بهبود در فروش محصولات و بازاریابی با نظرات مشتریان

0

پیشبرد اهداف بازاریابی با نظرات مشتریان در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین قرار گرفت. علت اصلی آن نیز توجه خریداران به نظراتی بود که توسط مشتریان در بخش نظرات کاربران به ثبت می‌رسید. در واقع نظرات مشتریان هر سال بیش از سال قبل مورد توجه قرار گرفته است. مخصوصاً که با افزایش گرایش مردم به خریدهای آنلاین، این نظرات یا نقد و بررسی‌ها بودند که تا حد زیادی کیفیت محصولات و خدمات را تأیید یا تکذیب می‌کردند. در این مقاله از بلاگ پادرو شما را با تأثیری که نظرات مشتریان در بهبود نتایج بازاریابی دارد، آشنا خواهیم کرد.

تأثیر نظرات مشتریان در دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی با نظرات مشتریان

نظرات منفی گاهی اوقات احساس بدی به شما منتقل می‌کند. وقت زیادی صرف یک محصول می‌شود و در در نهایت متوجه می‌شوید که فرد یا افرادی دیدگاهی طبق انتظارات شما به محصول ندارند.

اما بهتر است از دیدگاه متفاوتی به این قضیه نگاه کنید. دیدگاه و نظرات منفی همیشه وجود دارد و اجتناب ناپذیر هستند. بهترین محصولات هم چند دیدگاه منفی دریافت می‌کنند. دلیل آن هم ساده است. محصول شما از طرف خدا نیامده و کم و کاستی‌های خود را دارد. افراد با سلایق مختلف با محصول شما سر و کار دارند و نمی‌توان همه آنها را راضی نگه داشت.

به جای شکل دادن به تصورات منفی، مقداری به جنبه‌های مثبت این قضیه فکر کنید. دیدگاه و نظرات منفی می‌تواند برای کسب و کار شما مفید واقع شود. هنگامی که یک دیدگاه یک ستاره یا دو ستاره مشاهده می‌کنید، در وهله اول روحیات شما را به هم می‌ریزد. وقتی به خودتان بیایید و دیدگاه مشتری را مطالعه کنید، می‌بینید که گنجینه‌ای در آن نهفته است. در واقع آنچه شما برای بهبود کسب و کار خود نیاز دارید، این دیدگاه‌های منفی هستند.

بهبود نتایج بازاریابی با نظرات مشتریان امکان‌پذیر است؟

شاید شما هم مانند صاحبان کسب‌وکارهایی باشید که این سؤال در ذهنتان وجود دارد که چگونه می‌توان شاهد بهبود نتایج بازاریابی با نظرات مشتریان بود. در ادامه راهکارهایی را معرفی می‌کنیم که با کمک آنها می‌توانید نتایج عالی از بازاریابی با نظرات مشتریان دریافت کنید.

استفاده از کمپین‌های ایمیلی برای جمع‌آوری نظرات مشتریان

کمپین ایمیلی برای بهبود نتایج بازاریابی با نظرات مشتریان

ایمیل یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که به کمک آن می‌توانید فرم نظرسنجی مشتریان را به کمک آن ارسال کنید. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که ایمیل‌های تبلیغاتی زیادی به مشتریان ارسال می‌شوند. بنابراین باید کمپین خود را با ایده‌‌های خلاقانه‌ای اجرا کنید که مشتریان با دیدن ایمیل شما، مشتاق شوند آن را باز کنند و تا آخرین سطرش را مطالعه نمایند. در غیر این صورت احتمال دریافت نتیجه منفی از بازاریابی با نظرات مشتریان افزایش می‌یابد.

برای مثال می‌توانید در فصل تابستان کمپین لباس‌های تابستانه راه‌اندازی کنید و در متن ایمیل خود چند مورد از اجناسی را معرفی کنید که بیشترین ستاره را دریافت کرده‌اند. در انتها با گذاشتن (CTA) خریداران را به مشاهده محصولات و بررسی نظرات مشتریان درباره این کالاها تشویق کنید.

