نکات مهم نظرات مشتریان؛ معرفی ترفندهای سال 2023

0

در سری آموزش‌های پادرو درباره نظرات مشتریان و تأثیر آن‌ها بر رشد کسب‌وکار، حال نوبت به بررسی نکات مهم نظرات مشتریان می‌رسد. نکاتی که می‌توانند شما را در جهت رسیدن به یک مسیر سازنده برای کسب درآمد بهتر راهنمایی کنند. تمامی مواردی که قرار است اینجا بررسی می‌کنیم آخرین عناصر کلیدی در سال 2023 هستند. پس برای آگاهی از نکات مهم نظرات مشتریان تا پایان این مطلب کوتاه اما کاربردی همراه ما باشید.

جمع آوری نظرات بیشتر و باکیفیت‌تر

جمع آوری نظرات بیشتر و باکیفیت‌تر

یکی از نکات مهم نظرات مشتریان این است که داده‌های کارآمدتری را جذب و منتشر کنید. به عبارتی، مشتری به دنبال یک نظر طولانی و با تعداد بالاست. نظراتی که بتوانند به تمام پرسش‌های ذهن او پاسخ دهند. به همین دلیل اگر بتوانید در این مسیر حرکت کنید، به جذب ترافیک ورودی بیشتر به فروشگاه، افزایش نرخ تبدیل و به تبع آن افزایش فروش دست پیدا می‌کنید.

چندین و چند کار وجود دارند که می‌توانید به کمک آن‌ها نظرات جذابی را دریافت کنید. در مطلب ارتقای نتایج بازاریابی با نظرات مشتریان به این موضوع پرداخته‌ایم. اما اگر حجم موارد گفته شده در این مطلب زیاد هستند، شما می‌توانید با تمرکز روی چند مورد که با آن‌ها راحت‌تر هستید، روی این بخش از استراتژی بازاریابی خود کار کنید.

آزمون و خطا برای بالا بردن نرخ تبدیل

در مقالات گوناگون درباره نظر مشتری روش‌هایی را به شما معرفی کردیم که به کمک آن‌ها می‌توانید تأثیر نرخ تبدیل کاربر عادی را به یک مشتری افزایش دهید. به جز این موارد شما می‌توانید از روش‌های بازاریابی دیگری کمک بگیرید که روی ثبت نظرات در فروشگاه شما اثر دارند. بر این اساس شما می‌توانید موارد مختلف را آزمایش کنید و بر اساس آزمون و خطا مشخص کنید که کدام روش‌ها برای تعامل شما با مشتریانتان بهتر هستند. در نهایت استراتژی خود را بر این اساس طراحی کنید تا ارزش فعالیت شما در این بخش افزایش پیدا کند.

از نکات مهم نظرات مشتریان می‌توانیم به دریافت نظرات باکیفیت‌تر و بیشتر در کنار آزمون و خطا برای بالا بردن نرخ تبدیل اشاره کنیم.

استفاده از اشکال و فرمت‌های متنوع نظرات

استفاده از اشکال و فرمت‌های متنوع نظرات

یکی دیگر از نکات مهم نظرات مشتریان این است که بخش بررسی‌ها در کنار رتبه‌بندی‌هایی که به کمک ثبت ستاره کسب می‌کنید، باید دقیقاً نقاطی باشند که شما از آن‌ها برای به حداکثر رساندن ارزش نظرات استفاده می‌کنید. به عبارت ساده‌تر شما باید از نظراتی که به اشکال گوناگون توسط کاربر ثبت می‌شوند استفاده کنید. گاهی به اشتراک‌گذاری یک پرسش‌ و پاسخ می‌تواند روی نرخ تبدیل شما تأثیرگذار باشد.

در مواقعی می‌توانید نظرات متنی را منتشر کنید و حتی برای اثربخشی بیشتر می‌توانید ویدئوها و تصاویر تولید شده توسط مشتریان را برای رشد بیشتر با سایر مشتریان به اشتراک بگذارید. به همین دلیل استفاده از یک شیوه برای شما نتیجه کاملی را به دنبال نخواهد داشت. پس برای بیشترین بهره‌مندی باید به دنبال ترکیب فرمت‌های مختلفی از نظرات باشید. در مقاله تأثیر نظرات مشتریان در رشد فروش به صورت دقیق با ذکر مثال به شما نشان دادیم که نظرات چگونه موجب رشد کسب‌وکارها می‌شوند.

در فروشگاه ساز حرفه ای پادروشاپ شما می‌توانید از نظرات مشتریان مطلع شوید و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. همچنین به ویژگی‌هایی مانند تعریف کد تخفیف، جمع‌آوری و ارسال مرسوله و ارسال پیامک و… هم دسترسی داشته باشید. برای ثبت نام در پادروشاپ روی لینک زیر کلیک کنید.

کمک گرفتن از تجزیه و تحلیل داده‌ها

به عنوان یک فروشنده آنلاین شاید این موضوع برای شما چیز جدیدی نباشد که از تجزیه و تحلیل داده‌ها در هر زمینه‌ای استفاده کنید. با این وجود این مورد به عنوان یکی از نکات مهم نظرات مشتریان در این بخش هم ارزش گفتن دارد. شما باید از صفر تا صد کار را با کمک تجزیه و تحلیل اطلاعات انجام دهید. به عبارتی این مورد باید زیربنای کار شما باشد. اولین کاری که باید در این زمینه انجام دهید این است که هر یک از عناصر موجود در نظرات مشتریان چگونه بر نرخ تبدیل اثر دارند. برای مثال محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) یکی از این موارد است.

در گام بعدی هم باید از نظرات کاربران برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید. این روند کاری مقرون‌به‌صرفه با پتانسیلی استثنایی در رشد فروش محسوب می‌شود. فراموش نکنید که بهترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های حال حاضر برای رشد برند خود از نظرات مشتریان استفاده می‌کنند. این کار نه تنها روی نرخ تبدیل و رشد فروش آن‌ها تأثیر دارد، بلکه به عنوان یک طرح استراتژیک حیاتی در پیشبرد اهداف کسب‌وکار کمک‌کننده است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • در این مطلب به معرفی نکات مهم نظرات مشتریان پرداختیم و گفتیم که چگونه با کمک 4 نکته کلیدی می‌توانید از نظرات مشتریان برای فروش بیشتر استفاده کنید.
    • در بین موارد ذکر شده شاید وجود نظرات باکیفیت‌تر و بهتر در کنار انواع فرمت‌های نظرات روی مشتریان بالقوه اثربخشی فوق‌العاده‌ای داشته باشند.
    • شما برای شروع کار خود باید از ابزار تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها استفاده کنید.
    • به نظر شما علاوه بر نکات مهم نظرات مشتریان ذکر شده در این مطلب، چه موارد دیگری نیز می‌توانند در این میان کارساز باشند و به رشد کسب‌وکار منجر شوند؟

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع: powerreviews

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.