، تعداد مخاطبان شما تا حد خیلی زیادی افزایش پیدا می‌کند و همه این مسائل موجب افزایش فروش و سود شما خواهد شد. واقعا چه کسب‌وکاری است که نمی‌خواهد علاوه بر جذب مشتریان بیشتر، ماندگاری و شهرت بیشتری هم داشته باشد؟

ارتقای هویت برند

اهمیت به یک کسب‌وکار و برقراری ارتباط عاطفی بین کسب‌وکارهای مختلف با مشتریان‌شان، می‌تواند به عنوان یک ابزار فوق‌العاده قدرتمند برای ایجاد وفاداری به کسب‌وکارها، حفظ مشتری و افزایش ارزش برند در نظر گرفته شود. زمانی که مخاطبان احساس بهتری نسبت به کسب‌وکار شما داشته باشند، تمایل آنها برای خرید هم افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل هم با استفاده از این استراتژی، سعی کنید محیطی دلپذیر برای خرید مخاطبان خود رقم بزنید.

محافظت از شهرت برند

در سراسر جهان، فرهنگ‌های بسیار متفاوتی وجود دارند. به همین دلیل هم باید سعی کنید که به انواع فرهنگ‌ها احترام بگذارید و بتوانید با استفاده از فروش فراگیر در بازار آنلاین، به موفقیت برسید. کسب‌وکارهایی که نمی‌توانند انتظار مصرف‌کنندگان خود را برآورده کنند، گزینه مناسبی در این فضای رقابتی نیستند و به احتمال خیلی زیاد شکست می‌خورند. با استفاده از فروش فراگیر در این بازار دیجیتالی، این امکان را دارید که از شهرت برند خود محافظت کنید و مطمئن شوید که نام کسب‌وکار شما برای مدت خیلی طولانی در ذهن مخاطب ماندگار خواهد شد.

فروش فراگیر

ایجاد شرکت فراگیر

سعی کنید علاوه برداشتن تبلیغات فراگیر، با استفاده از همین استراتژی پیش بروید. حتما تا حد امکان، به تنوع تفکر و هویت مخاطبان خود احترام بگذارید. این امر موجب می‌شود که به نتایج خیلی بهتری دست پیدا کنید.

تبدیل دنیا به مکانی بهتر

یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های مثبت فروش فراگیر این است که طیف گسترده‌ای از کاربران می‌توانند به سیستم و کسب و کار شما متصل شوند. از این طریق میزان بازخورد و تراکنش از سیستم کاری شما می‌تواند به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

همه افراد بدون هیچ گونه محدودیتی، من‌جمله سیاه‌پوستان، معلولان و یا هر افراد دیگری می‌توانند در کسب‌وکار شما شرکت کنند. این در حالی است که نسبت به در خیلی از کشورها و کسب‌وکارهای دیگر که بین سیاه پوستان و سفید پوستان تبعیض قائل می‌شوند، به وسیله فروش فراگیر می‌توانید دنیا را به مکان بهتری برای زندگی تبدیل کنید.

مهم‌ترین نکات در فروش فراگیر

باتوجه‌به مواد قبلی، متوجه شدید که استفاده از فروش فراگیر تا چه حد می‌تواند در رشد کسب‌وکارها تأثیرگذار باشد. به علاوه، باید گفت که مهم‌ترین تکنیک‌های موثر برای فروش فراگیر آنلاین در کسب‌وکارهای مختلف، رعایت مواردی مانند لحن موقعیت، زبان، پرسونا، همدلی و سایر موارد این‌چنینی با مخاطب هستند. نکات دیگری نیز در این زمینه وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا روش‌های رابطه برای فروش فراگیر آنلاین را راحت‌تر اجرا کنید که برخی از مهم‌ترین آنها را در این بخش نام می‌بریم.

لحن

سعی کنید تا حد امکان، از لحن احساسی برای تحریک کردن مخاطبان خود استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که این لحن باید تا حد امکان به تبلیغ مورد نظر شما و محتوایی که به وجود آورده‌اید، مرتبط باشد.

زبان فراگیر

انتخاب جمله و کلمات در سطح در بازار فراگیر امروزی اهمیت بسیار زیادی دارد. کلمات قدرت خیلی زیادی دارند و شما باید بتوانید با استفاده از همین کلمات معمولی، رابطه محکمی با مخاطبان خود به وجود بیاورید. همچنین حواس خود را جمع کنید که با حرف زدن، سوء تفاهم یا تفرقه‌ای بین شما و مخاطبان به وجود نیاید.

پرسونا

کسب‌وکارهای مختلف با تعداد فالوورها و بازدیدکنندگان مشخص در زمینه‌های خاصی خدمت می‌کنند. به عنوان مثال، برندی مانند کوکا کولا در خدمت کل ایالات متحده آمریکا است. یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های رقابتی برای فروش فراگیر آنلاین در کسب‌وکارهای مختلف، این است که همواره در محتوای خود پرسونای مخاطب را در نظر بگیرید.