شبکه‌های اجتماعی، ابزار مناسب بازاریابی

پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ و تلگرام یا شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک و اینستاگرام برای ارتباط با دوستان، آشنایان و همکاران استفاده می‌شوند. اما علاوه بر گسترش ارتباطات، بدون توجه به مرزهای جغرافیایی و زمانی، به رشد بازاریابی با نظرات مشتریان هم کمک می‌کنند. به نحوی که مشتریان می‌توانند با کامنت در پست‌ها یا استوری‌ها، بازخوردهای خود را به ثبت برسانند. پس از آن خریداران با مطالعه این نظرات تصمیم قطعی را برای خریداری محصولات می‌گیرند.

ایمیل و شبکه‌های اجتماعی، ابزارهای مناسبی برای نمایش نظرات مثبت مشتریان و تشویق خریداران به انتخاب محصولات مورد نظر هستند.

تأثیر نظرات مشتریان در بازاریابی سنتی

این موضوع را به خوبی می‌دانیم که هنوز هم بسیاری از فروشگاه‌ها کار خود را به صورت حضوری انجام می‌دهند. در نتیجه استفاده از روش‌هایی که باعث بهبود نتایج بازاریابی با نظرات مشتریان شوند، الزامی خواهد بود. در این راستا ایده‌هایی برای صاحبان فروشگاه‌های حضوری داریم که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

افزودن نظرات مشتریان به صورت چاپی

شما می‌توانید از بسترهایی مانند روزنامه‌ و مجله برای منتشر کردن نظرات مشتریان در مورد محصولات فروشگاه خود استفاده کنید. علاوه بر این به شما توصیه می‌کنیم که با استفاده از افزودن رتبه‌بندی‌های ستاره‌ای، نظرات مشتریان را در تبلیغات چاپی تکمیل و تأثیرگذارتر کنید.

افزودن نظرات مشتریان به کاتالوگ چاپی اجناس

کاتالوگ‌ها و بروشورهای چاپی بسترهای دیگری هستند که شما می‌توانید نظرات مشتریان خود را در آن چاپ کنید. این نظرات ممکن است تصاویری هم داشته باشند. در نتیجه، امکان افزودن آنها به کاتالوگ وجود دارد.

تلویزیون، بستری برای رشد بازاریابی سنتی

تلویزیون یکی رسانه‌های جمعی مهم است که از آن برای بازاریابی سنتی و دیجیتال استفاده می‌کنند. مشاهده تلویزیون یکی از عادات مردم است و انتشار تبلیغات و نظرات کاربران از این مجرا نقش مهمی را در دریافت نتایج مثبت بازاریابی با نظرات مشتریان بازی می‌کند.

محتوای نظرات (Review Content)

شما می‌توانید برای مشاهده موفقیت در بازاریابی با نظرات مشتریان، تبلیغاتی چاپی و جذاب آماده کنید و با رتبه‌بندی ستاره‌ای کیفیت بالای محصولات خود را نشان دهید. برای مثال، شرکتی تمام نظرات 5 ستاره محصول خود را مشاهده کرده است؛ ستاره های دریافتی را محاسبه کرده و در مجموع بیش از 60 هزار ستاره دریافت کرده بود. این عدد 60 هزار را به نقطه قوتی برای بازاریابی خود به کار برده بود. سپس هوشمندانه اشاره کرده بود که «بیش از 12 هزار دیدگاه 5 ستاره» دریافت کرده است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • شاید شما هم مانند صاحبان کسب‌وکارهایی باشید که این سؤال در ذهنتان وجود دارد که چگونه می‌توان شاهد بهبود نتایج بازاریابی با نظرات مشتریان بود.
    • ایمیل و شبکه‌های اجتماعی، ابزارهای مناسبی برای نمایش نظرات مثبت مشتریان و تشویق خریداران به انتخاب محصولات مورد نظر هستند.
    • افزودن نظرات مشتریان به صورت چاپی در روزنامه‌ها یا کاتالوگ چاپی اجناس، انتشار تبلیغات در تلویزیون و استفاده از متن نظرات مشتریان در آماده کردن تبلیغات باعث رشد نتایج بازاریابی با نظرات مشتریان می‌شوند.

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع

    powerreviews

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.