تصاویر و رسانه‌های تصویری

یکی از جنبه‌های بسیار مهم در بازار فراگیر آنلاین، استفاده از تصاویری است که می‌تواند دنیای واقعی را با استفاده از روشی متفاوت و متنوع منعکس کند. همه مخاطبان شما اطلاعات بسیار زیادی دارند. آن‌ها در طول روز، با مسائل مختلفی روبه‌رو می‌شوند که ذهن آنها را درگیر می‌کند. در این شرایط، چرا شما با استفاده از تصاویر زیبا، این واقعیت‌ها را منعکس نکنید؟ این روش می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما کمک کند تا مخاطبان را به خودتان جذب کنید.

فرهنگ

باید محتوای خود را به‌گونه‌ای تولید و منتشر کنید که تقریبا همه افراد در هر گروه سنی و شرایط اجتماعی بتوانند از آنها استفاده کنند. به عبارت دیگر، موقع تولید محتوا سعی کنید تا حد امکان از یک فرهنگ خاص نگویید و به‌صورت‌کلی، فضا را برای تعریف کاملی از فرهنگ‌های مختلف ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    تکنیک‌های موثر بر فروش فراگیر آنلاین

    همان‌طورکه تاکنون متوجه شدید، استفاده از فروش فراگیر نمی‌تواند یک کار ساده و معمولی باشد. شما باید در این زمینه علاوه بر داشتن خلاقیت زیاد، استمرار داشته باشید و سعی کنید با استفاده از روش‌های متنوع و متفاوت، روی مخاطبان تاثیر مثبت بگذارید. بدین منظور، می‌توانید از تکنیک‌های موثر بر فروش فراگیر آنلاین کمک بگیرید که در این بخش به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

    تفکر خلاقانه

    اول از همه، شما باید سعی کنید که محتوای خود را به شیوه‌ای خلاقانه و منحصربه‌فرد تولید کنید. همان‌طورکه گفتیم، در محتوای خود از یک فرهنگ خاص صحبت نکنید و تمام فرهنگ‌ها، همه گروه‌های سنی و همه قومیت‌ها را در نظر بگیرید. این موارد موجب می‌شوند که تقریبا همه افرادی که مخاطبان شما هستند، توانایی درک و استفاده از محصول شما را داشته باشند و این امر موجب افزایش فروش شما خواهد شد.

    استفاده از تصاویر متنوع

    پیش از این نیز به اختصار گفتیم که استفاده از تصاویر متنوع می‌تواند یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای رسیدن به افزایش فروش فراگیر باشد. به‌خوبی وب‌سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا پتانسیل اضافه کردن ویدیو یا تصاویر با کیفیت را دارد یا خیر. سعی کنید تا حد امکان، این تصاویر در تبلیغات باکیفیت بالا باشند.

    استفاده از فروش فراگیر در اینستاگرام

    در میان روش‌های مختلفی که شما می‌توانید برای افزایش فروش خود از بازاریابی فراگیر استفاده کنید، اینستاگرام می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. البته توجه داشته باشید که حتی برای استفاده از فروش فراگیر در اپلیکیشن اینستاگرام هم باید تمام نکاتی که پیش از این گفتیم را رعایت کرده باشید.

    فروش فراگیر

    با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام و استفاده از فروش فراگیر در تبلیغات، می‌توانید به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کنید. یکی از بهترین سامانه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا از این طریق میزان فروش و سود خود را افزایش دهید، وب اپلیکیشن پادرو شاپ است. به کمک پادروشاپ، شما می‌توانید سایت‌های حرفه‌ای برای کسب‌وکار خود بسازید و از این طریق، خود را نسبت به سایر کسب‌وکارها متمایز کنید.

    سخن نهایی

    در این مقاله از پادروشاپ، ما برخی از مهم‌ترین اطلاعاتی که شما باید درباره فروش فراگیر به دست می‌آورید را در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه تاکنون متوجه شدید، این روش می‌تواند یک استراتژی فوق‌العاده جدید و جذاب برای افزایش بازدهی کسب‌وکار شما باشد. به همین دلیل هم سعی کنید تا حد امکان، از این روش بازاریابی در کسب‌وکار خود استفاده کنید.

    سؤالات متداول

    فروش فراگیر چگونه موجب رشد کسب‌وکارها می‌شود؟

    ازآنجاکه افراد بسیار زیادی در اینترنت فعال هستند، باید از روش‌های تبلیغاتی جدید و متنوعی هم برای جذب آن‌ها استفاده کرد. فروش فراگیر از این نظر می‌تواند یک انتخاب فوق‌‌العاده برای کسب‌وکارها باشد. زیرا اگر شما بتوانید به شیوه‌ای متفاوت با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، آن‌ها هم راحت‌تر و مؤثرتر از شما خرید خواهند کرد.

    فروش فراگیر چه افرادی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟

    یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از فروش فراگیر، این است که همه افراد با هر نوع رنگ پوست، بازه سنی، شرایط فرهنگی و اقتصادی را تحت پوشش قرار می‌دهد. به عبارت دیگر، در فرش فراگیر اصلا فاکتورهای این‌چنینی مدنظر نیستند و شما می‌توانید همه افراد را به مخاطبان هدف خود تبدیل نمایید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.